Lauji's vragentopic Peugeot 206

Lauji6991 zei:
Hoe kan ik het beste onderscheiden of het stuurbekrachtingsvloeistof of koelvloeistof is?
De druppels voelen waterig aan maar zijn wel rood.... :confused:

Smaakt:
Zoet = koelvloeistof
Tosti = ATF

ff de mond spoelen, klaar.

Lauji6991 zei:
Ik rij er ook gewoon mee door maar dat wilt niet zeggen dat ik het niet wil oplossen,
Als er stuurbekr.vloeistof lekt wat vieze vlekken achterlaat, zowel op chassis als voor de deur wil ik hier wel wat aan doen.

Peil even in de gaten houden hè.....zoals eerder al hier gezegd. Maar ja... luisteren is ook een vak.

Nico GTR zei:
Lauji6991 zei:
Ik rij er ook gewoon mee door maar dat wilt niet zeggen dat ik het niet wil oplossen,
Als er stuurbekr.vloeistof lekt wat vieze vlekken achterlaat, zowel op chassis als voor de deur wil ik hier wel wat aan doen.

Peil even in de gaten houden hè.....zoals eerder al hier gezegd. Maar ja... luisteren is ook een vak.

Waarom zou ze luisteren naar adviezen die hier gegeven worden of naar de garage
Mevrouw weet alles zelf beter ;)

Vind eerder dat sommige forummers hier alles beter weten, alleen weten ze dan weer alles behalve, waar het lek zit.
Ben al naar garage gaan zoals je zei, en zij vinden niks. Misschien eens bovenstaande posten allemaal lezen, daar heb ik het ook al over het peil gehad.

Lauji6991 zei:
Vind eerder dat sommige forummers hier alles beter weten, alleen weten ze dan weer alles behalve, waar het lek zit.
Ben al naar garage gaan zoals je zei, en zij vinden niks. Misschien eens bovenstaande posten allemaal lezen, daar heb ik het ook al over het peil gehad.

Volgens mij zijn er flink wat tips gegeven waar het lek kan zitten, maar als in werkelijkheid diverse garages het niet kunnen vinden houdt het (voor nu) op he. Denk niet dat iemand vanaf afstand een exacte oorzaak kan bepalen terwijl een expert in werkelijkheid dat ook niet is gelukt.

D. Elzinga zei:
Lauji6991 zei:

Volgens mij zijn er flink wat tips gegeven waar het lek kan zitten, maar als in werkelijkheid diverse garages het niet kunnen vinden houdt het (voor nu) op he. Denk niet dat iemand vanaf afstand een exacte oorzaak kan bepalen terwijl een expert in werkelijkheid dat ook niet is gelukt.

Dat dus.
Op afstand diagnose stellen is niet altijd even makkelijk
Als je wat dichter in de buurt had gewoond zou ik best ff naar dat Franse gebakje willen kijken nu gaat dat niet
(Misschien moet je toch Nico even lief aankijken ;) die wou weleens langsrijden zei hij)

Lauji6991 zei:

Na 1 f*cking dag en 4 km....geduld beste jongen geduld! Als het druppelt in die hoeveelheden merk je dat stilstaand al. Rijd gewoon eens 2000 tot 5000 km en kom dan terug!

Lycan Capri zei:
D. Elzinga zei:
Lauji6991 zei:

Dat dus.
Als je wat dichter in de buurt had gewoond zou ik best ff naar dat Franse gebakje willen kijken nu gaat dat niet
(Misschien moet je toch Nico even lief aankijken ;) die wou weleens langsrijden zei hij)

Nee geen tijd voor. Heb het druk moet verhuizen naar de gezellige kant van Nederland. ;)

Nico GTR zei:
Lycan Capri zei:
D. Elzinga zei:
Lauji6991 zei:

Dat dus.

Nee geen tijd voor. Heb het druk moet verhuizen naar de gezellige kant van Nederland. ;)

Het altijd gezellige Brabo-land?
Je kan op weg van Friesland naar Brabant best even een paar minuten stoppen bij Zwolle om haar te helpen:)

Dan weten we op het forum eindelijk voor eens en altijd of het wel of geen echte rampenbak is ;)

Lycan Capri zei:
Het altijd gezellige Brabo-land?
Je kan op weg van Friesland naar Brabant best even een paar minuten stoppen bij Zwolle om haar te helpen:)

Dan weten we op het forum eindelijk voor eens en altijd of het wel of geen echte rampenbak is ;)

Yes lekker terug naar Eindhoven!

Weten we toch al? Het is Frans. :T maar ik wil het wel eens een keertje bekijken. Spreken we oktober af. Dan kan laujij eindelijk eens wat kilometers op het hok zetten. Kunnen we mooi aflezen hoe de staat is.

Clio staat tegen die tijd vast al wel op 250.000 mooi ff vergelijken.

Volgens mij gaat deze wel redelijk op :)

CnFrkUVXEAAuOUT.jpg

Voorlopig heeft hij het niet meer gedaan, maar ik zal maar stil zijn, want hou niet van karma.
Ik rij inderdaad niet heel veel kms, bijna enkel kleine stukjes.

Ik heb nog een vraag, is het de bedoeling om als je bij een stoplicht weg wilt rijden, je koppeling in 1x van helemaal ingedrukt, naar aangrijpingspunt brengt en dan gas erop. Of is het de bedoeling dat je gewoon langzaam en geleidelijk je voet van helemaal ingedrukt steeds iets meer naar boven laat komen van de koppeling en dan gas erbij geeft (hierbij rol je dus al langzaam vooruit)? Gaat trouwens over een benzine.

Ik las dat dat laatste slecht kan zijn voor je koppelingsplaten, maarja.. er is wel meer slecht, en zo val je ook niet (zo snel) uit lijkt mij..
Bij lessen dee ik in 1x naar het aangrijpingspunt, maar als ik dat nu probeer valt hij uit door te snel op te laten komen.

Pfffffff

Gewoon soepel wegrijden, niet je koppeling laten slippen

Heb je serieus je rijbewijs behaald bij een erkende rijschool of heb je het gekregen bij een pakje boter?

[size=small]Als je deze Peugeot ooit een schop geeft, koop dan een simpel automaatje..[/size]

Je kunt het koppelingspedaal ook onder je tenen weg laten schieten en gelijktijdig vol gas geven.

Het beste is om de motor op 4000 tpm te houden en daarna de koppeling gewoon direct los te laten. Let op voor slippende bandjes op evt. nat wegdek.

Nico GTR zei:
Het beste is om de motor op 4000 tpm te houden en daarna de koppeling gewoon direct los te laten. Let op voor slippende bandjes op evt. nat wegdek.

Vergeet niet om zodra je de koppeling in 1x loslaat de gasplank gelijk op de bodemplaat te stampen ;)

Lauji6991 zei:
Dus in 1 keer naar aangrijpingspunt omhooghalen, en dan gas geven?

Of geven jullie eerst gas en dan naar aangrijpingspunt?

Je laat de koppeling opkomen en geeft tegelijkertijd gas bij. Gaat gewoon op gevoel. Hoe meer gas je geeft en hoe sneller je de koppeling laat opkomen, des te sneller je wegrijdt. Als je teveel gas geeft en de koppeling te langzaam laat opkomen, verbrand je je koppeling.

Als je eerst je koppeling op laat komen en dan pas gas geeft, slaat de auto af of trek je extreem traag op.

Lauji6991 zei:

9

Nogmaals een serieuse vraag:
Heb je ooit rijlessen gevolgd bij een fatsoenlijke rijschool? Of hebben ze je je rijbewijs uit medeleven geschonken??

Mechanix zei:
Lauji6991 zei:

Je laat de koppeling opkomen en geeft tegelijkertijd gas bij. Gaat gewoon op gevoel. Hoe meer gas je geeft en hoe sneller je de koppeling laat opkomen, des te sneller je wegrijdt. Als je teveel gas geeft en de koppeling te langzaam laat opkomen, verbrand je je koppeling.

Als je eerst je koppeling op laat komen en dan pas gas geeft, slaat de auto af of trek je extreem traag op.

Bedankt, zal morgen even wat gaan oefenen om het tegelijk te doen

Lauji6991 zei:
Mechanix zei:
Lauji6991 zei:

Bedankt, zal morgen even wat gaan oefenen om het tegelijk te doen

Nog steeds?
Of alweer?

Dit is aan het begin van dit topic toch al ter sprake geweest??

Na dik een half jaar rondrijden zou je dat toch wel onder de knie moeten hebben? Is eerder een vraag die je net na aanschaf zou verwachten dan na zoveel maanden. Maar goed, natuurlijk laat je de koppeling niet in 1 klap naar het aangrijpingspunt schieten, je geeft licht gas en laat de koppeling soepel gelijkmatig opkomen. Niet te snel, niet te langzaam, niet zo weinig gas dat de auto schokt of uitvalt, en niet zo veel dat je op een 80+er op het parkeerterrein van de plaatselijke buurtwinkel lijkt. Je moet het gevoel te pakken krijgen en dat is per auto verschillend.

Lauji zei:
Met 4000 toeren pm stuif je inderdaad weg als je je koppeling laat schieten.

Oh, dat weet je al? Arme Peugeot.:(

Alweer, want volgens velen hier is optrekken met slippende koppeling niet goed, kan je beter wegstuiven met 4000 toeren per minuut.

Lauji6991 zei:
Alweer, want volgens velen hier is optrekken met slippende koppeling niet goed, kan je beter wegstuiven met 4000 toeren per minuut.

Ah, je herkent sarcasme niet?

Iedereen die hier serieus reageert geeft simpel gezegd aan dat je een middenweg moet vinden. Dus niet laten schieten zonder gas te geven, maar ook niet het pedaal flink intrappen. Gewoon de koppeling soepel laten opkomen en gelijktijdig wat gas geven. Ik kan me niet voorstellen dat een 206 een heel gevoelige auto is, zo lastig kan het vast niet zijn om daar enigszins normaal mee weg te rijden.

Lauji6991 zei:

Nog steeds dus.
Serieus, vraag of je oude rijinstructeur een paar keer naast je wil komen zitten [size=small]of verkoop de Peug en zoek een automaat[/size]

Zo moeilijk is autorijden echt niet....

Lycan Capri zei:
Lauji6991 zei:

Nog steeds dus.
Serieus, vraag of je oude rijinstructeur een paar keer naast je wil komen zitten [size=small]of [size=x-large]verkoop de Peug en zoek een automaat[/size][/size]

Zo moeilijk is autorijden echt niet....

En ondertussen is zoiets dus wel 'gewoon' onderweg op de openbare weg. Als les 1&2 van de rijlessen al problemen geven, hoe staat het dan met de rest..?

Lauji6991 zei:

Koppeling laat je bewust iets slippen tijdens het optrekken. Dat is het hele idee van een koppeling. Een overmatig of langdurig slippende koppeling is snel kapot.

Maar goed, als het goed is het je de goede manier van optrekken gewoon tijdens je rijles geleerd zoals D. Elzinga ook al aangaf.

Lauji6991 zei:

:rolleyes: Een beetje slip zul je altijd hebben maar ja voor een lang leven van de koppeling kun je dat het beste beperken tot een minimum. En hoe je dat doet? Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. En dat doe je niet alleen door kilometers te maken maar ook eens een keertje in de spits te rijden met file enzo. In Zwolle en omgeving leer je dat niet

Met lesauto ging schakelen en wegrijden gewoon soepel en vlot zonder slippende koppeling te gebruiken, gewoon koppeling in 1x halfomhoog en dan hop gas.. dat is waarom, en dat was ook nog een diesel

Waarom zou je je koppeling half omhoog doen? En dan hop op het gas gaan?

(Ik persoonlijk gebruik het aangrijpingspunt van de koppeling alleen [kortstondig] bij een helling)

Gewoon soepel het koppelingspedaal op laten komen gelijktijdig soepel gas geven dan zul je altijd soepel wegrijden (met niet al teveel slip op de koppeling en zonder piepende bandjes)

R-W zei:
En ondertussen is zoiets dus wel 'gewoon' onderweg op de openbare weg. Als les 1&2 van de rijlessen al problemen geven, hoe staat het dan met de rest..?

TS liet op een van de vorige pagina's weten dat de andere verkeersdeelnemers een beetje achterdochtig lijken te reageren, en ik kan me dat steeds beter voorstellen...

D. Elzinga zei:
R-W zei:

TS liet op een van de vorige pagina's weten dat de andere verkeersdeelnemers een beetje achterdochtig lijken te reageren, en ik kan me dat steeds beter voorstellen...

Ja maar dat ligt niet aan TS maar aan de problemen die de 206 heeft.

Een uitlaat die meters op en neer en heen en weer slingert
Een reservewiel dat scheef hing
(Remlichten die oplichten tijdens het schakelen?:confused: )

Lauji6991 zei:
Met lesauto ging schakelen en wegrijden gewoon soepel en vlot zonder slippende koppeling te gebruiken, gewoon koppeling in 1x halfomhoog en dan hop gas.. dat is waarom, en dat was ook nog een diesel

Diesels zijn ook makkelijker te rijden dan een benzine.

Momenteel rij ik ook zo gewoon weg door de koppeling (te) langzaam op te laten komen tot in bij het aangrpunt en dan wat gas bij te geven, maar zal straks wat proberen om wat gas te geven voor de koppeling bij aangrijpingspunt is

Lauji6991 zei:
Momenteel rij ik ook zo gewoon weg door de koppeling (te) langzaam op te laten komen tot in bij het aangrpunt en dan wat gas bij te geven, maar zal straks wat proberen om wat gas te geven voor de koppeling bij aangrijpingspunt is

Logisch dat je die auto niet lekker vindt rijden als je er op zo'n manier mee om gaat...

Je hoeft echt niet het aangrijpingspunt te 'zoeken'. In een vloeiende beweging laat je de koppeling los en geef je tegelijkertijd gas bij. Heel simpel. Autorijden 101.

Lauji6991 zei:

Koop een automaat kennelijk ben je ongeschikt om in een handmatig geschakelde wagen te rijden

Terug
Bovenaan