D Elzinga
Wegverkenner
Lauji6991 zei:Heb aangegeven even verder te kijken bij het thermostaathuis.
En ook dit zou een garage zelf moeten kunnen verzinnen. Als het door de pakking of het thermostaathuis zelf weglekt zou men dat horen te zien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lauji6991 zei:Heb aangegeven even verder te kijken bij het thermostaathuis.
D. Elzinga zei:Lauji6991 zei:Zou die vloeistof dan toch kunnen komen doordat ik de motor liet afslaan, en vervolgens de auto maar gewoon heb laten staan zonder te herstarten?
Waarom zou een auto vloeistof gaan lekken doordat je de motor af hebt laten slaan?
Lauji6991 zei:Velen zullen het er hier niet mee eens zijn, maar de garage heeft het niet kunnen vinden. Bij hen lekte er niets.
Vloeistoffen blijven ook op peil.. Zelf dacht men aan koelwater van de airco (mede door het warme weer waarschijnlijk).
Ik kijk het voorlopig weer even aan,. Morgen moet ik weer een lange rit maken aan hoge snelheid, dus als het dan weer zou gaan lekken ga ik erna wel met druppels en alles eraan naar de garage, misschien dat ze dan het lek beter kunnen zien als hij nat is. Ik zou zelf nl. ook niet weten waar kijken.
Mechanix zei:Lauji6991 zei:Velen zullen het er hier niet mee eens zijn, maar de garage heeft het niet kunnen vinden. Bij hen lekte er niets.
Vloeistoffen blijven ook op peil.. Zelf dacht men aan koelwater van de airco (mede door het warme weer waarschijnlijk).
Ik kijk het voorlopig weer even aan,. Morgen moet ik weer een lange rit maken aan hoge snelheid, dus als het dan weer zou gaan lekken ga ik erna wel met druppels en alles eraan naar de garage, misschien dat ze dan het lek beter kunnen zien als hij nat is. Ik zou zelf nl. ook niet weten waar kijken.
Leg na de rit een stuk karton onder het motorblok van de auto. Dan weet je of de druppels onder je auto ook echt van jouw auto zijn.
Wel eerst laten afkoelen dan hehaarr zei:Kijk na een honderd km nogmaals op dezelfde wijze.
Lauji6991 zei:Blijkbaar lekt hij enkel nadat ik ermee gereden heb.
Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen?
haarr zei:Lauji6991 zei:Blijkbaar lekt hij enkel nadat ik ermee gereden heb.
Plaats een vacature voor een privéchauffeur.
Lauji6991 zei:haarr zei:Lauji6991 zei:Blijkbaar lekt hij enkel nadat ik ermee gereden heb.
Plaats een vacature voor een privéchauffeur.
Denk dat jij daar wel geschikt voor bent, toch altijd veel opmerkingen te verkopen![]()
Nico GTR zei:Is het de airco?
Pobresh zei:Nico GTR zei:Is het de airco?
Een airco heeft geen roze vloeistof En koelmiddel verdampt eigenlijk direct.
@Lauji: Hoeveel rij je gemiddeld per rit, en zijn de ritten die je maakte met de lekkages toevallig langer dan normaal?
En voor de zekerheid, misschien eens checken of het niet toch de ruitensproeiervloeistof is die ergens weglekt en op het blok terecht komt.
haarr zei:Pobresh zei:Nico GTR zei:Is het de airco?
Een airco heeft geen roze vloeistof En koelmiddel verdampt eigenlijk direct.
@Lauji: Hoeveel rij je gemiddeld per rit, en zijn de ritten die je maakte met de lekkages toevallig langer dan normaal?
En voor de zekerheid, misschien eens checken of het niet toch de ruitensproeiervloeistof is die ergens weglekt en op het blok terecht komt.
Nico bedoelt condenswater?
Het ruitensproeier tankje/leidingen kunnen ook lekken. Ook even checken?
Leon in z'n SEAT zei:Ruitenwisservloeistof is toch niet oranje/rood?
Mocht het dat wel zijn dan zou je dat wel eenvoudig kunnen checken. De lekkage treed niet bij elke rit op, dat doet mij vermoeden dat het alleen lekt na gebruik van de sproeier. Dat kun je eenvoudig zelf forceren natuurlijk.
Lauji6991 zei:Ik weet wel dat de laatste rit voor hij ging lekken dat het leek alsof er een steen in mijn radiateur vloog...
Mechanix zei:Je lan flink leeglopen op oude auto's. Been there, done that...