Aangezien een aantal foto's hier niet werken, even opnieuw dan maar.
Een schaamteloze crosspost van een ander forum.
************************
Komt ie dan, een bergje foto's van mijn Delta.
Bij aankoop, nog geen 131k op de klok.
Origineel carbonlook dash en climate control.
Recaro interieur.
De welbekende 16vt Lampredi motor.
Dakraam, echt heerlijk in de zomer!
Originele 16 inch Speedline Montecarlo.
En de modificaties.
Motorrevisie bij SSI.
Kleppendeksel, inlaatspruitstuk en veerpootbrug gecoat.
Wat andere matches.
HF logo met blauwe olifant, het is immers een blauwe auto.
Nog wat blauw spul.
Ook de matten met blauw logo laten maken op verzoek (enkel met rode olifant leverbaar, als je vraagt dan krijg je meer).
Setje donkere knipperlichten. Ik wil de auto naar 2 kleurtinten trekken: zwart met blauw.
En dan gaat het er zo'n beetje zo uitzien met alles op z'n plek.
Forge dumpvalve, ook leuk. Werkt ook prima tegen irritante scooterrijders.
Supersprint midden- en eindpijp. Icm 70mm downpipe en lege kat. Stil is anders.
Andere kentekenplaathouder.
Kat een beetje dicht direct na motorrevisie, al zal het niet daardoor gekomen zijn. Bij volgas viel ie ook echt dood. Kat leeggehaald en terug erop gezet.
Bekend probleem, de lelijke hoekjes op de console.
Oplossing voor dit probleem; opschuren.
Flock kleur uitzoeken.
Resultaat iets blauwer dan gewenst, maar ook het is weer strak.
Hoedenplank ook gelijk laten doen.
Op maat nieuwe pookhoezen laten maken. Zacht zwart leer, afgewerkt met (uiteraard) blauwe stiksels.
Ook leuk en past wel bij de rest (matten en logo in gril).
Ziet er dan zo uit.
Om in style te blijven, bijpassende sleutelhangers!
Een goede detailer doet wonderen.
Tijdens Viva Italia 2012 (met kapot stuurhuis en balen dat ik de baan niet op kon).
Remupgrade, zowel voor als achter. Geboorde/gegroefde schijven met DS2500 blokken en gevlochten leidingen.
Dumpvalve stuk. Een veer bleek gebroken. Revisiekit besteld, even uit elkaar schroeven, schoonmaken en werkt weer prima.
Motorblok met C&B medium road nokkenassen.
Bilstein B6 van de Alfa 155V6, voor en achter. Ik wil niet verlagen, dan kom ik geen drempel meer over.
Nieuwe uitlaat, volledig op maat van voor tot achter. Downpipe 76mm, racekat, absorptiedemper en op het eind weer een schottendemper. De eerdere setup was mij te luidruchtig.
Goed merkbare vermogenswinst. Pakt een stuk beter op en klimt nóg soepeler door de toeren.
En dat ziet er van achteren zo uit.
Oude downpipe naast de nieuwe.
Walbro 255lph brandstofpomp en toebehoren.
Topsnelheid redt ie ook prima. Loopt lekker de teller uit.
Niet zo te spreken over de remupgrade. Boringen scheuren uit en de blokken had ik in no time verbrand.
Vermogensuitdraai, nog met de Supersprint uitlaat. Momenteel ligt het vermogen en koppel vermoedelijk nog iets hoger.
Nieuwe meting volgt na installatie nieuw spruitstuk.
228PK (204 aan de wielen) en 356NM. Je kunt er zo nu en dan wel een sprintje mee winnen.
Vragen/opmerkingen/kritiek? Brand los!
*********************
Dan is de boel hier ook weer enigszins up to date.