Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 15-10-2022)

deels snap ik het maar deels ook eigenlijk helemaal niet.
waarom?
ik snap dat je geen zin hebt in seinende mensen, maar je moet daar ook aankomen en weggaan.
dus zien er sowieso mensen je kentekenplaten.

geen kritiek hoor, maar ben wel benieuwd waarom?

Op een meeting heeft een kenteken geen meerwaarde, mensen komen er voor de auto's en dat zie ik hier net zo.
Aangezien er op mijn auto ook nergens een modelnaam ofzo staat, kan ik dat met een andere plaat beantwoorden.
Daarnaast zijn er ook mensen die op het circuit hun platen weghalen/afplakken/vervangen vanwege de verzekering.
Je zal allrisk maar je schade claimen en iemand heeft net een foto van jou in de vangrail naast de baan gemaakt. Eigenlijk is dat frauderen natuurlijk.
Dan is er nog de kans dat iemand met eenzelfde auto (ik weet dat er minstens een 1.6 met hetzelfde uiterlijk en nog eenzelfde HF zijn), even platen maken met mijn kenteken en zich gaan misdragen. Dat is niet zo prettig om te moeten gaan weerleggen. Better safe then sorry op dat vlak.
Dus ja er zijn opzich 'redenen' te verzinnen om je kenteken niet zichtbaar te hebben. Of het een goede reden is moet iedereen voor zich bepalen.

Seinende mensen is wel het laatste om me druk over te maken.

[size=x-small]Als je trouwens echt wilt kan je met nog geen minuut zoekwerk alsnog mijn kenteken vinden.[/size]

ja inderdaad, frauderen zou ik niet gaan doen.
je kunt voor een paar honderd euro je auto verzekeren als je wilt circuitrijden.
dat is dan voor 1 dag.
maar dan nog.

ben wel benieuwd naar je minuut zoekwerk, ik kan het niet vinden.
maar dat maakt mij ook niet veel uit.

heb toch nog geen auto en geen rijbewijs, dus op de weg zal je mij niet al te veel vinden.

Vanwaar die drang om mijn kenteken te gaan zoeken? Neem het zoals het is. Altijd maar dat uitzoekwerk van mensen....
Wat ik al eerder zei, naar mijn idee heeft het geen enkele meerwaarde.
En als iemand zonodig contact met mij wil, of iets anders wil weten; dan stuur je maar een bericht. Het is niet alsof ik achter een ijzeren gordijn leef ofzo.

[size=x-small]En als je het zonodig alsnog wilt nazoeken in die ene minuut, check de url van de foto's ;). En hopelijk snap je ook dat je dan de eerste paar over kunt slaan (die staan op mijn eigen webspace, niets met auto's van doen) en dat de foto's gelinkt van een club gerelateerde site je beter op weg gaan helpen. Op diezelfde site staat ook een kentekenregister. Nu happy?[/size]

ik weet niet, het is altijd wel grappig om naarmate de tijd komt dat jij je auto gaat verkopen.
dat je dan kunt kijken op de RDW of het kenteken al is overgeschreven.

maar het maakt mij niet uit hoor, dat even vooropgesteld, het enige wat je ziet aan een kenteken is hoe oud de auto is.
meer niet.

dus niet boos worden, ik hou er al over op. :p

Boos? Ik snap gewoon niet waar je heen wilt met je vraag.

Een mogelijke verkoop is op dit moment wel het laatste waar je je druk om moet maken. Denk je niet dat ik dan een beetje absurd veel afschrijving heb op dit moment? Wat denk je dat deze auto zal opbrengen?

misschien 7.000 tops?

ja weinig, ik weet het.
na al dat geld dat je er ondertussen in hebt gestoken.
italiaans karakter noemden ze dat toch?

De helft van wat je noemt komt meer in de buurt van de realiteit.
Zelfs al zou de auto in nieuw/concourstaat zijn, dan nog verwacht ik niet dat je iemand gaat vinden die er daadwerkelijk 7k voor neer gaat leggen.

Tsja, het is zowel een vloek als een zegen voor de Lancia-rijder. De aankoop van één met al wat ervaring kost je de kop niet, maar als je eenmaal (al dan niet op onderhoud etc.) gaat afschrijven...

Uhm als de aankoop je de kop niet kost, dan zal de afschrijving ook wel meevallen lijkt me ;).
Dat wordt enkel een issue als je voor grof geld het spul laat opknappen.
Punt is wel dat een goedkope Delta, helemaal de HF, bijna altijd betekent achterstallig onderhoud. De stelling goedkoop is duurkoop gaat dan vaak op.
En net als met de huizenmarkt zijn verkoopprijzen enkel een issue als je wilt handelen. Als je iets toch nog niet van plan bent te verkopen, waarom je dan druk maken over de prijs?
Het enige risico wat ik wel loop is wanneer iemand mijn auto in elkaar rijdt.

Vandaag de revisiekit ontvangen voor de blow off, komende week het spul eens uit elkaar trekken. Kan ik meteen het blok rondom schoonmaken om te checken of er niet ergens olie lekt, want het spul stinkt zo nu en dan nog weleens. Vermoed wordt dat er olie op het spruitstuk lekt. Soms ook rook als ik stilsta.

Afb06442.jpg

Dat zal smeermiddel ofzo zijn.
Blow off net uit elkaar gehad, bleek dat een van de veren gebroken was.
Spul meteen maar schoongemaakt, wat smerig zeg!, en werkt nu weer.

De volgende ronde gaat toch iets anders worden, ik ben de uitlaat een beetje heel erg zat.
Het gebrom komt me de strot uit inmiddels. En daarnaast vind ik het asociaal om met herrie rond te rijden.

Ik heb inmiddels wat verschillende uitlaatboeren gemaild, maar de meningen lijken hier en daar toch wat verdeeld.

Mijn eisen zijn tegenstrijdig: meer flow, maar minder geluid. Dat gaat meestal niet goed samen.

Maar eigenlijk is de hamvraag: is tegendruk een vereiste? Teveel tegendruk (zoals nu) belemmert de flow en dus het vermogen. Te weinig schijnt volgens sommigen ook niet goed te zijn.
In de toekomst wil ik nog meer vermogen, maar als ik nu voor een toelopende uitlaat kies, dan zal dit met meer vermogen zeker niet zinvol zijn.

Maar als het goed is wel 'indirect', beter maar je laten informeren door mensen die er verstand van hebben? ;)

Ja goed, ook de andere uitlaatboeren pretenderen er natuurlijk verstand van te hebben ;).
Toch geven ze niet allemaal exact hetzelfde antwoord.

En wat zeggen bekende chippers ervan dan? Neem aan dat er wel wat Fiat/Lancia chippers zijn die goed bekend staan? Zij hebben vaak veel meer ervaring met dit soort zaken als de 'uitlaatboeren'.

Chippers/tuners raden me eerst aan de motor opnieuw te laten checken ivm het hoge olieverbruik. Ding slurpt sinds de revisie 1L op minder dan 1500km. En daar lijkt mijn rijstijl niet echt invloed op te hebben. Alsin flat out zuipt is niet opeens het dubbele, of aanzienlijk meer aan olie.
Chiptuning op maat staat ook nog op mijn lijst. Een standaard chip zoals nu doet namelijk ook niet erg veel met de andere nokken die erin zitten.

Opvallend was wel dat een aantal keer is opgemerkt dat een leeggeslagen kat niet zo best is voor de flow. Enerzijds wel natuurlijk, want de troep is eruit, maar anderzijds is het niet bepaald een rechte pijp, dus krijg je last van wervelingen.

Verder krijg ik uiteenlopende adviezen van uitlaatboeren.
De een zegt lekker wijd van voor tot achter, terwijl er ook een was die juist over de gehele linie iets smallers dan nu adviseerde, omdat te wijd vaak ook het vermogen tegen zou werken.
Toch vreemd dat mensen in hetzelfde vakgebied elkaar zo enorm tegen kunnen spreken.

Mijn belangrijkste vraag blijft hierdoor staan: wel of geen tegendruk gewenst voor een turbomotor?

Voor zover ik weet is dat niet zo simpel te beantwoorden, heeft met veel factoren te maken. Lijkt me iig een goede tip om eerst eens je motor te inspecteren, da's zelfs voor italiaanse fabrikaten een fors verbruik ;)

Met een dunnere uitlaat meer vermogen uit een turboblok?

Een garage die dat advies geeft zou ik snel voorbij lopen...

Ik meen dat binnen de RS-rijders met een chip op maat inmiddels duidelijk is dat géén kat niet handig is, maar een beetje vlotte flow wel zo fijn. Scheelt met name in het koppel wel iets, maar dan moet ik even terug zoeken waar dat ook alweer stond. (Op maat voor en na aanpassing van uitlaatsysteem)

Ik dacht dat een turbo blok juist geen tegen druk moest hebben? Dus het meest efficient is een dikke, rechte pijp zonder teveel weerstand in de vorm van kronkels en dempers.

adinsx zei:
Ik meen dat binnen de RS-rijders met een chip op maat inmiddels duidelijk is dat géén kat niet handig is, maar een beetje vlotte flow wel zo fijn. Scheelt met name in het koppel wel iets, maar dan moet ik even terug zoeken waar dat ook alweer stond. (Op maat voor en na aanpassing van uitlaatsysteem)
Waarom zou geen kat niet handig zijn? Enkel voor de apk is het een probleem. Voor de auto zelf niet, er zitten geen sensors op of na bij mij als ik het goed heb.

Ik vind het olieverbruik ook erg hoog.

Ik zou inderdaad eerst de motor eens checken, want vaak is meer vermogen met een hoog olieverbruik geen goede keuze.

En ja daarna gewoon gaan naar iemand die goed staat aangeschreven en betrouwbaar overkomt.
Want ik denk dat een Kat niet heel veel uitmaakt, maar heb er geen verstand van, en ik denk eigenlijk niemand hier op het forum.
Al het tuning gedeelte geprobeerd?

Carkiller zei:
Met een dunnere uitlaat meer vermogen uit een turboblok?

Een garage die dat advies geeft zou ik snel voorbij lopen...
Ik wil hier toch op reageren.
Want het is niet alleen een garage die dit advies geeft.
Er is iemand met eenzelfde Delta als ik die heeft dit zo laten doen bij die garage. En hij was er goed over te spreken ook nog.
Daarbij is hij geen leek, hij heeft een circuitauto en meerdere Italianen gehad, waaronder een 145 waar hij dezelfde 2.0t in heeft gehangen.
Mij lijkt het dan ook vreemd dat iemand die actief met deze materie bezig is met zoiets 'raars' zou aankomen.
Misschien zie ik hem over 2 weken op een meeting, dat zou goed zijn voor dit verhaal. Dan kan ik het mogelijk zelf zien en ervaren.

En wederom heeft een of andere eikel afgelopen weekend mijn linkerbuitenspiegel onder handen genomen. Het glas zit er weer los in.
Vrijdag naar mijn garage om wat kleine dingen te laten verhelpen.
Ook kleppendekselpakking vervangen, maar om een of andere reden is dat niet goed gegaan. Aan de voorkant loopt de olie al pruttelend zo tussen de rand door.
Als het allemaal meevalt bij de garage, dan kan ik eindelijk eens wat uitlaatboeren gaan bezoeken.

We zijn inmiddels weer wat wijzer. Afgelopen vrijdag mijn garage en een uitlaatboer bezocht.
Bij de garage eigenlijk weinig nieuws. Wat kleine tests uitgevoerd om te zien waar het olieverbruik vandaan zou kunnen komen.
Voorlopige eerste voorzichtige conclusie is dat het weleens de koppakking kan zijn. Erg fijn, dan kan het spul wéér uit elkaar.
Nader onderzoek moet de exacte oorzaak uitwijzen. Leuke grap als de kop eraf moet, dan mag natuurlijk ook de distributieriem weer opnieuw en schijnt zo'n anderhalve dag werk te zijn. Geen goedkoop geintje ben ik bang.

Verder conclusie is dat de schokbrekers aan vervanging toe zijn. Kiddin' me? Dat waren ze volgens mij al veel langer en ik vermoed zelfs ook vorig jaar bij de apk eigenlijk al. Goed te merken in snelle bochten dat het spul niet echt reageert zoals het zou moeten.
Wordt dan waarschijnlijk ook vervangen door Bilstein B6. Stabiset kan ook later nog gedaan worden, dat scheelt op korte termijn in de kosten.

Andere conclusie was uitlaat lek. Bij de uitlaatboer op de brug was te zien waarom. De voorste pijp zat amper nog vast aan de turbo. En ook de flens voor de kat sluit niet goed aan.
Ik ben bij uitlaatboer Paul Kuppens geweest op advies van R-W. Op zich geloof ik best dat ze goed werk kunnen leveren en nog voor een nette prijs ook, al geven ze er wel een praktisch probleem bij: breng de auto maar. Ja uh en dan? Hoe kom ik weer thuis en op mijn werk dan? Het wordt voor mij op deze manier wel een erg lastige optie. Ook meehelpen of in het dorp rondhangen was schijnbaar geen optie.

Ik werd de afgelopen paar maanden meer doodziek omdat ik tijdelijk geen werk had. Dan is het irritant dat je dingen niet snel genoeg kunt laten oplossen vanwege minder inkomen.
En ach het heeft ook weer als voordeel dat je langer de tijd hebt om na te denken en te overleggen over wat je aan gaat schaffen.

Ergens bekruipt mij wel het gevoel dat het maar niet op wil houden met deze auto. Letterlijk alles moet schijnbaar eerst vervangen worden.
Maar ja, wat is het alternatief? Verkopen is geen optie, want dat is net zo goed vele duizenden Euro's weggeven.
Er komen waarschijnlijk nog wel meer peperdure reparaties aan. Als het aan mij ligt wordt de complete auto ook nog een keer gestript en opnieuw gespoten, alhoewel ik nog moet zien hoe ik dat praktisch op ga lossen.
Er zijn ook nog wat andere lastige dingen zoals raamrubbers die gedaan moeten worden. Die zijn alleen niet meer te bestellen, leuke uitdaging om daar wat op te vinden.

Via een andere uitlaatboer is het wel mogelijk dat de uitlaat gegarandeerd in 1 dag af kan zijn.
Dus ik ga zaterdag de uitlaat laten doen.
76mm downpipe, racekat met 76 naar 63 verloop, absorptiedemper en dan even kijken voor de einddemper. Zou in diameter een toename van 18% in de flow moeten zijn. Dan nog wat minder bochten en lijkt mij dat het wel merkbaar moet gaan schelen.
Ik ben benieuwd! Zal van de week nog even flink wat extra gas geven voor de deur, dan weten de buren wat ze gaan missen ;).

Succes met de uitlaat en de koprevisie.
Doet me goed te horen dat de wagen toch blijft ondanks de problemen(y)

Nieuwe uitlaat zit er inmiddels onder:
Afb06762.jpg

70mm downpipe vs 76mm
IMG_34152.jpg

IMG_34222.jpg

IMG_34232.jpg

100 cell racekat + absorptiedemper
IMG_34242.jpg

Het voordeel van de uitlaat is dat het hele zware gebrom eruit is en dat de diameter over de gehele lengte met zo'n 18% is toegenomen.
Of er ook iets aan het vermogen is veranderd weten we over 3 weken.

De nieuwe dempers waren ook al binnen.
Afb06732.jpg

Eerst over 2 weken maar eens afwachten wat er bij een grote onderhoudsbeurt nog aan het licht komt. Daarna weer verder met dingen upgraden.

Het nieuwe speelgoed blijft binnenstromen:

Afb06792.jpg

Walbro 255lph brandstofpomp.

En dit lijkt me niet helemaal de bedoeling:
Afb06782.jpg

De auto is inmiddels weer gekeurd.
De nieuwe schokbrekers zijn een goede verbetering. De bump is niet echt veel harder, maar het duiken en hellen is echt flink verminderd. Al mag het van mij nog wel een stuk harder allemaal. Over een tijdje andere veren en een anti roll kit, kijken wat dat met de auto doet.

De remmen voorzijde moeten nog wel compleet vervangen worden, aangezien ik die in 15k km compleet aan gort heb gereden, zowel blokken als schijven.
Verder is de brandstofpomp+filter+bekabeling compleet vervangen. Al lost dit het schokken bij accelereren in de 5 niet op. Dus daar gaan we ook nog mee aan de slag.

Verder nog to do: roest aan de dorpels.

Ik heb niet stil gezeten. Helaas voor hier maak ik ook wat weinig foto's en ga ik niet ieder aangedraaid schroefje als update melden.

Ik heb van een gesloopte HF wat motordelen overgenomen. Denk hierbij aan alle opvallende (grote) slangen zoals luchtinlaat. Ook delen als koelvloeistofreservoir, luchtfilterhuis en distributiekap. Doel is om de plastic delen in kleur te (laten) spuiten in dezelfde kleur als het kleppendeksel. De slangen ben ik op zich blij mee, want die kan ik op termijn opsturen naar een bedrijf dat ze in blauw silicoon mag gaan namaken. Het alternatief is de huidige eruit halen, maar dan rijdt het zo lastig. Mogelijk hier en daar wat kleine aanpassingen doen zoals het luchtfilterhuis voorzien van een wat grotere opening. Dat kan lekker makkelijk als je het spul toch los in een doos hebt liggen.

Waar ik eerder berichtte dat mogelijk de koppakking lek zou zijn, is dat vermoeden nu weer iets weerlegt.
Bij de laatste beurt kwam naar voren dat de olieretourslang tussen turbo en onderblok lek was. Dat kan heel goed het excessieve olieverbruik verklaren. Deze slang is vervangen en het olieverbruik is ook daadwerkelijk enorm afgenomen.

De uitlaat heeft inmiddels wat schade aan de onderkant, omdat ik toch nog over schildpadden schaaf. Nu blijkt ook dat ik eigenlijk met een te kleine bandenmaat rondrijd. Er ligt nu 215/40/16 onder, waar dat eigenlijk 215/45/16 zou moeten zijn. Als ik dat eind van de zomer vervang, dan heb ik er toch weer 1cm extra rijhoogte bij, zou weer iets moeten schelen. Toch blijft het irritant dat ik over het ene object zonder problemen kan rijden en bij een ander ik contact maak.

Verder staat nog steeds op de lijst een grondige roest aanpak. Bij de wielkasten en dorpels achter moet nog wat gelast worden.
Ik heb eerder bericht dat ik de auto dan mogelijk direct wil laten spuiten.
Het zet me wel voor een dilemma. Om het écht goed te doen is het beste om alles compleet tot het bot te strippen en aan te pakken. Ik ben bang dat als je enkel buiten laat spuiten, dat er toch weer ergens anders iets stuk gaat of misschien al is.
De meest duurzame oplossing is om de auto compleet tot het chassis te strippen en van daar uit opnieuw op te bouwen. Of denk ik daarmee compleet over de top?
Het grote voordeel is wel dat ik dan werkelijk alles in stappen opnieuw kan doen naar eigen wens.
Nadelen zijn er ook. Bepaalde delen zijn niet meer leverbaar. Ik ben bv nog op zoek naar raamrubbers voor de deuren. En zo zal er nog wel meer zijn wat er niet meer is.
Al met al een afweging die ik nog moet maken. Feit is dat ik wel iets aan de roest moet doen, beste is voor de winter, dus uiterlijk oktober denk ik.

Klopt het trouwens dat de foto's gelinkt van het Deltaforum hier niet (meer) zichtbaar zijn?

Zo hey jij zit niet stil, heerlijke wagen nog steeds man (y)
Raamrubbers zou je kunnen laten maken op maat, wel duur helaas.

En waar kan ik raamrubbers laten maken op maat? De strip waar het om gaat bevat in het rubber een stalen frame. En dat laatste is nu net het punt. Je kunt die strip wel van een andere Delta afhalen, maar vaak is het staal verroest en trek je de boel kapot.

Verder heb ik maar even een setje standaard remblokken besteld voor 3 tientjes. De huidige troep begint ijzer op ijzer te lijken. Van het weekend even de boel wisselen. Ben benieuwd hoe de versleten blokken er uit zien en of het schrikken wordt. Gezien hoe het voelt en klinkt tijdens het remmen kan het niet anders dan in verre staat van ontbinding zijn.
Het is nog even doorbijten, want ik wil de upgrade in 1x uitvoeren om niet onnodig geld over de balk gooien. Die 3 tientjes voor een setje blokken is niet zo erg en eigenlijk pure noodzaak. De schijven lijken op het oog niet op klappen te staan, dus ik hoop hier de komende 6 weken nog mee door te komen tot de rest gereed is.

Hmmm dat is idd wel een moeilijke rubber.

https://www.multirub.nl/

Deze zit in groningen en maakt rubbers op maat weet ik van een autoforum.

Wat een liefde voor een fijne italiaan op vier wielen. Ik vind het mooi om te zien dat een dergelijke auto voor het nageslacht worden behouden. Hulde!

Vandaag een poging gedaan de remblokken te vervangen. Linksvoor is er het ergste aan toe. Het blok aan de buitenzijde is compleet op en is ijzer op ijzer. De schijf is hierdoor beschadigd. De binnenzijde heeft nog 1-2mm blok over.
Vervangen leek een eitje te gaan worden. Auto opkrikken, wiel eraf, even checken hoe de klauw los moet. Ah met een inbus... Check 6 te klein... check 8 te groot... hmm dat wordt 7. Fijn dat weinig standaard sets deze er bij hebben zitten.
Leuk 2 uur aan het klooien geweest en nog de klauw er niet af gehad.
Even rondbellen en morgen poging 2 met de juiste inbus. Hopelijk pakt dat beter en makkelijker uit.
De zuiger terug naar binnen duwen ging echter wel zonder problemen, dus daar hoef ik me morgen geen zorgen om te maken.

Foto's maar weer vanaf mijn eigen site hosten, dan blijven ze het tenminste doen.

De remblokken waren dus op zoals ik al zei. Vandaag met het juiste gereedschap was de klus zo geklaard.

Afb07332.jpg

Schijf linksvoor heeft aan de buitenzijde wat schade van ijzer op ijzer.

Dat kwam hierdoor:
Afb07372.jpg

Het blok was compleet op. De andere blokken zaten ook allemaal aan hooguit 3mm max.

De schijven heb ik ondanks de scheuren toch laten zitten. Ik hoef er nog maar iets van 6-7 weken mee te doen en in die 6 weken ga ik ook nog met vakantie. Veel zal er dus niet mee gereden worden. Ik verwacht ook niet dat het plots gedaan is met de schijven, ze zitten er ook pas een jaar op.
Blokken kostten me 3 tientjes, dat was het me wel waard (en ernstig nodig ook). Schijven vallen direct duurder uit, dat is het mij niet waard met de upgrade in het vooruitzicht op korte termijn.

Aanstaande zaterdag gaat de Delta weer even langs de dokter; lees garage.
Er zijn wat kleine punten die verholpen moeten worden:
- lampje defect aircopanel, dus die moet vervangen worden
- nog steeds troep in koelvloeistof, dus die nog maar eens laten spoelen
- stationair soms te hoog en haperen koud in lage toeren
- rechtsvoor is er een probleem. Of het met het stuurhuis of met de ophanging. Ik hoor soms een tik bij het wiel als ik stuur. Ook kreunt er iets bij insturen. Stuurhuis zou apart zijn, er zit een gereviseerde onder sinds juni vorig jaar.
Daarnaast neem ik de remmen en fusees even mee om te zien hoe of wat en of er nog iets ontbreekt of besteld moet worden.

Olieverbruik is nog steeds prima. Over ruim 4000km nog altijd minder dan 1L.

Foto's? Nee helaas geen nieuwe foto's op dit moment.
Zaterdagmiddag een update.

Aangezien een aantal foto's hier niet werken, even opnieuw dan maar.
Een schaamteloze crosspost van een ander forum.

Komt ie dan, een bergje foto's van mijn Delta.

Bij aankoop, nog geen 131k op de klok.
9prrrn.jpg

Origineel carbonlook dash en climate control.
k3pxc1.jpg

Recaro interieur.
2mzfy4m.jpg

De welbekende 16vt Lampredi motor.
2hnpcna.jpg

Dakraam, echt heerlijk in de zomer!
2e4bw9t.jpg

Originele 16 inch Speedline Montecarlo.
25thv06.jpg

a2vr12.jpg

En de modificaties.
Motorrevisie bij SSI.
2hn2lqx.jpg

30wo5cw.jpg

Kleppendeksel, inlaatspruitstuk en veerpootbrug gecoat.
2r59itd.jpg

Wat andere matches.
HF logo met blauwe olifant, het is immers een blauwe auto.
eknnyt.jpg

Nog wat blauw spul.
2akcm6h.jpg

Ook de matten met blauw logo laten maken op verzoek (enkel met rode olifant leverbaar, als je vraagt dan krijg je meer).
atvz2c.jpg

Setje donkere knipperlichten. Ik wil de auto naar 2 kleurtinten trekken: zwart met blauw.
29lib1k.jpg

En dan gaat het er zo'n beetje zo uitzien met alles op z'n plek.
2i7n0gk.jpg

2qce8ua.jpg

Forge dumpvalve, ook leuk. Werkt ook prima tegen irritante scooterrijders.
xfunad.jpg

Supersprint midden- en eindpijp. Icm 70mm downpipe en lege kat. Stil is anders.
qy5oc7.jpg

o8dox5.jpg

2d6s83r.jpg

Andere kentekenplaathouder.
2i6yiw8.jpg

Kat een beetje dicht direct na motorrevisie, al zal het niet daardoor gekomen zijn. Bij volgas viel ie ook echt dood. Kat leeggehaald en terug erop gezet.
2q1xbvq.jpg

Bekend probleem, de lelijke hoekjes op de console.
30rl3pd.jpg

Oplossing voor dit probleem; opschuren.
4kjrsl.jpg

Flock kleur uitzoeken.
5o9xyv.jpg

Resultaat iets blauwer dan gewenst, maar ook het is weer strak.
wb55lk.jpg

Hoedenplank ook gelijk laten doen.
2cfts7d.jpg

Op maat nieuwe pookhoezen laten maken. Zacht zwart leer, afgewerkt met (uiteraard) blauwe stiksels.
5ba7nq.jpg

Ook leuk en past wel bij de rest (matten en logo in gril).
21nnl1v.jpg

Ziet er dan zo uit.
2m4t6ok.jpg

Om in style te blijven, bijpassende sleutelhangers!
23u7zf8.jpg

Een goede detailer doet wonderen.
14dgfw0.jpg

331dngg.jpg

Tijdens Viva Italia 2012 (met kapot stuurhuis en balen dat ik de baan niet op kon).
2v27htv.jpg

2cenk0p.jpg

Remupgrade, zowel voor als achter. Geboorde/gegroefde schijven met DS2500 blokken en gevlochten leidingen.
2ev6of8.jpg

Dumpvalve stuk. Een veer bleek gebroken. Revisiekit besteld, even uit elkaar schroeven, schoonmaken en werkt weer prima.
15gro0g.jpg

Motorblok met C&B medium road nokkenassen.
3094fer.jpg

Bilstein B6 van de Alfa 155V6, voor en achter. Ik wil niet verlagen, dan kom ik geen drempel meer over.
53r6sk.jpg

Nieuwe uitlaat, volledig op maat van voor tot achter. Downpipe 76mm, racekat, absorptiedemper en op het eind weer een schottendemper. De eerdere setup was mij te luidruchtig.
Goed merkbare vermogenswinst. Pakt een stuk beter op en klimt nóg soepeler door de toeren.
xbz1jp.jpg

iw6hyw.jpg

sl450n.jpg

357eyjm.jpg

En dat ziet er van achteren zo uit.
mrae0k.jpg

Oude downpipe naast de nieuwe.
1zwp645.jpg

Walbro 255lph brandstofpomp en toebehoren.
vo1l02.jpg

Topsnelheid redt ie ook prima. Loopt lekker de teller uit.
fayo1l.jpg

Niet zo te spreken over de remupgrade. Boringen scheuren uit en de blokken had ik in no time verbrand.
1488hw.jpg

Vermogensuitdraai, nog met de Supersprint uitlaat. Momenteel ligt het vermogen en koppel vermoedelijk nog iets hoger.
Nieuwe meting volgt na installatie nieuw spruitstuk.
228PK (204 aan de wielen) en 356NM. Je kunt er zo nu en dan wel een sprintje mee winnen.
152ls88.jpg

Vragen/opmerkingen/kritiek? Brand los!

Dan is de boel hier ook weer enigszins up to date.

Damn geen halfwerk zeg, echt geweldig (y)
Ik heb dit type lancia altijd al een toppertje gevonden :cool:

Enkel je achterbumper mag wel een nieuw lak laagje volgens mij.

De gehele auto wordt deze winter gespoten, dichtgelast en in de tectiel gezet.
De lip tussen koplampen en voorbumper is ook gescheurd. Op de HF modellen is ie van plastic (peperkoek). Op de andere modellen worden metalen strips gebruikt. Lastig te vinden volgens sommige mensen. Ik had er 1 binnen 1 dag in huis in perfecte staat, wel in het zwart.
Moet nog wel even zien wat ik daar mee ga doen. Wil niet weer dat ie in no time scheurt.

Zo hey ook nog eens een compleet de auto opnieuw spuiten, echt respect voor zoveel autoliefhebberij (y)

Terug
Bovenaan