Om een maand later nog even op dit topic terug te komen: Bij ons op het werk is laden nog steeds gratis, max 11kW, in elk geval tot eind 2022.
Ik heb besloten om voorlopig geen gebruik te maken van deze mogelijkheid daar ik thuis net zo snel (of langzaam, hoe je het bekijkt) kan laden en veel van mijn collega's die mogelijkheid simpelweg niet hebben. Het scheelt tevens ook een hoop stress en gedoe dus wat mij betreft een win/win situatie.
marcel21674 zei:
Wat een onzin, waarom zou je gratis moeten kunnen laden op het werk. Dar heb je km vergoeding voor.
Om hier nog even op in te haken: Waarom zou je gratis moeten kunnen laden op het werk? Ik heb mijn mening op dat vlak wel iets bijgesteld.
Het helpt een bedrijf natuurlijk met het groene imago wanneer je zoiets aanbiedt. Uiteindelijk is de algemene tendens dat elektrisch rijden schoner is dus door het opladen gratis aan te bieden aan de medewerkers doe je toch mee aan een stukje verduurzaming. Dat het op individueel niveau niet altijd even eerlijk lijkt klopt, maar je kunt het ook omdraaien en blij zijn dat jouw werkgever iets probeert te doen wat het milieu ten goede komt, we wonen immers allen op dezelfde aardkloot. Het is een wat egoistische houding om hier een probleem
van te maken mee te hebben omdat je er zelf geen financiele baat bij hebt, zeker wanneer iedereen verder gewoon een kilometervergoeding krijgt. Zolang het jou niets kost zie ik het probleem eigenlijk niet zo.