Mooi plannen Kristian. Ik ben nog steeds erg in mijn nopjes met mijn Z4. Inmiddels alweer 3 jaar in bezit en 40k km gereden.
Wel inmiddels al een boel aan gedaan:
- Sporstoelen. Standaard stoelen zaten voor geen meter, totaal geen steun in mijn onderbenen.
- Bilstein B12 onderstel, oude schokdempers waren op. Totaal geen spijt van, stance is nu perfect, maar zeker niet oncomfortabel of onpraktisch door de hoogte.
- Cruise control. Heel makkelijk in te bouwen, Praktisch plug and play.
- Xenon (retrofitlab). Standaard halogeen is waardeloos op donkere wegen, ik ben begonnen met wat betere halogeen lampen, maar uiteindelijk toch bij xenon uitgekomen. Totaal geen spijt van, lichtbeeld is perfect
- 3.0 si remmen upgrade. Was niet per se nodig, maar voor de looks, in combinatie met de 18" velgen wel gaaf. En remt nu echt super met 325 mm op de voorkant.
Navigatiesysteem heb ik niet, wil ik ook niet, want ziet er wat mij betreft niet uit. Liever een goede telefoonhouder.
Ohja, stoelverwarming is een must, wat bij betreft. Windscherm (niet zo'n lelijke hoes over de rolbeugels!) is ook een fijne optie. Ik heb ook automatische airco, wat mij betreft ook wel een verplicht vinkje is. Verder nog wat losse dingetjes waar je niet bij nadenkt (opbergnetje bij de passagiers, automatisch verlichting, automatische ruitenwissers, alarm, koplampsproeiers, parkeersensoren achter, voor is niet leverbaar geweest). Auto's in Duitsland waren standaard niet voorzien van deze opties, de 's' uitvoering in NL hadden deze wel (en geen navigatiesysteem overigens!).
Ohja, die van mij staat inmiddels ook gewoon 3 jaar buiten, maar daar is eigenlijk op de kap niets van te zien. Gewoon goed schoon houden. Verder nu wel wat kleine kunstof/rubber sierdeeltjes die wat lelijker beginnen te worden, maar is nog gewoon leverbaar bij BMW. Ekrisshop is je grote vriend.