Kristian: Z4 en 320e Touring

Leuk dat je de beslissing hebt genomen! Persoonlijk zou het niet mijn keuze zijn, maar ik kan je afwegingen 100% begrijpen. Nog plannen om hem nog meer naar je smaak te brengen of laat je het zo?

Wat betreft de krassen, ik heb het idee dat de VW (uni)lak behoorlijk gevoelig is wat dat betreft. Ik vind ook regelmatig nieuwe krassen in mijn auto. Aangezien ik niet zo heel zuinig met mijn Golf omspring, maakt een krasje/deukje meer of minder mij niet zoveel uit, maar verbaas mij toch wel hoe die oppervlakkige krassen er zomaar op komen. Ik snap nu ook beter waarom mensen witte auto's kopen. Mijn Mercedes uit 1978 wordt van April tot Oktober ook als dagelijks vervoer ingezet en ziet er qua lak (nog niet ontdekt door de roestduivel) een stuk frisser uit.

Ah leuk toch doorgegaan de UP, zeer benieuwd, maar jou kennende vast een bijzonder nette auto (y)

Leuk!! Erg leuke Up en ook gaaf dat je t op zo’n manier kan combineren. Ik ven wel benieuwd hoe het hele import verhaal je gaat bevallen.

Dank je. Ben ook heel benieuwd. Morgen auto nog even goed checken. Aangegeven dat ik hem onder voorbehoud daarvan koop.
Mocht er nog ergens een tegenvaller zijn dan rijden we dinsdag via Hamm waar een identieke Up! staat bij een dealer. Is maar ietsje duurder maar wel 12 maanden garantie (Das Welt Auto). Zelfde bouwjaar, km-stand, uitrusting, kleur etc. alleen geen set winterbanden erbij en 60PS ipv 75.
De 75PS is wel een Bluemotion versie met iets lagere uitstoot. In combinatie met de schade zou dat nog in de BPM kunnen schelen maar dat heb ik nog niet in beeld.

Ik zie 'm. Ook leuk!
Mistlampen staan een up! zo leuk! Dan lijkt ie wat meer concept-car-achtig, maar dat komt natuurlijk doordat we 'm gewend zijn zonder mistlampen. In NL zie je dat echt nooit op een up!.

Ja is ook wel interessant. Zal ook vast wel een paar gebruikssporen hebben. Als ik de BPM-calculator van AW bekijk dan is de BPM een 100 euro hoger omdat dit geen Bluemotion is. Is een modeljaar ouder denk ik. Zonder start-stop systeem.

Bel ze morgenvroeg hoe dan ook even op voor meer info. Deze is eigenlijk wel erg goedkoop namelijk voor eentje bij een dealer.

Staat bij een officiële VW dealer dus moet gewoon vertrouwd zijn lijkt me, ook een heel erg grote.
Die hanteert misschien wat lagere marges om snel te kunnen verkopen.
Die 12 maanden garantie voor dezelfde prijs zou ik absoluut niet laten schieten.
Zeker de moeite waard om in ieder geval eens te gaan kijken.

Wel helaas de 60pk, maar bij de dealer kan je wel betalen dmv een overschrijving. Alleen vraag ik me af of ie meteen klaar staat.
Die extra garantie is leuk, maar het is een gekochte garantie bij Volkswagen Financial Services, en dan de Verzekeringstak, en ik weet niet of VVS, de Nederlandse equivalent van de genoemde VVD, die garantie zomaar overneemt.

BPM; ik kom op €571 met mijn tooltje, maar weet even niet op welke pc ik de meest actuele versie heb staan :cool:

Garantie is nog wel even goed om uit te zoeken of die in NL ook overgenomen wordt.
571 euro is hoger dan waar ik op uit kom. Ik zit op 450 voor de 60 pk uit 03-2014 tegen 320 voor de 75 pk BMT uit 08-2014.

105 gram Co2 zie ik staan. Dit geeft €1785 BPM in 2014, rest-BPM is 32%. Komt op €571,20 volgens mijn sheet.
Die 75pk heeft maar 98 gram uitstoot. Dit geeft €1050 BPM in 2014, rest-BPM is 35,75%. Komt op €375,38.

Wat een leuk ding is dat toch, zo'n up! in die Cup uitvoering met panoramadak!

Ja zelfs ik die normaal helemaal niet zoveel van VW moet hebben vond het meteen een leuke auto. Donkere ramen, panoramadak en de tweekleurige velgen die mooi contrasteren met de witte lak en vanbinnen luxe bekleding en een mooi lederen stuur etc.
Stuur in de nieuwe Up! is lang zo mooi niet trouwens. Ik ben de Aygo Wave alweer vergeten nu ik deze Up! Cup heb gezien.

Toch laten staan.... Was maar goed dat ik hem nogmaals grondig heb bekeken want ook de andere zijkant was met sleutel bewerkt. Twee zijkanten van voor tot achter met sleutel bekrast was me toch teveel van het goede. Als perfectionist werd me dat te gortig plus is de prijs dan ook te hoog.
Wellicht morgen auto in Hamm nog even bekijken. Dealer zou me terugbellen maar schiet niet op....

Goed dat je nog eens bent wezen kijken, je had Aa de eerste keer natuurlijk al twijfels.
Die dealer in Hamm misschien even bellen?

Vind vast wel wat. Morgen waarschijnlijk nog eentje bekijken op terugweg. Zou weleens een mooie auto kunnen zijn. Verkoper zegt "absolut neuwertig" maar eerst zien dan geloven. Op de foto's oogt ie niet aantrekkelijk maar is wel een Up Cup met panoramadak, zeer lage km-stand en nette velgen.
Is wel iets leuks van te maken denk ik. Hier ooit de zwarte Triangle velgen onder en zijruiten tinten dan oogt ie wel wat sportiever.
Up! kanshebber met panoramadak
Zo zou ie er nu ongeveer uit moeten zien. Helaas niet de leuke nebelscheinwerfer....
pic-cup-up.jpg

Kan die auto morgen evt. meenemen maar Fahrzeugbrief ligt nog bij bank en over drie dagen pas in bezit. Voorstel van verkoper is om gewoon op Duitse kenteken naar huis te rijden en daar af te melden.
Wel praktisch maar lijkt me vragen om moeilijkheden...

Kristian zei:
Kan die auto morgen evt. meenemen maar Fahrzeugbrief ligt nog bij bank en over drie dagen pas in bezit.

Er rust dus nog een financiering op de auto?

Damianw26 zei:
FW Ta-183 Huckebein I zei:
Over de Up!:

je bent er mee bekend dat tot productie october 2014 VW bij de productie van de tandwielen v/d versnellingsbak een inferieure kwaliteit staal heeft gebruikt ? Dat levert dus vaak een in de soep gelopen bak op, na slechts weinig km's.
Is iets dat VW zelf heeft gecommuniceerd (na vele klachten en bak-renovaties); na oct. 2014 heeft VW de boel gemodificeerd en betere onderdelen gebruikt.

Betreft toch echt alleen de eerste serie, dus tot 2012. Samen met het vochtprobleem (te weinig kit rond de voorruit) opgelost. Bij de modeljaarupdate die jij benoemt is enkel de dubbele ruitbediening en dab radio toegevoegdo_O

Fout.
Dit zegt AutoBild in 2015:

Schon bald kratzte dagegen der Rückwärtsgang beim Einlegen, gegen Testende machte das Getriebe im dritten und fünften Gang singende Geräusche. Ursache: Die Zahnräder der ungeraden Gänge sind schlechter gehärtet.
räumten VW-Techniker ein: Das Problem war in Wolfsburg bekannt. Warum wurde es dann nicht abgestellt?
Bis zum Facelift im Oktober 2014 mussten Kunden warten, bevor ein verbessertes Getriebe diese Schwächen ausräumte. Auch die schwitzenden Simmerringe am Ausgang zu den Achswellen hat VW bei dieser Gelegenheit geändert. Ärgerlich, wenn ein Kleinwagen dieser Preisklasse erst in Kundenhand nachreifen muss wie eine grün gekaufte Banane

Het gaat dus niet om de 1e serie tot 2012 maar zoals ik al zei: tot productie october 2014 !!

Is het bij die nieuwe bakken niet zo dat je voor het inleggen van de achteruitversnelling, je de versnellingspook eerst een klein stukje moet indrukken?

Volgens mij had AutoBild dat niet helemaal goed. Bij MY2014 was de versnellingsbak al verbeterd. De auto die we hebben gezien had ook al de bak met de achteruit met vergrendeling. Koppeling is door de jaren heen ook verbeterd.

AutoBild is nou ook niet de meest betrouwbare bron voor dat soort dingen.

Barri zei:
Wit of zilvergrijs?

Wit staat niet meer online, de zilveren wel. :p Goede keuze en toch goed dat je nog even terug bent geweest bij die andere, zonde van de andere (extra) krassen die je eerst niet gezien had.

Na de teleurstellende ervaring met de witte Up! Cup in Wolfenbüttel waarbij de verkoper adverteert met een auto zonder beschadigingen en beide zijkanten gekeyed bleken te zijn zag ik in Hamm nog een soortgelijke Up! staan bij een grote dealer. Meerdere keren geprobeerd om in contact te komen met de dealer en beloofd om teruggebeld te worden maar tevergeefs. Kreeg ook de indruk dat de auto al (bijna) verkocht was omdat ie op de pagina van de dealer zelf ook niet meer te vinden was.

Omdat we in Duitsland zaten toch nog maar even gekeken naar het aanbod van Upjes met panoramach. Ook in Duitsland zijn die redelijk schaars.
Mijn oog viel op een advertentie uit de buurt van Lauenau. Een grijze Up! Cup met panoramadag uit 2014 met nog geen 10k op de teller.
Er was weinig moeite gedaan voor een fatsoenlijke advertentie maar aangezien het op de route lag toch maar even een mail gestuurd.

Vanochtend weer vertrokken uit de Harz na een heerlijke week vakantie en om half 12 stonden we voor de deur. Daar troffen we een mooi gewassen en blinkende zilvergrijze Up!. Nette verkoper ook die de auto voor zijn moeder verkocht die niet meer mocht rijden. Echt van een oud vrouwtje geweest dus. En ze kon blijkbaar nog redelijk rijden want de auto was werkelijk in nieuwstaat. Zowel van binnen als van buiten werkelijk niets aan te vinden.
En ook de proefrit bracht geen gekke dingen aan het licht.

Qua uitrusting niet zo mooi als de witte die voorzien was van navigatie, stoelverwarming en mistlampen maar dat vind ik voor een 2e auto geen probleem. Wat er wel in zit is het prachtige mooie panoramadak, een set winterbanden waar nog geen 250 km mee is gereden en de Cup-aankleding.
Op de foto's staat de auto nog op de winterbanden, in de schuur lag de set lichtmetaal die er onder hoort. De Triangle velgen zijn wel wat mooier maar dit is (voor nu) meer dan prima!

En aangezien we het ook over de prijs snel eens konden worden hebben we besloten om hem te kopen. Auto is gefinancierd, de zoon heeft al contact opgenomen met de bank om het restant-bedrag te komen afhandelen om z.s.m. de Fahrzeugbrief in bezit te krijgen.

We moeten binnenkort dus nog een keer terug om hem op te halen maar dat is het wel waard wat ons betreft. Eindelijk beet dus. Het visje op de achterklep gaat er overigens wel rap af :D
En de foto's. Verkoper even uit foto geknipt. Verder valt er ook niet heel veel te zien aan een grijze Up! natuurlijk. Auto vraagt er wel om om even iets opgeleukt te worden vind ik. Maar eigenlijk bevalt me zilvergrijs zelfs beter als het vlakke wit van de eerste.

20180508_115628.jpg

20180508_113814.jpg

20180508_113833.jpg

Wat een verschil met de foto's uit de advertentie!
En gezien de foto's bij de advertentie was je de eerste en enige kijker! Gefeliciteerd!

Ja ongelooflijk he. Zeker gezien de prijs (veel minder als de witte moest kosten) die we ervoor hebben afgesproken wel een echte buitenkans.
Op de foto's van de advertentie was ie nog stoffig van het lange staan in de schuur. Een echte 'Scheunenfund' dus. Auto reed verder ook perfect ondanks lange stilstaan. Keurig alle beurtjes afgestempeld ook....

Nu maar hopen dat de rest ook allemaal netjes geregeld gaat worden. Altijd even een slag om de arm houden.

Gefeliciteerd ! :D

ps: ik keek even op de kaart waar Lauenau ligt, kan zijn dat je dan via Bad Oeynhausen-A30-Osnabrück terug naar NL rijdt.
Nu weten de meeste mensen wel dat daar (komende vanuit het oosten) in het begin een flitser in de middenberm staat; maar als je de snelweg weer oprijdt (A30) zijn ze bezig, er ligt een stukje geïmproviseerd weg met wat bochtjes/hobbels (waar je maar 60 mag); heb daar al 2x een flitser in de berm rechts zien staan !
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)

Dank je. Helaas vanochtend op de terugweg ook al geflitst. Tussen Braunlage en Torfhaus geldt op bepaalde steile stukken 60 of 70. Helaas met een kleine 20 km te hard geflitst daar. Even niet goed opgelet, heb je snel met kinderen op de achterbank.

Slechts 10K km? Buitenkans en nette auto met panoramadak. Iets minder luxe en geen bluemotion, maar qua upgrades etc kun je echt je lol op :
vwupforum.nl

Inderdaad nog geen 10 duizend kilometer op de teller. Van binnen en buiten echt nieuw. Nadeel is dat ik die ook weer zo netjes mogelijk wil proberen te houden.
Zullen vast wel wat upgrades komen om hem iets op te leuken maar wordt geen tuning object. Vind ik bij een 60 pk boodschappenautootje wat misplaatst.

Gefeliciteerd! Een Up rijdt verdomd volwassen (wel hoor je de mechaniek wel erg goed vind ik). Wat leuke wielen en het ziet er al een stuk beter uit. Enig wat ik echt miste aan zo'n Up is een klokje..

Dank je! Ja, leuk karretje. Natuurlijk niet vergelijkbaar met de Swift, zo'n grijze VW maar dat doe ik dan ook niet. Beide auto's hebben zo hun kwaliteiten.

Rijdt verder ook prima hoor. Niet snel maar komt aardig mee, stil en stuurt strak. Deze reed beter als de witte overigens ook. Stuk comfortabeler ook dan met BMT onderstel en 16 inch.

Kristian zei:
Dank je. Helaas vanochtend op de terugweg ook al geflitst. Tussen Braunlage en Torfhaus geldt op bepaalde steile stukken 60 of 70. Helaas met een kleine 20 km te hard geflitst daar.

buiten bebouwde kom is dat € 30 (binnen bebouwde kom € 35)

in NL ga je dan al bijna richting de € 200)

Dank je.
Wat de witte wel had en de grijze niet zijn de mistlampen en de Triangle velgen. Beide zou ik nog wel willen aanpassen zodat het er net wat gelikter uit ziet.
Mistlampen is redelijk eenvoudig te doen alleen wel een ander middenstuk van bumper met uitsparingen voor mistlampen monteren.
Velgen worden weleens aangeboden op Marktplaats of Ebay.

$_57.jpg

Oké, daar werd ik even in de maling genomen, maar dit ziet er inderdaad uit als een goede buitenkans en die km-stand. Pffff.... Soms vraag je je echt af waarom mensen geen moeite nemen voor een setje betere foto's. Had de auto veel goed gedaan als deze gewassen en op zijn zomervelgjes op de foto stond. Maar dat maakt voor jou en voor nu helemaal niet meer uit, want jij hebt er een mooie auto aan! (y)

Cool hoor! Buitenkansje met zo'n kmstand. Die verschrikkelijke advertenties valt me wel vaker op in Duitsland. Lekker langsgaan als je goed telefonisch contact hebt gehad. Dat zegt vaak heel veel.

Veel plezier ermee! Heb je de auto moeten aanbetalen (gezien zij het restant moeten aflossen) of doen ze dat zelf?

Kom er net eentje tegen bij een dealer, redelijk vergelijkbaar maar dan 80dkm op de klok en een klap duurder: klik
Echt een goede koop gedaan, en die kilometerstand is haast onwerkelijk. Pas voor m'n vader een Tourneo Courier in Duitsland gekocht. Ook matige foto's, maar ook een bizar net ding met heel weinig kilometers. Altijd leuk! (y)

Een auto zonder gebruikssporen is toch wel erg lekker ja. Mooi buitenkansje inderdaad. Zou me niet verbazen als het ding nog nooit de Autobahn op geweest is. Rustig inrijden dus straks i.p.v. vol gas naar huis.

Niks hoeven aanbetalen. De verkoper zou zelf het restant aflossen aan de bank. Ga er vanuit dat het nog wel eventjes duurt voor de papieren in bezit zijn maar dat geeft niet. Zo lang ze de auto maar netjes voor mij bewaren....

Flinke slinger naar saaie(re) auto's hier op het forum.

Leuke Up, maar moest je nu juist geen hele nette auto hebben die je overal kan parkeren zonder je druk te maken om schade's?
Nu is het wachten op het balen over het eerste deukje, iets waar je je eerst niet meer druk om wilde maken...

Terug
Bovenaan