Kristian: Z4 | 320e | Citigo en proefrit Twingo

Als iemand die nog nooit gecampeerd heeft, is het wezenlijk anders dan ergens naartoe rijden zonder caravan en dan een huisje of stacaravan ofzo huren?

Vandaag begonnen om de hydraulische dakscharnieren uit te bouwen. Flinke klus waar je echt goed de aandacht bij moet hebben. Nog een uurtje en dan moeten ze er wel uit zijn.

En dan hoop ik maar dat de set die ik gereviseerd heb het goed doet. Anders alsnog opsturen naar Tophydraulics in de VS. Denk weleens, kan ik niet beter gewoon postzegels gaan verzamelen als hobby. ;)
Hum, dat is nu eens een klusje waar ik zelf niet aan zou beginnen. Bij de MX-5 doe ik ook alles zelf, maar als er een 'once in a cars lifetime' klus is laat ik die doen. Koppeling of en diff vervangen of zoiets. Nog nooit voorgehad overigens. Dus respect dat je het aandurft en hopelijk zijn de revisie stukken goed (y)

Als iemand die nog nooit gecampeerd heeft, is het wezenlijk anders dan ergens naartoe rijden zonder caravan en dan een huisje of stacaravan ofzo huren?
Ik denk dat het een gevoel van vrijheid geeft om met je caravan ergens heen te rijden. De reis is al onderdeel van de vakantie.

Met een X3 2.0i zou ik toch wel een lange proefrit maken. Ik heb ooit proefgereden in een X3 3.0i en het was niet overtuigend. Net aan snel genoeg maar het hield niet over. Een beetje hetzelfde idee als wat ik had in een Touareg 3.2 (van de eerste generatie), die was met z'n turboloze 241 pk ondergemotoriseerd.

Liefst ook de 30i natuurlijk. Andere optie is de X1 Sdrive 20i of 23i. Wil ik ook eens rijden. Misschien geen echte BMW maar schijnt wel goed te rijden, stuk lichter en zuiniger. Knappe X1 is nog wel prijzig.

Afgelopen dagen me wat ingelezen in de verschillende opties. Nog niet helemaal uit of we voor een benzine SUV met een kleine EV moeten gaan of toch een EV SUV met de Citigo.

Benzine SUV neig ik inmiddels wel sterk naar de X1 i.p.v. de X3. Dat wordt ook wel bevestigd door deze video van AutoGefühl. Was me trouwens zelf ook opgevallen dat de stoelen in de X3 en G21 (zijn identiek) veel minder fijn zitten dan die in de X1. Grappig dat dat in de video ook naar voren komt. X1 schijnt ook net wat leuker/dynamischer te rijden ondanks FWD.

Als het een X1 wordt dan is nog de keus uit weer een PHEV, waar ik eigenlijk niet zo'n fan van ben of nog een keer een gewone benzine variant, de Sdrive 20i of de 23i Mild Hybrid. Natuurlijk lastig in te schatten welke versie over een aantal jaren dan nog wat waard is, misschien beide wel geen zak waard als benzineprijs rond de 4 euro zit. Koffiedik kijken.

En anders maar gewoon helemaal elektrisch alleen dan is het ook afscheid nemen van BMW want of te duur, te krap of ze mogen niks trekken. Zag gisteren nog een video (Autophorie) over de MY Standard. Objectief gezien geweldige auto met 1600 kg trekgewicht en super efficiënt, maar verder is het ook op een aantal vlakken wel afzien hoor.

Qua specs en software is een MY natuurlijk heel goed, maar verder qua buiten- en binnenkant is het inderdaad wel heel erg afzien... Als ik auto rijd wil ik er ook graag naar kijken, en gezellig inzitten qua dashboard, metertjes en uitstraling. Een koelcel is nog gezelliger van binnen.

Lars

Ik volg o.a. dit topic met belangstelling en plezier. Heb niet vaak iets te melden, maar lees het wel. Nu vraag ik me af, waarom die deadline van 320e er uiterlijk december uit? Mij bekruipt het gevoel dat je jezelf beetje zit te dwingen tot een keuze, terwijl je aan alle kanten nog nergens van overtuigd bent. Dan is mijn eigen aanpak toch altijd gewoon doorrijden tot je wél ergens helemaal blij, enthousiast en zeker van bent. Auto's zijn voor iedereen te duur om zomaar even iets te doen, en voor ons als liefhebbers moet er ook nog een onbetaalbare emotie bij loskomen ;)

Ik denk dat meespeelt dat hij niet goed kan zitten in de 320e. Al heb je gelijk dat dat je niet hoeft te dwingen om overhaast wat anders te kopen.

Word je ook blij van een x1?

Rijdt inderdaad erg goed. Een 220i active tourer ook. Maar geen haar op m’n hoofd (en ik heb er veel) die denkt om daarin te rijden.

Terug
Bovenaan