Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Dromen kan altijd. Kans is klein dat ie op korte termijn het veld moet ruimen hoor. Kost altijd weer een hoop geld en Civic bevalt nog prima.
Hoop stiekem dat ik op de komende IAA in Frankfurt helemaal verliefd wordt op de nieuwe Civic.

Logge station wil ik sowieso niet. Vind het zonde om bakken meer geld aan wegenbelasting en brandstof te betalen. Mocht de Civic echt te klein blijken nu we met zijn drieen zijn dan kunnen we altijd nog kijken.
3-serie Touring en Accord Tourer zijn prachtige auto's alleen bieden minder kofferbakruimte dus voor ruimte hoef ik het zeker niet te doen.

Van de week eens proefrijden in een Jazz Hybrid. Ben na de positieve test in de autovisie wel nieuwsgierig. Ook beniewd of de baby spullen er ook goed in passen.
In exclusive uitvoering met leer en panorama een leuk karretje en ik weet zeker dat je met rustig rijden wel rond de 1:20 mee haalt.

Haha nee hoor. Zou natuurlijk ipv de Civic zijn. Maar meer nieuwsgierigheid dan dat ik serieus nadenk over een opvolger.

Nee eigenlijk niet. Maar na jouw post toch even weer gedaan. Auto is weer als nieuw zeg. Compleet overgespoten etc. Best netjes. Toch fijn dat ie bij een liefhebber is terechtgekomen.

Precies de reden dat ik jou er ff op attendeerde, hij is tenminste netjes geworden en niet fout:)

Vandaag paar uur gereden in een nieuwe Avensis wagon diesel. Laatste type met 40.000 km al op de teller. Wat leer je dan je eigen auto waarderen. Avensis had veel rammels en kraakjes en vibraties in dashboard en bediening ook heel gevoelloos. Ook afwerking en materialen vond ik niet geweldig. Tegenvallertje dus.
Civic is echt een veel fijnere auto.

Hey Kristian, heb je al gereden met de Jazz?
had van de week de Jazz Hybrid mee als leenauto, rijdt geweldig!
Natuurlijk niet zo sportief als de Civic maar wel vlot met veel meer comfort. De automaat en het start-stopsysteem werkt zeer goed. Schakelen kan zelf ook met flippers, en je merkt amper dat de auto af-aanslaat slaat door het start-stop systeem. Ben er positief over al zou ik er zelf niet voor kiezen omdat ik hem te hoog vind.

Ik zag vandaag een (overigens zeer jonge) CR-Z als occasion staan bij een dealer. Dit topic schoot mij onmiddellijk te binnen.
Daarna bedacht ik me dat je die dingen echt nóóit ziet rijden. De verkoopcijfers staven die indruk. 146 exemplaren vorig jaar, 22 stuks tot nu toe in 2011 verkocht.. Erg bedroevend. Volgens mij had Honda (NL) er iets meer van verwacht.

Wellicht een leuke opvolger voor de Aygo? Als winkeldochter straks vast wel ergens voor een koopje te krijgen ;)
Of wordt het toch een Jazz Hybrid?

Davidoff zei:
Volgens mij had Honda (NL) er iets meer van verwacht.

Ik heb er destijds ook naar gekeken. Te duur, te klein en geen fiscaal hybride voordeel. Had ook een beetje ongelukkige uitrustingsniveaus waardoor je al gauw naar het topmodel gedwongen werd. Vanwege de cruise control meen ik. En tja als je dan kunt kiezen tussen een nieuwe CRZ GT of voor hetzelfde geld een tweedehandse TT met een mooie lage km stand, dan echt dat laatste wel. Het verbaast me niet dat 't geen succes geworden is. Hadden die Honda lui er maar een 109g CO2 wagentje van gemaakt, was het al een heel ander verhaal geworden.

Nog niet met de Jazz gereden nee. Ben wel benieuwd. Denk niet dat ik de Civic erop zal inruilen hoor. Moet altijd weer geld bij natuurlijk en qua auto ga je er wel op achteruit. Bovendien heb ik goede hoop dat de nieuwe Civic een mooie auto wordt en de 5-deurs wordt ook als Hybrid leverbaar. Dus nog even een jaartje geduld. En als het wat ruimer moet dan eens kijken naar een jonge Mazda 6 Sportbreak of de nieuwe Focus Wagon. Maar dat is nog niet aan de orde hoor.

CR-Z zal er niet komen hoor. Aygo bevalt prima en is zuinig en goedkoop. CR-Z is nog wel erg duur. Wel een leuke auto die lekker rijdt, maar dat is de Civic ook.

Zo, de eerste 30.000 km staan op de klok van de Civic. Laatste jaar toch ook wel veel met de Aygo gereden. Bevalt nog steeds prima al zit ik de laatste tijd ook regelmatig op internet te kijken naar een facelift Mazda 6 Sportbreak 2.0 van een jaar oud. Mooi ruim, niet te zwaar, rijdt sportief en prijzen vallen ook nog mee.

Ook al de 30000 tevreden kilometers erop zitten, wij zitten er ook net overheen. 34000 geloof ik. Wat een auto blijft het hé.
Mazda6 is inderdaad een mooie bak zeg, kan me goed voorstellen dat je met een kleintje voor meer comfort en ruimte gaat.
Als het zover is wil ik je winterbanden wel voor een leuk vriendenprijsje kopen. :D

Echt een hele fijne auto ja die Civic. Ruimte is op zich natuurlijk ook heel goed voor zijn klasse. Comfort is inderdaad wat minder, de vering is echt vrij stug.
Ben benieuwd of zo'n 6 ook een klasse beter rijdt. Nadeel vind ik wel dat die weer een stukje zwaarder is. En de 1.8 is eigenlijk net te weinig. 120pk en slechts 5 versnellingen. Dat wordt qua rijden denk ik een achteruitgang.

Ja dat is een hele mooie. Nog wel een stukje te duur. Ik vind max. 23 a 24 duizend al mooi zat. En mag ook nog wel een jaartje wachten hoor. Civic rijden is geen straf. Hoe is jouw verbruik gemiddeld? Boordcomputer is redelijk optimistisch maar in werkelijkheid zo rond de 1:13,5 a 1:14. Niet spectaculair maar wel netjes.

Wel een leuke exclusieve auto maar de Mazda vind ik mooier. Ook zijn de boxer motoren van Subaru niet echt zuinig.
Iets kleiner vind ik ook niet erg. Nieuwe Focus Wagon ziet er ook prima uit. Is alleen al snel een saaie auto in straatbeeld over tijdje. Niets bijzonders in elk geval.

Verbruik is inderdaad netjes voor een 140pk benzinemotor. Ik zit op ca. 7.2liter/100km. 1op 13.9.
Ik snap dat je geen haast heb met zoeken naar iets nieuws. Ik denk wel dat je in het D-segment altijd sportiviteit inlevert, of je moet voor een BMW 320/325 Touring gaan, die sturen zeker zo strak als de Civic.

Wat vind je hiervan: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4604083,page=1
De Koreanen zijn goed bezig, ik denk dat je voor de 25k klaar bent, en 5Jaar garantie! (y)

Leuke auto zo'n i40 maar moet je niet nieuw kopen. Schrijft denk ik wel redelijk af, net als andere auto's in die klasse. Ook zo'n Mazda 6 gewoon kopen als die anderhalf jaar oud is ofzo.

Eerst nog een update voor de Civic. Binnenkort een setje privacy shades (levertijd helaas erg lang) en vandaag een mooie carkit bemachtigt voor weinig. Splinternieuw. Geen Parrot maar een Funkwerk. Schijnt echt heel goed te zijn en het mooie is dat je twee telefoons tegelijk kunt koppelen. handig!

Funkwerk Dabendorf Audio 2010
funkwerk_dabendorf_audio_2010.jpg

Nu nog een mooi onopvallend plekje zoeken.

Carkit is inmiddels ingebouwd en werkt perfect. Nu nog ergens een usb aansluiting maken om mijn HTC in een vakje op te kunnen laden.

Ook even via website van Mazda dealer in Zwolle inruilwaarde berekend. Staat daar een knappe Mazda 6 Sportbreak te koop. Ondanks dat het een 1800 is met slechts 118 pk zou die het wel kunnen doen. Zit al een trekhaakje onder en weinig km's. Kleur is ook wel netjes.

Volgens berekening mag ik blij zijn met 16000 euro. Nou daar gaat ie never nooit voor weg, ook al zou het realistisch zijn.
Maar goed ze zullen wel contact opnemen met me en doen me dan een offer you can't refuse. Ik ben benieuwd maar vooralsnog moet ik er hartelijk om lachen.

Misschien is het bod ook niet slecht alleen de auto is mij veel meer waard. 10.000 afschrijven in twee jaar tijd vind ik veel te veel.
Maar goed, misschien kan die Mazda ook wel voor veel minder weg he. Gaat er om wat je moet toebetalen natuurlijk.

https://www.autotrack.nl/tweedehands?soort_advertentie=OCCASION&alles=7&merk_model_lijst=%5B%7B%26quot%3Bmerk%26quot%3B%3A%26quot%3BHONDA%26quot%3B%2C%26quot%3Bmodel%26quot%3B%3A%26quot%3BCIVIC%26quot%3B%2C%26quot%3Blabel%26quot%3B%3A%26quot%3BHonda+Civic%26quot%3B%7D%5D&merk=&model=&trefwoorden=1.8&merkmodel1=HONDA%7ECIVIC&vraagprijs%5Bvraagprijs_van%5D=van&vraagprijs%5Bvraagprijs_tot%5D=tot&bouwjaar%5Bbouwjaar_van%5D=2009&bouwjaar%5Bbouwjaar_tot%5D=2009&kilometer_stand%5Bkilometer_stand_van%5D=van&kilometer_stand%5Bkilometer_stand_tot%5D=tot&brandstof%5B%5D=BENZINE&marge_auto=&exterieur_kleur%5B%5D=ZWART&regio%5Bpostcode%5D=&regio%5Bstraal%5D=&plaatsings_datum=&submit=Zoeken&motorinhoud_cc%5Bmotorinhoud_cc_van%5D=&motorinhoud_cc%5Bmotorinhoud_cc_tot%5D=

Die Mazdadealer gaat ff kijken op Autotrack en ziet deze info.

Als het doorgaat gaat jouw mooie Civic gaat voor rond de 19.000-19.500 in de verkoop, dus reken op zo'n 17,5-18000 inkoop.
5000 afschrijving in het eerste jaar en 3000 in het tweede jaar is lang niet gek.

Kristian zei:
Volgens berekening mag ik blij zijn met 16000 euro. Nou daar gaat ie never nooit voor weg, ook al zou het realistisch zijn.

Die van mijn zoon is voor een stuk minder weggegaan,
er zijn thans serieuze kortingen en uitrustingspakketten op de nieuwe Civics,
en met het nieuwe model dat eraan komt,
wordt echt geen hoofdprijs gegeven voor (bijna) nieuwe Civics.

Dat was ook een 1400 toch? Maar gaat mij er helemaal niet om of het reeel is, de afschrijving is mij dan te groot. En de volgende eigenaar kan lachen. Die heeft voor weinig geld een zo goed als nieuwe auto. Dan maar lekker doorrijden.

Kristian zei:
Dat was ook een 1400 toch? Maar gaat mij er helemaal niet om of het reeel is, de afschrijving is mij dan te groot. En de volgende eigenaar kan lachen. Die heeft voor weinig geld een zo goed als nieuwe auto. Dan maar lekker doorrijden.

Nu ja, er was geen alternatief voor verkopen ... met de dikke wielen ... :(

@BRG
Een nieuwe Civic 1.8 Sport kost hier in nl nog steeds zo'n 25.500 rijklaar, ookal komt die nieuwe Civic eraan.
Waarschijnlijk wordt de Civic 2012 minder als de huidige, vind de concepts niet zo fraai, en ik ben vast niet de enige.

Kristian, mooie bak, die 6 van de foto!

Waarvoor zou je zelf een 2 jaar oude auto willen kopen i.p.v. een nieuwe? € 7.000,- onder de huidige nieuwprijs lijkt mij persoonlijk een correcte vraagprijs voor een niet Honda dealer: € 18.500,- zou dus een reële vraagprijs kunnen zijn.

minimaal € 3.500,- heeft de dealer gewoon nodig als totale marge bestaande uit o.a.: vaste kosten (pand, personeel,publiciteit), winst, onderhandelingsmarge, poetsen, afleverklaarmaken enz. Deze Civic is de dealer dus puur inkooptechnisch ca. € 15.000,- waard.

De rest van de inruilprijs komt uit de onderhandelingsmarge in de te verkopen Mazda 6. Als dit een courante uitvoering is die al goed geprijsd is zal dat minder zijn dan bij een minder gewilde versie/ kleur die al een hele poos voor de hoofdprijs te koop staat.

Je hoeft natuurlijk op zich helemaal niet in te ruilen, zo'n 2 jaar jonge Civic is natuurlijk nog steeds gewoon een hele fraaie, fijn rijdende auto met betrouwbare techniek. Als je er toch vanaf wilt is bovenstaand plaatje wel de realiteit.

Bedankt voor de uitleg. Maakt het allemaal wel wat helderder.
Ik zat zelf te denken aan zo'n 5 a 6 bijleggen maar dat gaat het dus niet worden. Doorrijden is dan veel aantrekkelijker. Stiekem vind ik een Honda ook meer auto dan een Mazda, al is zo'n 6 wel een een auto uit een ander segment. Motorisch is de Honda (140pk 6-bak) een stuk fijner als de Mazda (118pk 5-bak).

@smarter, even poetsen en afleverklaarmaken kost een keer een paar honderd euro.
Vaste kosten erbij en dan heb je nog lang geen 3500euro..

11000 afschrijven in 2 jaar is onrealistisch voor een exclusieve Civic.

Wat denk je dat een verkoper kost per maand?
En een pand?
gas/water/electriciteit?
overige personeelskosten?
Winstmarge?
Renteverlies?
Reken het maar eens precies uit...je wilt het niet weten denk ik...

Voor mn vorige auto (Suzuki Swift 1.5exclusive) had ik 15.500 betaald, de dealer gaf er 11.500 voor na 2 jaar.
Dit is 2.000euro afschrijving per jaar.
3.500 per jaar afschrijving is voor een Civic realistisch.

De Dealer moet wel een realistisch bod geven bij de inkoop van een auto. anders gooit hij zn eigen glazen in.

De Dealer moet wel een realistisch bod geven bij de inkoop van een auto. anders gooit hij zn eigen glazen in.

realistisch voor de dealer of voor de koper?

nee, kijk maar op gaspedaal.nl er staan verschillende civics (1.8) voor 18k. dan is 3,5k afschrijven per jaar niet realistisch.

Carfanatic zei:

realistisch voor de dealer of voor de koper?

nee, kijk maar op gaspedaal.nl er staan verschillende civics (1.8) voor 18k. dan is 3,5k afschrijven per jaar niet realistisch.

Kollega van me wilde zijn Corsa 1.2 na 4 jaar inruilen bij "zijn dealer" , alweer op een nieuwe en eventueel wat "betere" , maar die afschrijving van 3000,- per jaar op zijn oude had hij niet mee gerekend, hij rijdt nu de oude maar verder...

Hoezo is 3.500,- per jaar op 2 jaar Civic rijden dan per definitie niet realistisch, het is gewoon iedere keer/deal opnieuw de vraag wat bij wie en welke waar mogelijk is.
Daarbij jong/nieuw rijden en snel inruilen kost gewoon een hoop geld; mijn 4 jaar oud gekochte IS200 heb ik voor een totaal afschrijving van 7,000,- 5 jaar lang gereden en daarna nog een stukje korting gekregen op de 4 jaar oude Accord 2.4 omdat ik hem voor inleveren kwijt was via speurders. Wat dat betreft zal ik nooit kiezen voor maatje kleiner en jonger.

Hoezo is 3.500,- per jaar op 2 jaar Civic rijden dan per definitie niet realistisch, het is gewoon iedere keer/deal opnieuw de vraag wat bij wie en welke waar mogelijk is.

natuurlijk kan kristian geluk hebben dat een dealer meer geeft voor zijn civic, ik zie het alleen wat somber in.

Ja die staat voor een goede prijs te koop. Mijn ervaring is dat je bij de Honda dealer ook veel inruil krijgt.
Overigens ben ik er niet rouwig om als ik gewoon moet doorrijden. De Civic is nog steeds een heerlijke auto en iets nieuws is altijd leuk maar went ook weer snel.

Toen ik laatst in het nieuwste model Avensis viel me dat best tegen. Ik ga er dus ook niet vanuit dat een maatje groter ook altijd fijner rijdt.

Helemaal mee eens Kristian, ik denk dat er weinig D-segmenten zo strak sturen en schakelen als de Civic.
De 330Touring van mn collega stuurt overigens wel superstrak. Maar daar staat BMW ook om bekend.
Een Mazda 6 zal wel meer comfort en rust bieden dan de Civic, het is maar net wat voor jou de hoogste prioriteit heeft.

Tja een BMW.... Dat is ook zowat de enige auto waarop ik de Civic echt zou willen inruilen. Maar goed, een 3 Touring is qua kofferbak zeker niet ruimer als de Civic.

Ja die staat voor een goede prijs te koop. Mijn ervaring is dat je bij de Honda dealer ook veel inruil krijgt.

Tsjah lijkt me logisch aangezien Honda zeker op dit moment geen kaskrakers in huis heeft behalve de Civic Hybrid en de Insight die enigzins nog redelijk verkopen in verhouding tot de rest van het gamma. De schoorsteen zal toch moeten roken. En bovendien mag het voor zich spreken dat een Honda inruilen bij de Honda dealer makkelijker is dan een Honda inruilen bij de Ford dealer.

Nooit na twee jaar inruilen dat kost gewoonweg in de meeste gevallen veel geld. Om de drie jaar of -mijn voorkeur- vijf jaar is verstandiger.

sw_auto

Kristian zei:
Tja een BMW.... Dat is ook zowat de enige auto waarop ik de Civic echt zou willen inruilen. Maar goed, een 3 Touring is qua kofferbak zeker niet ruimer als de Civic.

Zoiets?
https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=btbbjil4zrgg

Maargoed ik snap je overweging niet zo goed, een Mazda 6 is eigenlijk maar heel weinig auto meer (als het al meer auto is) en het kost je een hoop geld.

Fast30 zei:
Een Mazda 6 zal wel meer comfort en rust bieden dan de Civic, het is maar net wat voor jou de hoogste prioriteit heeft.

Ach zoveel meer comform zal hij niet bieden hoor. Ik heb 1,5 lang in een Mazda 6 2,5 GT-M gereden en het was een heerlijke auto maar tegen het spijkerharde aan. Dus stugge vering etc. Heb daarna een klein jaar in een Saab 9-5 gereden en dat is pas echt comfortabel rijden.

Al moet ik wel eerlijk zijn en toegeven dat mijn voorkeur uitgaat naar een sportief rijdende Mazda 6 die behoorlijk stuk is. Dat was de Mazda 3 Active die ik ervoor had ook.

Is de Honda Accord Tourer geen alternatief? Dan heb je qua inruil ook meer mogelijkheden wij de Honda dealer.

Accord vind ik heel mooi maar is qua kofferbak gelijk aan de Civic en 3 Touring. Schiet ik dus op wat meer comfort na weinig mee op.
De 3 serie die A4tdi laat zien is overigens helemaal geweldig. Wat een auto!

Kristian zei:
Accord vind ik heel mooi maar is qua kofferbak gelijk aan de Civic en 3 Touring. Schiet ik dus op wat meer comfort na weinig mee op.
De 3 serie die A4tdi laat zien is overigens helemaal geweldig. Wat een auto!

Hmm, was zelf 2 jaar terug net niet geslaagd in een 3-serie en zie nog veel verbeteringen op deze:

-geen panoramadak
-velgen zeer matigjes
-geen zwart
-geen navi
en dat laatste is meteen het grootste bezwaar, want dan is zo'n 3-serie dodelijk saai van binnen met dat strijkplankdashbord en dan ben jij al na 1 jaar alweer op zoek naar wat nieuws.;)
+punt=geen leer, mag ook gezegd worden.

Maar op een Accord kan dit ook zoals die 325 er staat, van laatste model heb je ook een volledig bumperpakket als optie (geen skirtssetje, maar ook dat kan nog) en die is ook afwijkend van het Type-S set/uitvoering, dan staat die Accord er gewoon totaal anders bij, ben die tegengekomen bij een lokale Hondadealer op een sedan-executive-uitvoering, bij de sedan ziet dan ook de achterkant er "beter" uit. Had deze Accord als voorbeeld optie gezet bij 2de handsje Accord of IS250 gezocht en veelzeggende reakties waren:

Mooie Accord, jonaccord! Tegen het vulgaire aan, maar nog net subtiel.

Mooie Accord, jonaccord! Tegen het vulgaire aan, maar nog net subtiel. Precies goed!

Foto's staan er niet meer bij, auto's zijn verkocht en ik was pas 2x zo'n exemplaar tegengekomen. Overigens zag ik laatst een witte Type-S sedan bij mij in de buurt, denk dat ik deze optie misschien ook nog open laat, maar mijn voorkeur is 2.4 executive.

Tsja Honda; moet je wel geduld hebben natuurlijk....:)

@jonaccord

Voor de prijs van de 3 touring die ik liet zien is het een perfecte wagen. En ik zou nooit een wagen wel of niet kopen om de velgen, deze zijn zo makkelijk zelf naar wens aan te passen.

de kleur, de navi en het dash is puur persoonlijk, zilvergrijs vind ik prachtig op een E91, het dash zonder navi vind ik juist prachtig.

Terug
Bovenaan