Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Ziet er goed uit zeg! Mooie velgen hoor, passen perfect bij de lakkleur van de auto. Is het comfort trouwens erg verslechterd door de grotere velgmaat?
Nu nog even een setje mistlampen scoren!

Wil na de winter een kleine mod aan de Civic doen. Heb van de winter de Sportsgrille eruit gehaald en de plexiglazen gemonteerd. Als de zomerwielen erop gaan, gaat ook de andere grille er weer op. Wat mij een beetje stoort aan die grille is de chromen rand. Nergens op de auto (op logo en typeplaatjes na) is chroom te vinden. deurgrepen en tankdop zijn bijv. mat alu.

De rand is demontabel en het plan is om deze een andere kleur te (laten) geven. Eerste gedachte is glanzend zwart. Andere optie is donker grijs, ook glanzend, zelfde kleur als de (overigens matte) kunststofdelen van bumpers, wielkasten en skirts.

De zwarte grille heb ik even geshopt. Ik vind het zelf wel netjes staan. Wat heeft jullie voorkeur? Zwart, gewoon zo laten of grijs?

grillezwart.jpg

huidig
P1020812-1.jpg

zwart

Tja, ik zou me er persoonlijk niet echt aan storen.
Als jij het echter wel doet kan ik me heel goed voostellen dat je hem toch een andere kleur geeft.(y)
Ik vind het allebei niet verkeerd staan.

Ik zou hem halfmat zwart maken. Dat past het beste bij de plastic onderdelen van de voorkant. Hiermee bedoel ik die verf die niet helemaal glanzend is maar ook niet helemaal mat.

Chrome staat op zich wel aardig alleen het komt nergens terug en dat vind ik wel jammer. Ook doet de grille me soms iets teveel denken aan:
Opel_Vectra_B_1.jpg

peugeot_406_2132377_orig.jpg

De Type-R heeft trouwens ook een donkergrijze (glanzende) rand.
800px-Ctr_fn2.jpg

Grijs gespoten wordt het nooit de kleur van kunststof. Daardoor krijg je in plaats van chroom wéér een andere kleur erbij. Gewoon zwart staat het beste .

Kristian zei:
Ziet er goed uit zeg! Mooie velgen hoor, passen perfect bij de lakkleur van de auto. Is het comfort trouwens erg verslechterd door de grotere velgmaat?
Nu nog even een setje mistlampen scoren!

Mistlampen : 550,- ...
Wil zoonlief errug graag, maar zijn grille en velgen zijn al gesponsord ... :rolleyes:

Comfort :
Kreeg hem gisteren aan de lijn toen hij op de snelweg reed ...
Schijnt niet te doen boven de 130,
comfort volledig weg,
waarop ik doodleuk reageerde dat je toch maar 120 mag ... :rolleyes:

Zijn snelwegen in Belgie wellicht in klinkers uitgevoerd:D

Wel apart, met 17 inch is heel goed te doen. Alleen op slecht wegdek wat hard maar verder prima hoor. En 18 inch is ook een reguliere maat voor de Civic. De donkere Storm velgen zijn ook in 18 inch.

Zat eens te kijken wat een jonge Accord Tourer 2.0 doet, maar die zijn nog niet rond de 25 mille te vinden. Wat ik lees is die motor wel net zo zuinig als de 1800 in de Civic.

Dit weekend laminaat naar de stort gebracht. Was een flinke stapel. Man van de afvalwerking stond raar te kijken toen ik uiteindelijk 260 kg aan laminaat heb achtergelaten. Best ruim zo'n Civic.

Volgende week een heel ander vrachtje (6 pond, handle with care) in de Civic..... Spannend!

Zou het niet mogelijk zijn om die chrome rand te veranderen naar mat alu?

Ja, ik zou ook niet weten hoe maar wellicht dat iemand anders hier iets weet of een autoschadehersteller.

Zie op Mobile.de dat een Accord Tourer van 2009 bij onze oosterburen ook voor rond de 17.000 euro wordt aangeboden. Staan er zat aangeboden in mooie uitvoering en met weinig km's. Ik weet niet hoe hoog de bpm nog is maar dan zou er maar weinig bij hoeven volgens mij. Of denk ik nu te positief?

Zo'n 4-5.000 Euro komt er dan bij. Uitgaande van een 2.0i Executive, handgeschakelde tourer Executive.

Op autoweek zit een BPM calculator, die kan jou wellicht helpen.

Zit je er na de komst van de kleine over te denken de Civic in te ruilen voor een station?

Zoveel ruimer is een Accord overigens niet hoor. Kofferbak is zelfs kleiner, en qua beenruimte maakt het ook amper iets uit. ;)

EDIT: Accord is krapper dus:

395-1252L vs 485-1352L bagageruimte
630-860 mm vs 710-930 mm afstand rugleuning voor/achter

Accord resp. Civic

Stom dat de Accord krapper is zeg...

Tja een station zal het de volgende keer toch wel worden denk ik. Accord vind ik een hele mooie auto en lekker exclusief. Rijdt ook heel goed weet ik, erg comfortabel. Nou ben ik eigenlijk helemaal nog niet op zoek maar zat voor de gein even te kijken. Toen ik die prijzen zag dacht ik wel even van "goh dat is best interessant". Civic voor rond de 18 a 19 verkopen en dan iets bijleggen voor een veel duurdere auto van dezelfde leeftijd. Zag ook een Executive met leer, schuifdak en navi. Geweldige auto!

Qua verbruik maakt het heel weinig uit met de Civic, alleen wegenbelasting en verzekering zijn wat hoger.
Voor de rest kan ik ook echt geen (ruime) stationcars bedenken waarbij ik hebberig wordt.

Ik denk dat 18 a 19k beuren voor je Civic wel heel erg optimistisch is. Een collega van me heeft vorige week een zwarte 1.8 Silverstone uit 2009 met nog geen 22.000km op de teller gekocht voor 16.500 (rijklaar) bij een dealer met 2 jaar garantie.

Dat is wel heel erg weinig hoor. Ze worden normaal gesproken voor een stuk hogere bedragen aangeboden. Bij een merkdealer vragen ze er nog zo 21 voor.
Is sowieso trouwens niet erg slim om binnen 2 jaar een nieuwe auto in te ruilen.

Een nieuwe Focus van het huidige model kost nog geen 19k nieuw, en dan heb je zeker geen kale uitvoering.
Nu weet ik wel dat een Focus geen Civic is, maar hij wel uit 2011...

Focus is inderdaad scherp geprijsd. Echter ook gedateerd en 13 in een dozijn. Nieuwe model staat al te trappelen.
Gewoon doorrijden is het slimste. Auto is nog als nieuw ook. En mocht hij toch krap blijken nu we een kleine hebben kunnen we altijd nog eens kijken naar wat ruimers. Eerlijk gezegd denk ik dat de Civic wel ruim zat is. Met vakantie kan altijd de dakkoffer er weer op.

Het enige nadeel met de Civic is de omvang van de achterdeuren. Deze zijn wat klein waardoor een MaxiCosi op de achterbank krijgen een ware marteling is. Ruimte heb je meer dan genoeg in de Civic.

De Civic van mijn collega had als vraagprijs 17.900. Hij had echter niets in te ruilen (oude auto total loss) en heeft stevig onderhandeld. Auto bleek al meer dan een half jaar in de voorraad van de Hondadealer te staan. Blijkbaar is er niet zoveel animo voor de gebruikte Civics op dit moment, want de auto is in absolute nieuwstaat. Daar kan het niet aan gelegen hebben.

vertmaori zei:
Het enige nadeel met de Civic is de omvang van de achterdeuren. Deze zijn wat klein waardoor een MaxiCosi op de achterbank krijgen een ware marteling is. Ruimte heb je meer dan genoeg in de Civic.

De Civic van mijn collega had als vraagprijs 17.900. Hij had echter niets in te ruilen (oude auto total loss) en heeft stevig onderhandeld. Auto bleek al meer dan een half jaar in de voorraad van de Hondadealer te staan. Blijkbaar is er niet zoveel animo voor de gebruikte Civics op dit moment, want de auto is in absolute nieuwstaat. Daar kan het niet aan gelegen hebben.

Er zitten nog wel meer nadelen aan een Civic hoor, maar die zijn van financiële aard.
Zelf rij ik nu mijn 4de Honda, maar de huidige Civic, op zich wel een leuke auto, vind ik financieel als 2dehandsje gewoon niet interessant (m.u.v. Type-R)
3-4.000,- goedkoper staat er gewoon ook een hybride voor je deur van hetzelfde jaar en een zelfde nieuwprijs.
Persoonlijk vind ik interessanter; voor hetzelfde geld kocht ik een 4 jaar oude 2.4 Accord executive met nog allerlei extra opties bij de Hondadealer met 58.000KM op de teller.
Zolang mensen zich "blind staren" en zo'n Civic moeten hebben is er niets aan de hand, maar voor mensen met een ruimere blik zijn er ook voor Hondaliefhebbers betere opties.

Accord is zeker een mooi model, mijn vader (die BMW's en Mercedes'en gewend is) vind hem ook super.

Ik zou idd wel gaan voor een Executive uitvoering met navigatie, anders is de uitrusting flink karig omdat je amper optie's kan bestellen op de goedkopere modellen.

Ik vind de huidige Civic en Accord heerlijk rijden, maar ik vind ze echt niet mooi. Dat zal ook meespelen bij de geringe verkopen van deze auto's. Met name de Civic is in mijn ogen te extreem vormgegeven: hate it or love it.

Net even bij dealer geweest om afspraak te maken voor mijn krakende koppelingspedaal. Stond ook een jonge Accord Tourer met leer en navi. Prachtig interieur. Moest nog wel 35 kosten.

Ik heb destijds ook wel even gekeken naar een vorig type Accord maar gaf toch de voorkeur aan de Civic. de oude Tourer vindt vriendin ook niet mooi en de sedan is weinig praktisch.

Maxicosi wil wel prima in de Civic. Achterdeuren gaan 90 graden open dus dat scheelt.

Kristian zei:
Net even bij dealer geweest om afspraak te maken voor mijn krakende koppelingspedaal. Stond ook een jonge Accord Tourer met leer en navi. Prachtig interieur. Moest nog wel 35 kosten.

Daar heb ik hier (in BE) een nieuwe 2.0 exec (met leder en navi) voor ...

Helaas hier niet. Jong gebruikte uit Dld. blijft het voordeligst.

Kofferbak is in werkelijkheid niet echt fors ook. vrij smal, wel redelijk diep en hoogte ook beperkt.

jonaccord zei:
Er zitten nog wel meer nadelen aan een Civic hoor, maar die zijn van financiële aard.
Zelf rij ik nu mijn 4de Honda, maar de huidige Civic, op zich wel een leuke auto, vind ik financieel als 2dehandsje gewoon niet interessant (m.u.v. Type-R)
3-4.000,- goedkoper staat er gewoon ook een hybride voor je deur van hetzelfde jaar en een zelfde nieuwprijs.
Persoonlijk vind ik interessanter;

Een keer per 600-700 km is de Hybride leuk: bij het tanken. Alle tussen liggende kilometers is de 1.8 een miljoen keer leuker dan de Hybrid. Ik heb de hydrid gehad, mijn vrouw tegelijkertijd de 1.8 Silverstone. Dus ik spreek uit ervaring!

Klopt, de hatchback rijdt geweldig. Al doe je met zo'n kleintje achterin de auto wel een stukje rustiger aan. Volgende auto mag dus wat minder sportief rijden. Zal wel een saai en praktisch 'hok' worden nu. Als ik nu wat nieuws zou moeten zoeken dan werd het een Mazda 6 Sportbreak van een jaar of 2 oud. Ziet er tenminste nog een beetje dynamisch uit.

Ik vond de Mazda 6 een heerlijke auto. Had bij m'n vorige werkgever een 2.5GT-M.

Deze komt rond de zomer te koop bij de leasemy. Op deze pagina staat hij: Mazda 6 GT-M

Gewoon erg volle wagen en hij smoelt gewoon goed. Vond hem toentertijd mooier dan de Accord.

Hele mooie 6 is dat! Ben nog wel wat huiverig over kwaliteit van huidige Mazda's. Zo lees ik een review dat na 30.000 km de stoel al slijtageplekken heeft en iemand op een forum klaagt over roestpuntjes op het dak. Kwalitatief heb ik een Accord hoger zitten in elk geval.

Kristian zei:
Al doe je met zo'n kleintje achterin de auto wel een stukje rustiger aan.

't kleintje gaat toch niet altijd mee? Ontzeg je zelf die lol van een lekker eindje sturen niet. :) De Accord zit qua afwerking op een hoger niveau dan de Civic.

Accord rijdt wel wat minder lichtvoetig vind ik, meer op comfort afgestemd.

Verdorie, ontdek ik net weer een parkeerdeukje in de Civic. Komende week maar eens een afspraak maken om ze te laten verwijderen. Wordt er niet goed van. Beschadiging nr. 3 alweer in korte tijd.

Tja dat is het nadeel als je in een van de best rijdende hatchbacks rijdt.... al het andere is minder. De 2004 Accord was nog redelijk stug en stuurde voor z'n tijd ook best goed. Het nieuwste model ken is qua rijden niet, maar 'zompig' heb ik wel eens als kwalificatie gelezen.

Vervelend toch als anderen niet zuinig zijn op andermans spullen.

Na een ritje in de Civic denk ik ook meteen "zonde om te verkopen voor een ruime burgerlijke stationcar".
Eerst van de week de deuken maar eens uit de Civic laten halen. Inderdaad balen dat andere mensen zo respectloos met je eigendommen omspringen. Gelukkig dat ik zulke dingen niet zie gebeuren want dan had ik waarschijnlijk al een strafblad gehad:)

Nee hoor eigenlijk is hij juist heel ruim voor zijn klasse. Natuurlijk wordt het wel passen en meten als je een weekendje weg gaat maar of je daar een burgerlijke stationcar voor aanschaft is vraag twee.

Blijft wel leuk om te dromen over een opvolger. Lijstje van auto's die in aanmerking komen:

- Accord Tourer 2008/2009 (niet ruimer als Civic, wel duurder om te rijden)
- BMW 3-serie Touring 2007/2008 (zie Accord)
- Civic 5-drs 2012 (is de vraag of ie wel mooier en net zo ruim wordt als de huidige)
- Mazda 6 Sport Break 2009 (Mazda doet me niet zoveel, vorige type had nogal last van Ford kwaaltjes)
- Megane Estate (Mooie ruime auto maar ja een Renault na allemaal Japanners is dat niet vragen om problemen? Is zo'n TCE wel betrouwbaar?)
- Insignia ST (mooi maar matige motoren, veel te zwaar en te onzuinig dus dure jongen om te rijden)

Geen enkele auto uit dit lijstje echter die helemaal "klopt" en waarvan ik denk 'dat moet hem worden'. Civic bevalt gewoon nog heel goed.
Misschien dat ik alleen bij een 3-serie Touring in perfecte kleur en uitvoering echt verliefd kan worden. Daar heb ik nog wel een zwak voor al is het rationeel helemaal geen verstandige keus.

Kristian zei:
Natuurlijk wordt het wel passen en meten als je een weekendje weg gaat maar of je daar een burgerlijke stationcar voor aanschaft is vraag twee.

Aygo weg en een goedkopere Civic Aerodeck aanschaffen?
Of, en ik vermoed dat die ruimer is, een generatie Accord Tourer terug.

Kristian zei:
- Megane Estate (Mooie ruime auto maar ja een Renault na allemaal Japanners is dat niet vragen om problemen? Is zo'n TCE wel betrouwbaar?)

Ach, waar je niet zo veel meer hoort over Renault, zijn de Japanners, met name Honda en Toyota, de laatste tijd "goed" in het nieuws! (y)

Nou het gaat natuurlijk slechts ten dele om de ruimte. Ik zoek gewoon weer eens een goede reden om weer naar iets nieuws te kunnen kijken.
Had ik na twee jaar Swift rijden al genoeg leuke opvolgers gevonden, nu wordt het wel heel moeilijk om iets beters te vinden.
Civic blijft denk ik gewoon nog een mooi tijdje aan. Waardeverlies is na twee jaar toch aanzienlijk en er moet altijd weer een hap geld bij voor iets nieuws.

Vandaag een splinternieuwe Jazz meegekregen van de garage. Ik moet zeggen, rijdt meer als prima. Lekker stil, ruim, zitpositie voldoende.
Zou mij het best kunnen doen. Niet zo sportief en mooi afgewerkt als de Civic maar is natuurlijk ook een stukje goedkoper in aanschaf.

Kristian zei:
Vandaag een splinternieuwe Jazz meegekregen van de garage. Ik moet zeggen, rijdt meer als prima. Lekker stil, ruim, zitpositie voldoende.
Zou mij het best kunnen doen. Niet zo sportief en mooi afgewerkt als de Civic maar is natuurlijk ook een stukje goedkoper in aanschaf.

Is mij destijds ook opgevallen toen ik er eentje als vervangwagen meekreeg.

Een mooie Elegance met panoramadak en lederen bekleding i.c.m. een 1.4 met CVT lijkt mij best een fijne combinatie. De komende facelift schijnt ook nog een aantal mooie verbeterpunten te brengen.

Zo in het zwart met een net setje lichtmetaal vind ik het ouwelullengehalte ook erg meevallen.

De vorige Jazz voelde al best aan als een precisie instrument. Alleen op de standaard bandjes lag 't wel wat licht op de weg. Maatje breder zal 'm goed doen.

Valt mij op dat de motor veel minder lawaaiig is als in de Civic. Is trouwens slechts een 1.2tje zag ik net. Sturen gaat iets minder direct als in de Civic. Je moet wat verder draaien. Bij de vernieuwde versie is besturing en onderstel wat verbeterd las ikl.

Hee wat droom jij daar,
je gaat hem toch niet weg doen he..

Dat sportieve sturen ga je missen, dat heb je niet in een logge station. ;)

op een 3-Serie Touring na, dat rijdt wel sportief. Ik rij weleens in die van mn collega (y)

Terug
Bovenaan