Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Met de zwarte Civic ook niet gedownsized (was een Swift). Met de rode Civic wel gedaan en bevalt tot nu toe prima.

Jammer van de roest ja. Daar moet ik wel mee heen. Is niet heel erg nog maar moet wel worden verholpen voor het erger wordt.

Eey Kristian, Lekker bommetje op wielen...

Trouwens Autoweek heeft in de afgelopen autoweek een civic uit elkaar gehaald...wat ze weleens vaker doen...ik weet niet of jij dit hebt gezien?

Wat is erg? Valt wel mee, paar bruine plekjes (oppervlakteroest). Maar als je er niks aan doet komen de problemen vanzelf. Moet gewoon even verholpen worden dus.

Eerste dingen besteld voor de Aygo:
- mooie donkere velours mattenset met zilveren randje en aygo opschrift
- klepje dashboardkast
- lakstift

En voor later:
- instaplijsten
- zwarte folie b-stijl
- Bosch Aerotwin A650 wisserblad

Helemaal gelijk. Na een weekje alleen maar in de Aygo te hebben gereden van de week weer lekker in de Civic gereden. Op dat moment merk je pas wat dat voor geweldige auto is. Het voelde weer net als de overstap van de Swift naar de Civic. Wat een power, strakke besturing en wegligging en directe bediening. En dan waardeer je weer de lekkere armsteun, cruise control, regensensor en climate control.
Mag ook wel want voor de prijs van een Civic koop je ook twee nieuwe Aygo's.

Civic is vorige week een jaar geworden. Had ik bij vorige auto's dan al lang weer zin in wat nieuws, bij de Civic nog absoluut niet.

Zag trouwens deze velgen. Borbet LV4. Wat staat dat gaaf onder een Aygo!
12112009276.preview.jpg

Die Borbet LV4 zijn idd dé velgen voor onder een C1/107/Aygo!!

Dit is ook zo'n soort model, érg gaaf:
GroteFoto-46XW3J3C.jpg

Alutec cult, hier in 16".

Ook erg mooi ja! Eerst maar eens de B-stijl voorzien van zwarte folie. Lijkt ook al mooi. Maar een paar leuke velgjes (15 inch) valt qua prijs nog ook nog wel een beetje mee. Wordt het wel een gaaf karretje van.

Kijk,
dit kan er bij mij niet in.
Je koopt de Aygo voor het goedkope rijden,
en negeert je eigen innerlijke wens voor een CRX Del Sol.

En dan zou je geld gaan verspillen aan dure velgen :eek:

Je hebt een emotieloos no nonsense bakkie gekocht voor het goedkope rijden,
hou het dan ook zo,
en koop - als je dan toch geld teveel hebt - leuke dingen voor de Civic ... (of de Trabi).

Gebeurt ook niet zomaar. Misschien als de banden een keer aan vervanging toe zijn. Probeer hem met wat kleine dingetjes een beetje op te leuken. Doel is inderdaad goedkoop te rijden. Je hebt helemaal gelijk, veel geld in de Aygo stoppen is zonde. Bij echt geld teveel (en dat gaat niet gebeuren denk ik) komt er wel een S2000:)

Dashboardklepje matten en lakstift zijn binnen. Klepje staat heel netjes. Het weekend de binnenkant even helemaal schoonmaken en dan de nieuwe matten erin leggen.

Vandaag de nieuwe matten in de Aygo gelegd. Staat veel frisser en netter. Zo'n velourssetje is veel mooier als het standaard naaldviltsetje wat standaard bij een auto wordt geleverd. In de Civic ook een dergelijk setje bij aankoop bij bedongen en dat maakt hem wel af.

Ook het dashboardklepje zit erin. Staat ook heel goed. Stukje minder basic. Bovendien hou ik niet van dingen die in het zicht liggen, lijkt zo slordig.

P1000458.jpg

P1000459.jpg

P1000460.jpg

P1000461.jpg

Netjes!
Als mijn C1 een eigen auto geweest zou zijn, zou een lederen stuurwiel trouwens de eerste update zijn. Dat lijkt me zó heerlijk sturen!

Lederen stuurwiel is zeker fijn. Toch vind ik het plastic stuur uit de Aygo ook heel prettig. Zit een fijne structuur op en voelt niet goedkoop aan.

Ik heb ook van de week een dashboardklepje besteld.
In mijn vorige auto's had ik een leren stuurwiel en nu dus niet. Missen doe ik het niet. In tegendeel....
BMW heeft goede stuurwielen, zonder slijtplekken (na ruim 2 en 3 ton) terwijl het leer van het Saabstuur er niet mooi uitzag na krap 2 ton.

Ben benieuwd naar het 107-stuur als er 2 ton mee gestuurd is trouwens....:D

Volgens mij blijft dat wel netjes. Structuur is zodanig dat dat niet zomaar weg slijt denk ik.
Klepje is handig. Zit er ook zo in. Twee kunststof klemmetjes en twee schroefjes. Even een spiegeltje in het vakje leggen zodat je ziet wat je doet (schroefgaatjes zitten aan de binnenkant).

Gisteren bij mijn dealer eens gaan kijken bij een net binnengekomen inruiler (wegens aankoop CR-Z).
Civic,
1.4,
champagne,
2 jaar oud,
27.000 km,
leuke velgjes,
zeker Ruudproof (geen deukje, geen krasje, niet van nieuw te onderscheiden),
2 jaar garantie,
levenslang Honda Assistance,
13.000 EUR.

Tempting.
Maar project toch on hold gezet ...
Ga er altijd spijt van krijgen als ik de in België meest verkochte (want in verzekering en rijtaks zeer goedkope) 1.4 ga nemen ... denk dat - als er een komt - het toch de 1.8 van 140pk moet zijn...

Maar zo'n 1.4 I-DSI schijnt ook best fijn te zijn. Niet heel snel maar wel zuinig en fijn om mee te rijden. En de besturing en het onderstel geven dezelfde lol als bij de 1.8.
Ik zou wel altijd gaan voor de Sport uitvoering gaan en de Comfort laten staan. Die heeft een plastic stuur, simpele pedalen, geen cruise control en mistlampen en mist nog wat zaken die de Sport wel heeft.

Geweldige auto is het zo'n Civic. Heb nu de eerste 20.000 km op de teller staan en nog steeds heel blij mee. Nog steeds geen enkele spijt dat het geen BMW is geworden toen.

Over vier weken gaat ie weer mee op vakantie. Heb onlangs nog originele Honda dakdragers weten te bemachtigen voor een klein prijsje dus kan er ook een dakkoffer mee.
Voor de vakantie nog even de eerste beurt laten uitvoeren.

Ik vond de 1.4 met I-shift een auto om mee naar de tandarts te rijden: Alleen geschikt om te laat mee te willen komen. Hij is wel zuinig ja. Misschien gaat het met de nieuwe 1.4 met 100 pk allemaal een stuk beter. Sport of Comfort uitvoering: ik heb het helemaal met je eens, minimaal de Sport, liefst natuurlijk de Executive.

Ik heb nooit in de 1400 gereden. Had denk ik best voldaan maar je moet daarna niet in de 1.8 gaan rijden, dan valt het tegen. De 2.2 diesel schijnt ook geweldig te zijn. Met een chip levert deze 190 pk en is daarmee een serieuze bedreiging voor de Type-R.

Executive uitvoering zie je niet veel. Wel mooi met panoramadak, ingebouwde navi etc.

Gisteren even een rondje in de CR-Z mogen rijden. Rijdt echt super. Heerlijk karretje. Alleen jammer dat de 1800 in de Civic een stukje vlotter is (en ook aanvoelt). Gasrespons is zelfs in de Sport stand langzamer als in de Civic.
Je zit er wel lekker in en een mooi dashboard. Als je geld zat hebt een leuke 2e auto.

Zonet heeft de Civic even een kleine beurt gehad en heb ik even kunnen rijden met de demo CR-Z.
In tegenstelling tot de CR-Z waar ik vorige week een rondje in heb gemaakt, voelde deze een stuk pittiger aan. Auto rijdt heel sportief. Stap je daarna in de Civic dan moet je echt wennen. Voelt toch een stukje afstandelijker aan terwijl dat in wezen ook een sportieve auto is.

Snel even een paar foto's geschoten onderweg van deze blikvanger:

DSC00074.jpg

Stond de vorige op eco en deze op sport soms?

Is de CRZ dus meer een fun auto om te rijden dan de 1.8 Civic? Ook al is 'ie trager? Hoe is het comfort in vergelijking tot de 1.8 Civic?

Mooie auto die CR-Z. :)

Hoe staat het ondertussen met je Aygo Kristian?

De mijne gaat volgende week afgeladen mee op vakantie naar Engeland. :p

Andere foto was niet mooi genoeg. Zal vanavond nog wel even een paar erbij zetten.

CRZ is inderdaad meer een funauto ja. Lagere zit, veel strakkere besturing, nog sportiever onderstel (maar niet oncomfortabeler) en een zwaardere brom bij het optrekken. Om te rijden dus nog een stukje leuker. En nooit het idee dat ie ondergemotoriseerd is. Knap gedaan! Helaas maar een tweezitter dus voor ons niet zo geschikt maar anders had ik hem wel willen hebben.

Aygo bevalt ook prima. Altijd zo'n beetje 1:20 ongeacht de rijstijl. Als ik even Zwolle in ga pak ik het liefste de Aygo. Lekker compact en wendbaar en vlot zat. Rijdt alleen niet heel sportief (overhellen en sturen wat indirect) en het meubilair is wat hard en vormeloos. Maar overall een ideale 2e auto!

Ondanks dat we pas over een week op vakantie gaan is de Civic er al helemaal klaar voor.

Een aantal weken terug heb ik een originele set dakdragers voor de Civic gekocht. Via de dealer nog wat missende onderdelen weten te krijgen (peperduur maar oke) en via een andere Civic-rijder hier op Autoweek (heeft ook een originele en in nieuwstaat verkerende CR-X) een handleiding weten te bemachtigen.

Toen kon ik zelf aan de slag. De strips op het dak moest ik stukjes tussenuit zagen. Op die plekken zit namelijk de bevestiging voor de dakdragers. Gevaarlijk werkje maar goed gelukt. Met plastic kapjes kunnen de gaten weer worden afgedekt. Niet zo mooi systeem als bij bijv. Opel (schuifje in de dakstrip) maar het werkt wel.

En gisteren een dakkoffer gekocht. Een Thule Polar 200 met een inhoud van 460 liter. Staat netjes zo vind ik.

DSC00153.jpg

DSC00156.jpg

Aanstaand weekend mag de Civic ons weer vervoeren naar het mooie Italië.

Mooie dakkoffer, maar heb je niet van die dragers die je tussen de rubbers van het raam en de rand van de deur kunt klikken??

Deze dragers zijn veel mooier en zitten ongetwijfeld beter. Wel een waardeloos systeem van Honda!

Nee dit is een ander systeem. Zitten op 4 punten twee draadeinden in het dak waarop je de dakdragers kunt bevestigen. Van Thule heb je ook wel een ander systeem maar dit zit wel wat steviger.

Kristian zei:
Andere foto was niet mooi genoeg. Zal vanavond nog wel even een paar erbij zetten.

:confused:

Grappig ding om te zien, zo'n CRZ. Helaas zal de auto nogal wat "verkeerde" aandacht trekken. Zo vermoedde de dealer waar ik 'm zag staan ook, spijtig genoeg..

Fijne vakantie!

Hoezo verkeerde aandacht? Voor de echte cententellers geen optie aangezien niet MRB-vrij. Ik denk dat dit juist een auto is voor echte liefhebbers.

De beloofde CR-Z foto's:
3-7.jpg

1-8.jpg

2-5.jpg

kwaliteit met fotoemmer ia weer bagger.....

Kristian zei:
Hoezo verkeerde aandacht? Voor de echte cententellers geen optie aangezien niet MRB-vrij. Ik denk dat dit juist een auto is voor echte liefhebbers.

Vooral jonge "gassies" die zich nu verplaatsen in -bijv.- afgetrapte Golfjes, Civics en 3 Series hebben bovengemiddelde interesse in deze auto.
Nieuw blijven ze nog wel even gevrijwaard van alle onheil, maar straks op de tweedehands markt?

Over cententellers heb ik het niet. Die blijven gewoon voor de Prius, Auris, Civic Hybrid of Insight gaan. Meer ruimte en ook voordeliger.

Fotoemmer heeft bij mij nog nooit een foto verprutst, even je instellingen daar checken! Ik upload altijd max 1 mb file size, en verklein ze zelf. Nooit een centje pijn!

Overigens denk ik dat de CR-Z lang zoveel petjesvolk niet gaat trekken als de CRX deed. Hybride? Haha, dat is voor hippies! Wij petjes zijn st0errrrrz

Denk ook dat dat wel mee zal vallen.

Over de Aygo. Die rijdt altijd zo rond de 1:20. Laatste tank benzine heb ik behoorlijk hard gereden met grote stukken snelweg waarbij ik toch zo rond de 130/140 reed. Heeft dat gekke ding nog een verbruik gehaald van 1:19,5. Superzuinig!
En rijdt bij dat soort snelheden ook nog gewoon dikke prima.
Goed karretje dus!

Mooie auto die Civic en fijn dat ie bevalt. (y)

Dat jongeren naar de CRZ kijken is toch positief? Dan rij je tenminste in een auto die gezien mag worden. Snap bv ook het commentaar niet op een nieuwe Japanse sportauto waar gelijk "playstation-look" wordt aangehaald. Wees blij dat zulke auto's bestaan en dat er mensen zijn die zich durven te onderscheiden. Niet iedereen wil een zakelijke coupe

Helemaal mee eens. Ik rij liever ook in iets wat een beetje onderscheidend is.

De Civic vanavond even gewassen en voorzien van een extra laagje wax. Zondag ochtend vertrekken we richting het Gardameer. Mooi ritje!

Inmiddels staan we alweer een paar dagen aan het Gardameer. Peschiera del Garda om precies te zijn. Al eerder geweest en blijft mooi.
Civic heeft het prima gedaan de heenreis. Met dakkoffer gemiddeld zo'n 1:12,5 dus erg netjes.
Dat je met zijn tweeen toch een boel spullen meeneemt bewijst deze foto wel (Overnachting gedaan in Nassereith, Oostenrijk). Goed Gasthof trouwens ook!

DSC00190.jpg

Oja het weer is hier fantastisch! En blijft de komende week ook zo:D

Inmiddels toch een paar kleine aandachtspuntjes bij de Civic. Bij het remmen trilt hij iets en het koppelingspedaal kraakt ook weer eens. Toch wel kwaliteitsmissers. Maar weer eens een afspraak maken bij de dealer. Qua degelijkheid gaat er niets boven een Civic van minimaal 10 jaar oud. Na 20.000 km en anderhalf jaar hoort dat gewoon niet al tot 2 keer toe te gebeuren. Volgende keer toch maar een Renault ;)

Zoonlief heeft intussen ook een nieuwe Civic gekocht ... 1.4 Comfort (100 pk-versie).
Helaas voor hem liet zijn budget niet toe er ook nog eens de Honda-velgen die hij het liefste zag bij te nemen, donkere spaakvelgen (+2.000 EUR).
De 2011-versie heeft nu altijd driehoekjes in de achterbumper, dus da's alvast een meevaller.

Gefeliciteerd! Die donkere velgen zou ik ook wel graag gewild hebben maar inderdaad erg duur.
Ben benieuwd hoe de 1400 100pk gaat bevallen. Moet vast wel goed rijden.

Vanavond even een collage gemaakt van alle auto's die in mijn/ons bezit zijn geweest. Wel leuk dat ik overal nog een foto van heb kunnen vinden.

collage.jpg

De forummers van het eerste uur zullen ze nog wel herinneren denk ik.

De rotte Kadett was mijn eerste bolide. Vervolgens kwam een Colt waar ik veel plezier aan heb beleefd. Daarna begon het Honda tijdperk met de Civic Coupe. Ondertijd kocht ik ook de Trabant en kocht mijn vriendin de Ka. Ka en Civic zijn verkocht waarna we de Swift hebben gekocht. Er moest echter toch weer een 2e auto bij dus dat werd de rode Civic. Vorig jaar werd de Swift ingeruild op de zwarte Civic en heeft de rode Civic het veld moeten ruimen voor de Aygo.

De auto die ik het langst in bezit heb is de Trabant. En normaal gesproken gaat die ook niet meer weg.

Ja die is wel aanwezig. En met gezinsuitbreiding op komst begin volgend jaar zal de volgende auto wel weer een stukje groter worden. Al is een saaie stationcar of mpv niet direct een vooruitgang vind ik.

Gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding! (y)

De meeste auto's van je collage ken ik wel. Die Civic coupé kan ik me nog goed herinneren. Mooi ding!

Terug
Bovenaan