Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Supermooie auto! Zou zelf niet zo snel een FL nemen van een model dat ik heb gehad maar met die enorme interieuropwaardering rij je wel echt iets nieuws. Waarom viel de CX-30 af?

Dochter wilde ook graag een BMW dus kans op een nieuwe deuk is wel aanwezig :D

Interieur is zeer mooi niet te vergelijken met de vorige 6. Supermooie materialen top afgewerkt. Mooier/luxer nog als de 3-serie denk ik.
20191204-154725.jpg

CX-30 zeker een mooie auto maar vind de 6 wel een stuk mooier. Blijf het een waanzinnig mooi model vinden. Ben bang dat die CX-30 niet zo houdbaar is en de grote vlakken kunststof zou ik mee kunnen leven, maar elegant is het nou ook niet.

Een 3-serie was zeker ook heel gaaf, een jonge 320i is echter wel een flink stukje prijziger en de 318i bleef een twijfelgeval. Met deze 6 weet ik gewoon dat we er een hele fijne comfortabele auto aan hebben. Nog anderhalf jaar fabrieksgarantie, net 11.000 km op de teller dus zo goed als nieuw. Is me ook wat waard hoor.
Is ook de 165pk versie en rijdt uitstekend. 320i automaat zal vast wat relaxter rijden nog, maar die ervaring komt ook met de EV's nog wel een keertje.

En het is geheel niet verrassend de Mazda 6 geworden :). Veilige keuze maar beter dan de CX-30. Ruimer, luxer en mooier. En krachtiger met de hut erachter. Gefeliciteerd!
Je hebt dus niet meer in een 320i gereden? Om jezelf te beschermen wellicht :)?

Deze versie van de 6 is nog steeds een prachtige auto. Mooi compleet ook. De kleur vind ik nogal saai. Gelukkig zitten er genoeg chromen details op (y). En zo'n bruin interieur is beter dan zwart.
Wel een mega-afschrijving overigens.....nieuwwaarde is bijna 50 mille!

Nog anderhalf jaar fabrieksgarantie, net 11.000 km op de teller

(y)

Die neus is wel echt super mooi en indrukwekkend zo met die grille.

Ja die neus is een van de mooiste neusjes op de markt. Hoe mooi en fantastisch die 3-serie ook is, juist de neus van die generatie heb ik nooit mooi gevonden

Leuk om dit weer te volgen, en uiteindelijk denk ik een mooie keuze die goed bij jullie past...
De nieuwe 6 is een hele mooie ruime auto, en wellicht lekker vertrouwd. Prima keuze, veel rijplezier ermee.
Is het een demo geweest? Ik neem aan dat iemand zijn auto met 10K op de teller niet direct weg doet?

Heel mooie keus ! Blijft een fraaie auto. Met name door het schitterende interieur toch een mooie upgrade.

Dank jullie. Beleving is echt compleet anders. superluxe van binnen, mooie led verlichting overal, zelfs in voetenruimte voor en achter, echt het gevoel in een andere auto te rijden. Mooie donkere hemelbekleding, Bose geluidssysteem, schuif/kanteldak, stoelventilatie, stuurverwarming, achterbankverwarming. Bizar wat er allemaal op en aan zit. Head-up display in voorruit geprojecteerd ook heel mooi. Het is dan wel geen premium-auto, zo voelt het (voor mij) wel aan. Waar ik me bij de vorige 6 wel wat stoorde aan goedkope plastics en verouderd infotainment, hier echt niks te klagen.

Zal komende dagen eens wat foto's maken van het apparaat.

Gefeliciteerd!!

In mei 2017 had ik een gesprekje met Bofkont, in dit topic, toen je een BMW overwoog. Ik schreef toen bovenaan pagina 67:

uwbuurman zei:
+1, Bofmans, mooie f31 328i. Maar ik denk niet dat ik lang genoeg leef om Kristian een bmw te zien kopen. En ik ben van plan om nog 70 jaar te leven.

Die BMW komt er nooit. Maar dromen is groot deel van de voorpret!!

Hoe dan ook, voor zo'n dikke Mazda hoeft niemand zich te schamen. Mooie bak, hoor!!

Het is dan wel geen premium-auto, zo voelt het (voor mij) wel aan.

Qua materialen en afwerking is ie dat zeker wel. Komt ook mooi uit in deze test. Zelfs de achterzijde van de stoelen zijn van leer. Mazda staat echt aan de top van de normale merken en zelfs beter dan VW en Alfa Romeo

https://www.youtube.com/watch?v=HmuIJEABwYc

Vind het een prima blok en genoeg ervaring ook mee. Deze klinkt wat verfijnder en een mooie zware brom. Echt het idee dat er een dikke motor in ligt. Pakt ook wat soepeler op. Power onderin is zeker heel fijn maar voor het sportieve gevoel is zo'n toerenmachine ook echt prima.
Ding is voor ons vlot zat. Met handbak voelt ie ook krachtiger en alerter aan dan met de automaat.

Kristian, helemaal met je eens, ik zet de automaat wat vaker In de M stand om het terugschakelen te voorkomen.

Gefeliciteerd met de aankoop van weer een mooie 6, nog mooier dan je vorige. Helaas ben ik een beetje teleurgesteld in je kleur keuze na een witte nu een grijze, terwijl ze zo'n mooie rode kleur hebben.

Wijn 8578185 zei:
Niets lekkerder dan veel power onderin.

Wat moeten we het zwaar hebben gehad 10+ jaar geleden ;) Ik rij af en toe in een up! van Greenwheels en gaat lekker met verkeer mee. Idd veel power onderin. Maar men benoemt nou nooit eens dat die power er ook snel weer uit is. Ik vind dat juist een nadeel. Je blijft schakelen zoals bij een diesel

en een mooie zware brom.

Mazda-motoren klinken al jaren erg lekker met een sportief brommetje. Erg leuk

Kleur is in werkelijkheid heel mooi hoor. Machine Grey, speciale lak met hele diepe glans.

Vanavond nog even rondje gedaan. Ding stuurt bijna vanzelf, dat ga ik nog wel even uitzetten. Wel knap hoe die dat doet. Led-verlichting ook indrukwekkend hoor, schakelt ook veel mooier over bij tegenliggers als de vorige.
Bakverhoudingen zijn wat korter, i.c.m. de sterkere motor voelt ie een stukje alerter aan nog. Motor klinkt ook lekker sportief.
Overal mooie sfeerverlichting ook. Echt een hele chique bak, niet te vergelijken met de vorige. Die ben ik al snel vergeten hoe fijn die ook reed.

Mooie kleur. Mijn 2 heeft dezelfde kleur.

Mooie wagen! Veel plezier ermee.

Maar misschien heb ik het gemist, waren er niet plannen om de Up in te ruilen?

Up! gaat er wel uit denk ik. In principe aan 1 goede auto genoeg, koop er wel een goedkoop 2e autootje bij. Voor die ene keer in de week dat we 2 auto's nodig zijn kan het wel wat simpeler

Om die reden hebben we de Cuore, ook voor als het nodig is, puur luxe. Merk in de praktijk dat we beide wagens wel wisselend gebruiken. Als er nauwelijks iets mee moet dan pakken we de Cuore ook wel eens voor ritjes van 100 km enkel. En die ritjes maken we regelmatig. Hierdoor rijden ze op jaarbasis bijna evenveel.

Kristian zei:
Up! gaat er wel uit denk ik. In principe aan 1 goede auto genoeg, koop er wel een goedkoop 2e autootje bij. Voor die ene keer in de week dat we 2 auto's nodig zijn kan het wel wat simpeler

Oh... dus we stomen zo door naar pagina 200 :)

Gefeliciteerd met de zes! Op de foto's oogt de kleur wat saai, maar in het echt ongetwijfeld mooier. Geniet ervan!
En, altijd goed als je zijn voorganger meteen vergeten bent. Dat is het lekkerste gevoel (y)

Kristian zei:

Dat snap ik dus niet. Dat was je argument ook al na de swift sport dinges. Dus toen moest er een Up komen. En een Up is basic as it gets. Je kunt alleen ouder en spartaanser, maar wordt het goedkoper? Die Up is betaald, toch? Rijdt prima, zeg je. Waarom dan wisselen?? Mooi 10 jaar houden.

Die Euro’s van de Up kunnen dan direct in de caravan.

Maar een of twee auto’s, wij hebben er ook een Punto bij voor vrouw, heeft sinds aanschaf nog niet getankt.....en toch al 4 maanden In ons bezit. Zijn dure kilometers.........taxi was goedkoper en luxer.

Haha ik vroeg me al veel eerder waarom jullie in vredesnaam twee auto's hadden :) Auto's worden amper gebruikt begrijp ik dus gooi die Up er gewoon uit en klaar

Upje is eigenlijk te mooi. Ding is als nieuw en ik merk dat ik er toch heel zuinig op ben. Bang dat de mooie velgen beschadigd raken, parkeerdeukjes etc. Of ik laat dat los of ik koop een goedkoop klein karretje met al de nodige gebruikssporen.
Even rustig over denken wat verstandig is en eens kijken wat je voor 2k koopt.

Ook nog eens bedenken of ik nog een winterset voor de Mazda wil. Heb de set van de vorige mee verkocht en dat was ook prima. Zwarte velgen is geen porum op deze en na 5 jaar was het beste ook wel van het rubber af.

Als je niet op wintersport gaat zou ik een 4 seizoenen-, of desnoods wintersetje op de Up gooien.
Mazda lekker op zomerbanden houden.

De Up staat op all seasons en ik heb er ook nog een set stalen velgen met winterbanden bij. Die is er dus zeker goed op toegerust.
Die 1000 euro kan ik weer in de zak houden als je het zo bekijkt en.

Trouwens belachelijk hoeveel verschil er zit in prijzen van accessoires. Wil weer een (originele) mat in de kofferbak van de nieuwe 6. In Nederland 150 euro, in Duitsland voor exact zelfde produkt 79 euro.... Wordt dus nog even een kerstmarkt bezoeken binnenkort en de Mazda dealer daar een bezoek brengen.

uwbuurman zei:
Kristian zei:

Dat snap ik dus niet. Dat was je argument ook al na de swift sport dinges. Dus toen moest er een Up komen. En een Up is basic as it gets. Je kunt alleen ouder en spartaanser, maar wordt het goedkoper? Die Up is betaald, toch? Rijdt prima, zeg je. Waarom dan wisselen?? Mooi 10 jaar houden.
Mijn idee.

Kristian zei:
Upje is eigenlijk te mooi. Ding is als nieuw en ik merk dat ik er toch heel zuinig op ben. Bang dat de mooie velgen beschadigd raken, parkeerdeukjes etc. Of ik laat dat los of ik koop een goedkoop klein karretje met al de nodige gebruikssporen.
Even rustig over denken wat verstandig is en eens kijken wat je voor 2k koopt.

Ook nog eens bedenken of ik nog een winterset voor de Mazda wil. Heb de set van de vorige mee verkocht en dat was ook prima. Zwarte velgen is geen porum op deze en na 5 jaar was het beste ook wel van het rubber af.

Waarom zou je dat moeten loslaten? Waarom kan je niet zuinig zijn op 2 auto's?

Ik zou de Up ook lekker laten. Hij staat er nu toch al en is in vaste lasten nauwelijks duurder dan iets anders. Lekker oprijden dat ding komende 15 jaar. En zoals gezegd: als je de Up gebruikt bij echt winters weer kan je de Mazda lekker op zomersloffen laten staan. Hoe vaak heb je die winterbanden nou echt nodig in NL, zeker als je weinig rijdt.

Het blijft een interessant topic :). Zal de up! verkocht worden? En komt er dan een andere auto voor terug? En wat zal het dan zijn.? We weten het over 10 pagina's! Ik blijf meelezen :).

10 pagina's is echt te snel hoor. :D

Zag trouwens dat de nieuwe 6 1500kg geremd mag trekken. 200 kg meer als de vorige. Zal wel te maken hebben met de gewichtstoename t.o.v. de oude en de 20 pk extra.
Nooit verkeerd.

Up houden! Zonder twijfel. Een goedkoop autootje kan weer extra reparatiekosten met zich meebrengen en zal in de vaste lasten niet veel goedkoper zijn. Upje op winterbanden en dan glij je met de mooie 6 zeker nergens tegenaan bij winterse omstandigheden!

Kristian zei:
Zag trouwens dat de nieuwe 6 1500kg geremd mag trekken. 200 kg meer als de vorige. Zal wel te maken hebben met de gewichtstoename t.o.v. de oude en de 20 pk extra.
Nooit verkeerd.

Dan wordt het tijd voor een grotere caravan natuurlijk :). Zoals A3 White al zei: de opbrengst van de verkoop van de up kan naar de caravan!

Kan me niet voorstellen dat Kristian geld gaat steken in een andere caravan. Dat ding van hem is toch hartstikke nieuw? Die kan nog wel zeker 20 jaar mee.:LOL:

Ben het wel eens met winkelier: gewoon houden die Up.
Kan je vertellen dat hier mijn vrouw dagelijks spijt heeft van het wegdoen van de Alto. Leuk dat je even weer wat geld op de spaar hebt (heb je tegenwoordig ook niks an), maar de maandelijkse kosten waren het niet, en het praktische van een tweede auto wordt hier erg gemist. En nu weer een tweede auto kopen is dan weer net een stap te ver. Dus houden dat ding.
(Ook omdat dat ook een erg mooie uitvoering is........;))

Tuurlijk is ie hartstikke nieuw. Maar als de kids groter worden is een metertje meer toch wel lekker.

Dan koop jij toch de up! van Kristian :)?

MBdoubleyou zei:
Het blijft een interessant topic :). Zal de up! verkocht worden? En komt er dan een andere auto voor terug? En wat zal het dan zijn.? We weten het over 10 pagina's! Ik blijf meelezen :).

Als er een krasje op komt is ie er wel klaar mee en gaat ie weer opzoek naar een ander :)

Heb het topic van een afstandje gevolgd, door drukte blijkbaar de nieuwe 6 gemist. Grappig dat je er toch weer bij terugkomt. (y) Erg mooi exemplaar, veel plezier ermee!

Als echte BMW man zou ik toch liever een nieuwe 6 hebben, dan het vorig model 3-serie, denk ik...Dus eens met keuze van Kristian ;-)

Zal ook nog even een drukkertje geven. Die Up ziet er fantastisch uit. Rijdt geweldig. Alles erop en eraan wat je in een Up wenst, zelfs meer dan dat.
Doe je toch van je lang zal ze leven niet weg. Mazda op de zomerbanden laten staan. Bij die 2 of 3 dagen sneeuw die wij in een jaar hebben is de Up met de winterbandjes of all seasons de betere keuze.

Pa, je weet wat ik met je laatste advies heb gedaan :D
Wat betreft de keuze voor de Mazda, ik heb nu wel echt het vlaggenschip, de Rolls Royce onder de Mazda's. Ook stiekem wel erg leuk! Bij BMW was het wellicht toch een schaap in wolfskleren geworden.
Maar ook met een 3-serie had ik waarschijnlijk een prima keuze gedaan hoor. Misschien niet helemaal met de 318, maar zeker wel met een 320.

Kristian zei:
De Up staat op all seasons en ik heb er ook nog een set stalen velgen met winterbanden bij. Die is er dus zeker goed op toegerust.
Die 1000 euro kan ik weer in de zak houden als je het zo bekijkt en.

Trouwens belachelijk hoeveel verschil er zit in prijzen van accessoires. Wil weer een (originele) mat in de kofferbak van de nieuwe 6. In Nederland 150 euro, in Duitsland voor exact zelfde produkt 79 euro.... Wordt dus nog even een kerstmarkt bezoeken binnenkort en de Mazda dealer daar een bezoek brengen.

Ben je lid van Facebook? Ze komen soms voorbij in Mazda gerelateerde groepen. Of anders Marktplaats in in de gaten houden. Of moet het echt een nieuwe mat zijn?

Ja ben wel lid. Op Duitse Ebay Kleinanzeigen komen ze soms ook wel voorbij. Maar wil wel een originele en zo goed als nieuwe mat ook voor het 2018 model. Mat is ook weer wat luxer en stijlvoller.

Auto vandaag goed gewassen en van binnen schoongemaakt en leer behandeld. Ook met de roze Mazda bril afgezet kan ik niet anders concluderen dat het interieur een waar meesterstuk is qua materialen en afwerking.

Stond net zo'n grijze bij mij op het werk. Maar dan goedkopere uitvoering, kleinere wielen geen chromen accenten of led lampen. Dan is de jouwe echt een stuk mooier.

Terug
Bovenaan