Kristian: is zo’n X dan toch niks?

Het is denk ik heel persoonlijk. Net contact gehad met dealer in Uden voor een auto. Verkoper raadde met klem af om voor de 318i te gaan. Had zelf een half jaar in zo'n ding gereden en vond het echt heel erg tegenvallen. Ook qua waardevastheid raadde hij me aan om voor een 320i te kiezen.
Kortom, eerst rijden en vergelijken en dan zelf balans opmaken. Hoop dat het me deze week lukt qua tijd.

De motor en auto moeten wel bij elkaar passen. Een 320 lijkt mij prima passen maar een 318 net niet.

Ben toch wel benieuwd wat alle 318i "haters" hier zelf rijden. Lekker gaan sturen, Kristian en dan kopen wat je past. Ook als dat een verse mz6 is. Niks mis mee.

Kristian zei:
Wat vinden we hier van? Prijs staat me aan en kilometerstand nog oke. Scheelt me een hoop geld en rijdt wel een lekkere 320i in juiste uitvoering.
BMW 320i M-Sport Touring 2017

Je kent het aanbod beter dan de meesten hier inmiddels, maar dit is toch een ontzettend scherp geprijste 320!? En gewoon een hele lekkere uitvoering, valt niet veel meer te wensen lijkt me met leer, navi prof, 19” en nog een 320i ook.

Snel gaan kijken en je pinpas meenemen! Die is zo weg..

Maastricht wel een redelijke uithoek maar dat heb ik er wel voor over. Morgenochtend maar even bellen. Donderdag zou ik wel vrij kunnen regelen evt.
In ieder geval Limburgse vlaai bij de koffie 's avonds :)

uwbuurman zei:
Ben toch wel benieuwd wat alle 318i "haters" hier zelf rijden. Lekker gaan sturen, Kristian en dan kopen wat je past. Ook als dat een verse mz6 is. Niks mis mee.

170 pk met 320 Nm en 218 pk met 310 Nm

Mijn verwachting is dat een Premium Selectie auto standaard heel netjes is zonder opvallende gebruikssporen. In dat geval zou dit hem weleens kunnen zijn.
Wit staat inderdaad prima, zeker met deze velgen. Busjeslook heeft deze nog niet trouwens maar dat is aan te passen.

Leuke zoektocht! 318 zal vast prima zijn anders stopt BMW het niet in hun auto's maar een 320 is ongetwijfeld fijner dus als dat voor min of meer hetzelfde geld kan, gewoon doen. Ook makkelijk te chippen naar 328 waardes. En prettige bijkomstigheid is dat je een 320 straks makkelijker kwijt kunt en voor een beter bedrag. Wat je ook ziet bij de E90, de 6-cilinders blijven daar veel beter waarde houden. Bovenstaande 320 lijkt top qua uitvoering, wit met zwart interieur is alleen niet een hele gezellige kleuren combinatie.

blauwe streepje op dashboard breekt het zwarte nog wel een beetje. 318i is heel verleidelijk want groot aanbod en scherp geprijsd, maar ga het gewoon niet doen. Wil ook de zekerheid dat hij de caravan fatsoenlijk kan trekken.
Is ook een beetje het gevoel dat ik een 'net niet' BMW koop, zeker als deze ook nog eens geheel M-Sport is uitgemonsterd.

beetje ouwemannen bak hoor. Touring veel meer mijn smaak. En op de een of andere manier zou ik nooit iets bij Vaartland kopen.

Kristian zei:
blauwe streepje op dashboard breekt het zwarte nog wel een beetje. 318i is heel verleidelijk want groot aanbod en scherp geprijsd, maar ga het gewoon niet doen. Wil ook de zekerheid dat hij de caravan fatsoenlijk kan trekken.
Is ook een beetje het gevoel dat ik een 'net niet' BMW koop, zeker als deze ook nog eens geheel M-Sport is uitgemonsterd.

Applause :). Echt, het rijdt zóveel fijner wat meer vermogen hebben, ook met de caravan. En volgens mij trek je ook altijd richting campings waar je de nodige bulten eerst over moet. Ik heb nu twee keer met de IV erop zitten met 1500kg erachter, en het is zoveel prettiger rijden dan 'net genoeg' met de III.

uwbuurman zei:

Vermogen went, maar te weinig niet. Als je dan toch de kans / keus hebt tussen 318 en 320 binnen enigszins dezelfde uitgaven is de keuze m.i. snel gemaakt.
Vorige auto deed 130 pk, 205 Nm. Ging méér dan prima hoor, zeker. Maar met 205 pk / 290 Nm heb ik zóveel meer plezier. Zowel op rustige ritten, als die bochtige wegen. Nog het sleuren van de caravan erbuiten gelaten.

En waarom dan een 3 Serie ipv nieuwe 6? Gewoon omdat het kan. Dit kon wel eens Kristian's laatste ICE worden, en 100 pagina's terug wilde hij al graag een 3. Dus, die knoop gaan hakken. Het geld is ook niet ineens weg hè. De meerwaarde van zo'n 320i boven de 318i blijft altijd iets van over.

En ja, als de M6 beter voelt dan de 3, zeker die keus maken.

Curlevv zei:
Total Loss zei:

Mooi ding! GC oogt ook veel vlotter dan de Touring

Zeker, heb zelf ook echt helemaal niks met een station, je rijd de helft van de tijd rond met een grote lege klankkast en een hoger "dit is een leaseauto" gehalte dan een 3-serie Touring kan bijna niet. Met zo weinig aanbod binnen het eisenpakket en budget van Kristian heb je wellicht met de 4-serie erbij net iets meer keus om tegen iets aan te lopen wat zo veel mogelijk aan je eisen voldoet.

Ik vind juist zo'n sedan als de 4GC een hoog 'lease-gehalte' hebben. Prachtige auto overigens hoor, maar ik heb meer met stations. Zowel praktisch, maar ook qua daklijn.

Die 6 komt donderdag ook iemand voor kijken uit Amsterdam, zo meldde de garage me vanochtend. Ze wilden me qua prijs nog wel tegemoet komen want voor hun ook meest ideaal om hem zonder inruil te verkopen aan mij. Nou heb ik mijn zinnen wel redelijk op de 3 gezet, maar rationeel gezien is die Mazda natuurlijk wel een echt goede keus.
Eigenlijk nog gewoon nieuw voor een zeer scherpe prijs. Hele mooie luxe auto ook. Zonder proefrit in de 3-serie stond die grijze 6 hier al op de oprit.

adinsx zei:
Ik vind juist zo'n sedan als de 4GC een hoog 'lease-gehalte' hebben. Prachtige auto overigens hoor, maar ik heb meer met stations. Zowel praktisch, maar ook qua daklijn.

Hatchback! ;)

Daardoor overigens wel bijna net zo praktisch als een station. :cool:

Met een GC maak je naar mijn idee juist eerder duidelijk met een autoliefhebber te maken ( door niet voor de sedan of station te kiezen maar specifiek voor de GC ). Het is maar goed dat smaken en meningen verschillen wat dat betreft!

bmw-4-serie-gran-coupe-j-420i-m-sport-aut-facelift-leder-navi-xenon.jpg

3GT nog meer ja. Ook nog wel even naar gekeken. Ik hou het (als het een BMW wordt) bij de F31.

Zit nog wel een beetje met de Mazda in mijn hoofd/maag. Waarschijnlijk is die donderdag ook weg. Voor rond de 29k voor mijn gevoel best een buitenkans gezien de staat, km-stand en uitvoering. Hele veilige keuze ook. Betrouwbaar, waardevast, ruim en fijne rijdersauto.

Dat is natuurlijk ook wel echt een schitterende wagen en uitvoering!! Ik zou het zeker begrijpen als je daarvoor gaat. Ik denk ook de “veiligere” en rationelere keuze waar je nooit spijt van zult krijgen.

Maar ga dan nooit in een 320i automaat rijden ;)

318i is meer dan voldoende, kan ik uit ervaring zeggen. Voor de 320i pushers.....BMW-mensen van mijn generatie willen het liefst een 6-in-lijn. 10 jaar geleden was het ondenkbaar dat men nu een 4 cilinder als dé keuze aangeeft. Tijden veranderen (helaas). Ik rijd nu zelf een 3 cilinder BMW zakelijk en ben nu aan het rondneuzen nu ik weer ondernemer word. Dan het liefst een 6-in-lijn...maar dat moet financieel wel uitkomen

Gefeliciteerd! Helaas geen 3serie dus. Heeft de ratio het toch weer gewonnen, maar het is uiteraard jouw auto en jij moet er blij mee zijn ;)

Absoluut en ook blij dat ik me nu met echt belangrijke dingen kan bezig houden. Beheerst toch zo wat je leven zo'n stuk blik.
Schitterende auto met alle mogelijke luxe dus dat wordt zeker genieten. Rijdt heerlijk vertrouwd ook weer :)

Het was een leuke zoektocht om te volgen!

Vertrouwde keuze! Ben benieuwd naar je foto's! Geniet er maar van in ieder geval ;)

Heb je de auto al echt meegenomen of moet je de auto nog ophalen. Zou wel tof, cash and carry maar meestal moeten ze de auto nog 'klaarmaken'.

direct meegenomen. Beurt was bij 10.000 km al gedaan, staat nu op 11. Poetsen doe ik liefst zelf, lekker hele dag bezig om hem helemaal strak te krijgen. Paar kleine krasjes, steenslagpitje en wat swirls maar niks geks. Volgens mij een prima deal uiteindelijk, zeker voor zo'n mooie Signature.

Kristian zei:
direct meegenomen. Beurt was bij 10.000 km al gedaan, staat nu op 11. Poetsen doe ik liefst zelf, lekker hele dag bezig om hem helemaal strak te krijgen. Paar kleine krasjes, steenslagpitje en wat swirls maar niks geks. Volgens mij een prima deal uiteindelijk, zeker voor zo'n mooie Signature.

Lekker, niet lullen maar poetsen. (y):D
Ben alleen nog benieuwd naar de reden(en) om toch voor de Mazda te gaan? Zou ik in jouw plaats ook gedaan hebben. Gewoon een luxere, grotere auto en misschien ook nog wel een mooiere (smaak).

Schitterende auto hoor die 6! Ik zou uiteindelijk toch wel voor iets anders hebben gekozen voor de afwisseling, maar in veel opzichten wel de betere auto in vergelijking met een 3-serie. Daarnaast, je weet wat je kan verwachten, maar van binnen toch wel een wereld van verschil in vergelijking tot wat je had. De automaat was uiteindelijk toch geen vereiste? Dit soort dik uitgeruste auto's lijken mij wel echt heerlijk relaxt te cruisen juist mét een automaat.

Het Uppie gaat ook weg?

Kan geen verkeerde keuze zijn.
Tot mijn demo-S90 plots en totaal onverwacht uit de lucht viel, was de 6 break een certitude om mijn Honda vorig jaar op te volgen.
Schitterende wagen.

En dan te bedenken dat het voor jou allemaal begon met een klein fietsdeukje ;)

British Racing Green zei:
En dan te bedenken dat het voor jou allemaal begon met een klein fietsdeukje ;)
Nu denkt dochter: als ik mijn fiets tegen papa zijn auto gooi/laat vallen, koopt hij een nieuwe!

:)

Mooi ding Kristian! Ben wel benieuwd naar een fotootje van het interieur, want dat is wel top bij zo'n recente 6!

Terug
Bovenaan