Kristian: dakloos genieten

Ben aan het kijken wat ik met de set wielen doe die er nu onder zitten. Achterbanden zijn wat lawaaiig. Wellicht all seasons voor najaar gebruiken en voor de rest van het seizoen een mooie 19 inch zomerset.
De 793i Individual wielen vind ik erg mooi staan.

BMW-Serie-3-Touring-2019-M-Sport-BMW-Individual-Dravit-Grey-metallic-19%E2%80%9D-BMW-Individual-Rim-Styling-793I-G21-17.jpg

06-197-BMW-330i-Touring079-scaled.jpg
 
Mooiste is een jong gebruikte schadevrije set met nog goede banden. Marktplaats en Kleinanzeigen maar in de gaten houden. Komt vast een keer een mooie set voorbij.
 
Inderdaad een mooie set, naar moderne maatstaven nog heel clean en een iets verdiepte naaf is altijd fraai.
 
Lijkt me zo genieten met dit weer!
Ben aan het kijken wat ik met de set wielen doe die er nu onder zitten. Achterbanden zijn wat lawaaiig. Wellicht all seasons voor najaar gebruiken en voor de rest van het seizoen een mooie 19 inch zomerset.
De 793i Individual wielen vind ik erg mooi staan.

BMW-Serie-3-Touring-2019-M-Sport-BMW-Individual-Dravit-Grey-metallic-19%E2%80%9D-BMW-Individual-Rim-Styling-793I-G21-17.jpg

06-197-BMW-330i-Touring079-scaled.jpg

Vind deze ook mooi, staan er best een paar op marktplaats geloof ik!
Ik had op mijn F30 19 inch, en nu 18 inch, en vind het comfort wel echt stukken beter. 19 staat wel mooier, twijfel nog of ik een nieuwe zomerset ga halen, wel tempting
 
Zondag ga ik een setje bekijken. Zal vast ietsje stugger zijn, maar ik heb gelukkig het adaptieve onderstel wat echt fantastisch is.
 
Als de wielen tegenvallen en ik heb de kofferruimte nog vrij dan help ik je er graag vanaf. En anders een volgende keer, kom er wel vaker.
 
Helaas, de velgen gaan over. Achterbanden net 2 mm en voorbanden nauwelijks meer profiel. Moet dus meteen 800 euro aan vers rubber worden geïnvesteerd. Ik ga niet een dure auto rijden met versleten banden. Dus Cuprarno, sla je slag! Wel opletten, een velg was ook iets beschadigd.
 
Nee jammer, ik kijk wel even verder. Met vier nieuwe banden kost het setje 2k en is dan nog niet helemaal perfect.
 
Ik heb afgelopen zaterdag net twee setjes origineel BMW lichtmetaal gehaald voor de f31 en de f36, bij JD in Enter. Ik heb er geen aandelen (hoewel ik veel geld heb achtergelaten) maar kan wel zeggen dat het meedenken en de service top zijn. Helemaal blij. En buiten de advertenties op MP is er veel meer en veel meer mogelijk. Dus wellicht daar eens kijken? Is niet ver van je oprit.
 
Ah leuk! Welke wielen heb je gekozen? Ik ken deze club wel, bieden vaak mooie setjes aan. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Enerzijds wel trek in een mooie 19 inch set, anderzijds is het op de 18 inch wielen ook gewoon een mooie verschijning. Misschien ook wel mooi genoeg voor komend seizoen.
Als ik de 320e en de Z4 op de oprit zie staan dan mag ik ook gewoon dik tevreden zijn. Waanzinnig mooi duo.
 
Ik heb afgelopen zaterdag net twee setjes origineel BMW lichtmetaal gehaald voor de f31 en de f36, bij JD in Enter. Ik heb er geen aandelen (hoewel ik veel geld heb achtergelaten) maar kan wel zeggen dat het meedenken en de service top zijn. Helemaal blij. En buiten de advertenties op MP is er veel meer en veel meer mogelijk. Dus wellicht daar eens kijken? Is niet ver van je oprit.

klopt, is hier paar dorpen verder. Hoor er ook alleen maar positieve verhalen over. Goedkoop zijn ze overigens niet.

Helaas, de velgen gaan over. Achterbanden net 2 mm en voorbanden nauwelijks meer profiel. Moet dus meteen 800 euro aan vers rubber worden geïnvesteerd. Ik ga niet een dure auto rijden met versleten banden

als 2 (of 4) banden versleten zijn is niet erg natuurlijk. Kun je gelijk een vers setje rubber er onder leggen. Maar moet de prijs daar natuurlijk wel naar zijn.
 
klopt, is hier paar dorpen verder. Hoor er ook alleen maar positieve verhalen over. Goedkoop zijn ze overigens niet.

Nee, op MP niet, maar ik heb wel een goede deal kunnen maken. De ene set wilde ik hebben, heb een bedrag geboden wat me paste en dat werd geaccepteerd. Daarna een pakketdeal gesloten, meer dan tevreden. Dus gesprek is prima mogelijk.
 
Ik zit her en der wat te kijken naar een mooie onbeschadigde M793i set, maar wat een prijzen.

Verder weer lekker aan het sleutelen aan de Z4. Nu bezig om de remmerij achter te vervangen door nieuwe onderdelen van Ate. De spanrol ligt ook klaar incl. een nieuwe riem. Afgelopen weekend de olieservice al uitgevoerd.
Klauwen binnenkort nog opfrissen, carterventilatie vervangen en dan is eigenlijk alles wel gedaan wat op het lijstje stond. Oja, airco doet weinig meer dus zal ook bijgevuld moeten worden.

opsomming van wat ik afgelopen jaar heb gedaan:
  • Kleppendelselpakking
  • Bougies
  • Alle koelslangen en expansietank plus vuldop
  • Waterpomp
  • Thermostaat
  • Vanos
  • Stuurhuis revisie door Rotschenk
  • Schijven en blokken voor en achter
  • Stabi-stangetjes voor
  • Draagarmrubbers voorzijde
  • DISA-klep gereviseerd
  • Olieservice bak en differentieel
  • Hydraulische motor cabriokap verplaatst naar kofferbak
  • Hemelbekleding cap vastgezet
  • Stuur vervangen door een netter exemplaar
  • Nieuw rubber rondom voorruit
  • Parafan-afdekking vervangen
  • Koplampen gepolijst
  • Nieuwe filters
  • Nieuwe sierlijsten deurgrepen
  • Nieuwe originele mattenset
  • Stappenmotor en gasklephuis gereinigd
  • Spanrol en riem
  • Diverse slangetjes, clipjes etc.
Meeste is preventief onderhoud en zelf gedaan. Leuk om te doen, betaalbaar en zo hou je een oudere auto ook in goede conditie.
Motorisch is de M54B30 eigenlijk onverwoestbaar en staat nu net 100dkm op de klok, de carrosserie en chassis zijn volledig roestvrij dus als de onderdelenvoorziening een beetje redelijk blijft dan kan ie met tijdig onderhoud nog prima 20 jaar mee. Ben hem ook nog niet zat.
 
Komt er zo een 5k aan uren bij denk ik. Als ik twee linkerhanden zou hebben en het sleutelen ook niet leuk zou vinden dan loop je er al snel redelijk op leeg. Anderszijds, als je wat minder perfectionistisch bent, elk jaar wat onderhoud laat uitvoeren en een goede specialist zoekt, dan valt het ook wel weer mee. Op de lichte koelvloeistoflekkage na ook geen enkel echt mankement gehad. Vanos was achteraf bijv. ook nog niet echt nodig geweest. Merk weinig verschil.
 
Lekker lijstje hoor en knap dat je dat allemaal zelf doet!

Originele mattenset vind ik dan weer een geestige, dat is iets waar ik zelf dan wel gewoon op bespaar en via automatten.nl heb besteld. Ben erg tevreden over de kwaliteit en kon ik mooi bestellen met de randnaad in de kleur van de stoel (beetje zoals Alpina dat altijd doet). BMW rekent voor mij daarvoor €180 :ROFLMAO:.
 
mooi dat je veel zelf doet. Dat is het voordeel van een hobby auto. Mijn auto moet de dag er na gewoon de weg weer op. Daarnaast is jou Z4 nog relatief eenvoudig qua techniek en bovendien zeer veel informatie te vinden op het internet
 
Lekker lijstje hoor en knap dat je dat allemaal zelf doet!

Originele mattenset vind ik dan weer een geestige, dat is iets waar ik zelf dan wel gewoon op bespaar en via automatten.nl heb besteld. Ben erg tevreden over de kwaliteit en kon ik mooi bestellen met de randnaad in de kleur van de stoel (beetje zoals Alpina dat altijd doet). BMW rekent voor mij daarvoor €180 :ROFLMAO:.
Ik heb in de Golf een mattenset van JustCarpets. Mooie dikke matten met een stiksel in kleur van de auto. Echt veel mooier dan originele matten. Dus niet vanuit het oogpunt van besparing, al scheelt het wel iets.

Wel lekker hoor, dat knutselen. Het kriebels om een R53 te kopen daarvoor. Stond deze week een prachtig exemplaar online maar die was misschien al teveel 'af'. Was dan ook binnen een dag weg.
 
Het knutselen vind ik heerlijk. Echt moeilijk is het allemaal niet, maar wel leuk om over na te denken, uit te zoeken en dan vervolgens te doen. Geeft de voldoening die ik soms in mijn werk wat mis met bepaalde projecten.

Matten van BMW zijn echt van prachtige kwaliteit, ik ben ook wel een oem-fetisjist. JustCarpets ken ik niet. De matten van automaten-online geloof ik vond ik niet top.

Auto kopen die teveel af is, is wel jammer ja. Echter, dat dacht ik met de Z4 ook en daar viel nog genoeg aan te doen. Een bodemloze put is ook niet fijn.

Ik vind in ieder geval zo’n oude Z4 veel leuker als autoliefhebber van de oude stempel dan het moderne spul. De 3-serie houd ik netjes en schoon en is een fijn ding, maar veel meer doet ie me ook niet. Misschien ooit (als ik zat zou zijn van de Z4) nog eens een M340i zoeken. Die B58 geeft een moderne auto nog wel echt karakter.
 
Met de temperaturen van afgelopen dagen gaat de elektrische actieradius van de 320e ook flink omhoog. Bijna 60km op een volle accu. Prima bruikbaar en geeft ook aan dat de accu nog in uitstekende conditie is.
 
Ach ja, mooie hobby. En rijdt nu weer heerlijk zonder bijgeluiden.
Als het goed is komend weekend een setje M793i wielen met goede zomerbanden (6-7 mm.) ophalen bij onze oosterburen. Staat toch net even wat lekkerder.
 
Bandjes zijn Pirelli P Zero runflat met stermarkering. Zal iets stugger zijn dan de 18 inch allseason non Runflat Conti’s maar stuurt vast iets strakker en met adaptief onderstel prima te doen nog. Een velg heeft een kleine beschadiging maar een prima deal dus neem ik op de koop toe.
 
Mooi setje hoor , zie je volgens mij niet vaak of wel? zover het mij op valt.
Of was het een losse (fabrieks)optie.?
 
Vanochtend met mijn zoon een retourtje Bochum gedaan om de velgen te halen. Superaardige Duitser waar ik ze van kocht. Hij had ook een G21 en toen hij de garage opende om de velgen eruit te halen stond daar zijn Spass-Auto, een Z4 3.0Si Coupe. Nagenoeg hetzelfde wagenpark dus.

Velgen even netjes schoongemaakt en rondom gekleid. Twijfel nog of ik nog een glascoating erop zet en evt. nog de ‘floating’ naafkaapjes om het af te maken.
Naven en klauwen nog even opfrissen en dan volgende week ergens erop zetten. Zal vast mooi staan.
 
Ah super man!
Ik zou er zeker een coating op doen, kan nu nog simpel omdat ze er nog niet onder zitten.
 
Terug
Bovenaan