Kristian: dakloos genieten

Succes bij de RDW. Heel toevallig heb ik nu een zelfde kleur 318i touring m pakket als vervangend vervoer komende dagen. Hele fijne auto zeg. Echt ruim ook

Ieder zijn smaak, ik vind hem zelf gelukkig wel prachtig. Omdat er verder geen chroom op zit, denk ik dat chroom- of metaalkleurige nieren niet passend zijn.
Geel en groen vind ik vooral leuk als een ander dat koopt, daar ben ik heel snel op uitgekeken. Portimao-blauw had in eerste instantie de voorkeur. Aangezien een moderne BMW met M-pakket al genoeg op valt in het wegbeeld vind ik gelet op ook mijn eigen karakter Mineralgrau een betere keuze. Mooi chique kleur.
Ik vind het een hele mooie samenstelling. En hoogglans zwart i.p.v. chroom is hier een beetje als vloeken in de kerk. Echter persoonlijk vind ik dat juist mooi. En alleen een chrome grill vind ik er juist niet bij passen.

Heel veel plezier met deze mooie auto!

Portimao-blauw had in eerste instantie de voorkeur. Aangezien een moderne BMW met M-pakket al genoeg op valt in het wegbeeld vind ik gelet op ook mijn eigen karakter Mineralgrau een betere keuze. Mooi chique kleur.
Portimao heeft ook zo z'n nadelen inderdaad. "Ik zag je rijden!" "Was jij gister ook bij de sporthal?" etc etc. Aan de orde van de dag. Krijg overigens ook wel regelmatig complimenten van wildvreemden, daar moest ik dan ook een beetje aan wennen na 3 jaar in een grijze passat. :sneaky:

Portimao heeft ook zo z'n nadelen inderdaad. "Ik zag je rijden!" "Was jij gister ook bij de sporthal?" etc etc. Aan de orde van de dag. Krijg overigens ook wel regelmatig complimenten van wildvreemden, daar moest ik dan ook een beetje aan wennen na 3 jaar in een grijze passat. :sneaky:
Haha heel herkenbaar, vooral dat eerste. Iedereen weet altijd waar je bent. Op kantoor weet ook iedereen of ik er ben of niet.
Even rekening mee houden, maar het is zonde daar je keuze van af te laten hangen (of je moet adressen in de buurt bezoeken wat de rest niet mag weten ;) ).

Herkenbaar, de twingo is ook regelmatig; ik zag je rijden! en dat is dan ook altijd zo, want er rijd geen 2e rond.

Mijn nickname komt van een kleur die Peugeot gebruikte... kermit de kikkergroen op een 206CC. Daar reed mijn vrouw destijds in. Overal aanspraak en altijd werd je door bekenden gespot. Dan is een grijze/blauwe/zwarte auto toch wat anoniemer. Alles heeft zijn voor- en nadelen

Voor auto’s in het A- en B-segment gaat er wat mij betreft niets boven een mooi kleurtje. Als je mijn reviews bekijkt zie je dat ik in het verleden best wel wat kleurrijke auto’s heb gehad. Ik zit nu in mijn grijze periode. Heb straks alle tinten wel gehad.

BPM inmiddels ook betaald dus nu wachten op het kenteken. Moet hopelijk lukken voor komend weekend.
Vanmiddag de 320e typeaanduiding van de achterklep verwijderd. Staat mooi clean nu. Schijnt dat die er in Duitsland bij een hybride op moet zitten t.b.v. hulpdiensten bij een ongeval. Weten ze dat ze met een accubak te doen hebben.

Het weekend lekker even wat poetsen. Ben al even bezig geweest met het polijsten van de pianolak sierdelen in het interieur. Heb een kleine Proxxon wp/e machine die daar uitstekend raad mee weet.
Verder tot nu toe nauwelijks gebruikssporen kunnen vinden. Bumper en motorkap hebben ook heel weinig steenslagpuntjes.

Wij hebben na een gele Mini en een knalrode E93 toch veelal saaie kleuren gehad. Als je tweedehands koopt vind ik uitrusting belangrijker dan kleur.

Wij hebben na een gele Mini en een knalrode E93 toch veelal saaie kleuren gehad. Als je tweedehands koopt vind ik uitrusting belangrijker dan kleur.
mee eens! Ik zou nooit een Enigmatic Black MINI nieuw kopen, gebruikt prima. Bij BMW zou ik nieuw ook nooit voor grijs kiezen, maar gebruikt prima als de rest van de auto zo goed als perfect is.

BPM inmiddels ook betaald dus nu wachten op het kenteken. Moet hopelijk lukken voor komend weekend.
Kristian2
Een vraag,
Als je de BPM heb betaald weet je dan ook meteen wat je kenteken is, of moet je rond het tijdstip de laatste uitgegeven kenteken bekijken op de site van de RDW.

Ben benieuwd, in het verleden heb ik 3x een tweedehands gekocht en de laatste 4 auto's zijn nieuw.

ik maak er altijd zelf een sport van om uit te vogelen wat voor kenteken mijn nieuwe auto's zal hebben.

Leuk! Volgens mij stond ik destijds in dezelfde baan bij dat RDW station. Ook op vrijdag, dinsdag had ik de papieren en konden de platen gemaakt.

#edit: inderdaad zelfde baan, zelfde station. Alleen in de zomer, alle deuren staan open, haha

20190830_141738.jpg

Grappig! Hopelijk gaat het nu ook zo vlot. Ik werd nog wel even op de vingers getikt, fotograferen op terrein van de RDW is niet toegestaan.

Vandaag de auto voor de eerste keer even met de hand gewassen. Altijd spannend, want dan ga je vaak toch wat dingetjes tegenkomen. Gelukkig viel dat enorm mee. Een kleine restyledeukje in de achterklep onder het embleem. Die moet er dus nog even uit. Verder nauwelijks krasjes of beschadigingen te vinden. Paar lichte krasjes kon ik er vlot uitpolijsten.

Staat er dus heel strak bij. En ik vind het ook echt een dikke bak. Zelfs met dit grauwe weer echt een lekkere kleur. Detail wat ik nog niet had gezien is de dakrailing in hoogglans zwart. Bij de F31 is deze in satijn, dit matcht toch wel mooi met de pianolak glanzende raamlijsten, afdekkingen van b-stijl en de spiegeldriehoeken.

Het ene grijs is het andere niet en ligt ook helemaal aan de configuratie. Zilvergrijs zoals op jouw vorige staat gewoon top bij een wat sportief uitziende auto met diepe lijnen.

Je nieuwe staat er mooi bij.

Fijn dat de auto er zo netjes bijstaat. Die eerste keer wassen is inderdaad spannend.

Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent, er staat een dikke bak voor de deur.

Hier ook foto’s bij rdw van auto’s die ik er heen heb gebracht. Uiteraard niet van personeel of andere auto’s. Was geen probleem.

Hopelijk krijg je het kentekenbewijs deze week

Zijn ze daar zo streng?

Ik heb legio fotos van de RDW, meeste in Lelystad. Hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan.

Hopelijk snel op Nederlandse platen!!

Ik vond het ook wel wat overdreven hoor.
Jonge vent die mijn auto deed kwam waarschijnlijk niet uit Zwolle zelf. Toen ik na de keuring weer in de auto stapte hoorde ik een vage piratenzender uit Lutten uit mijn speakers galmen. Zou hij bij elke te keuren auto even de radio afstemmen op zijn favoriete geheime zender?
Eem een ploatie anvraag’n, de ontvangst is hier bie de RDW in Zwolle goed. Luuster maor gezellig met.

Echt een hele mooie auto Kristian! De kleur vind ik ook gewoon erg mooi. Ik snap heel goed dat je hiervoor bent gegaan omdat de rest van de auto gewoon klopt qua samenstelling.

Ik was gister even bij de BMW dealer, oriënteren voor nieuwe leaser. Ik kwam voor de nieuwe X3, maar werd daar niet super enthousiast van. Nieuwe 5 idem. De 3 touring daarentegen blijft gewoon echt een hele mooie strakke auto. Dus toch weer aan het twijfelen of die toch niet op het lijstje moet. Was eigenlijk geen kandidaat gezien de leeftijd van het model.

Hopelijk heb je je kenteken snel en kan je lekker gaan rijden!

En toch een klein puntje, hierboven ook al een keer opgemerkt: die naafdoppen zou ik zelf tzt een keer vervangen bij een wielenwissel.

Blauwe randje klopt. Maar aangezien die blauwe ring ook op de logo’s op de motorkap, achterklep en het stuur zit, laat ik dat maar zo. Stoort me ook niet echt. Stiksels in interieur zijn ook blauw, is dus wel mooi op elkaar afgestemd.
Staat ook iets hoger op zijn wielen dan een benzineversie. Ook niet perse mooi, maar hoort erbij.

Aaah, subtiel hoor die blauwe details. Hogere vering was me ook totaal niet opgevallen, klopt voor mijn gevoel gewoon zo.

@Kristian2

Hoe gaat dat in zijn werk importeren van een auto.

Voor mijn gevoel krijg je toch pas je kenteken als de BPM is betaald en krijg je dan meteen je kenteken door of krijg je pas een paar dagen later je kenteken.

Als je bij de rdw laatste uitgegeven kenteken's bekijkt rond het tijdstip van betalen dan kan je kenteken zijn voorbij komen.

Zo heb ik dat ook gedaan toen de Mini dealer mijn nieuwe Mini Cooper het kenteken aanvroeg op 20 september 2024 en ik had hem inderdaad gevonden.

Ben benieuwd naar jou reactie.

De Belastingdienst geeft na het ontvangen van de BPM betaling groen licht aan de RDW waarna die aan de slag gaat met de kentekenregistratie. Je krijgt dus niet direct na het betalen van de BPM je kenteken te weten.

Ik denk inderdaad dat het zo gaat als Barri beschrijft. Mijn vrouw kijkt ook regelmatig waar ze nu zijn met de lettercombinatie. Mij interesseert het niet zoveel, het wordt sowieso iets net een G en waarschijnlijk nog een X. In ieder geval geen aansprekend kenteken.
Moet alleen nog een mooie randloze kentekenplaathouder regelen. Zowel voor als achter zat er eentje op met Becker-Tiemann Werbung.

Kentekenplaathouders even bij de Brezan halen. Ik weet nog dat ze bij de Halfords destijds drie keer zoveel kostte als bij de Brezan die ernaast zat :D
Die Duitse klemmetjes zijn ook mooi, maar dan is de plaat iets diefstalgevoeliger gemonteerd.

Grappig, 2 september 2021 klopt ook trouwens. Zou hem dus wel kunnen zijn! Zou wel toevallig zijn als er nog een grijze 320e met zelfde eerste toelating is. Toch?

Haha, ik zou ze inderdaad bijna zelf gaan knutselen.
Nee, eerst nog even genieten van de oude. Die rijdt ook echt heel fijn. Auto waar we als gezin afgelopen 4,5 jaar fijne herinneringen mee hebben gemaakt. Doet vast nog wel even pijn als ie zaterdag voorgoed de straat uit rijdt. Wel leuk dat de kopers in de buurt wonen dus zien hem vast nog weleens rijden.

Ja heb ik naar gekeken, maar die blijken in de praktijk niet zo heel mooi te zijn. Erg goedkope kwaliteit.
Twijfel nog of ik de voorste kentekenplaat er zonder houder op schroef. In de bumper zitten al gaatjes en met gekleurde dopjes valt dat wellicht niet erg op. Zo’n houder sluit namelijk niet zo mooi aan op de rondingen van de voorbumper. Houder aan voorzijde moet sowieso subtiel zijn om de radar eronder niet te verstoren.

Heb eigenlijk geen idee hoe ik dat nu heb. zit er wel aan te denken om zo'n houder te kopen. Had op de Laguna ook ooit zo'n houder. Geen idee van welk merk maar die was prima

Bij onze 1-serie zit de kentekenplaat voor zonder houder op de bumper met van die afdekdopjes. Staat netjes.
Ik denk dat dat voor fraaier is dan met houder.

Op de F31 zit een kunststof van BMW houder die de vorm van de bumper volgt. De nieuwe heeft die niet. In Duitsland worden ze ook vaak geplakt met speciale tape of met magneten. Dat is ook een mooie oplossing die ‘bombenfest’ zit, maar ik twijfel nog. Valt de plaat eraf dan heb ik een importauto met een duplicaatcode.
Schroefjes misschien toch maar en dan voor direct op de bumper. Alleen dan kijken of ik de bestaande gaatjes in de voorbumper kan hergebruiken.

Ik heb de frameloze houders van Wurth. De houder heb ik geschroefd en gelijmd en de kentekenplaat ook. Of gekit, met bijzonder sterke kit, geschikt voor buitentoepassing en ook automotive toepassing. Als iemand 'm er dan af trekt, dan is de plaat wel krom en onbruikbaar. Denk dat 'ie zelfs bij een aanrijding blijft hangen aan de auto (als de bumper er niet afligt, dan hahahaha)

Die heb ik er aan de voorzijde ook op zitten. Had nog eentje liggen. Achter moet nog eentje, maar zijn schijnbaar alleen in doos van 100 stuks te koop bij Würth. Wil de houder schroeven en dan alles nog verlijmen.
Morgen eind van de ochtend zijn de platen klaar. Natuurlijk de luxe versie.
Dan is het precies ook een week geleden dat ik de auto heb opgehaald. Bizar hoe snel die week voorbij gevlogen is.
Vanavond de laatste rit met de F31 gemaakt. Hoop dat ik hem snel ben vergeten, maar wat was dat een waanzinnig fijne auto.

Terug
Bovenaan