Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hier vergelijkbare overwegingen... denk ook dat die van ons een derde auto gaat worden.Helaas is de tijd gekomen dat de Z4 onderdak gaat. Maar even kijken of ik hem schors of niet. Met een mooie zonnige dag zonder pekel is het ook fijn om hem te kunnen pakken.
Nou, toch leuk zoiets! Even beetje snuffelen en kijken.... kan serieus wat worden of is het vooral om eens in de materie te verdiepen?Moet toch weer een ritje naar Duitsland doen, ben bezig met een mooie 320e Touring Sportline uit 2021.
Bij Mazda zou je zomaar eens coulance kunnen krijgen spreek ik uit ervaring, kosten zijn de helft, maar nog steeds veel geld.Prachtig mooi natuurlijk maar zijn koplampen van 3500 euro per stuk. Als het stuk gaat ben je echt niet blij.
Leuke ontwikkeling, alvast Gute Fahrt gewenstDealer heeft me aangegeven dat ze geen Zoll-kenteken kunnen verzorgen. Moet even kijken of ik dat zelf kan of dat ik dan transport moet regelen. Mooiste is om bij een Bundesverkehrsamt een exportkenteken te regelen maar daar zal ik de dealer dan voor nodig zijn. Even uitzoeken.
Dealer heeft me aangegeven dat ze geen Zoll-kenteken kunnen verzorgen. Moet even kijken of ik dat zelf kan of dat ik dan transport moet regelen. Mooiste is om bij een Bundesverkehrsamt een exportkenteken te regelen maar daar zal ik de dealer dan voor nodig zijn. Even uitzoeken.
Ik heb uiteindelijk toch een maatje groter genomen, voornamelijk uit praktische ruimte overwegingen. Kon met een zilveren MB E200 T-Modell uit 2023 een veel betere deal sluiten dan ik voorheen had gedacht. Wij hebben hier nog een C180 T-Modell uit 2019 staan, en daar zijn wij ook meer dan tevreden over. Was overigens wel erg stellig om een blauwe 330i of 330e te kopen, maar zoals vaak bij (mijn) autozoektochten lopen die altijd toch anders dan gedachtSchitterend ding! Ik heb hem al een aantal keren voorbij zien komen maar wel erg ver weg hoor. Verder wel een heel interessante auto. Echt een plaatje.
Wat heb je zelf aangeschaft? Ben wel benieuwd!
Moderator
Goed te weten, dat is hier echt om de hoek namelijk.Ik heb de import van mijn Z4 via AutoRaad in Ankeveen geregeld, betrouwbaar adres en rekent nette tarieven.
Klopt het dat je het bewuste exemplaar nog niet gepost hebt? Ik zie alleen exemplaren met hogere kilometerstanden. En je gaf aan BMW Premium Selection, dus het zal een dealer zijn. Denk dat je gewoon mazzel hebt dat hij een tijdje (voor jou) is blijven staan en daarom nu afgeprijsd wordt. Geen idee of je dat in Duitsland via de landelijk ''RDW'' kunt checken.Wel bijzonder trouwens, mail van de verkoper van vanmiddag met een prijs waarvoor ik de auto mag meenemen. Wilde ik vanavond op reageren en zie ineens dat de auto flink in prijs verlaagd is. Scheelt nog weer 1500 euro met de prijs die de verkoper me gaf. Dat mag deze Gebrauchtwagenberater me morgen toch eens uitleggen. Misschien toch ontdekt dat het een opgelapte schadebak is ;-)
Nadeel: er zit nauwelijks onderhandelingsruimte in. Afronding van paar tientjes naar beneden lukt vast nog wel, maar that's it. De prijzen zijn internet 'nu kopen' prijzen. Het gebeurt in DE ook echt heel veel dat auto's ongezien via internet worden gekocht zo.
Als je graag een blauwe wilt zou ik daar echt voor gaan. Ik was eerst ook al uitgeweken naar grijs in de zoekopdracht, maar dacht als we zoveel geld uitgeven dan wil ik ook gewoon een blauwe. Feit is inderdaad wel dat de spoeling dun is.We gaan het zien. Als ik die kant op ga wil ik sowieso meerdere auto's bekijken. Bij meerdere dealers rondom het Ruhrgebiet staan wel wat kanshebbers. Zelfs nog een Portimaoblauwe 330e gevonden bij Kiffe in Hamm. En dat is wel weer een dikke Sjaak.
Dikke Sjaak inderdaadWe gaan het zien. Als ik die kant op ga wil ik sowieso meerdere auto's bekijken. Bij meerdere dealers rondom het Ruhrgebiet staan wel wat kanshebbers. Zelfs nog een Portimaoblauwe 330e gevonden bij Kiffe in Hamm. En dat is wel weer een dikke Sjaak.
Als je niet zelf wilt leuren met de huidige auto, dan kun je bij Sjoeritzz ook inruilen. Daarvoor werkt hij samen met AutoParkstad. Dus de auto wordt daarna via officiële garage aangeboden, met hun garantie etc. Ieder gemak heeft een 'kostprijs' natuurlijk, maar vragen is altijd gratis![]()
Je kan soms bij je huidige verzekeraar wel een cascodekking regelen voor de rit en de tijd tot het kenteken is afgegeven adhv chassisnummer.Moet je het wel willen om slechts WA verzekerd naar NL te rijden.
Exportkentekens regelen in Duitsland is overigens niet zo lastig dan je denkt. Je moet met alle papieren naar de Strassenverkehrsamt en daar wijst het zich vrijwel vanzelf. Enige nadeel vind ik de 'werk'tijden van deze Amt.
Of wordt het toch deze (ook in Hamm)? De blauwe 330e‘s lijken opeens als paddestoelen uit de grond te schietenDikke Sjaak inderdaad
Exportkentekens regelen in Duitsland is overigens niet zo lastig dan je denkt. Je moet met alle papieren naar de Strassenverkehrsamt en daar wijst het zich vrijwel vanzelf. Enige nadeel vind ik de 'werk'tijden van deze Amt.