Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Begrijpelijk. Zou je niet een 330i overwegen? Vind het prijsverschil soms gering.Mooie auto hoor! Maar inmiddels slaat de balans toch uit naar een gewone 320i Touring. Importauto ben ik niet dol op, tenzij ik hem zelf importeer van een particulier of dealer.
Sowieso koop ik liefst gewoon weer een premium selectie bij de dealer met twee jaar garantie.
Dit vind ik dus echt een prachtige configuratie.Bij de facelift vind ik de M Sport ook beter, alleen plakken ze er weer zo'n hondslelijke achterbumper op. Doe mij maar een rode (als ie tenminste lijkt op uit die van de configurator)
![]()
![]()
Ik ben ook aan het kijken naar een pre LCI touring, maar auto's zijn echt duur geworden zeg. Wisten we al natuurlijk, maar wordt weer eens bevestigd als je wat serieuzer gaat zoeken.
Gelukkig hoef je niks, toch? Je hebt zo al een prachtig setje staan.Prutsen aan de stuurinrichting is natuurlijk niet verstandig. Rotschenk liet me ook wat voorbeelden zien van prutswerk. Gaten boren in stuurkolom om van buitenaf er vet in te kunnen spuiten en het verstellen van de excenterring wat ook onverstandig is.
Mijn G21 zoektocht staat op een laag pitje. Prijzen zijn hoog en ik zie jonge auto’s die veel meer gebruikssporen hebben als mijn huidige van 6 jaar oud. Verder is het vooral wit, grijs en zwart wat de klok slaat en wil ik liefst eentje waar de trekhaak af fabriek onder zit.
Na de zomer maar weer eens wat actiever zoeken. Aandacht gaat nu vooral uit naar de Z4.
Kost weer geld, maar bespaart zo ook weer geld nu de focus bij de Z4 ligt.
Nu de bodemplaat eraf is en ik toch bezig ben gelijk de motorruimte helemaal in Rikkert-stijl fabrieksnieuw poetsen.
Daar betrap ik mezelf ook op. Dit weekend ze beide weer eens lekker met de hand wassen en met het mooie avondweer eens een rondje kleien en waxen. Met alle drukte met werk, gezin en sporten schiet de autoliefde te kortEn toch werkt het wel. Met alle aandacht die de Z4 krijgt, verschuift de andere auto naar de achtergrond. Wekelijkse wasbeurt schiet er bijv. steeds vaker bij in. Niks voor mij.
De E30's zijn ook al minimaal 35 jaar oud..... de E21 (niet 315) 42 jaar. Bij clubs kan je vaak meer vinden dan bij de dealers, die moeten wel opruimen en zo min mogelijk voorraad hebben en zeker geen winkeldochters bezitten.Zijn 3D printers niet een uitkomst tegenwoordig ? Zeker voor de niet zichtbare plastic onderdelen. Ik dacht altijd dat juist BMW samen met Mercedes-Benz hun onderdelen goed op orde had. Jammer om te lezen @uwbuurman
Ja, dat dacht ik dus ook. Jammer om te vernemen dat dit een USP van Mercedes-Benz is, al begreep ik dat ook die leven bij het credo 'beter duur dan niet te koop'. Dat geldt ook voor de Litouwer die blijkbaar wat resterende voorraad heeft opgekocht, en je zag iets soortgelijks bij de raamrubbers van mijn 306 Cabriolet. Een paar mensen hebben nog kunnen toeslaan voor rond de duizend euro, nu zijn ze er niet meer.De Dude
Ik dacht altijd dat juist BMW samen met Mercedes-Benz hun onderdelen goed op orde had. Jammer om te lezen @uwbuurman
Bij Mercedes was het inderdaad veel beter voor elkaar, maar ook daar holt het achteruit met de onderdelenvoorziening vanuit het merk zelf. Heel veel is na verloop van tijd ook niet meer verkrijgbaar, en bij de dealers lijkt de liefde voor de historische modellen ook af te nemen. Is ook niet zo verwonderlijk, welke echte Mercedes-Benz dealers zijn er momenteel nog over? Wensink was bijvoorbeeld een echte, met zelfs klassieker-afdelingen binnen een aantal vestigingen, maar tegenwoordig staan de Benzen daar gewoon naast Fords, Kia’s en andere merken.Ik heb t spul net wat ouder, maar e36 is al een drama, qua onderdelen. E30, e21, e12 en ook e28 is al slecht. Veel slechte reproductie door BMW zelf. Dan zijn de prijzen makkelijk x4 en het onderdeel past gewoon niet. Bij Mercedes Benz hebben ze echt liefde voor hun historie en hebben ze bijna alles. Maar bij BMW noemen ze het Mobile Tradition en vegen ze alle restvoorraad onder 1 nummer.
Dat betekent dat ze daar tegenwoordig een e30 M3 s14 oliepomp hetzelfde vinden als een M20 oliepomp. Is ook wel zo, alleen werkt die net anders, zijn de tandwielen anders en de montagegaten, de vorm en de opbrengst is anders... kortom, totaal verschillend. Verdelerkap? Niet te krijgen.
Ik word echt doodmoe van BMW en zijn manier van omgaan met oudere modellen. Dus voor die Z4, als dat een blijver is en die kvs tankjes gaan vaker? Koop er maar 2 of 5 ofzo. Leg maar op voorraad, komt altijd goed. Als ze op zijn, dan heb jij en kun je ze duur verkopen of zelf gebruiken. De beste raad is voorraad.
Wielophanging zou ik lekker demonteren en laten poedercoaten.
Jouw Z4 heeft zo'n behandeling gelukkig helemaal niet nodig
Even AW niet gevolgd door drukte (bijna drukker dan 'vroeger'We kunnen ook weleens met mijn drone op pad Adinsx, om nu zelf zo'n ding te kopen voor die halve keer per jaar dat je 'm zou gebruiken? Aan een nieuwe systeemcamera met een goede lens heb je meer!
Meneer Rick vind maar een ding mooi: en dat zijn Euro’s, zijn laatste actie met de A6 was gewoon belachelijk. Heeft ie nie nodig, en als excuus een actie zoals altijd.Rikkert wil de onderzijde vast wel even volblaffen met zijn gepatenteerde 2K coating. Rekening zal daarna wel meer dan 2k zijn.
Met die gestolen Audi A6 die in scene was gezet.Meneer Rick vind maar een ding mooi: en dat zijn Euro’s, zijn laatste actie met de A6 was gewoon belachelijk. Heeft ie nie nodig, en als excuus een actie zoals altijd.
Dank jullie voor deze kijktip. Wat een charlatan is het toch. Je zou er maar klant zijn.Met die gestolen Audi A6 die in scene was gezet.
Triester dan dit wordt het inderdaad niet.
Moderator
Met die gestolen Audi A6 die in scene was gezet.
Triester dan dit wordt het inderdaad niet.