Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je gaat een drie serie toch niet inruilen op een omgekatte Seat?Dat is inderdaad een groot risico. Voordeel van een iets lager verbruik is snel weg met dure reparaties. Ook ga ik met een 330e denk ik de lichtvoetigheid wel missen.
Andere auto die nog steeds wel in mijn gedachten speelt is de Cupra Formentor. Leuke auto om te zien en schijnt ook lekker sportief te rijden. De hybride techniek van VAG is inmiddels wel redelijk betrouwbaar dacht ik. Staan in Duitsland heel veel hybrids te koop, voor dik onder de 30k koop je al een hele leuke. Deze kost iets meer omdat ik op trekhaak en panodak zocht maar is alsnog wel een betaalbaar ding. 4 jaar nieuwer, heel weinig kilometers maar ook een infotainmentsysteem wat irriteert en een vrij krappe kofferbak. In Staphorst een autobedrijf die er geregeld een paar heeft staan, moet maar eens kijken of zoiets ook echt een vervanger zou kunnen zijn.....
Zelf importeren is wel aantrekkelijk, BPM is nihil bij zo'n plugin hybride.
Cupra Formentor VZ e-hybrid 245pk
![]()
Een Mazda is op twee belangrijke punten niet goed genoeg nee: stoelen/zitpositie en de aandrijflijn. Een Mazda rijdt inderdaad heel goed, maar als caravantrekker zijn ze echt niet ideaal.Nee hij wil gewoon zijn wekelijkse "ik kijk rond naar een andere auto maar koop het toch niet" riedeltje weer doen
Als je een Mazda niet goed genoeg vond, toch één van de merken met de beste rijdende auto's, dan ga je zo'n Cupra ook niet goed genoeg vinden. Interieur is sowieso een flinke stap terug.
Misschien gaat dat nog wel meevallen. Onze X5 is zwaar, maar mede door de elektromotor pakt hij zeer goed op, zeker in sportmodus. Ik had liever de nieuwere X5 hybrid gehad, die heeft namelijk wel een zescilinder.Ook ga ik met een 330e denk ik de lichtvoetigheid wel missen.
Citaatje van jezelf van 2 maart. Moet ik dan iets denken bij de datum waarop je opnieuw over een Formentor begint?Cupra Formentor hybrid vind ik wel een leuk ding maar ga ik waarschijnlijk spijt van krijgen. Alleen het huidige infotainment bij VAG is al vrij waardeloos. Laatst even de Leon Sportstourer van mijn collega bekeken, leuke auto maar ergonomisch een ramp.
Op zich beste auto's, maar vanuit een BMW hierin stappen, dat gaat denk ik tegenvallen.Anderzijds, twee collega's van me rijden een RX450h, Lexus geeft gewoon 10 jaar garantie op de auto en 15 jaar op het accupakket. Ook geweldige auto's alleen nog een flink stuk gewichtiger.
HerkenbaarIk heb altijd periodes waarin ik heel tevreden ben en helemaal niet naar auto's omkijk. Maar dat slaat soms ineens om en dan kriebelt het weer. Op dit moment ben ik tevreden![]()
Liefst komt er gewoon weer een BMW, 40K of meer uitgeven aan een 3 jaar oude G21 met nauwelijks minder km's op de teller vind ik echt te gortig. Dus daarom nog eens kijken of ik met mijn blauw witte BMW-bril nog alternatieven buiten beeld heb gelaten.
320e en 330e wil ik serieus naar kijken en mee proefrijden.
Techniek; Vloeistof gekoeld accupakket, ramvol elektronica, luchtvering rondom. Ik hoorde en las ook steeds meer (hele dure) storingen naarmate de auto ouder werd. MRB voordeel gaat er af.
Is het al zeker dat je straks met een PHEV volle bak MRB gaat betalen? Dan zou je door het hoge gewicht dus ineens flink bestraft worden voor het uitstootvrije rijden, en in de afschrijving zal je het op termijn ook flink gaan merken.
Kleine tank was op wintersport geen probleem, maar zal op zomervakantie (met 550 fsk erachter en surfspullen op et dak) wel enige ergernis opleveren vermoed ik. Dat heeft Volvo en in mindere mate Mercedes beter voor elkaar
Pak ik dan de F31 dan ben ik helemaal niet zo enthousiast meer over de 2 liter turbomotor met ZF8 in die auto. Pakt lang niet zo fijn op, opbouw niet lineair en klinkt eigenlijk ook voor geen meter.
Owja, trekken gaat ongetwijfeld prima. Alleen 40 liter is zo weg natuurlijk, ook al omdat je onderweg niet gaat laden. En 1 op 7 is zo maar aan de orde als verbruik schat ik in. Maar goed, we reden toch al niet meer de hele nacht door, dus dat scheelt. Mooi kallem aan doen, tis vakantie tenslotte.Collega met destijds een Golf GTE vond juist een hybride een heerlijke caravantrekker, terwijl hij daarvoor een 2.0 diesel had. Wel relatief vaak tanken, maar dat deden ze toch al ivm kleine kinderen.
Een 330e lijkt mij dat ook prima te doen en het tempo zal vast wat lager liggen als richting de wintersport, dus is een keer extra tanken ook niet zo'n punt toch?
Juist niet, in et dagelijks leven laad je ook veel. Of in ieder geval, ik wel en dan heb je een prima actieradius. En ik rijd ongeveer 60k per jaar. Op vakantie moet je et in ons geval zo zien: We gaan van een Passat diesel met een 60 liter tank naar een 40 liter tank. Verbruik van de Passat was iets van 1 op 11 met hut en dat zal met de 330e wel iets van 1 op 7, of erger, zijn denk ik. Als je dan 1500 km naar et zuiden rijdt, dan is et wel iets meer dan 1 stopje extra.Kleine tank is denk ik met name vervelend als je dagelijks veel rijd en een paar keer per week de dag begint met tanken. Voor die ene keer per jaar op vakantie mag de pret toch niet drukken, ipv 2 stops doe je er dan 3. Kunt ook auto volgooien en weer door, kost per saldo max 5-10 minuten extra voor die ene keer op vakantie.
40 liter. 2000-2500 is wel lekker zeg, daarvoor rijd ik dan weer wat teveel denk ik, of te lange stukken. Mijn gemiddeld benzine verbruik is 5,0l op 100km. Maar daar zit ook veel Duitsland bij, 800-900km haal ik in Nederland wel denk ik in de praktijk.@W212, wat is de tankinhoud van een 330 dan? Ik kan 600-650km rijden op een tank benzine als er niet geladen wordt. Dat is dan 45 liter benzine
Deze heeft de standaard stoelen , zou ik echt afradenMooie 340i, iets voor jou Kristian?
Moderator
Bizar dat dat zelfs bij een 340 zo leverbaar is.Deze heeft de standaard stoelen , zou ik echt afraden![]()
Ja het is een importje.Duits importje? Daar dien je helemaal op te letten wat er "standaard" geleverd wordt of wat je als "extra" moet bestellen.
Ik had niet verwacht dat ik het zo fijn zou vinden. Heb m bij droog weer en binnen de bebouwde kom bijna altijd open.Panodak zou ik wel graag nog een keer willen, lijkt me erg fijn.