Kristian: dakloos genieten

HarrieD zei:
Oh, die Mazda is zo mooi. Jullie kennen hem alleen van de foto's. Ik mocht er in rijden, 'm voelen, ruiken... De volgende eigenaar treft het. Mooier dan een nieuwe.

Ja, ik snap het volledig.
Een mooiere 6 ga je haast niet vinden.
Ik vind het ook een ronduit prachtige auto.
Kan me zo goed voorstellen dat deze 6 erg veel indruk maakt.

Sow, dat is een verrassende wending. Dat is toch niet om de poll te beïnvloeden?
Nu maar op zoek naar een mooie 3 serie.

Wat een héérlijke wending. En ik snap de wens voor automaat wel hoor. Ik rij ook niet heel veel, maar zou ook niet meer zonder willen. Een vlotte automaat i.c.m. een geblazen benzinemotor en dus lekker wat koppel onderin is domweg erg prettig.

Succes met de zoektocht! En inderdaad een goede tijd om de shoppen de komende maanden. Veel autobedrijven moeten hun cashflow op gang houden en daarmee zakken de prijzen. Nu al kun je 3k goedkoper uit zijn op een auto van 20k. De prijzen van ex=leaseauto's dalen nu enorm omdat leasemaatschappijen de auto's niet kwijt kunnen.
Niet het type auto dat je zoekt, maar ik denk dat je bij de grote (dealer)jongens goed kan handelen de komende tijd.

Soms ben ik blij dat ik een lease-auto rijd bij een bedrijf met een erg beperkte keus: je keus is snel gemaakt.:p

Succes met de zoektocht naar een nieuwe met automaat.
Maar het zou me verbazen als het geen BMW 3 wordt.;)

Blue Knightrider zei:
Hey Kristian!

Wow! Vlotjes geregeld!

Ik snap het ergens ook wel... Auto is emotie hè...

Mag ik je dan als liefhebber goede tip geven?
Sla bij de BMW 3 serie ook de 4 cilinders over...
De 3 cilinders klinken gewoon beter ondanks dat ze way too slow zijn.

Samenvatting: sla BMW over.

Ik ben wel benieuwd waar het verhaal nu gaat eindigen... Bijzondere plottwist, zeker in deze tijd. Maar op deze manier van je auto af komen is wel heel gunstig!

Dan toch maar een mazda 6 Signature 2.5T importeren vanuit de USA, haha, dit klinkt als jouw ultieme auto, 250 pk/ 420 Nm. Helaas niet in Europa te krijgen...

leroyF250 zei:
Dan toch maar een mazda 6 Signature 2.5T importeren vanuit de USA, haha, dit klinkt als jouw ultieme auto, 250 pk/ 420 Nm. Helaas niet in Europa te krijgen...

Daar zal vast een vette BPM toeslag op zitten.

Inderdaad, de 2,5 turbo zou wel eens de ultieme 6 kunnen zijn. Jammer dat die hier niet geleverd wordt.
Kans is redelijk groot dat het t.z.t. een BMW wordt. Geweldige automaat en rest van de auto spreekt me ook aan. 4 cylinder is prima. Natuurlijk klinkt een 5- of 6 cylinder veel lekkerder, maar een 320i is echt goed genoeg. 280nm die vrijkomt bij lage toeren i.c.m. 8 traps automaat geeft toch wel een hele andere beleving als een atmosferische motor en handbak.
Van de week al weer even een 318i mee gehad. Ook nog steeds heel enthousiast over en waarschijnlijk prima genoeg maar de 320i is een veiliger keuze.

Overigens volledig mee eens dat het interieur van de 6 een stuk fraaier en hoogwaarder is dan in zo'n 3-serie. Op het infotainment systeem na, wat bij BMW wel een stuk mooier en uitgebreider is, kan het niet in de schaduw staan van de Mazda. Wel is de zitpositie en stoelen nog een flink stuk fijner/sportiever in de BMW.
Interieur in de BMW is wel een stuk minder gevoelig. In de 6 mooie zachte oppervlakken, pianolak etc. maar zeker met kinderen is het wel oppassen. De simpelere materialen in een BMW lijken een stuk minder gevoelig. Verder voelt een F31 veel krapper aan van binnen terwijl het wel een grote en zware auto is.

Uiteindelijk toch ruim 5 maanden genoten van de Mazda en nu de kans om zonder dat het me geld kost nog eens weer op zoek te gaan. Periode is heel gunstig want weinig mensen die veel geld op een auto stukslaan in deze tijd.

Eerst maar eens genieten van ons nieuwe vriendje in huis. Na lang wachten gisteren onze pup gehaald. Geweldig beestje, kan geen dikke auto tegenop.
20200417-175904.jpg

Oeh, wat leuk die hond!(y) Zelf heb ik er jammer genoeg geen tijd voor. Kort geleden hebben m'n ouders na 16 jaar helaas afscheid moeten nemen van de gezinshond, hopelijk nemen ze weer een andere.

Maar wat een verhaal weer rondom die 6. :) Dacht dat de aankoop van die wagen toch zeer weloverwogen was. Ben benieuwd wat ervoor in de plaats gaat komen.

We genieten er heel erg van. Vannacht een iets korter nachtje dus dat breekt me wel wat op nu.

Aankoop van de 6 was ook zeer weloverwogen. Zeer mooie auto, van topkwaliteit en aangezien de vorige auto ook een 6 was, wist ik precies wat ik zou krijgen.
En dat is dus eigenlijk ook wel weer het nadeel. Ik werd er hier ook wel voor gewaarschuwd om twee keer (bijna) dezelfde auto te kopen. Zeker als echte autoliefhebber is een compleet andere auto juist heel leuk. Wat helemaal niet wil zeggen dat deze ook beter is. Voor hetzelfde geld gaat een F31 me uiteindelijk ook tegenvallen en mis ik de ruimte en betrouwbaarheid van de 6. Maar beter spijt van iets wat je wel hebt gedaan, dan iets wat je niet hebt gedaan.
Waarbij ik ook heel goed snap dat lang niet iedereen deze move kan volgen :)

Kristian:

Kan je al jaren niet meer volgen, maar ik lees je topic wel.
Dat zegt denk ik genoeg.

En leuke hond, hopelijk vind je zijn poten niet te kort of zo straks.;)

haarr zei:
Toch mooi, zo'n blauwe BMW. ;)

Ja, helemaal mijn idee!!

Wat een plottwist, maar bet sterkt het gevoel rond de toch vrij plotselinge aankoop, terwijl het denkproces niet klaar was. De druk vanuit de verkopende dealer "er komt nog iemand die deze week wil kopen" maakte dat het denkproces niet is afgerond, althans, zo kwam het over op mij. Dus ik adviseer je eerst alle wensen op een rij te zetten, voor je de trekker overhaalt voor een andere auto. Zoals jezelf zegt, geen haast.

Denk dat je het prima verwoord hebt.
Geen enkele kritiek op de Mazda overigens. Dat is en blijft een geweldige auto. Alleen had ik nu gewoon iets anders moeten kiezen. Door de vrijwel identieke rijbeleving was het nieuwtje er te snel af en ondanks dat ie echt veel mooier en beter is in detail, is het in grote lijnen nog steeds dezelfde 6 als de witte.

Voor ik de knoop heb doorgehakt nog even met een F31 318i gereden. En ja, die rijdt nog steeds zo fijn als ik in mijn hoofd had zitten. Zeker niet de modernste auto meer, maar geeft me wel een speciaal gevoel door de manier waarop je erin zit en hoe soepel het rijdt.
Ik wacht zeker nog met het overhalen van de trekker. Of er moet ineens een Estoriblauwe F31 320i M-Sport voorbij komen.
Boel eens rustig op een rij zetten, ook met in het achterhoofd het economisch zwaar weer dat op ons afkomt.

Kristian,

Waarom niet "maar" 15K uitgeven voor een wat oudere auto, deze hoeft dan niet helemaal perfect te zijn en ook daarvoor kun je prachtige auto's kopen.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/honda-accord-accord-2-4-sedan-executive-automaat-benzine-grijs-ad866230-e12e-4f91-923b-b5850f893ae6?cldtidx=2&cldtsrc=listPage

En anders:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-340-touring-340i-m-sport-326pk-pano-shadow-line-benzine-blauw-fdf6a584-feed-49cd-9fd6-d3c7d6dad0d4?cldtidx=5&cldtsrc=listPage

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-320-touring-320i-m-sport-high-executive-automaat-led-benzine-blauw-f84efa93-3ee9-4e2e-a8f7-36942a0d61e1?cldtidx=2&cldtsrc=listPage (deze neem je zonder inruil wel mee voor 21K

De 318i zijn wel redelijk betaalbaar tegenwoordig
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-318-touring-318i-m-sport-edition-high-executive-benzine-wit-c4731fde-3dd4-4121-9eb2-fb4320781315?cldtidx=17&cldtsrc=listPage

Audi A4tdi zei:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-320-touring-320i-m-sport-high-executive-automaat-led-benzine-blauw-f84efa93-3ee9-4e2e-a8f7-36942a0d61e1?cldtidx=2&cldtsrc=listPage (deze neem je zonder inruil wel mee voor 21K

Die is wel mooi, jammer dat hij geen Navi Professional heeft maar verder. (y)

weet niet of je van import houdt, maar er staan er 2 in Duitsland die aan je eisen voldoen, die heb je voor onder de 30k op Nederlands kenteken.

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-320-i-m-sport-touring-navi-pdcv-h-sportpaket-benzin-blau-04768fee-e7ae-498e-aa11-813a6c377915?cldtidx=1&cldtsrc=listPage

https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-320-i-m-sport-touring-navi-prof-hifi-led-rueckfahrkamer-benzin-blau-1f8cf1fd-8a5a-4348-ba5a-b0f636afcf39?cldtidx=2&cldtsrc=listPage.

Die laatste is wel interessant en staat ook nog eens in de buurt! Zelf importeren heb ik geen problemen mee, veel beter dan eentje kopen die geimporteerd is. Premium Selection dus ook veilig.

Heb zelf ook wel met de gedachte gespeeld om te kijken of voor de helft van het budget iets moois te vinden is. We rijden er nog geen 15k per jaar mee en uit ervaring kan ik zeggen dat je echt niet gelukkiger bent met een dure auto. Integendeel, ik maak me constant druk of er geen kinderfietsjes tegenaan vallen of deuren ingedrukt worden bij de supermarkt.

De Mazda is vanmiddag vertrokken. Doet ook best wel even zeer, maar uiteindelijk wel de juiste keuze. Ik moet nu toch maar eens de auto kopen die al 10 jaar in mijn gedachten spookt. Nieuwe eigenaar was zeer tevreden. Wat wil je ook, zo goed als nieuw zonder ook maar een gebruiksspoor.

De witte 318i wil de dealer me graag verkopen. Is inmiddels alweer 1000 euro goedkoper. Alleen blijft een 318i. Rationeel gezien een prima keuze. Een vrijwel nieuwe 3-serie die toch voldoende beleving biedt voor de prijs van een veel oudere 320i met een stuk meer kilometers.

De 318i die mijn hart gestolen heeft staat overigens elders bij een vakgarage. In het geweldige Sunset Orange met prachtige wielen en Performance remmen. Eigenlijk past het niet bij zo'n schraapmotortje, maar o wat vind ik hem mooi. En eigenlijk nog helemaal nieuw. Bij de dealer betaal je een stukje meer, maar krijg je wel 2 jaar premium garantie.
Qua uiterlijk wel mijn droom F31

15071233_1.jpg

15071233_3.jpg

15071233_8.jpg

15071233_4.jpg

Zeker een hele mooie en complete uitvoering maar Kristian kennende kan ik met 99,9% zekerheid zeggen dat die 3-cilinder vroeg of laat gaat ergeren en er een "had ik maar" gevoel bij komt kijken.

Gefeliciteerd met de vrijheid denk ik?

Maar ga wel gewoon voor de 6 in lijn als we het dan toch over een soevereine loop hebben.

Ai, wat een snelle ontwikkeling.
En een dikke moderne Mazda 6 in de top uitmonstering vervangen voor een 3 serie... Tja, ik heb de ervaring met de 3 van deze generatie en die vind ik qua uitstraling van het interieur echt tig jaren terug in de tijd.
Dan zou ik eerder een 5 serie van de vorige generatie overwegen. Dat is eveneens een fijn sturende auto waarbij het interieur heel veel uitstraling heeft.

Die rode is echt werkelijk een plaatje. Naast het vele grijs en zwart springt zo'n oranje of rode er lekker uit.
318i is voor dagelijks gebruik vlot zat. Waar je de Mazda echt in de toeren moet jagen met bijbehorend rumoer doet het kleine 3-cylindertje in alle rust zijn werk en is dan tot 120 km/uur lekker vlot. Maar, omdat het onderstel zoveel meer aan kan en de auto uitnodigt tot een sportieve rijstijl zal er zeker wel verlangen komen naar meer vermogen. Je kunt hem gaan chippen, maar dat risico ga ik niet nemen.
Kleurverschil tussen bumpers en carrosserie is normaal. Was bij de Mazda ook vrij goed te zien. Is ook afhankelijk van de kleur hoe erg het opvalt.

Een Golf zie ik op dit moment niet als waardig opvolger voor de Mazda, hoe goed die auto ook is.

Het blijft een uiterst interessant topic :)! Ik sta er niet echt van te kijken. De move naar deze, overigens uiterst fraaie, Mazda 6 was nogal abrupt en echt enthousiasme las ik niet in je verhaal. Het gemis van de automaat was duidelijk. Fijn dat je 'm zonder verlies hebt kunnen verkopen (y).

Wees verstandig en ga niet voor een 318i. Daar ga je uiteindelijk weer spijt van krijgen. Koop een 320i of 330i. Of doe her echt goed: van een 335i of 340i ga je pas echt blij worden. Die extra brandstof gaat je kop niet kosten. Het rijplezier is echt fantastisch en onvergelijkbaar.

Eigenlijk heb ik hetzelfde als jij gedaan. Rationeel de beste optie gekozen. Ik ben happy met mijn E200 kompressor. Hij rijdt heerlijk en op de snelweg voldoet de 184pk 4-cilinder uitstekend. Maar het knaagt toch! Ik zit af en toe ook stiekem te kijken wat er aan 6-cilinders te koop is .

Prachtige 440i Gran Coupé SportLine
440i Gran Coupé 2017

$_57.jpg

Geen Touring nodig.....ruimte zat! Doe eens gek :)

340i xDrive GT M-pakket

$_20.jpg

Blauwe 330i had ik ook al gespot. Mooi ding.

Maar ja, vier jaar oud en bijna 80k op de klok en dan toch nog zo veel geld. Rationeel gezien kies ik dan eerder voor een bijna nieuwe auto met een maagdelijke kilometerstand.
Voor mij nog even een stap om dat overboord te gooien en te durven kiezen voor een dikke motorisering. Voor een auto die vooral tijdens brave gezinsritjes wordt gebruikt vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Gaat dat me echt zoveel meer plezier geven? Geluid van die 6 in lijn is natuurlijk geweldig.

Kristian zei:

Maar ja, vier jaar oud en bijna 80k op de klok en dan toch nog zo veel geld. Rationeel gezien kies ik dan eerder voor een bijna nieuwe auto met een maagdelijke kilometerstand.
Voor mij nog even een stap om dat overboord te gooien en te durven kiezen voor een dikke motorisering. Voor een auto die vooral tijdens brave gezinsritjes wordt gebruikt vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is. Gaat dat me echt zoveel meer plezier geven? Geluid van die 6 in lijn is natuurlijk geweldig.

Ja :).

Ga maar eens rijden!

Beste Kristian,

Op die vraag die je stelt of een 6 in lijn echt zoveel fijner is? JA!!!!!!!!!
Volgens mij ben jij een echte autoliefhebber en heb je een prachtige Mazda weg gedaan waar je ook prima brave familieritten mee kan doen..

Omdat je iets mist... Soevereiniteit....

En Ja, die vind je bij die 6 in lijn.

Het blok loopt zo mooi trillingsvrij... Een genot om hem te starten... Rustig op te warmen...
Het blok is altijd bij je en als echte liefhebber merk je dat verschil en geniet je ook van je brave familieritten... Je hebt immers die zijdezachte loop waar je oprecht van genieten kan.
En als bonus een heerlijke acceleratie;)

Ik vind puur voor mezelf gesproken alleen een 6 in lijn bij een BMW 3 of 5 een echte optie..
Je hebt een mooi budget en kan er ook een prima zescilinder voor halen.

Echt waar.... Het verschil is echt groot.

Zou mij niks verbazen wanneer een 320/328/330 waardevaster blijkt dan een 318. Over een paar jaar heb je waarschijnlijk nog meer 3-cilinders dan nu en zal een 4-cilinder ( of meer ) het voor de liefhebbers een extra investering waard zijn. Al snap ik jouw punt ook goed hoor, blijft veel geld en dan is kiezen voor nieuwer een stuk rationeler. Maar juist kijkend naar jouw instelling en gevoel bij een auto zou je juist voor een liefhebbers uitvoering moeten kiezen. Wat mij betreft houdt dat namelijk niet op bij alleen uiterlijk en uitrusting, daar hoort ook gewoon een fatsoenlijke ( dikkere ) motor bij. Daarom denk ik dat een 320 dan een meer dan prima compromis is.

Vanavond parkeerde ik bij de supermarkt naar een blauwe 4gt, moest gelijk aan dit topic denken :T

Mijn advies ga voor minstens een 4 cilinder. Vuist ik persoonlijk beter bij zo'n auto passen. Kameraad van mij riidt een 318 van 12 jaar, en daar mis je wil echt vermogen. Op zich prima, maar dat onderstel kan zo veel meer aan

Kristian zei:

Ja. Altijd een feestje om in te rijden.

En ja een 3 cilinder is een halve 6 maar die 6 in lijn van BMW is niet te versmaden. Het kan nu! 80k is niks.
Goede vriend van mij heeft een E46 330 ci met 350.000 km op de teller. LPG. Loopt als een naaimachine zo mooi.

Ga die 318i niet goedpraten. Kies de BMW en kies die fraaie 6 cilinder.

Nico GTR zei:
Kies de BMW en kies die fraaie 6 cilinder/quote]

Weet niet welke auto jij dan precies in gedachte hebt maar er past echt geen beetje recente 6 cilinder binnen budget. Een 328 moet nog wel passen maar een 6 cilinder die een beetje aan de wensen van Kristian voldoet lijkt me onmogelijk.

Terug
Bovenaan