Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
D86 zei:Motorisch lijkt het mij ook zeker geen behelpen met 136pk en behoorlijk wat koppel.
Carfanatic zei:D86 zei:Motorisch lijkt het mij ook zeker geen behelpen met 136pk en behoorlijk wat koppel.
Die 220Nm valt mij eigenlijk wat tegen voor een geblazen motor.
Bouwjaar en kmstand zijn erg aantrekkelijk, alleen die 318 zou mij toch doen twijfelen.
Kristian zei:Woensdag ga ik deze bekijken en proefrijden. Redelijk interessant aanbod gehad. Ja, het is een 318i maar het is een zo goed als nieuwe auto in een uitvoering die me wel erg aan staat, ook de kleur.
BMW 318i
![]()
Kristian zei:
Bedankt voor de info, wist ik niet. Hoeft natuurlijk niks te betekenen maar ik denk dat ze er voor het einde van het jaar nog wel graag afwillen.
Carfanatic zei:Bouwjaar en kmstand zijn erg aantrekkelijk, alleen die 318 zou mij toch doen twijfelen.
Kristian zei:
Bedankt voor de info, wist ik niet. Hoeft natuurlijk niks te betekenen maar ik denk dat ze er voor het einde van het jaar nog wel graag afwillen.
Kristian zei:Enige wat naar mijn mening mist zijn inderdaad de zwarte nieren, dubbele pijpje en privacy glass.
British Racing Green zei:Kristian zei:Enige wat naar mijn mening mist zijn inderdaad de zwarte nieren, dubbele pijpje en privacy glass.
Zwarte nieren? Lijkt nu al bijna een doodskist met die zwarte raamomlijsting.
Dubbel pijpje? Geen kat die daarop let.
Privacy glass? Enkel goed als je veel rommel wil laten slingeren op de achterbank, geeft busjesuitstraling.
Neen, ik zou me eerder storen aan het saaie en sombere interieur, om depressief van te worden, terwijl het zoveel mooier kan:
![]()
Kristian - p. 1 van dit topic - eerste post zei:BMW
Dat was nog niet zo makkelijk en ik heb menig avond doorgebracht op occasionsites. Een BMW 3-serie stond hoog op het lijstje maar is uiteindelijk toch afgevallen. De sedan was niet erg praktisch, de Touring gelijk een stukje duurder en zelfs voor kale uitvoeringen (handbediende airco, plastic stuur zonder knopjes) betaal je de hoofdprijs. Na een proefrit met een 320i Executive was ik "niet verkocht". Het reed fijn maar ik zat niet met een glimlach van oor tot oor achter het stuur. Zeker van binnen toch vrij kil en zakelijk en een verwend gevoel kreeg ik niet direct.
MLL zei:Je wilt gewoon een CX-30.
Spaar desnoods een half jaartje verder en haal de CX-30 naar je wensen.
Mijn Pa rijdt een Mazda CX-5 na 'premium' europese auto's te hebben gereden, hij wist niet dat je van beurt tot beurt kon rijden zonder tussentijdse reparaties .
Zijn lijst bestaat uit MB E280 1997 MB 200 kompressor, MB 270 CDI MB ML 350 op lpg, MB ML 320 CDI en als kers op de taart een Landrover Discovery 2,7 diesel
British Racing Green zei:Kristian - p. 1 van dit topic - eerste post zei:BMW
Dat was nog niet zo makkelijk en ik heb menig avond doorgebracht op occasionsites. Een BMW 3-serie stond hoog op het lijstje maar is uiteindelijk toch afgevallen. De sedan was niet erg praktisch, de Touring gelijk een stukje duurder en zelfs voor kale uitvoeringen (handbediende airco, plastic stuur zonder knopjes) betaal je de hoofdprijs. Na een proefrit met een 320i Executive was ik "niet verkocht". Het reed fijn maar ik zat niet met een glimlach van oor tot oor achter het stuur. Zeker van binnen toch vrij kil en zakelijk en een verwend gevoel kreeg ik niet direct.
Eigenlijk zijn we precies 10 jaar later nog geen stap verder.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de proefrit woensdag een glimlach van oor tot oor oplevert.
Armeo zei:Daar kan geen sleurhut achter...
Blue Knightrider zei:Beste Kristian,
Leuke zoektocht!
Ik zou je willen adviseren mbt tot de 318i om die echt eens op de snelweg de sporen te geven... Ook even stevig een snelwegoprit op te gaan.
In het dagelijks gebruik in de stad en op 60 wegen heeft hij voldoende kracht door de alerte ZF en vrij redelijk koppel onderin.
Maar boven de 80 a 90 km/h merk je het gebrek aan vermogen enorm. Mij stoort dat stevig.
Mijn beste vriend heeft namelijk een 2019 F31 318i en ik rijd daar regelmatig eens in.
Hij is qua vermogen minder gewend dan ik, maar hem begint het gebrek baan vermogen ook wat te storen.
Ik wou het je even meegeven omdat het verder een echt lekkere auto is die motorisch zijn uiterlijk lang niet waarmaakt.
Ik wou je dat graag even meegeven.
De 318i is namelijk bij stevig rijden absoluut een stuk langzamer dan je vorige 145 pk Mazda.
Wijn 8578185 zei:MLL zei:Je wilt gewoon een CX-30.
Spaar desnoods een half jaartje verder en haal de CX-30 naar je wensen.
Mijn Pa rijdt een Mazda CX-5 na 'premium' europese auto's te hebben gereden, hij wist niet dat je van beurt tot beurt kon rijden zonder tussentijdse reparaties .
Zijn lijst bestaat uit MB E280 1997 MB 200 kompressor, MB 270 CDI MB ML 350 op lpg, MB ML 320 CDI en als kers op de taart een Landrover Discovery 2,7 diesel
Mooi gemaakt deze post. Inclusief gedetailleerde voorbeelden. Knap hoor, echt tijd ingestopt....
Ik geloof er geen snars van.
Kristian zei:Ik denk dat de vraag of een 318i vlot genoeg is voor mij/ons slechts beantwoord kan worden door ermee te gaan rijden. En vergelijken met een 320i is dan ook een mogelijkheid waarbij ik die eigenlijk al afschrijf aangezien ik dan voor een oudere auto kies met meer kilometers.
Feit is ook dat ik inmiddels een scherp aanbod heb gekregen voor de rode CX-30. Nu snap ik best dat de BMW rijders hier dat geen vergelijk vinden voor een 3-serie en dat kan. Zelf ben ik (wellicht omdat ik nog niet in zo'n 3-serie heb gereden) wel heel enthousiast. Met het leerpakket en de 18 inch velgen ook een auto die van binnen gewoon premium afgewerkt is met een fijne zitpositie en ontzettend veel luxe als adaptieve cruise control, headup display, elektrische achterklep etc.
Ook zo'n Mazda is (en ik spreek uit ervaring) een echte rijdersauto.