A
Anoniem
Guest
Beste,
Ik sta op het punt een VW Golf Variant 1.0 115pk TSI uit maart 2017 te kopen.
Ik heb voor de zekerheid nog een autorapport uitgedraaid op Autoweek. Hierbij valt me het volgende op:
datum eigenaar actie dagen in bezit
mrt-17 leasemaatschappij verkoop 529
aug-18 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 12
sep-18 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 485
jan-20 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 70
mrt-20 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 10
mrt-20 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 12
kort samengevat:
- de auto heeft 1 -lease-gebruiker gehad en heeft zo te lezen 76.000km binnen 1,5 jaar gereden.
- vervolgens heeft de auto vermoedelijk 1,5 jaar stilgestaan bij 5(!) verschillende dealers geweest.
Mijn vraag hierbij:
- Kan het kwaad dat de motor zoveel km's heeft gemaakt de eerste 18 maanden, mits goed onderhouden? (Onderhoudsboekje is aanwezig)
- Kan het kwaad de motor vervolgens 1,5 jaar stilstaat??
- Moet ik me zorgen maken dat de auto door 4 verschillende handelaren is doorverkocht, en bij 3 van hen (heel) kort is bezit is geweest?
Ik ga de dealer hier uiteraard over bellen, maar als jullie input of tips/tricks hebben bij dit gesprek zou dat ons enorm helpen!
mvg, Koen
Ik sta op het punt een VW Golf Variant 1.0 115pk TSI uit maart 2017 te kopen.
Ik heb voor de zekerheid nog een autorapport uitgedraaid op Autoweek. Hierbij valt me het volgende op:
datum eigenaar actie dagen in bezit
mrt-17 leasemaatschappij verkoop 529
aug-18 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 12
sep-18 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 485
jan-20 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 70
mrt-20 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 10
mrt-20 autobedrijf in bedrijfsvoorraad 12
kort samengevat:
- de auto heeft 1 -lease-gebruiker gehad en heeft zo te lezen 76.000km binnen 1,5 jaar gereden.
- vervolgens heeft de auto vermoedelijk 1,5 jaar stilgestaan bij 5(!) verschillende dealers geweest.
Mijn vraag hierbij:
- Kan het kwaad dat de motor zoveel km's heeft gemaakt de eerste 18 maanden, mits goed onderhouden? (Onderhoudsboekje is aanwezig)
- Kan het kwaad de motor vervolgens 1,5 jaar stilstaat??
- Moet ik me zorgen maken dat de auto door 4 verschillende handelaren is doorverkocht, en bij 3 van hen (heel) kort is bezit is geweest?
Ik ga de dealer hier uiteraard over bellen, maar als jullie input of tips/tricks hebben bij dit gesprek zou dat ons enorm helpen!
mvg, Koen