Koers en reacties op AW homepage

Klinkt als een gezellige zondagochtend! Not…
You ain’t see nothing yet: Marc Klaver’s tearjerking artikel over een oude baas (RIP) en zijn Ascona. Bijdrage van je weet wel “rot op omgebouwde manwijf ” / Hybrid stink trol”.

Respectloos. Moonsugar mag modereren,

Maar DBAA, leuk dat je continu hier op het forum begint over de frontpage en de trollen daar, maar als ik af en toe de linkjes bekijk die je hier deelt ga je er zelf ook lekker in mee. Zeker in dat Back to Basics,...

Met de Kerstgedachte in het achterhoofd, vrede op aarde wordt het wel nooit op de Frontpage.
Wat een ellende zeg, het is nog erger dan bepaalde Facebookpagina's zeg.

“Maar DBAA, leuk dat je continu hier op het forum begint over de frontpage en de trollen daar, maar als ik af en toe de linkjes bekijk die je hier deelt ga je er zelf ook lekker in mee. Zeker in dat Back to Basics”
.
Je dacht, ik meld mij ook even? Waar heb jij het over?
1. Wie scheld ik uit?
2. Kan je lezen? Lees dan de header van dit topic!
3. Continue?
4. Wat is er mis mijn ‘linkjes’? Inhoudelijk en ironisch gebracht. Nu jij nog.
Ergo: zinloze bijdrage

Joh DBAA, ik ga me niet eens verlagen tot jouw niveau. Volgens mij hebben we niet samen geknikkerd en mag je op zich best een normale toon aanslaan..

Ik weet waar ik iets in post en ik kan lezen, goed dat je het vraagt. :rolleyes:

Ik ben op dit forum omdat ik het leuk vind, ik ben er niet op uit om te trollen, ruzie te maken of om anderen uit te lokken. Moeten meer mensen doen in de online wereld!

Als je werkelijk niet door hebt waar ik het over heb, nouja dan niet , misschien kun je gewoon lekker op de frontpage blijven, in jouw ogen voegt mijn post misschien niets toe, maar JIJ voegt aan dit forum helemaal niets toe, ga lekker berichten rapporteren in plaats van ze hier plaatsen.

Wat een kleuterklas. Ik heb e.e.a. even snel opgeruimd maar wat een treurnis :cry:
Ik had ook effe gekeken met wat er gaande was, maar inderdaad....

Sommige gasten moet je van het internet afhouden, als willekeurige mensen verrot schelden het beste is wat zij kunnen.

Niet gerelateerd, maar op het Renault Scenic topic ging het helemaal los over geopolitiek en andere zaken die niks met Renault te maken hebben. Gelukkig zijn de meeste al verwijderd.

Het is trouwens ook een mooie reminder om mensen als Wouter hier te hebben, zodat het hier niet zo extreem uit de hand loopt. Want wat er gaande is daar, is wel heel erg laag. (n)

Zou die Cliff figuur trouwens al verbannen zijn?

• Leuk
Waarderingen: DBAA
Cliff is er nog volgens mij, maar die Lodbrok schittert door afwezigheid in die Stellantisgerelateerde topics. Dus die is denk ik geslachtofferd.

Het is trouwens ook een mooie reminder om mensen als Wouter hier te hebben, zodat het hier niet zo extreem uit de hand loopt. Want wat er gaande is daar, is wel heel erg laag. (n)

Zou die Cliff figuur trouwens al verbannen zijn?
Hi, ‘Cliff’ kan je niet verbannen. Dat is de lol voor Bofkont. Zijn eigen woorden: “jullie krijgen mij niet weg”. En dat klopt, want anders had IT dat al lang gedaan. Met Lars eens over gehad. De BFKNT nickname teller staat inmiddels op honderden. En als zijn inspiratie ff zoek, of als meneer boos was, werd er doodleuk een AW account aangemaakt met de naam EN foto van iemand op LinkedIn! Geen fijne gast, dus.

In breder verband: Er worden links en rechts stekeligheden uitgedeeld, er wordt soms op de man gespeeld. Soit, dat gebeurd in vrijwel alle comment secties van automotive websites. Maar als er zwaar gescholden wordt - in strijd met Forumregels, en nu dit topic bestaat, is het een handige ‘fast-track’ om die ‘vuiligheid’ weg te krijgen. Wat Wouter dus gedaan heeft. Top!

Laatst bewerkt:
Ook komisch overigens: Die "Marleen", die ook altijd om dat kwartet (Lodbrok, cliff, true, knh) heen hangt, die geregeld hen streng toespreekt cq tot de orde roept.

Ook komisch overigens: Die "Marleen", die ook altijd om dat kwartet (Lodbrok, cliff, true, knh) heen hangt, die geregeld hen streng toespreekt cq tot de orde roept.
Ja, tot gisterenavond was het prima te verdragen in dat P3008 topic. Alias, Hybrid, Marleen, Omega, later ook ik, we weten dat we met een ‘multiple-persona’ te maken hebben. Ik amuseer mij daar wel om. Maar toen ik tussen de middag ff kwam buurten - Bof on Fire. Heftig.

Het is trouwens ook een mooie reminder om mensen als Wouter hier te hebben,
Het zou oprecht geen slecht idee zijn om zij die moderator zijn op de frontpage ook zichtbaar aanwezig te zijn. Zoals hier of op tweakers ook het geval is.

Zie het beetje als de politie die op de Rijksweg aanwezig is. Na paar keer waarschuwen en public pas je -hopelijk- je gedrag aan.

Laatst bewerkt:
Je ziet om de zoveel tijd weer een hoop nieuwe namen die direct weer opvallen omdat de strekking altijd hetzelfde is; VW ophemelen, de THP-motoren erbij halen ook al gaat het niet eens om dat concern etc... wat een leuk leven moet je toch hebben als dat is wat je leuk vind om te doen.

Ja viel mij ook al op. Al zijn de artikelen er ook niet echt naar nu..
Meen je?! Zag de nodige VW artikelen en ook Tesla kwam aan bod, maar de ‘vigerende tendens’ is die van braaf gekeuvel onder Heeren who have seen it all and done it all! Positief.

Zelfs de - we mogen hopelijk zeggen - voormalige “Omni-presente heer met als Missie VW te beschermen tegen Onrecht” deelt hooguit goedgemutste plaagstootjes en high five’s uit. Dat is zo nodig nog positiever. Ook die bug heeft Moonsugar blijkbaar mooi gefixed! Happy holidays Big Dude.

Laatst bewerkt:
Nou het VW - Stellantis artikel was weer
vanouds een dierentuin, alle superlatieven zijn weer voorbij gekomen… Maar goed kwestie van niet lezen! Fijne kerst

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de voorpagina steeds minder bezoek. En dat heeft niet alleen te maken met de commentsectie maar ook met de onderwerpkeuze.

Veel uitgemolken items over het hoe en wat omtrent elektrisch rijden, veel zijdelings politiek gerelateerde onderwerpen zoals brandstofprijzen, accijnzen en voorgenomen beleidswijzigingen omtrent 30-kilometerzones, subsidies etcetera. Wat mij betreft hebben dit type artikelen een veel te groot aandeel in de mix. Ik wil gewoon het autonieuws tot mij nemen, video's bekijken en vergelijkende tests zien. En wat mij betreft mag dat zo breed mogelijk zijn. Een aantal rubrieken vond en vind ik leuk maar lijken steeds minder prominent (facelift-friday,, op zoek naar...., liefhebber gezocht).

De commentsectie is natuurlijk een drama maar je ziet eigenlijk dezelfde ontwikkeling als in de commentsectie van Ad.nl of NuJij. Overigens lees ik hier de écht uit de hand lopende discussies meer dan dat ik ze zelf waarneem op de frontpage. Ook valt het mij nauwelijks meer op wie geband wordt en wie (meerdere) alter ego's heeft. Ik denk dat ik daarvoor de frontpage al niet meer genoeg bezoek, en dat is prima want ik heb het druk genoeg met belangrijkere zaken.

Dit forum is nog wel leuk, maar stukken minder actief dan vroeger. Ik volg topics van Kristian, Adinsx, Ketelapper, Ascona GT, Vertmaori al véél langer dan dat ik ook daadwerkelijk aan het forum deelneem. En volgens mij zijn dat stuk-voor-stuk vriendelijke mensen. Ik heb dit jaar nog via PB wat technische details en persoonlijke ervaringen gecheckt bij Adinsx als mede-Renault rijder. Mede dankzij zijn tips heb ik mijn zwager en zus tips kunnen doorspelen voor de aankoop van een Mégane Estate. Die hebben ze gelukkig opgevolgd en zij hebben een paar extra €€€ uitgetrokken om een echt mooi betrouwbaar blok te nemen. Het is leuk dat je elkaar kunt helpen op die manier.

Als ik zelf meer autonieuws te melden zo hebben of een bijzondere toevoeging aan het wagenpark zou doen naast de bread and butter Clio, had ik zelf ook een topic geopend.

80% van de berichten wordt gepost door 3% van de gebruikers. Ze hadden beter een lijstje kunnen maken met het grootst aantal verschillende gebruikers per onderwerp. Dan had je een veel objectiever beeld gekregen, maar helaas is enige objectiviteit hier al lang ondergeschikt geworden aan het binnenharken van reacties. Ik ben er onderhand wel klaar mee; als autoliefhebber levert het meer ergernis dan plezier op, wat wel jammer is, want tot een tijd geleden keek ik er altijd met plezier.

De beste wensen allemaal, ik val maar meteen met de deur in huis in 2024!

Ik heb het eens nader bekeken en geanalyseerd en het valt mij op dat veel reacties steevast onder een bepaald persoon verwijderd worden. Waarbij zijn reacties wel blijven staan. Het gaat hier om een niet nader te noemen huistrol van de voorpagina wiens liefde voor het verre oosten duidelijk naar voren komt.

Maar het kan niet zijn, dat reacties waarbij geen significante spelregels overtreden worden, wel verwijderd worden. Zon beetje dagelijks verdwijnen er reacties, waarbij meneer zelf ongeschaad er vanaf komt... Is hier meer gaande? Wordt hij in bescherming genomen? Dubbele agenda? Waar rook is, is meestal vuur. ..

Ik voel het aan mijn wateren, iets klopt hier niet!

Ik weet ook niet wie je bedoelt, maar het valt me wel op dat men niet erg consequent is. Op de vraag die ik hierboven en in pb stelde (waarom sommige forumregels wel en andere niet gehandhaafd worden in dit topic) kreeg ik geen antwoord, en dat is natuurlijk omdat er geen redelijk antwoord is ten aanzien van willekeurig handelen.

Ik heb echter begrepen via de posts van 'Moonsugar' dat als het hier een beetje op orde is, de FP meer aandacht van het moderatorteam gaat krijgen. Dat zou mooi zijn, er zijn nogal wat gebruikers die niet verder komen dan op de persoon reageren en daar kan dan korte metten mee worden gemaakt.

Ik dacht dat we het hier niet over personen mochten hebben, zonder eigen actieve deelname vandaar dat ik de naam buiten beschouwing laat. Het is iets wat mij opvalt, ik heb dit de laatste weken aangekeken en er is een duidelijk patroon zichtbaar. Ook heb ik meerdere dubbele accounts eruit gepikt van andere, en is het vaak makkelijk aan schrijftaal te herkennen.

Wellicht is het links laten liggen van de hoofdpagina een goed idee, maar ik vindt het nieuws wel interessant en vaak ben je dan geneigd naar de comments te gaan.

Dat is netjes van je JL86 maar zoals je op pagina 3 van dit topic leest doen anderen dat gewoon wel, op een aanmatigende wijze bovendien, en dat wordt niet verwijderd.
Ik vind het mijden van de FP omdat er niet of matig gemodereerd wordt ook de boel omdraaien. Zelf negeer ik mensen die alleen ruzie zoeken of tegen beter weten in onzin of onwaarheden verkondigen zoveel mogelijk. En als het te gek wordt rapporteer ik (bij aanhoudend ruzie zoeken of vergelijkingen met WOII bijvoorbeeld. Ja, echt, er zijn mensen die dat doen...) al ben ik ook geen heilige en soms sneer ik terug of houdt een spiegel voor bij ad hominemreactie nummer tig van trol X. Maar het is ongeveer internetregel 1 dat wanneer er ergens een reageermogelijkheid is, je ook nare reacties oogst, dus het hoort er helaas ook tot op zekere hoogte altijd bij.

Bij deze namen en rugnummers dan, want ik heb ook regelmatig reacties van mij die verwijderd worden en dat veeg ik ook niet onder het tapijt maar in dit geval valt het mij op dat er reacties onder VolvoXc60b4 vaak verwijderd worden die niet eens op de man zijn en wel ontopic om een discussie aan te gaan. Terwijl zijn reacties (on or offtopic, altijd blijven staan).

Ik heb het over meerdere reacties van verschillende personen (dus niet van mijzelf).

Onder het Byd / Tesla topic zijn er vandaag al meerdere reacties verwijderd, die niet tegen de spelregels in gingen. Het maakt mij niet uit dat men een andere mening heeft, en daarover discussiert. Maar dit lijkt op censuur en dan vooral onder een politiek geladen topic... Ik weet niet meer wat er zich daar achter de coulissen afspeelt, maar...

Jup. Al tijdje gaande. Ook nauw bijgehouden zonder zelf al teveel ermee te bemoeien en heb dezelfde conclusie.

Puzzel is eenvoudig te leggen, dat in combi met nietszeggende nieuws artikelen en zoveelste herkauwen van clickbait’s ook geen toegevoegde waarde. Prima als AW die kant definitief op wilt gaan. Weten we dat ook weer … Blad is al niet meer leuk om te lezen muv GTO. :)

Iemand zin om een nieuw auto medium op te zetten?

Jup. Al tijdje gaande. Ook nauw bijgehouden zonder zelf al teveel ermee te bemoeien en heb dezelfde conclusie.

Puzzel is eenvoudig te leggen, dat in combi met nietszeggende nieuws artikelen en zoveelste herkauwen van clickbait’s ook geen toegevoegde waarde. Prima als AW die kant definitief op wilt gaan. Weten we dat ook weer … Blad is al niet meer leuk om te lezen muv GTO. :)

Ik moet ook zeggen dat ik op YouTube Autoweek nauwelijks meer volg. Reviews zijn echt in 2012 blijven steken, de Barrelbrigade is echt volstrekt uitgekleed en daarom totaal niet meer leuk en verder is er weinig interessante content.

Waar zou je over schrijven? Over klassiekers en/of youngtimers? Sinds ca. 2020 is er amper tot geen interessante auto meer gepresenteerd wat mij betreft.

69 van de 124 reacties onder BYD haalt Tesla in… zijn nog leesbaar! De rest verwijderd, paniek voetbal bij de redactie? :unsure: Wellicht eens wat minder over China publiceren…

Ach, bijna elke topic lijkt een wedstrijdje ver plassen te worden tussen liefhebbers van EV en ICE. Om doodmoe van te worden.

Dit was wel de meest nutteloze 'nieuwsbericht'. Ze wisten donders goed dat het een aantal dagen later bekend zou worden. Artikel was er alleen maar 'to stir the pot'.

Waar zou je over schrijven? Over klassiekers en/of youngtimers? Sinds ca. 2020 is er amper tot geen interessante auto meer gepresenteerd wat mij betreft.
Er zijn zoveel leuke auto’s geïntroduceerd / worden er geïntroduceerd. Zowel EV als ICE.

Je kan méér schrijven over techniek of speciale uitvoeringen zoals autoblog doet. Je kan veel meer in detail schrijven over je eigen auto of meer de actieve kant op gaan en interactie zoeken met je lezers (wat is jouw mooiste auto moment).

Autoweek kiest er voor om tig keer een artikel met dezelfde strekking erin te knallen. Het liefst met suggestieve kop.

69 van de 124 reacties onder BYD haalt Tesla in… zijn nog leesbaar! De rest verwijderd, paniek voetbal bij de redactie? :unsure: Wellicht eens wat minder over China publiceren…
Ik heb dat artikel toch ook maar eens snel doorgelezen (en had niet het gevoel dat er te weinig reacties waren :) ).
Als een reactie wordt verwijderd, worden alle reacties op die reactie, en alle vervolgreacties, mee verwijderd, wellicht is dat aan de hand? Om er nu gelijk complotten achter te zoeken of anderszins verborgen agenda's gaat mij wat te ver. Ik zie ook helemaal niet in wat voor belang Autoweek er nu bij heeft om reacties te verwijderen (behalve voorkomen dat reacties mensen afschrikken die een 'normale' reactie willen plaatsen): meer reacties betekent meer clicks en meer advertentie-inkomsten.

Laatst bewerkt:
Het ging meer op de manier waarop, dat is natuurlijk lastig te beoordelen als je de reacties die verwijderd werden niet gelezen hebt. Waar in principe niks mis mee was! Of het een complottheorie is of niet, ik zie een patroon en AW heeft een winstoogmerk en de focus ligt momenteel op China en amper op autonieuws. En er wordt dan behoorlijk gecensureerd op zo’n artikel als bepaalde reacties men niet aan staat, om vervolgens nog snel andere reacties te verwijderen. Waardoor uiteindelijk de helft nog maar over blijft… meerdere artikelen worden tegenwoordig dubbel gepubliceerd met net een andere insteek (wel hetzelfde onderwerp), dat werd voorheen niet zo gedaan. Het gros van de artikels zijn dan ook politiek geladen. Het is een constatering, geen verwijt.

Ik zie vooral discussies die letterlijk elke dag weer worden herhaald. Chinees nieuws is ook nieuws trouwens, andere artikelen over Chinese auto's zijn er om reacties uit te lokken, net als de vele zijdelingse artikelen over verkoopcijfers EV/ICE, Volkswagen, Tesla en Toyota. Volvo is daar nu bijgekomen omdat dat steeds een wellus/nietus-discussie is geworden of Volvo nou Zweeds of Chinees is.

En er wordt dan behoorlijk gecensureerd op zo’n artikel als bepaalde reacties men niet aan staat, om vervolgens nog snel andere reacties te verwijderen.

Ik denk dat dat juist goed is en niet perse met het onderwerp te maken heeft maar met de persoonlijke aanvallen op bepaalde mensen.

@Wouter82 ja het wordt zo voorgeschoteld!. Suggestieve artikelen over Chinese merken en/ EV/ICE zorgen voor reacties, die vaak politiek verbonden zijn. Er zijn veel suggestieve artikelen de afgelopen maanden voorbij gekomen om (on)gezonde discussies aan te wakkeren, dat voorheen veel minder was. Ook in zo’n beetje elke eindejaarsvideo wordt het vernoemd: China. Wat is daar categorie alu-hoedje aan? Het valt gewoon op. We kunnen het ook gewoon over auto’s hebben inplaats van geopolitiek. Gelukkig hebben we daar het forum in ieder geval nog voor (y)

Die reacties worden wel uitgelokt door de suggestieve kopteksten en subteksten.

Ik vind de voorpagina nog altijd top. Het gehalte wereldvreemden is er tegenwoordig enorm. Waar ze plots allemaal vandaan komen, geen flauw idee. Er zitten weinig autoliefhebbers meer tussen, dus dan gooien we het maar over een andere boeg door er een arena van te maken. :) Er is sowieso verder toch al maanden amper tot geen autonieuws te melden.

Terug
Bovenaan