Koers en reacties op AW homepage

Is dat niet overal zo tegenwoordig? Iedereen moet maar zijn of haar mening verkondigen, of die nou wel of niet goed gefundeerd is... Het liefst hard tegen hard, want jou mening is belangrijker dan die van een ander toch?.... En o wee als je de mond gesnoerd wordt want dan heb je geen respect enz enz.
Helaas wel ja…

Het is de schuld van X fka Twitter. Je mening moest oorspronkelijk in max 140 tekens passen (inmiddels meer geloof ik, maar nog steeds beperkt), dan moet je automatisch kort door de bocht. In mijn beleving zijn veel internetgebruikers dat (onbewust) ook op andere platforms gaan toepassen.

Daarnaast, zoals ik volgens mij al eens in dit topic betoogde, onze kerken zijn tegenwoordig verregaand leeg maar mensen hebben kennelijk nog steeds behoefte om de dominee uit te hangen.

Tot zover mijn uiterst genuanceerde standpunt. Respect, graag.

Daarnaast, zoals ik volgens mij al eens in dit topic betoogde, onze kerken zijn tegenwoordig verregaand leeg maar mensen hebben kennelijk nog steeds behoefte om de dominee uit te hangen.
Die ga ik onthouden. :LOL:

Het is nu wel heel toevallig met de dag nadat dat ik hier een mening had over alle offtopic geopolitieke reacties daar, dat Autoweek nu zelf komt met twee politiek beladen items..

https://www.autoweek.nl/autonieuws/...k-van-fabrikanten-op-de-rem-bij-ev-transitie/
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vladimir-poetin-geeft-kim-jong-un-staatslimo-cadeau/

Beste Pascal, het heeft geen zin om gelopen discussies van pagina's terug weer naar boven te halen. Dat is een vorm van onrust stoken en daarmee niet volgens de forumregels. Je berichten zijn verwijderd.

Moderatie

*knip*
Is voor mij niet de juiste plek/Forum om hier te vertoeven. Vr gr Pascal van Braak.

Prima! Tot ziens.

Moderatie

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan hebben we het in dit topic alleen nog maar over de Frontpage. Het YouTube-kanaal is al net zo verschrikkelijk. Als ik daar mijn mening geef krijg ik binnen twee dagen 19 mensen over me heen, terwijl ik alleen schreef dat als het mijn auto was ik ‘m persoonlijk niet door de krasstraat zou rijden.

Heb de hele zooi aan reacties daar maar verwijderd, want blijkbaar waren daar 19 mensen behoorlijk op hun teentjes getrapt.

Een eerlijk beleid zou ook fijn zijn. Kan iemand mij vertellen wie de moderator is op de Frontpage? alvast bedankt.

Ik ben moderator van de FP. Mensen die herhaaldelijk tegen de regels ingaan krijgen een bericht van me.

Ik ben moderator van de FP. Mensen die herhaaldelijk tegen de regels ingaan krijgen een bericht van me.
Als je dat allemaal in je eentje moet doen heb je er meer dan een dagtaak aan... Misschien tijd om daar hulp in te zoeken?

Op youtube zou je ook een apart moderatieteam moeten hebben, daar kan iedereen reageren, met meerdere verschillende accounts terwijl jijzelf niet kan zien wie er achter dat account zit.
Daar heb je alleen als videomaker echt invloed op wat er geplaatst wordt... Dus dat moet beter gemonitord worden ook.

Zou mooi zijn als het kan. Nu doet AutoWeek dat nooit, maar ik weet wel dat als er gestreamd wordt op een kanaal dat je moderators kan toewijzen. Alleen weet ik niet of dat ook geldt voor reacties onder een video.

Ik kan sinds een tijdje (alleen) niet meer plusjes uitdelen op de FP, en las in dit draadje dat dat iemand anders ook is overkomen, zonder enig bericht. Is dat ook een sanctie, of gewoon een storing? Zou het een heel vreemde sanctie vinden, plusjes uitdelen is de meest milde manier van reageren waar niemand last van van (kan) hebben, itt een tekstuele reactie of rapporteren. Anderen kunnen wel gewoon alles, ook als ze op hetzelfde apparaat in dezelfde browser(s) de site bezoeken als ik dus 't lijkt iig geen storing aan mijn kant maar puur account-gerelateerd.
.
Wel netjes om (eerst) een berichtje te sturen (y)
Voorkomt vraagtekens als deze als je account 't ineens niet meer (volledig) doet
Sowieso goed bezig, merk echt dat de laatste tijd de (ergste) trollen ook daar niet meer alle ruimte krijgen om discussies te verzieken maar vrij snel worden aangepakt. :)

Niet teveel spoken zien. Het is eerder een bug dan een sanctie.

Er zijn ook meerdere leden die hier (al langer) last van hebben. ze dit topic:

En er zou dus aan gewerkt worden.

Het kan best account specifiek zijn, dat bijvoorbeeld een instelling niet klopt.
Maar er zal geen opzet in het spel zijn verwacht ik.

Ik kan sinds een tijdje (alleen) niet meer plusjes uitdelen op de FP, en las in dit draadje dat dat iemand anders ook is overkomen, zonder enig bericht. Is dat ook een sanctie, of gewoon een storing? Zou het een heel vreemde sanctie vinden, plusjes uitdelen is de meest milde manier van reageren waar niemand last van van (kan) hebben, itt een tekstuele reactie of rapporteren. Anderen kunnen wel gewoon alles, ook als ze op hetzelfde apparaat in dezelfde browser(s) de site bezoeken als ik dus 't lijkt iig geen storing aan mijn kant maar puur account-gerelateerd.
.
Wel netjes om (eerst) een berichtje te sturen (y)
Voorkomt vraagtekens als deze als je account 't ineens niet meer (volledig) doet
Sowieso goed bezig, merk echt dat de laatste tijd de (ergste) trollen ook daar niet meer alle ruimte krijgen om discussies te verzieken maar vrij snel worden aangepakt. :)
Dit is inderdaad een langer openstaande bug die bekend is. Geen sanctie dus en zoals je meldt, het komt niet bij alle gebruikers voor. Dat maakt het zoeken lastiger. De technische update van het forum had eerder onze aandacht. Nu die is uitgerold (er zijn nog wat 'bezempuntjes') zal ik de aandacht ook hierop verfrissen. Kun je (en iemand die daar last van heeft) details als browser (of nog beter als je er incidenteel last van hebt - onder welke omstandigheden) melden via het topic: https://www.autoweek.nl/forum/threads/plusjes-geven-werkt-niet.11863/ ? Dat helpt.

Ik dacht dat taalnazi niet beledigend was, ik reageerde op iemand en noemde hem taalnazi vanochtend maar die reactie is alweer verwijderd...

't Zal vast niet makkelijk zijn om bij 't modereren 'goed' en 'kwaad' altijd uit elkaar te houden in ontsporende reactie-draadjes, menigeen laat zich allicht ondanks de beste bedoelingen (te) makkelijk uit de tent lokken en verliest dan ook zelf de nuance en goede manieren (en reactierichtlijnen) weleens uit het oog, maar ik heb toch sterk de indruk dat er vandaag een geval van 'victim blaming' heeft plaatsgevonden op de FP ... en ook nog naar ik begrijp zonder bericht vooraf?! :unsure:
Zou jammer zijn, hoop maar dat 't een vergissing is, want 't was iemand die (ook) heel inhoudelijke reacties met leuke nieuwtjes schreef :cry:

En nee, ik was het niet zelf onder een alias, al roept mijn nickname misschien verdenkingen in die richting op ;)

Ik dacht dat taalnazi niet beledigend was, ik reageerde op iemand en noemde hem taalnazi vanochtend maar die reactie is alweer verwijderd...
Beledigend of niet kan heel subjectief zijn, heb ook IRL weleens iemand onbedoeld en onverwacht volledig over de rooie gekregen met een woord dat iig in A'dam en D'Haag als werkwoord volkomen onschuldig is, itt het erop lijkend zelfstandig naamwoord dat voor een nare ziekte staat.
.
Misschien de volgende keer proberen of bv "taalfundamentalist" wel door de beugel kan?
Kan me voorstellen dat met de huidige situatie in 't MO sommige teentjes nóg wat langer en lontjes nóg wat korter zijn dan normaal, vooral voor (zelfs vage) WO2-associaties :unsure:
.
PS Of misschien verzacht een woordgrapje het verwijt wél genoeg, "taaliban" of zo ;)

Er zijn ook een paar van mijn reacties verwijderd zie ik net.
Mijn inziens waren die vrij netjes en niet echt op de man, blijkbaar hebben sommige mensen te korte teentjes..

Ach ze kijken allemaal maar even.:)

Er zijn ook een paar van mijn reacties verwijderd zie ik net.
Mijn inziens waren die vrij netjes en niet echt op de man, blijkbaar hebben sommige mensen te korte teentjes..

Ach ze kijken allemaal maar even.:)
Tegenwoordig worden wél reacties op weggemodereerde posts ook verwijderd, dus misschien was niet jouw reactie 'fout' maar eentje eerder in het draadje.
Op zich wel logisch, vroeger bleven die reacties vaak wel staan en sloegen dan soms nergens meer op omdat dat waar ze op reageerden (wel) weg was...

Tegenwoordig worden wél reacties op weggemodereerde posts ook verwijderd, dus misschien was niet jouw reactie 'fout' maar eentje eerder in het draadje.
Op zich wel logisch, vroeger bleven die reacties vaak wel staan en sloegen dan soms nergens meer op omdat dat waar ze op reageerden (wel) weg was...

Bij een paar reacties klopt dat inderdaad wel.
Bij een andere weer niet, die had zelfs nog een hoog aantal plusjes ook.

Moet zeggen dat het reageren op berichten steeds minder leuk wordt.

maar ik heb toch sterk de indruk dat er vandaag een geval van 'victim blaming' heeft plaatsgevonden op de FP ... en ook nog naar ik begrijp zonder bericht vooraf?! :unsure:
Zou jammer zijn, hoop maar dat 't een vergissing is, want 't was iemand die (ook) heel inhoudelijke reacties met leuke nieuwtjes schreef

Ach, wat jammer nu. Maarrrr … weet vrij zeker dat hij (of zij) weer op zijn (haar) pootjes landt

Nou ja ik heb één leven voorzover ik weet :p maar ik bedoelde meer dat de narrige accounts toch al jaren telkens terugkomen dus wel degelijk meer dan 9 levens
Was al bang dat je dat bedoelde, en nog banger dat je daar helemaal gelijk in hebt. :unsure:

Nou ja ik heb één leven voorzover ik weet :p maar ik bedoelde meer dat de narrige accounts toch al jaren telkens terugkomen dus wel degelijk meer dan 9 levens

Ik ben aan mijn tweede leven begonnen, dus het kan wel.
Wel nog steeds met mijn eigen account en daar ben ik blij om.

Op sommige fora kan je bepaalde gebruikers 'muten' zodat je hun posts niet meer ziet; dit zou ook hier een handige functie zijn. Niet op dit deel van de site @overbodig, maar op de frontpage.

Ik informeer me graag breed over wat reilt en zeilt in het autolandschap dus 'moet' ik daar ook lezen. Maar zonder zwans, 50% van de reacties is van een klein clubje genre dat roeptoetert "Tesla is the best", "Tesla is waardeloze troep", "Volvo is Chinees", "Stellantis produceert alleen maar rommel" enz enz. Lees of beter scroll snel eens door het artikel van de EX30, minstens driekwart van de reacties is van dit niveau. Alleen, soms zitten er ook wel echt goede bij & die mis je dan als je het hele boeltje overslaat...

Op sommige fora kan je bepaalde gebruikers 'muten' zodat je hun posts niet meer ziet; dit zou ook hier een handige functie zijn. Niet op dit deel van de site @overbodig, maar op de frontpage.

Ik informeer me graag breed over wat reilt en zeilt in het autolandschap dus 'moet' ik daar ook lezen. Maar zonder zwans, 50% van de reacties is van een klein clubje genre dat roeptoetert "Tesla is the best", "Tesla is waardeloze troep", "Volvo is Chinees", "Stellantis produceert alleen maar rommel" enz enz. Lees of beter scroll snel eens door het artikel van de EX30, minstens driekwart van de reacties is van dit niveau. Alleen, soms zitten er ook wel echt goede bij & die mis je dan als je het hele boeltje overslaat...
Dat muten kan zelfs al op het forum. Maar er zijn wel meer features op 't forum die verdraaid handig zouden zijn op de nieuwspagina's.
Bijvoorbeeld dat je als korte reactie niet alleen maar simpel en anoniem kunt plussen, maar ook andere feedback kunt geven zonder er veel woorden aan vuil te maken en zonder meteen aan de rapporteer-noodrem te hoeven trekken. Een ROFL of angry face bv bij mild getrol.
Zelfs de duimpjes omhoog mét gebruikersnaam zouden dan ook een trollenlegioen dat elkaar nu nog anoniem kan plussen al snel door de mand laten vallen

Laatst bewerkt:
De commentaren op de frontpage hebben een andere (technische) basis dan het forum. We hebben daar nog minder mogelijkheden. We bestuderen opties om meer features zoals @Ali As noemt te kunnen gebruiken bij de commentaren onder nieuws en tests. Dat betekent een serieuze doorontwikkeling - daar zal wat tijd overheen gaan.

Volgens mij had AutoWeek dat ook een tijdje, maar de minnen zijn ze later weer vanaf gestapt.
Dat klopt allebei Jay W omdat - vandaar ook mijn vraag en dank voor het snelle antwoord Joost! - het zo een gedoe werd van "clubjes" Tesla vs non-Tesla, VW-boys vs Toyota boys, Stellantis lovers & haters.
Waarschijnlijk zijn die in het echte leven wel best te pruimen doorgaans, maar hun merkfobie maakt ze soms blind vanachter hun toetsenbord en dat verpest het lezen en de sfeer op de FB. Niet hier op het forum, hier wordt er en inhoudelijk en met respect gereageerd (en er mag al eens gelachen worden ook uiteraard).
Het valt op dat veel bijdragers hier afwezig zijn op de FP.

Ja, Tweakers werkt wat dat betreft fundamenteel anders, want daar 'min' je niet om aan te geven dat je het ermee oneens bent, maar om aan te geven dat de reactie in strijd met de regels is. Althans dat is de bedoeling....

Laatst bewerkt:
Kunnen al deze ruziemakers niet gewoon via de "negeer" optie elkaar negeren?

Dan zie je elkaars gezeik ook niet en er is ook geen reden om ruzie te maken en elkaar verrot te schelden. Zou ook een enorme hoeveelheid moderatie schelen denk ik.

Misschien een idee? Dan krijgen jullie misschien ook de lage bloeddruk die Frikandelbroodje ook heeft ;)

Ik denk dat sommigen beter op het forum kunnen blijven, ook die persoon uit België. Tenminste dat zegt ze maar ik geloof er weinig van. Op het forum de heilige spelen en op de FP je eigen misdragen. En dan nog durven zeggen, ik ga Joost een PM sturen en ik doe het dagelijks. Blijkbaar is Joost makkelijk om het vingertje te winden. Stuitend.
Ik ga maar even de moraalridder uithangen:

Je speelt hier op de man ipv op de bal. Je overtreed daarbij dus ook de regels.

Kijk altijd eerst naar je eigen aandeel in een vete of als er ergens problemen ontstaan door trollen, misschien wordt jijzelf wel als trol aangezien, omdat je offtopic discussies opstart en mensen op diverse plaatsen terecht probeert te wijzen?

Hoe meer je rapporteert terwijl je zelf dit soort discussies aanwakkert, hoe eerder je zelf een maatregel opgelegd krijgt omdat je een ander probeert weg te pesten.

Waar 2 ruzie hebben, hebben 2 schuld... Je bent zelf net zo'n groot aandeel van het probleem als degene die je ervan beschuldigd de veroorzaker te zijn...

Misschien een idee? Dan krijgen jullie misschien ook de lage bloeddruk die Frikandelbroodje ook heeft ;)

Haha, inderdaad. Zowieso heb ik vandaag niet zo veel te zoeken op de FP, aangezien het weer de dag is dat dezelfde uitgemolken onderwerpen weer in de picture komen (Tesla, Benzineprijzen, China, EVs)
@Eduward GF @Marleen het is al een paar keer aangehaald hier. Kunnen jullie svp even privé de oorlog (dus via PB ) uitvechten , ipv op het forum notabene onder een item waar het gaat over de verziekte sfeer op Autoweek.

Dank
Heb niks meer aan toe te voegen. Ook met het betoog van Probesh. En anders desnoods gewoon negeren.

Ik heb eigenlijk geen idee of het aan mij ligt en dat ik de laatste tijd niet echt oplettend ben, maar begint Autoweek een paar nieuwe auto's over te slaan?

Ik heb het niet over auto's van vage Chinese merken die ook alleen voor China zijn, anders is dit enigszins nog te begrijpen, maar ook echt over wat westerse modellen als Chevrolet Equinox en Buick Enclave, maar ook de gefacelifte Seats (Ibiza en Arona) worden compleet genegeerd.

Ik heb eigenlijk geen idee of het aan mij ligt en dat ik de laatste tijd niet echt oplettend ben, maar begint Autoweek een paar nieuwe auto's over te slaan?

Ik heb het niet over auto's van vage Chinese merken die ook alleen voor China zijn, anders is dit enigszins nog te begrijpen, maar ook echt over wat westerse modellen als Chevrolet Equinox en Buick Enclave, maar ook de gefacelifte Seats (Ibiza en Arona) worden compleet genegeerd.
Ik denk dat je toch beter moet opletten, in maart is er een artikel geweest over de gefacelifte Ibiza en Arona, rijtest is er nog niet geweest.

Ach dat Mazda de winst met 45% zag stijgen afgelopen 12 maanden wordt ook genegeerd. En dat vanaf 2027 een dedicated EV-platform komt en ook meer HEV-modellen, bv in de 2025 CX-50 en in de volgende CX-5. Tig (stook)artikelen over Toyota, Tesla, EV-cijfers zijn belangrijker voor AW.

Tig (stook)artikelen over Toyota, Tesla, EV-cijfers zijn belangrijker voor AW.

Ja, da's precies wat ik me de laatste tijd aan erger. Het lijkt alsof je voor leuk autonieuws beter af bent op deze forum dan op de frontpage met al die zuigartikelen over Musk, Tesla's, Chinese merken, EV's vs PHEVs vs ICE, overheid etc

Het begint steeds meer op een soort Autoblog-light te lijken, daar wordt het ook erg politiek

Jep helemaal eens. Ik vind er vrij weinig meer aan tbh..

Het begint steeds meer op een soort Autoblog-light te lijken, daar wordt het ook erg politiek
Daar gaf ik als beetje lid van het eerste uur een jaartje of 5 geleden bij de redactie al aan dat de koers beetje Mwoah Mwoah is. Werd niet in dank afgenomen :).

Moet zeggen dat ze daar zichzelf weer beetje hebben herpakt , Jan Willem artikelen laten schrijven is sowieso een hele goede zet geweest.

Terug
Bovenaan