1987
Net ingestapt
Hi allemaal!
Ik heb sinds een maand of 2 een Peugeot 207 XS 1.6 VTI, tot op heden had ik eigenlijk nooit problemen met lekkende koelvloeistof of iets dergelijks (ook nooit echt op gelet).
Hij stond een week of 3 terug nog boven het gemiddelde tussen min/max. Vandaag keek ik, stond hij tegen het minimum aan. Heb ik problemen met de temperatuur (boordcomputer)? Nee, hij staat netjes net op 90 of een tiende mm boven de 90. Dus altijd rondom de 90 (koelvloeistof temp).
Als ik na ga, is het enige wat ik me kan herrineren wat ik anders heb gedaan de afgelopen 2 weken dan voorheen, is dat ik 2x langere afstand heb gereden dan normaal (350km per dag). Normaal 25/30 km per dag. En sinds een week gebruik ik de airco, voorheen eigenlijk nooit (buitentemp was ook te laag voor aico).
Wat er dan in mij opkomt is dat hij koelvloeistof laat lopen/verbruikt zodra de airco erop gaat... ZOu dat mogelijk zijn?
Ik heb nu dus zo'n 400ml bijgevuld. Ik heb 't bovenste slangetje gecontroleerd van 't reservoir naar de radiateur maar ik zie daar geen lek. Wel zie ik dat er iets witte uitslag ONDER het reservoir is en daar is een beetje een nat plekje.
Ten tweede viel mij gisteren op, dat ik de dop van het reservoir hoorde sissen, terwijl de dop erop gedraaid zat. Zou dat iets betekenen? Heb ook het idee dat het benzineverbruik heel iets hoger is nu, maar het display zegt hetzelfde als voorheen. Iemand tips/ideen?
Alvast zeer veel dank!
P.s. ik heb niet echt veel verstand van auto's maar heb wel een put in de garage, dus kan als 't moet zo onder de auto kijken.
Ik heb sinds een maand of 2 een Peugeot 207 XS 1.6 VTI, tot op heden had ik eigenlijk nooit problemen met lekkende koelvloeistof of iets dergelijks (ook nooit echt op gelet).
Hij stond een week of 3 terug nog boven het gemiddelde tussen min/max. Vandaag keek ik, stond hij tegen het minimum aan. Heb ik problemen met de temperatuur (boordcomputer)? Nee, hij staat netjes net op 90 of een tiende mm boven de 90. Dus altijd rondom de 90 (koelvloeistof temp).
Als ik na ga, is het enige wat ik me kan herrineren wat ik anders heb gedaan de afgelopen 2 weken dan voorheen, is dat ik 2x langere afstand heb gereden dan normaal (350km per dag). Normaal 25/30 km per dag. En sinds een week gebruik ik de airco, voorheen eigenlijk nooit (buitentemp was ook te laag voor aico).
Wat er dan in mij opkomt is dat hij koelvloeistof laat lopen/verbruikt zodra de airco erop gaat... ZOu dat mogelijk zijn?
Ik heb nu dus zo'n 400ml bijgevuld. Ik heb 't bovenste slangetje gecontroleerd van 't reservoir naar de radiateur maar ik zie daar geen lek. Wel zie ik dat er iets witte uitslag ONDER het reservoir is en daar is een beetje een nat plekje.
Ten tweede viel mij gisteren op, dat ik de dop van het reservoir hoorde sissen, terwijl de dop erop gedraaid zat. Zou dat iets betekenen? Heb ook het idee dat het benzineverbruik heel iets hoger is nu, maar het display zegt hetzelfde als voorheen. Iemand tips/ideen?
Alvast zeer veel dank!
P.s. ik heb niet echt veel verstand van auto's maar heb wel een put in de garage, dus kan als 't moet zo onder de auto kijken.