Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Blijkbaar had Mazda een verwante kleur al eerder.... :) Maar wanneer zie je die nog? Ik zie ze vrijwel nooit. Voor de eerste helft van de 21e eeuw vindt ik toch een opvallende kleur. Hier was Mazda toch een van de eersten (zover ik constateer, maar ik kan het mis hebben) die deze kleur herintroduceerde voor de 21e eeuw. Kort daarop zagen we meer merken met dit soort kleuren.
Het is in ieder geval een doorbraak in de grijs-zwarte sleur.

Niet gewoon geel maar parelmoer. Best leuk.

L6dBcvh.jpg

Ik zou voorstander zijn van meer kleur op straat.
Toen ik in 1992 een Renault Clio wilde kopen zocht ik in eerste instantie de gele kleur uit.
Helaas kon die kleur geen genade vinden bij 'de rest' en werd het tenslotte weer een grijsgrauwe muis.
Ter vergelijking:
De gele Clio 1992

De grauwe Clio 1992 (daar heb ik het mee moeten doen...)

Abro zei:
Blijkbaar had Mazda een verwante kleur al eerder.... :) Maar wanneer zie je die nog? Ik zie ze vrijwel nooit. Voor de eerste helft van de 21e eeuw vindt ik toch een opvallende kleur. Hier was Mazda toch een van de eersten (zover ik constateer, maar ik kan het mis hebben) die deze kleur herintroduceerde voor de 21e eeuw. Kort daarop zagen we meer merken met dit soort kleuren.
Het is in ieder geval een doorbraak in de grijs-zwarte sleur.

Bruin is inderdaad rond 2014/2015/2016 weer 'hot' geworden en inmiddels weer een zachte dood gestorven. Mijn W205 is ook van 2015. Ik vind bruin dan ook erg fraai, helemaal icm beige interieur. Maar eerlijk is eerlijk, wel een tikkie belegen.... ;-)

source

source

Mooie C hoor! Als chauffeur heb ik nog wel in de bijna perfecte (oké, sedan i.p.v. station) tegenhanger van BMW gereden. Ook bruin van buiten met beige van binnen, zoals deze (https://img.favcars.com/bmw/3-series/bmw_3-series_2012_pictures_51.jpg). Stijlvol!

afentoe zei:
Mooie C hoor! Als chauffeur heb ik nog wel in de bijna perfecte (oké, sedan i.p.v. station) tegenhanger van BMW gereden. Ook bruin van buiten met beige van binnen, zoals deze (https://img.favcars.com/bmw/3-series/bmw_3-series_2012_pictures_51.jpg). Stijlvol!

Ook fraai inderdaad!

bmw_3-series_2012_pictures_51.jpg

Mijn Juke van 2011 is ook bruin , tegen het zwarte aan

mpld4d.jpeg

Het is op de foto niet echt goed te zien , maar als de zo’n er op schijnt heel mooi bruin/goud , Machine Brown noemt nissan het .

Hier een foto van de kleur met zon erop

1598902766837-png.188996

In 2013 heb ik ook bewust gekozen voor onze bruine ZOE. Brun Ardent heet deze kleur en die was ook op de Clio leverbaar. Vooral als de zon er op schijnt is het een warme kleur, neigt dan wel enigszins naar rood. Overigens was het op de ZOE geen populaire kleur, maar een stuk of 10-15 zijn er in deze kleur geleverd.

tg0y26mbfkxk.jpg

Total Loss zei:
Na al dat bruin nu maar iets fellere kleurtjes.

De Opel Insignia in alle kleuren van de regenboog.

...
Foto's
...

Oef, die derde Insignia H-304-TL ziet er wel erg fraai uit. Wel jammer dat er dan weer een volledig zwart interieur in zit.

Jay DoubleYou zei:
Jammer dat (bijna) niemand voor zoiets durft te kiezen.

Dat vind ik ook altijd. In het verleden (als autoverkoper) liet ik klanten ook vaak kleuren irl zien ipv op een kleurstaal. Op die wijze hebben er toch een aantal gekozen voor kleur ipv een obligate grijstint. Er werd nog wel eens gezegd; 'is de restwaarde niet lager als ik kies voor kleur?' Mijn antwoord was dan; 'koop je een auto voor jezelf of voor de volgende eigenaar'. Wel altijd met een knipoog, ik wilde de klant natuurlijk niet tegen de haren in strijken.

De restwaarde is niet lager, soms zelf hoger. Probleem is dat de markt kleiner is. Bij een grijze heb je 10 man die 10k biedt, bij een gele 1 of 2 man die 11k biedt.

Skeep zei:
Jay DoubleYou zei:

Dat vind ik ook altijd. In het verleden (als autoverkoper) liet ik klanten ook vaak kleuren irl zien ipv op een kleurstaal. Op die wijze hebben er toch een aantal gekozen voor kleur ipv een obligate grijstint. Er werd nog wel eens gezegd; 'is de restwaarde niet lager als ik kies voor kleur?' Mijn antwoord was dan; 'koop je een auto voor jezelf of voor de volgende eigenaar'. Wel altijd met een knipoog, ik wilde de klant natuurlijk niet tegen de haren in strijken.

Ja, wat dat betreft hebben leaserijders en autoverkopers wel een ideale positie.

Als hun werkgever tenminste geen regels hiervoor heeft. Mijn broer heeft een paar jaar gewerkt bij een werkgever die alleen witte, zwarte of grijze leaseauto's verstrekte.

Skeep zei:
Jay DoubleYou zei:

Anderszijds zijn er ook autoverkopers die er juist weer uit zichzelf erover beginnen dat een kleur misschien minder gewild is. Toen m'n vader de Swift bestelde werd er ook aangestipt dat een grijze een hogere restwaarde zou hebben. Gelukkig is m'n vader iemand die heel lang met een auto doet en dan is de inruilwaarde niet zo relevant meer. 13 jaar later nog steeds tevreden met de keuze voor blauw(y)

38582096272_07b5d2f5fd_c.jpg

Deze Blauwdi viel me op doordat hij voor een totaal blauwe achtergrond staat waarmee hij vloekt (en die MG is juist ton-sur-ton met die achtergrond).

blauwdi.jpg

Dat vergt toch geduld zeg, om met je stekkerbak helemaal uit Noorwegen naar hier te komen, leuk ritje lijkt me dat.
Ik zag er van de week voor het eerst een rijden met die camera's in plaats van spiegels. Toch een vrij bijzonder zicht, er 'mist' iets.

afentoe zei:
Dat vergt toch geduld zeg, om met je stekkerbak helemaal uit Noorwegen naar hier te komen, leuk ritje lijkt me dat.

Misschien is hij wel naar Kiel gevaren. Een groot deel sta je dan gewoon op de boot. Die flinke dieselwalmen uitstoot...

afentoe zei:
Ik zag er van de week voor het eerst een rijden met die camera's in plaats van spiegels. Toch een vrij bijzonder zicht, er 'mist' iets.

Geheel willekeurig een ritje Kristiansand-Amsterdam ingevoerd. Het laden kost je minder dan 2 uur, ik vind het nog best meevallen.

Carfanatic zei:
Geheel willekeurig een ritje Kristiansand-Amsterdam ingevoerd. Het laden kost je minder dan 2 uur, ik vind het nog best meevallen.

Ja, tegenwoordig kun je best lange afstanden rijden met de EV. Mijn broer rijdt regelmatig met zijn Tesla naar midden-Polen (circa 1100 km) en terug. Daar kan hij dan gratis laden bij een Porsche laadpunt (zou alleen voor Porsche-rijders moeten zijn, maar het lukt hem ook), onderweg hangt hij 2x aan de snellader.

Maar ik had dit tochtje gedacht...
1873212377.png

Carfanatic zei:
afentoe zei:

Dat is inderdaad minder dan ik dacht. Dertienhonderd kilometer, dan moet je ook eens stoppen om te eten. Naar Brabant zal het al gauw honderd verder zijn dus dan al helemaal. ;)
Tydelyck, tweemaal valt nog wel mee op zo'n eind. Dat moet dan zo'n long range zijn, of een hele voorzichtige rechtervoet.

Om niet al te ver af te dwalen nog even een fotootje van vorige maand. Een prachtig rood - en rood gebleven - snel Corsa'tje.

Deze limited ´Lime-Green´ versie is inderdaad niet geleverd in Nederland.. wel in België en Duitsland.

Ansich heb ik een redelijk kleurrijk verleden. Geel, groen, rood en blauw heb ik gehad. De vorige 2 waren grijs. Maar sinds eind oktober heb ik nog maar 1 wagen en ben ik weer opvallend onderweg.

Is deze CX-3 opvallend genoeg? Had eerder een foto gepost in de showroom, maar nu een in de buitenlucht.

540.jpg

Vroeger werd zo'n bedrijfskleur nog gewoon gespoten. Tegenwoordig is het een wrap en wordt ie weer verkocht als witte bus. Dit ga je dan ook veel minder zien.

Sjon77 zei:
Leuk, Meijsen uit De Meern; die werkbussen kwam ik vroeger regelmatig tegen.
Ik moest ze Googelen, maar dat klopt. Als ik me niet vergis zijn ze sinds 2001 failliet, dus een zekere kwaliteit hadden die stickers wel.

Barri zei:
Vroeger werd zo'n bedrijfskleur nog gewoon gespoten. Tegenwoordig is het een wrap en wordt ie weer verkocht als witte bus. Dit ga je dan ook veel minder zien
't Is wat, ik zag vanmiddag een - gezien de binnenkant van de deurstijlen - knalrode Mk7 Golf GTI met een muisgrijze wrap... Beetje het tegenovergestelde van dit topic.

Sjon77 zei:
Leuk, Meijsen uit De Meern; die werkbussen kwam ik vroeger regelmatig tegen.

Ha, die herinner ik me ook nog goed! Ik woonde destijds langs een provinciale weg in de buurt van IJsselstein en zag ze erg vaak langsrijden. Geweldig dat er nog eentje is.

Ik vond een half jaar geleden ook dat er teveel grijze muizen in Nederland rondreden, dus heb ik mijn eigen duit in het zakje gedaan. Niet iedereens' smaak I know, but they're just stickers right?

KMBYGsH.jpg

afentoe zei:
Barri zei:
Vroeger werd zo'n bedrijfskleur nog gewoon gespoten. Tegenwoordig is het een wrap en wordt ie weer verkocht als witte bus. Dit ga je dan ook veel minder zien
't Is wat, ik zag vanmiddag een - gezien de binnenkant van de deurstijlen - knalrode Mk7 Golf GTI met een muisgrijze wrap... Beetje het tegenovergestelde van dit topic.
Zonde he. Ik heb gehoord dat dat ook met heel veel eTrons met 2019 is gebeurd, met alle smurfblauwe.

Klassiekerrijder zei:
1mKLkp7.jpg

Knalde er wel uit op de saaie parkeerplaats. Jammer dat de meeste mensen een saaie kleur kiezen als er iets leukers beschikbaar is.

Hoeveel Adams er wel niet volledig in donkerblauw of andere saaie kleur gezet zijn...ondanks de mogelijkheid tot leuke two-tone combinaties: r

Terug
Bovenaan