Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Geen idee wat voor kleur het is, maar ik vind 'm wel heel gaaf!

Van mijn kant nog een setje ge(i)le BMW's!

29099369253_5bc408f210_c.jpg

29432705110_a4fd517f9d_c.jpg

Drie felgekleurde Duitsers van mijn kant.
Allereerst een matgele Audi.

Felgroen staat m goed.

Maar deze SLK vind ik persoonlijk wel de gaafste.

Zo dan, een van de weinige Audi-rijders die iets anders durft te bestellen dan zilver, zwart of "hip" wit.(y) Doet me sterk denken aan het groen wat ook op de laatste Scirocco leverbaar was.

Misschien op de 7 wel, op de 3 is het een standaardkleur. Die niet vaak wordt gekozen helaas, want het staat erg goed.

Deze kleur had ik nog nooit gezien op een Fabia. Viel in het echt ook nog meer op dan op deze foto, het werd helaas al een beetje donker.

31605631751_3cb50f36b4_b.jpg

Zo'n Fabia vind ik echt dé lelijkste auto ooit! In welke kleur dan ook.
In mijn ogen is het een soort hond die begint met poepen. Daar doet íe me qua contour
aan denken. Dat moment dat zo'n beest naar achteren beweegt en dan door z'n heupen gaat.
Het is zó erg dat ik wanneer ik op de snelweg zo'n gedrocht voor me krijg ik móet inhalen.
Verplicht, geen discussie mogelijk. Dat is overigens m'n enige afwijking hoor.
Verkeerstechnisch gesproken dan......o_O

Op de foto lijkt mij de linker stoel geler van kleur dan de rechter.
Het kleurt wel mooi bij het hout, vind ik.

Goh, dit leuke topic een beetje uit het oog verloren. Bijdrage dan maar.

Hier onze vorige dreumes:
RGUGsV1.jpg

En hier onze juist aangeschafte kleuter:
u99dUM4.jpg

En nee, we zijn geen voetballiefhebbers en hebben ook geen aandelen Koninklijk Huis! Zo, als dit niet fleurig is in deze grijze wintermaanden weten we het ook niet meer.

Autoweek zegt dit: Panda TwinAir Turbo 85 Traction+ Trekking en dan nog wat gebrabbel tussen haakjes over aantal deuren en zo :) . Past nooit op de achterklep. Daarom zeggen wij gewoon Panda Trekking, is ook wel genoeg :D .
Dank je voor je belangstelling trouwens (y).

Hartelijk dank, mede bofkont-reageerder-met-fraai-rode-Franse-voiture. (y)
Ach, en waarde collega... hij is gewoon schietersbenauwd voor mij :D

Thanks! Ja, je raakt 'm niet snel kwijt op een vol parkeerterrein, haha!

Frederiksen zei:
Autoweek zegt dit: Panda TwinAir Turbo 85 Traction+ Trekking en dan nog wat gebrabbel tussen haakjes over aantal deuren en zo :) . Past nooit op de achterklep. Daarom zeggen wij gewoon Panda Trekking, is ook wel genoeg :D .
Dank je voor je belangstelling trouwens (y).

Traction+ is dan (soort van) 4x4?

;)

Neuh... meer een 2x2 en-een-half ;) . Het systeem remt het wiel dat grip verliest (via het ABS) zodat het andere wiel wat nog wel grip heeft je uit de "ellende" kan trekken. Soort van differentieelblokkering dus. Handig met sneeuw en modderige wegen of paden. Werkt alleen op de aangedreven voorwielen in het geval van een Trekking (want geen 4x4) en onder de 30 km/u. Dat is zo'n beetje wat me verteld is. Op joetjoep moet een filmpje staan waarin het gedemonstreerd wordt. Het kan net het verschil maken tussen wegrijden of foeterend blijven steken :D .
Overigens dank voor je reactie (y) .

Het zal niemand verbazen dat ik wel te porren ben voor een rode Volvo maar dit vond ik toch wel erg fraai staan! Alleen jammer dat het geen Yamaha V8 is....

Ligt het aan mij of hebben wij Nederlanders gewoon betere smaak wat betreft de kleur van auto's: in Duitsland zie ik namelijk ontiegelijk veel zwarte auto's rijden, dat is eigenlijk heel saai en dat is net alsof iedereen dezelfde zwarte jas draagt.

Wat dat betreft is het straatbeeld in Nederland een stuk kleurrijker, ook een stuk meer oudere auto's zie je in Nederland rond rijden. Maja dat laatst zal wel zijn omdat auto's in Nederland nou eenmaal niet zo goedkoop zijn, want in Duitsland lijkt het wel alsof een BMW niets voorstel.

Als ik as we speak naar buiten kijk, kan ik 16 auto's zien:

6 zwarte (in bouwjaar variërend van 1997 tot 2011)
1 grijze (uit 2005)
4 witte (alle vier redelijk recente bestelauto's)
2 blauwe (van rond 2000)
1 turquoise uit 2003
1 rode uit 1991
1 gele uit ergens tussen 2002 en 2008 (Suzuki Alto waarvan ik het kenteken nu niet kan zien)

Overigens is één van die zwarte van mij. Gevalletje van je moet het doen met wat de eerste eigenaar van de auto heeft uitgezocht.

Marc van der Togt zei:
Zo'n Fabia vind ik echt dé lelijkste auto ooit! In welke kleur dan ook.
In mijn ogen is het een soort hond die begint met poepen. Daar doet íe me qua contour
aan denken. Dat moment dat zo'n beest naar achteren beweegt en dan door z'n heupen gaat.
Het is zó erg dat ik wanneer ik op de snelweg zo'n gedrocht voor me krijg ik móet inhalen.
Verplicht, geen discussie mogelijk. Dat is overigens m'n enige afwijking hoor.
Verkeerstechnisch gesproken dan......o_O
Helemaal eens. En doorgaans zijn de berijders erg vervelend. Qua rijgedrag in elk geval.

205 zei:
Ligt het aan mij of hebben wij Nederlanders gewoon betere smaak wat betreft de kleur van auto's: in Duitsland zie ik namelijk ontiegelijk veel zwarte auto's rijden, dat is eigenlijk heel saai en dat is net alsof iedereen dezelfde zwarte jas draagt.

Wat dat betreft is het straatbeeld in Nederland een stuk kleurrijker, ook een stuk meer oudere auto's zie je in Nederland rond rijden.
Ik herken je vaststelling. Voor mij als autofreak is het straatbeeld op de één of andere manier toch een deel van een vakantie. In Duitsland heb je zowat alleen maar Duitse merken, grijs of zwart. Toen ik twee jaar geleden een weekje in Duitsland zat, kwam ik bijkans depressief terug, en eenmaal weer terug in Nederland was het hier een verademing. Andere merken, kleuren, heerlijk. :)

Waar ik hier eigenlijk voor kwam, een in de zon fluorescerend gele Hyundai, mijn camera had er moeite mee:

Hyundai Lantra 1.6 1999 (XJ-NN-35) by MilanWH, on Flickr

https://www.autotrader.nl/auto/mercedes-benz-s-klasse/2017/waardenburg/8bkql/mercedes-benz-s-klasse-65-amg-lang-solarbeam-keram/?zoekopdracht=sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs-aflopend%7C2
die valt zeker op

Niet zo'n scherpe foto, want genomen in het midden van de ochtendspits rond Antwerpen. Dit lijkt me geen standaardkleurtje op de 5-serie:

Q3CYjOjv.jpg

Terug
Bovenaan