Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Dikke G

114696096-medium.jpg

Kleurrijk..

chrysler-pt-cruiser-2-0-16v-aut-uniek-bonny-dijkstra-lpg-g3-18294822-1.jpg

Wél mooi (strak, profi) gedaan naar mijn mening. Er is over nagedacht, zo ervaar ik dat dan.

Project met een verantwoord tintje (Serieus Request veiling item).

chrysler-pt-cruiser-2-0-16v-aut-uniek-bonny-dijkstra-lpg-g3-18294822-6.jpg

(y)

https://www.autowereld.nl/chrysler/pt-cruiser/2-0-16v-aut-uniek-bonny-dijkstra-lpg-g3-18294822/details.html

Oef, ik houd wel van een lekker fris kleurtje op een nieuwe auto, maar dit gaat zelfs mij wat te ver.

In Zwolle staat nog een Audi A4 (in sedan-vorm) met de onderstaande kleur die ik maar steeds niet op de foto krijg, dat geeft de auto zeker wel wat extra:
ab2_zps645a6202.jpg

Auw, gisteravond bij het hotel vond ik dit.

20160810_182414_zpsfplv949d.jpg

20160810_182354_zps3rwxvn8k.jpg

Gelukkig was de auto vanochtend bedekt met een mooie, rode cover.

Deze vind ik erg leuk. Heb de foto net ook in een ander topic geplaatst. De Kia Soul 1.6 GDI Spirit. In tegenstelling tot ons land in Duitsland gewoon leverbaar. Ik vind het een prachtauto. En ook nog eens zeer betaalbaar.
Kia_Soul_1.6_GDI_Spirit_(II)_%E2%80%93_Frontansicht,_17._April_2014,_D%C3%BCsseldorf.jpg

Hier is 'ie ook leverbaar, maar ik kan het met de beste wil van de wereld geen prachtauto noemen. Wel een leuk model, en ook de kleur staat 'm erg goed. (y)

Die BMW hierboven... Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik sluit me aan bij Wouter. Normaal vind ik kleuren ook wel tof, maar dit...
Over die Ferrari zwijg ik maar.

Rob0032 zei:
Hier is 'ie ook leverbaar

Ik neem aan dat je met "hier" België bedoelt? In NL is hij alleen als EV leverbaar, niet als GDI dus. Ik moet zeggen dat ik de Soul van de vorige generatie een stuk leuker vond.

Ik vind persoonlijk deze versie II mooier. In het echt (en in deze uitvoering) een lekker stoere uitstraling. Op de IAA in Frankfurt deze auto uitvoerig bekeken. Vooral voorin lekker ruim, comfortabele grote stoelen en een prima afgewerkt dashboard. De Duitse Kia medewerker snapte er niets van deze auto niet op de Nederlandse markt leverbaar is. In een reactie op FB van de Kia importeur kreeg ik de indruk dat men toch nog serieus nadacht over een levering in ons land.
De testrapporten in de Duitse bladen waren voor hun doen erg positief. Deze zie ik liever dan de ongeveer even grote Kia Venga.
Zelfs de Daihatsu Materia vind ik steeds leuker worden. Ik heb ook de indruk dat deze auto steeds meer in handen komt van de liefhebber.

Ik heb in 2013 op de IAA in dit nieuwe model gezeten. Prachtige auto, moet ik zeggen. Ik vind 'm een stuk leuker dan het eerste model. Als ie in NL leverbaar was, had ik 'm tzt best als tweedehands overwogen. Maar met een nieuwprijs van rond de 30k zal ie toch nauwelijks verkocht worden denk ik.

Ik heb een Golf besteld, wat een kleurkeuze weer. Wit, zwart, licht grijs. Iets donkerder grijs, bruin grijs en een vale blauwe. Ik wilde perse licht beige leer, dat met 5 tinten grijs geen gezicht. Dus dan maar een zwarte. Het straatbeeld vrolijkt weer op.

Misschien privé maar compenseren met een violette CLK of zo.

Tja, en de bijzondere kleuren worden tweedehands nauwelijks verkocht... tenzij er een stevige prijsverlaging tegenover staat. Zelfs dan worden het vaak langstaanders. Blijkbaar zijn er veel mensen die van wit, zwart of grijs houden. Of bang zijn om op te vallen.

Als we dan toch bezig zijn met gele auto's... Deze zag ik een paar maanden terug in Berlijn.

29150728065_45e69a241b_c.jpg

Vanochtend op de snelweg voegde achter me een knalrode BMW 7-serie van de nieuwste (G11-)generatie in. Ongetwijfeld een Individual en best stijlvol (geen overdreven grote of zwarte velgen). Bestuurder had helaas geen zin om in te halen en ging er bij de volgende afslag alweer af, dus helaas geen foto, maar wat een zicht!

Klassiekerrijder zei:
Tja, en de bijzondere kleuren worden tweedehands nauwelijks verkocht... tenzij er een stevige prijsverlaging tegenover staat. Zelfs dan worden het vaak langstaanders. Blijkbaar zijn er veel mensen die van wit, zwart of grijs houden. Of bang zijn om op te vallen.
Ligt ook aan de auto. Mijn C2 had op de eerste dag direct 3 mensen die hem wilden kopen terwijl de prijs niet lager was dan vergelijkbare zwarte of grijze C2's. Gelukkig was ik de eerste van de 3. ;)
Kan me voorstellen dat men bij een Mercedes E bijvoorbeeld wel eerder voor grijs zal gaan. Mede omdat het design bijna is afgestemd op een muisgrijze lak bij die dingen...

Wouter82 zei:
Mwah, een SLK zie ik nog wel eens rijden in die kleur. Een CLK niet :)

Ik juist precies andersom. Volgens mij was die kleur ook een van de introductiekleuren van de CLK.

Deze staat bij mij om de hoek, het komt niet helemaal lekker over op de foto maar het is toch een vrij aparte kleur groen.

Een gele Juke zie je af en toe nog rijden, maar met deze (af-fabriek) velgen was 'ie toch een fotootje waard:

vsggwj.jpg

Iets minder extreem, maar volgens mij toch ook behoorlijk zeldzaam in een kek kleurtje, was deze Range Rover Evoque:

21l4s5s.jpg

https://ww3.autoscout24.nl/classified/295333724?asrc=st%7Cas
0295333724004.jpg

0295333724016.jpg

Tja, wat voor kleur is het eigenlijk? Niettemin sleur-doorbrekend en wat mij betreft erg geslaagd.

Terug
Bovenaan