Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Ik vind de Juke een designmiskleun van de eerste orde, maar dan kun je 'm nog steeds beter een kleurtje geven in plaats van de saaie keuzes die je hier ziet.

Rob0032 zei:
En ja, goed voorbeeld doet volgen! :D

20309234522_485ba8fd98_c.jpg

Ik vind het anders maar een sombere bedoeling, al die donkere auto's...

Ik heb zelf een zwarte auto. Deels ook omdat mijn auto nauwelijks als occassion in kleuren te verkrijgen zijn.
Als nieuwe auto wel maar dan kiezen de kopers en de leasers uitgerekend voor zwart, zilver en het door mij verfoeide gewoon rood. ( word gauw dof )( zie de Carina E).
Natuurlijk kan ik mijn auto van een kleurig wrapje laten voorzien. Aber nou komt het, zwart is al sinds mijn leven een autolak waar ik niet vies van ben.
Zwart assosiëer ik met de VW Golf GTI 1. Zwart assosiëer ik met de Renault 5 Alpine. En de Miami Vice Ferrari Daytona was ook al zwart, dus die lak mag.
Ford leverde de T Ford alleen in zwart.

Sjeik el idtec zei:
Deels ook omdat mijn auto nauwelijks als occassion in kleuren te verkrijgen zijn.

Momenteel is nog geen kwart van de Civics die worden aangeboden op Gaspedaal.nl zwart, en veel zijn blauw of oranje-rood (niet Carina-rood).
Maar mooi dat je zwart wel een mooie kleur vindt op auto's. Bijzonder dat je dat associeert met die auto's en dat het daardoor een goede kleur voor jou is. (y)

En elke fabrikant gebruikt tegenwoordig blanke lak op zijn rode auto's, dus die verweren niet meer. Tenzij je auto's van meer dan tien jaar oud koopt, hoef je je geen zorgen te maken over verwerende rode lak.
En er moeten ook mensen zijn die zwarte auto's wél mooi vinden... anders is er straks niemand meer voor de showrooms vol met zwarte occasions. Ik zoek liever een paar maanden naar een bijzondere kleur. Dat zwart ooit op een bepaald type heeft gezeten is geen argument, jouw moderne auto is geen Ford T. Lijkwagens zijn ook zwart, maar dat zie ik niemand als argument gebruiken... :)

Mijn luxe-probleem toen ik op zoek ging naar een Alfa Romeo GT was dat ik per se rode bekleding wou. Niet meteen, maar toen ik er eentje tegen kwam met die bekleding was ik verkocht. Nu is dat bij de GT bijna alleen te vinden in grijze en zwarte auto's. In Nederland stonden wel twee blauwe GT's met rode bekleding, maar die hadden een 2.0 motor en ik wou een 3.2. De enige blauwe 3.2's met rode bekleding die ik kon vinden stonden in Italië en Spanje. Bij het Italiaanse exemplaar ontbraken een aantal andere opties die ik ook graag wilde hebben (ja ik had nogal wat noten op m'n zang) en het Spaanse exemplaar was veel te duur. Dat alles nog los van de afstand en de taalbarrière.

Dan maar een zwarte. Wel een metallic die mooi uitkomt met het zonnetje erop.

Grijs is een absolute no-go bij mij (met uiteraard één uitzondering: DeLorean DMC-12).

Had dat maar gezegd. Met dat Spaanse exemplaar had ik je wel kunnen helpen.

Tja, drie jaar geleden kwam ik nog niet zoveel op dit forum. En bedoel je helpen met de taal of om minstens 30% van de prijs af te kletsen?

Ok :) Inmiddels is-ie blijkbaar verkocht, want niet meer te vinden (mag ook wel eens na drie jaar).

Kan natuurlijk nu ook een blauwe erbij kopen, de interieurs verwisselen en de zwarte weer wegdoen :LOL:

Hierbij mijn brandweerrode Audi A2 Color Storm, inmiddels al weer 3 jaar in bezit:

QNDuU7dC1rV2QKFhBRDVbwwl7y4q0BcYpBXlQJUqRoc=w640-h480-no

na 3 zwarte auto's op rij vond ik het tijd voor iets kleurrijks ...;)

Sjeik El idtec zei:
Ford leverde de T Ford alleen in zwart.

Dat is trouwens niet geheel waar. Gold alleen voor bepaalde modeljaren, en dan enkel voor de exemplaren die in de fabriek werden afgebouwd. Relatief klein aantal dus.

Klassiekerrijder zei:
Leuk, die Color.Storm! Was alleen in vrolijke kleuren te koop: geel, blauw en rood. Fijne auto trouwens.

Ik had gelukkig een dappere 1e eigenaar, deze heeft de auto besteld met de stoelen in de lakkleur:

-ULjDArsVYso_47Vh3T5phBy8ynSv6hdci0qyTefx3A=w800-h600-no

Maakt de auto ook van binnen wat vrolijker dan de gemiddelde Audi ... :cool:

Zit zelf ook wel eens op het Audiforum, de A2 roept 10 jaar na het stoppen van de produktie nog
steeds heftige reakties op.
Velen beschouwen de A2 als de lelijke eend van de Audi's,
terwijl naar mijn mening het een van de weinige Audi's van de laatste 15 jaar is,
die de slogan "voorsprong door techniek" echt waarmaakt ... ;)

En dat maakt een Audi voor mij ineens wel weer leuk. Audi is absoluut niet mijn merk en ik vind de meeste auto's kraak noch smaak. Niet echt mooi, hoewel ook zeker niet lelijk. Maar als er iets anders dan anders is, dan vind ik 'm in een klap heel leuk. Een A3 SB vind ik echt niets aan, maar hier op het forum is/was iemand met eentje met beige bekleding en mooie velgen. Dan vind ik 'm subiet tien keer zo aantrekkelijk. Of een A7 met cognac-kleurig interieur. Prachtig gewoon! Maar helaas zijn de meeste Audi's saai, fantasieloos en degelijk samengesteld, en dat spreekt mij absoluut niet aan.

Ben niet echt een fan van de A2, maar leuk kleurtje! (y)

Ik sluit me wel een beetje aan bij Rob. Zwarte en grijze Audi's zijn behoorlijk saai. Dit vind ik dan bijvoorbeeld wel weer heel leuk:
$_85.JPG

Onwijs gaaf, zo'n A4! Ook echt een heel mooi model, maar in die kleur helemaal tof. Hier in Antwerpen staat er ook zo eentje, helaas opgetuigd (of afgetuigd?) met late S8-velgen...

Volgens mij was bekleding in de lakkleur onderdeel van het Color.Storm-pakket... net als de zes-arm velgen en de wielkasten en het dak in zijdeglans zwart.

De A2 staat op mijn lijstje van auto's die ik nog wel een keer wil hebben. Heerlijk rijdende kar, zuinig en betrouwbaar en zeer slim ontworpen. Hij was alleen een jaar of 15 te vroeg.

Klassiekerrijder zei:
Volgens mij was bekleding in de lakkleur onderdeel van het Color.Storm-pakket... net als de zes-arm velgen en de wielkasten en het dak in zijdeglans zwart.

De A2 staat op mijn lijstje van auto's die ik nog wel een keer wil hebben. Heerlijk rijdende kar, zuinig en betrouwbaar en zeer slim ontworpen. Hij was alleen een jaar of 15 te vroeg.

De accenten aan de buitenzijde waren inderdaad standaard voor het Color Storm Pakket,
maar de stoelen in de kleur van de auto kon apart bijbesteld worden.
Er zijn dus ook Color Storms met de standaard grijs/zwarte bekleding ... :(

Audi001.jpg

010__scaled_600.jpg

De oranje versie werd hier niet verkocht en zowel de Speedline- als de RS4-velgen waren ook niet leverbaar. Ik dacht in de folder gelezen te hebben dat die gekleurde bekleding hier standaard was, kan me ook niet herinneren er een zonder gezien te hebben.

Klassiekerrijder zei:
De oranje versie werd hier niet verkocht en zowel de Speedline- als de RS4-velgen waren ook niet leverbaar. Ik dacht in de folder gelezen te hebben dat die gekleurde bekleding hier standaard was, kan me ook niet herinneren er een zonder gezien te hebben.

In Duitsland was er keuze in de kleur van de bekleding, zie deze link: Audi A2 Museum - Color Storm
Verder kon je naast de basis uitvoering kiezen uit diverse opties. In mijn Color Storm zitten achter elektrisch bediende ramen,
dit schijnt vrij zeldzaam te zijn bij de A2.
Tijdens mijn zoektocht naar een Color Storm ben ik een aantal tegengekomen met zwarte bekleding, en daar zaten ook Pon-geleverde A2's bij.

Er zijn trouwens meer kleuren geweest, de A2 Color Storm is ook nog kort in Zilver en Mandelbeige leverbaar geweest:

E0g24o.jpg

audi-a2-limousine-2002-occasion

De A2 is nieuw slecht verkocht in Nederland, pas de laatste jaren is de belangstelling voor de auto hier weer toegenomen.
Daarom zie je veel naderhand uit Duitsland gehaalde exemplaren rijden, deze zijn vaak completer uitgerust.
Je ziet dit voor bij de A2 3L en de Color Storm uitvoeringen.
Er schijnen nu meer A2'tjes in Nederland te rijden dan er ooit nieuw zijn geleverd door Pon ... ;)

Verbaast me niets. Ze stonden niet voor niets jarenlang nummer 1 in de ADAC-betrouwbaarheidsstatistiek en je ziet hoe hoog de prijzen nog steeds liggen, ook voor relatief kale examplaren met flink wat kilometers.

Klassiekerrijder zei:
Verbaast me niets. Ze stonden niet voor niets jarenlang nummer 1 in de ADAC-betrouwbaarheidsstatistiek en je ziet hoe hoog de prijzen nog steeds liggen, ook voor relatief kale examplaren met flink wat kilometers.

Voor weinig meer koop je ook een A8, die andere aluminium Audi ...;)

Audi A8 2.8 Quattro - 2002 - 149.000km - 5949 Euro

$_85.JPG

Audi A2 - 2003 - 146.000km 5.250 Euro

$_85.JPG

Edit: @Rob 0032, voor de A2 een kleurig alternatief, voor de A8 lukt dit jammer genoeg niet met prijs/kmstand ... :(

Leuke leenwagen voor een schadebedrijf. Dat is een Benneton uitvoering. In Duitsland kom je ze wat vaker tegen dan hier, in Enschede rijdt er ook nog één. Je ziet ook nog wel eens dat iemand dat imiteert op bv een oudere suzuki alto of renault twingo

Dat heet een Polo Harlekin. En Renault heeft van de Twingo een échte Benetton-uitvoering gemaakt, want ze hadden destijds contacten door Benetton's F1-sponsoring.

Door de schemer is het niet goed gezien, maar dit blauw knalde best wel. En voor een auto (Dodge/Fiat) die ik hier voornamelijk in zwart, grijs, wit en heel soms rood zie, is dit een leuke afwisseling.

20915823764_79d92cd4ce_c.jpg

Die kleur heb ik nog nooit gezien, ziet er goed uit! De Caliber is ook leverbaar in oranje metallic, dat vind ik erg fraai. Wel een slechte auto, trouwens.

Vooral met het spoilerpakket is die Caliber echt geslaagd ja. Hoezo is dat trouwens zo'n slechte auto dan?

Volgens mij is mijn vandaag aangeschafte knutselprojectje ook best sleurdoorbrekend. Vrij merkwaardige tint die het midden houdt tussen lichtpaars en blauw. Sowieso kon je bij deze generatie Swift uit een hoop opvallende kleuren kiezen...

2ni1fep.jpg

Ja, ik zie ze ook regelmatig in een vrij opvallend groen. Leuk bakkie, wat is er met die achterruit of zijn dat reflecties? Lijkt wel of-ie dichtgevroren en schoon gekrabd is...

Dat zijn reflecties. Qua uiterlijk is hij eigenlijk best netjes, probleem is vooral dat het ding wat olie verbruikt. Eens kijken of ik daar wat aan kan doen, voor 222 euro kon ik me er in ieder geval geen bult aan vallen...

Dat deed mijn oude Swift (1985) ook. Ik begreep toen dat het een beetje bij de driepitters hoorde, ik weet niet hoe het bij de viercilinder zit.

D. Elzinga zei:
Dat zijn reflecties. Qua uiterlijk is hij eigenlijk best netjes, probleem is vooral dat het ding wat olie verbruikt. Eens kijken of ik daar wat aan kan doen, voor 222 euro kon ik me er in ieder geval geen bult aan vallen...

Hoe kom jij als Opelaar in een Swift terecht? En vanwaar dat ludieke bedrag? :)

Ik zag vandaag deze Jag. Ook niet echt een gangbare kleur geloof ik...

22420673294_4a94c65071_k.jpg

Nu een wat ongepaste foto in dit topic, maar hij viel me toch op. Ik kan me deze grijstint namelijk niet echt herinneren.

23029901902_f099352fe2_c.jpg

Terug
Bovenaan