Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Nog even een voorbeeldje van hoe het niet moet.
602907_517479874989688_170560041_n.jpg

Bijzondere kleur inderdaad. Zou dat origineel zijn?

Gave W124 op de vorige pagina overigens. Het conservatieve van de XC90 zie ik dan weer totaal niet. Integendeel zelfs, ik vind 'm juist vooruitstrevend doordat het zo'n allemansvriend is. Dat komt niet heel vaak voor bij een SUV. De kleur vind ik iets minder, en is volgens mij typerend voor de V8.

Hij staat wel als bruin op kenteken, maar ik heb deze kleur echt nooit gezien en vraag me ook af of het origineel is. Lijkt me iets te modern.

Op Gaspedaal krijg ik met de zoektermen 'Seat Leon' in de kleur bruin geen enkel resultaat...

Er zit sowieso achteraf spuitwerk aan, gezien de meegespoten stootstrips, spiegelvoeten en onderkant van de bumper.

Volvo: op nieuwe auto's is Volvo één van de weinige merken die je nog wel eens met een leuke kleur zit. Natuurlijk zijn er veel kleine autootjes met een aparte kleur, maar de knalrode of felblauwe Volvo's vallen mij op. Geweldig! (y)

Heerlijk ook, die foto's van een kleurrijke parkeerplaats!

Barri zei:
Er zit sowieso achteraf spuitwerk aan, gezien de meegespoten stootstrips, spiegelvoeten en onderkant van de bumper.

Volvo: op nieuwe auto's is Volvo één van de weinige merken die je nog wel eens met een leuke kleur zit. Natuurlijk zijn er veel kleine autootjes met een aparte kleur, maar de knalrode of felblauwe Volvo's vallen mij op. Geweldig! (y)

Heerlijk ook, die foto's van een kleurrijke parkeerplaats!

Vooral die felblauwe Volvo's zijn erg mooi! Als die optie mogelijk was geweest bij mijn Astra had ik ook gekozen voor fel blauw.;)

Helaas niet op de foto, gisteren vlak achter elkaar gespot: oranjemetallic Freelander en roodmetallic Audi Q7. Dat ziet er ineens heel anders uit...

Een rode Q7 heb ik nog nooit gezien! Nu moet ik ook bekennen dat als ik een Q7 zie, ik zo snel mogelijk de andere kant op kijk.

Deze Golf staat regelmatig voor m'n deur. De kleur is niet (tomado) rood, maar een beetje bruin/oranje. Hij heeft een zeer recent kenteken, dus ik vermoed een kleur die niet in Nederland geleverd is. Ik heb 'm tenminste nog nooit gezien.

10021809233_8de070b230_c.jpg

En lijken parkings van kantoren al een saaie boel, sommige woonwijken kunnen er ook wat van...

10021765764_feed083ca9_c.jpg

Die Golf is in ieder geval zo geleverd in Duitsland en Oostenrijk. Ik lees daar 'united' maar ook de 'goal' uitvoering was in die kleur leverbaar. Topkleur! Overigens zag ik vandaag een knalrode 3 deurs Golf VI. Dat zie je ook niet vaak!

@Klassiekerrijder: steekt ook lekker uit bij de grijze muizen op de achtergrond! :D

hahaha, die Aygo is tof! (y)
en wat komt ie er verschrikkelijk uit op die foto! :D Het lijkt zelfs haast een photoshop!

De enige reden waarom die zou opvallen is het schrapende geluid bij verkeersdrempels, niet om de kleur. Met dit licht lijkt het heel spectaculair, maar in de praktijk is het gewoon een donkere BMW. Niet echt sleurdoorbrekend dus.

ik heb nog nooit geschraapt met deze bmw, hij staat ook nog op het standard m-tech onderstel.
ook als het bewolkt is is hij nog steeds paars maar omdat ik mijn polariesatiefilter kwijt was reflecteerd de auto veel op de foto.

maar in de zon popt de kleur echt wel

de groene lupo van mijn zusje
vlcsnap-2013-11-21-20h17m26s164_zpscdaf4a8e.png

de rode swift van mijn ouders samen met mijn paarse bmw
320i53_zps844ec056.jpg

Leuke BMW, maar zoals Rob al zei, het valt niet zo zeer op als bijvoorbeeld die Swift.

Het komt er op de foto niet zo heel goed uit, maar in het echt is deze A3 (die doet alsof hij wat jaren nieuwer is) met zijn parelmoer-lak ook redelijk sleurdoorbrekend.

10994937505_2a344d9e1b_c.jpg

Een voormalige auto van de zaak van mij. Toen ik de kleur uitkoos wilde de lease maatschappij eerst niet akkoord gaan, de loosers!
Foto550-PO88D7JF.jpg

Thom

Tjonge, wat reageren jullie zuur. Het is dan misschien niet de allersprankelendste kleur die je kan bedenken maar volgens mij is het echt geen grijstint. Gecombineerd met dat zwarte dak is het in elk geval zeker geen alledaagse verschijning, die wat mij betreft best gezien mag worden en ook prima in dit topic past.

Dit topic gaat over kleuren van auto's die de sleur van grauw- en onopvallend gekleurde auto's moet doorbreken. Deze auto doet dat absoluut niet door z'n kleur, maar juist door het schitterende model. De kleur staat 'm ook fantastisch (een van de mooiste Delta-samenstellingen die je kunt hebben is dit), maar opvallen door z'n kleur doet 'ie in mijn ogen zeker niet.

De two-tone combinatie (en wat mij betreft elke two-tone combinatie) vind ik toch wel vrij sleurdoorbrekend. Ik zou graag zien dat meer merken die optie leveren, zolang het natuurlijk geen gemeengoed wordt...

Misschien een idee voor de photoshoppers onder ons, om eens wat te experimenteren. Toevallig zag ik laatst nog een two-tone Golf VI of VII. Eerlijk is eerlijk, het viel wel een beetje op.

Niet zo netvliesruïnerend als eerdere postings, maar wel een dappere keus voor een auto waarvan 99% in zwart wordt geleverd. Wordt waarschijnlijk beloond met een fors hogere afschrijving.

Grotefoto-HYSKWLZT.jpg

Voor mij de eerste keer dat ik er een zag in deze kleur.

Die roze Bentley is gewoon gewrapt en daaronder zwart. Juist waardeverhogend dus, want geen/nauwelijks beschadigde lak.

Brrrr.... wat blijft zo'n X6 toch lelijk zeg. Over netvlies gesproken. ;)

Blijft briljant zo'n X6. Heerlijk dat smaken verschillen. Houdt het levendig.

Die Bentley is inderdaad gewrapt. De eigenaar had een weddenschap verloren en moet toen zijn Bentley roze wrappen. Blijkbaar bevalt die kleur hem wel want hij rijdt al 1,5/2 jaar rond met deze wrap.

Joël D. zei:
Die Bentley is inderdaad gewrapt. De eigenaar had een weddenschap verloren en moet toen zijn Bentley roze wrappen. Blijkbaar bevalt die kleur hem wel want hij rijdt al 1,5/2 jaar rond met deze wrap.

Zal toch wel een stiekeme wens zijn geweest, anders zet je zoiets toch niet in voor een weddenschap.

Ik moest gelijk aan deze denken
penelope_7D0FA3D7-9395-CFB8-70811C1B2165AE78.jpg

Hij komt zo trouwens niet echt representatief over. De auto zal hij dan wel niet zakelijk gebruiken

929V6 zei:
Joël D. zei:

Zal toch wel een stiekeme wens zijn geweest, anders zet je zoiets toch niet in voor een weddenschap.

Of de eigenaar ging ervan uit dat 'ie de weddenschap zou winnen...

Terug
Bovenaan