Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Bassen zei:
@Klassiekerrijder, doelde niet op de rood direct boven mij, maar het gewone brandweer rode, deze zie ik regelmatig rijden en is niet echt een kleur die heel vernieuwend te noemen is.
Niemand heeft het over vernieuwend. Het gaat om hier om opvallend in het straatbeeld. En dat is het zeker wel.

Het topic heet 'doorbreken (van) de grijs-zwarte sleur'. Felrood, vernieuwend of niet, doorbreekt zeer zeker de grijs-zwarte sleur.

Ik denk dat in dit topic mijn blauwe 5 je niet mag ontbreken;)

295813_165025440255875_103955096362910_296716_273903338_n.jpg

BMW Power zei:
Deze 3 staat hier om de hoek. Niet superopvallend qua kleur, maar wel eigenzinnig en nmm erg mooi!

8a778ff9.jpg

Ha. KLOP in Alphen, als ik het goed zie. Morgenochtend ben ik daar weer; ook 'om de hoek'.

Renault15.17 zei:
Vanmorgen zag ik een Laguna Grandtour zoals ik hem ook wel zou willen. Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste kleuren voor de Laguna Grandtour, jammer dat ze zo zeldzaam zijn:

Foto-CAJJQBLM-D.jpg

Foto-W3KYKEW4-D.jpg

Van de plaatselijke boswachter?

Bij de Astra ken ik deze kleur wel, maar op de Zafira heb ik het nog nooit gezien. Staat best goed en origineel!

dsc00192gg.jpg

Not my cup of thea

Heb dit altijd een mooie kleur gevonden, irl zit er een oranje gloed door wat moeilijk te zien is op de foto.

peugeot-307-hatchback-benzine-oranje-001--13534255-Medium.jpg

Rob076 zei:
Bij de Astra ken ik deze kleur wel, maar op de Zafira heb ik het nog nooit gezien. Staat best goed en origineel!

dsc00192gg.jpg

Staat em idd best goed Rob, meestal zijn ze donkerblauw of zwart.

ericon zei:
Not my cup of thea

Heb dit altijd een mooie kleur gevonden, irl zit er een oranje gloed door wat moeilijk te zien is op de foto.

Ook nog eens een zeldzame Féline met afgerond 180 pk (y).

ericon zei:
Rob076 zei:

dsc00192gg.jpg

Staat em idd best goed Rob, meestal zijn ze donkerblauw of zwart.

Inderdaad, kijk maar eens op de achtergrond;) Of van dat lelijke, grauwe grijs heb je ook. Nee, dit groen doorbreekt zeker de sleur!

Echt?! Ik vind het vooral 'ik wil geen cent teveel uitgeven aan m'n nieuwe auto en deze kleur raakt men aan de straatstenen niet kwijt, dus staat 'ie in de aanbieding op voorraad'. En sportief lijken? Dat is als een sok in je onderbroek. Lijkt heel wat, maar het is niets... ;)

hmm, Rob, je hebt blijkbaar; oordeel zelf. Heel goed opgevat! Geweldig dat er verschillende meningen zijn, anders waren alle auto's van dezelfde kleur..

Bij zo'n klein autootje vind ik het nog wel goed staan, bij grotere en vooral stationwagons is het(n)

Hehe. Naja, ik moet toegeven: ik zie 'm liever zo dan in het zwart of geel. Dat blauw vind ik gewoon zo 'plat' en dat maakt het snel wat goedkoop. De bruinige 3-serie, oranje 307 en groene Zafira bewijzen dat je de sleur ook subtiel en stijlvol kunt doorbreken.

Maargoed, het doorbreekt wel de zwart-grijze sleur! (y)

Ondanks dat ik het blauw van de Corsa wat goedkoop vind ogen is het wel fel en doorbreekt het de grijze sleur wel.

Bij mij voor is de meest gangbare kleur blauw. Van de 25 auto's die geparkeerd stonden waren 15 blauw, 2 grijs, 1 rood, 1 paars en de rest nagenoeg donkergrijs/zwart. Dan doorbreekt die van mij de sleur ineens niet meer zo als doorgaans :)

Leuk dat bontje op het stuur bij die Corsa. Inderdaad heel sportief. :cool:

Dat groen bij de Zafira staat goed. (y)
Die oranje kleur van de Peugeot 307 (Orange Salamanque) is mooi maar dan niet in combinatie met een cognac interieur.

Toch is het tegenwoordig inderdaad vrij somber en saai qua kleuren. Maar soms is een grijstint gewoon ook heel mooi.
Vroeger was een kleurtje helemaal niet zo gek, mijn vader heeft bijvoorbeeld een okergele, een oranje en een lichtblauwe Kadett gehad zonder dat het echt opviel.

Ik vind ongezien een kleur uitzoeken zo moeilijk, ben bezig met een nieuwe auto, die nog niet op de markt is, ik weet al wat ik moet bijbetalen, maar ik kan nog niet uit de kleur komen. Ik denk o.a. aan zwart van buiten (niet mijn kleur) en lichtgrijs leder van binnen of beige metallic met licht grijs leder.

speedtouch zei:
Ik vind ongezien een kleur uitzoeken zo moeilijk, ben bezig met een nieuwe auto, die nog niet op de markt is, ik weet al wat ik moet bijbetalen, maar ik kan nog niet uit de kleur komen. Ik denk o.a. aan zwart van buiten (niet mijn kleur) en lichtgrijs leder van binnen of beige metallic met licht grijs leder.

208 neem ik aan? ;)
Dan zou ik voor Rouge Noir gaan met dat Vintage interieur. Maar da's vrij prijzig. Anders gewoon grijs.
Beige met grijs lijkt me geen mooie combi (allebei licht).

Gilletti zei:
speedtouch zei:

208 neem ik aan? ;)
Dan zou ik voor Rouge Noir gaan met dat Vintage interieur. Maar da's vrij prijzig. Anders gewoon grijs.
Beige met grijs lijkt me geen mooie combi (allebei licht).

Klopt, die hebben we overigens gisterenmiddag geconfigureerd, de Rouge Noir met lichtgrijs interieur, panoramadak. Praten we toch over een goeie € 20.000!:cool:

grappig topic! M'n ouders doen het volgens mij best redelijk:

-Groene Volvo 850 T5 estate
-Rode Volvo V70 T5 I
-Bruine Volvo V70 T5 I
-Blauwe Volvo V70 T5 II
-Rode VW Golf II
-Groene Ford Fiesta
-(knal) blauwe MX-5 III
-Two-tone Ford Freestyle (USA)
-Blauwe Porsche Boxster 987
-Bruine Volvo XC70 3.2 awd
-Zwarte Volvo V70 III 2.0t r-design
-Grijze Mercedes E-klasse Coupe 250 cgi
-Groene Porsche 911 (964)
-Blauwe Volvo C30

Tot nu toe 1 keer grijs en 1 keer zwart gehad

De foto is niet heel goed, maar toch... het is te zien dat het een Peugeot 306.

imag0686ue.jpg

Het was geen cabrio, terwijl die kleur wel op de meeste cabrio's zit.

Ah, dat zou het natuurlijk zijn!(y)

Ik stond hoger dan de auto, liep in een looptunnelachtig ding o_O en moest snel mijn mobiel pakken, camera opstarten en toen ging het poortje open en reed hij weg. Vandaar dat ik niet gezien had dat een hardtop was;)

Bedankt voor de, zeer snelle, reacties!

Weet trouwens ook nog een donkergroene 306 cabrio te staan, die zal ik zsm ook even vastleggen

Op zich maakt haast niet zo heel veel uit, want een 306 Coupe bestaat (helaas) niet. Wel echt een prachtige auto en de kleur staat 'm ook goed. Sterker nog, ik moet stiekem bekennen dat ik vroeger een poster had van een gele 306 Cabrio :T

Nu we het toch even over hardtops hebben: In Amsterdam zag ik gisteren een Audi A4 cabrio met hardtop. Stond best goed! (y)

Rob076 zei:
Op zich maakt haast niet zo heel veel uit, want een 306 Coupe bestaat (helaas) niet. Wel echt een prachtige auto en de kleur staat 'm ook goed. Sterker nog, ik moet stiekem bekennen dat ik vroeger een poster had van een gele 306 Cabrio :T

Nu we het toch even over hardtops hebben: In Amsterdam zag ik gisteren een Audi A4 cabrio met hardtop. Stond best goed! (y)

Een 306 Cabrio met hardtop is anders veel leuker en goedkoper!

Haha, klopt. Had m voor een sedan aan gezien:p Maar zag thuis pas dat ie 2 deuren had..

Zo'n A4 hardtop zijn er niet zo veel volgens mij.. heb er dacht ik wel een keer 1 gezien..

speedtouch zei:
Rob076 zei:

Een 306 Cabrio met hardtop is anders veel leuker en goedkoper!

Dan wat?

Aha, dan snap ik 'm. Klopt zeker, alhoewel 'mooier' dan nog ontbreekt ;)

Ik wel volgens mij, is dat niet een beetje rose-achtige kleur? Zijn volgens mij ook wat 206jes in te vinden, niet erg mooi imo.

Er staat bij mij in de straat wel eens een 106je in een koper-kleur. Heb ooit een Saxo in die kleur gezien. Heel bijzonder.

R-W zei:
Ik wel volgens mij, is dat niet een beetje rose-achtige kleur? Zijn volgens mij ook wat 206jes in te vinden, niet erg mooi imo.

Die kleur heet "Tangerine". Grote kans dat het dezelfde kleur is, aangezien deze er in 2000 al uitgegaan is.

pa020195vg1.jpg

Zo heb je ook nog de 307 in "Cuivre Goa":

36ok.jpg

@Joep. Met een koperkleurige 106 bedoel je zeker deze:
peugeot-106-1.6-automaat3-accent-88.000-km-nette-auto-2066005-2.jpg

of toch "Jaune Vermeer":

1176719_1.jpg

ook bekend van de 306 GTI-6:

Jaune%20Vermeer.jpeg

ook leverbaar geweest op de Xsara en Saxo (leuk kleurtje ook op die Arosa (y) ):

1285640_4.jpg

Doet met trouwens weer denken aan de Saxo 538 in een soort kanarie-okergeel:

image.php

In de toekomst ga ik me een Mercedes Sprinter Combi aanschaffen, wil er toch wel iets 'sportiever' van maken dmv aluvelgen ect en daarom ben ik zeer benieuwd welke kleur jullie zouden kiezen .

https://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/crewbus_/data/paintwork_upholstery.html (op deze link kom je normaal gezien direct bij de kleuren uit)

balderke zei:
In de toekomst ga ik me een Mercedes Sprinter Combi aanschaffen, wil er toch wel iets 'sportiever' van maken dmv aluvelgen ect en daarom ben ik zeer benieuwd welke kleur jullie zouden kiezen .

https://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/crewbus_/data/paintwork_upholstery.html (op deze link kom je normaal gezien direct bij de kleuren uit)

Jaspisblauw (y) Anders barnsteenrood :)

@ Gilletti: Yep die kleur 106 bedoelde ik. Vind het wel wat hebben...

Ook Jaune Vermeer vind ik gaaf. En dat Tangerine vind ik ook een mooie kleur.

Wouter82 zei:
balderke zei:

Jaspisblauw (y) Anders barnsteenrood :)

Verschil tussen standaardkleur en metallic is 1341 euro dus daar kijk ik niet naar. Hibicusrood valt precies ook wel mee ( op foto maar in realiteit na een paar jaar ... )

Wat is eigenlijk het grote verschil tussen de standaard en metallickleur ? Is de metallic van kwaliteit veel beter ? Het is zo dat ik wegens een fysiek probleem mijn auto nooit met de hand poets, ik rij twee keer per jaar door de wasstraat.

balderke zei:

Jaspisblauw metallic , als je er enkele jaren mee wil doen; wel metallic

Just23 zei:
Haha, klopt. Had m voor een sedan aan gezien:p Maar zag thuis pas dat ie 2 deuren had..

Zo'n A4 hardtop zijn er niet zo veel volgens mij.. heb er dacht ik wel een keer 1 gezien..

Heb ook wel eens aan een hardtop gedacht, kun je zo kopen. Maar waarom zou ik? De (stoffen) kap is gewoon bestand tegen vorst en sneeuw. Met een hardtop gaat de kap omlaag de achterbak in en kan ik door de beperkte resterende bagageruimte (oa slechte toegang tot skiluik) niet met de auto op wintersport. (ik ga ervan uit dat niet de hele stoffen kap wordt verwijderd voor de hardtop)

Om de kap te sparen hoef je het zeker niet te doen. Voor de prijs van de hardto kun je minimaal 2x de kap vernieuwen. Mijn (1e) kap wordt binnenkort 8 jaar oud (ondanks buitenstalling van de auto en jaarlijkse wintersport).

100_1751.jpg

Terug
Bovenaan