Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

haarr zei:
balderke zei:
In de toekomst ga ik me een Mercedes Sprinter Combi aanschaffen, wil er toch wel iets 'sportiever' van maken dmv aluvelgen ect en daarom ben ik zeer benieuwd welke kleur jullie zouden kiezen .

https://www.mercedes-benz.nl/content/netherlands/mpc/mpc_netherlands_website/nl/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/crewbus_/data/paintwork_upholstery.html (op deze link kom je normaal gezien direct bij de kleuren uit)

Jaspisblauw metallic , als je er enkele jaren mee wil doen; wel metallic

Bij elke kleur laten ze een combi zien, bij Jaspisblauw een gesloten bus, zo krijg je toch een verkeerd beeld en in realiteit of zelfs op het internet heb ik nog nooit een Jaspisblauwe combi gezien. :)

Wie zei er dat Passats alleen in het grijs en zwart leverbaar was? ;)

dsc00274z.jpg

Niet mijn kleur, wat goedkoop, maar het doorbreekt zeker de sleur!

Vanavond een blauwgroene Honda Accord uit 2000 gezien. Kleurtje stond 'm best goed en opvallend omdat je meestal een zwarte of grijze Accord ziet.

Volgens mij was de Golf IV ook in zo'n kleur verkrijgbaar, dus het is denk ik toch zelf bedacht door de eerste eigenaar :)

Dat klopt ja. Zo'n gele Golf IV heeft ooit eens in de AW gestaan toen een basis-Golf werd vergeleken met een wat dikkere Polo. Als Passat heb ik het nog nooit gezien. Dit model was overigens ook geimporteerd.

Het was even zoeken naar een foto, maar dit was de eerste auto waar ik aan moest denken bij het zien van dit topic en ik heb hem nog niet voorbij zien komen:

arosa.jpg

Volgens mij was een vergelijkbare kleur ook leverbaar op de laatste versie van de vorige Twingo, maar weet dat niet zeker. Ik kon er ook geen foto van vinden. En dit zie je enkel ook nog wel eens rijden:

473820.a.jpg

En hopelijk kan ik nog eens een Spider Type 4 in deze kleur aanschaffen. De meesten vinden rood de beste kleur voor deze auto, ik vind hem in het geel het mooist. Past ook wel mooi bij mijn 147; grijs met zwart dak...

P1010569.JPG

in Kessel staat een roze Q7. Ik vind het sowieso al een protserige wagen maar in het fel roze is hij afschuwelijk. Gevalletje veel geld, weinig smaak

techlo2 zei:
in Kessel staat een roze Q7. Ik vind het sowieso al een protserige wagen maar in het fel roze is hij afschuwelijk. Gevalletje veel geld, weinig smaak

Daar lijdt iedere Q7(-eigenaar) aan. Heb je niet een fotootje? Ben nu wel benieuwd eigenlijk!

Over afschrijvingsgevoelige kleuren gesproken, de Fiat 500 Rosa:

m1dyve7bml6s_600.jpg

Had je zo'n ding gekocht, werd je ook nog geplaagd door lakproblemen...

Zo'n 500 zie ik bijna dagelijks. Zal er binnenkort eens een foto van maken. Wel geinig, maar volgens mij ben je er snel op uitgekeken.

Klassiekerrijder zei:

m1dyve7bml6s_600.jpg

Ik denk dat het in het geval van de FIAT wel mee zal vallen, aangezien het een breed gepubliceerde gelimiteerde serie is namelijk...

Als het een Audi A3 in dezelfde kleur geweest was zou ik je gelijk geven... (heb er ooit een A3 in ditzelfde roze gezien, nogal gay.., No offense Rob ;-))

Zo'n rose 500 kom ik ook dagelijks langs. Moet wel zeggen dat het een gemeen rose kleurtje is. Vind ik de lichtblauwe leuker.

Antigoon zei:
Ik denk dat het in het geval van de FIAT wel mee zal vallen, aangezien het een breed gepubliceerde gelimiteerde serie is namelijk...
Over tien jaar weet niemand dat meer, dan kun je ze alleen nog wegzetten met een wrap of verse lak.
Vreselijke kleur trouwens, doet pijn aan je netvlies.

Antigoon zei:
Klassiekerrijder zei:

m1dyve7bml6s_600.jpg

Als het een Audi A3 in dezelfde kleur geweest was zou ik je gelijk geven... (heb er ooit een A3 in ditzelfde roze gezien, nogal gay.., No offense Rob ;-))

o_O

GroteFoto-R7JBYHXY.jpg

Antigoon zei:
Klassiekerrijder zei:

m1dyve7bml6s_600.jpg

Ik zou de connectie met gay en Audi veel erg vinden ;)

Joël D. zei:
Waar staat die dan, meeuw?

Oh wacht, eigenlijk wil ik het niet weten. :)

Naar Hillegom, links van de weg op een parkeerterrein van een bedrijf.

De gele Passat van hierboven blijkt dus geen import te zijn, en eigenlijk wit van kleur. Wordt er niet echt duidelijker op.... Waarom?!

dsc00308g.jpg

Of, en dit is maar een gok, de auto heeft dienst gedaan als taxi. Hier in Breda reed eerst een knalgele Caliber rond als taxi, die nu vervangen is door een knalgele ix20. Bovendien is het een diesel, en gangbaar taxi-model. Wat een mysterie! :D

Oh sjit:

https://www.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2012/02/dromen-geen-bedrog-voor-britt-dekker

Antigoon zei:
Britt is +1 tog?

Volgens mij is Britt alleen maar '-'. Wat mij betreft het symbool in wat voor neerwaartse spiraal onze maatschappij zit.

@Joep,
Lijkt me sterk. Die hadden toch enkel maar auto's op grijs kenteken (Polo, Golf, Touran, etc.)?

Mwa, niet om nou een hele discussie te willen voeren maar die neerwaartse spiraal waar onze maatschappij in verkeert heet "hufterigheid", en hoewel ik er niet aan moet denken langer dan 10 minuten dat kind door te brengen... Hufterig is ze zeker niet...

Idd. Zoals ze in DWDD al zei is ze al veranderd qua taal. Ze is miss. niet direct het helderste licht maar hufterig is ze volgens mij niet.

Ik vind meer de Oh Oh Cherso personages tekenend voor onze maatschappij...

Maar back on topic: Bij mij om de hoek staat nog een Peugeotje 106 in licht groen... erg mooie kleur en komt ook "vrolijk" over.

Ik wil ook niet beweren dat ze hufterig is, integendeel. Maar om nou de lokale, aandachtsgeile, neppe dorpsgek tot nationale held te bombarderen... Ze is niet echt in het bezit van een uniek talent en ze heeft volgens mij ook niet echt iets gedaan voor onze samenleving.
Hufterigheid is ook een kenmerk van de neerwaartse spiraal, maar inderdaad, daar gaat dit topic niet over.

Ik weet niet of ik het al gezegd had, maar hier in de buurt staat een roodbruine Mazda3 van het laatste type en dat ziet er best strak uit! Het doorbreekt niet echt de sleur, maar is weer eens wat anders. Ik kan niet zeggen dat ik meestal grijze Mazda3's zie, want ik zie ze eigeniljk nooit. Misschien maar eens een fotootje maken voor het nageslacht ;)

Ik zag vandaag dat de felblauw metallic Peugeot 1007 die al een tijdje in de showroom stond verkocht is... en erop ingeruild is een gele 1007!

Die 1007 is geloof ik de grootste flop die Peugeot ooit op de markt gebracht heeft. Ze hebben zelfs van pure ellende een aantal exemplaren aan scholen gegeven waar motorvoertuig techniek gegeven wordt (de school waar ik werk heeft er zelfs 2, graties!)

Antigoon zei:
Die 1007 is geloof ik de grootste flop die Peugeot ooit op de markt gebracht heeft. Ze hebben zelfs van pure ellende een aantal exemplaren aan scholen gegeven waar motorvoertuig techniek gegeven wordt (de school waar ik werk heeft er zelfs 2, graties!)

Mijn vrouw is anders superblij met haar 1007sporty. Rijdt prima met de 1.6 onder de kap, panoramadak erin, kortom: haar hoor je niet klagen!

Antigoon zei:

Daarmee doe je de 4007 ernstig tekort ;)

Vrienden van mijn ouders hebben ook een Saxo in die kleur. Ze noemen hem 'de Mango', wat inmiddels is overgenomen door iedereen om hen heen. :D

Persoonlijk vind ik het niet mooi, ik wordt er niet vrolijk van zeg maar:D:T maar het doorbreekt absoluut het grijs / zwarte straatbeeld.

Foto-H8EFUT4V-D.jpg

Ik zag afgelopen week een knalgele Mazda 3 op een trailer naar Polakië geladen worden (schade)... Ook geen alledaagse kleur

Renault15.17 zei:
Persoonlijk vind ik het niet mooi, ik wordt er niet vrolijk van zeg maar:D:T maar het doorbreekt absoluut het grijs / zwarte straatbeeld.

Foto-H8EFUT4V-D.jpg

Ik dacht dat ik een Focus in dezelfde kleur had gezien, maar het is toch iets anders:

57skbf.jpg

Ik vind ze eigenlijk best wel vrolijk overkomen. Naja, ze doorbreken het zwart-grijze straatbeeld ten minste :)

Die kleur van de Fusion lijkt wel op die van de auto's van Rijkswaterstaat. Die Focus is volgens mij een ex-bedrijfswagen van een bedrijf in de Bouw/Infrasector. Naam weet ik zo even niet.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Die kleur van de Fusion lijkt wel op die van de auto's van Rijkswaterstaat. Die Focus is volgens mij een ex-bedrijfswagen van een bedrijf in de Bouw/Infrasector. Naam weet ik zo even niet.

Bedoel je van BAM? Die auto's zijn volgens mij iets donkerder van kleur, en hebben meestal ook een oranje gekleurd vlak aan de zijkant.
Zoals deze:

bam20zij20r20kl.jpg

Dat denk ik ook, kan ook niet op de naam komen...

Afgelopen week nog wel een ex-KPN Telecom-Peugeot 306 Break zien rijden. Ook geen saaie verschijning.

dsc2796b.jpg

In de jaren '70 durfden ze nog wel, al weet ik niet of dit de originele kleur is.

Terug
Bovenaan