Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Renault15.17 zei:
Wat is het toch zonde dat het meerendeel van de autokopers (leasers) niet even nadenkt en maar gewoon "doe maar grijs / zwart" op zijn bestelformulier laat zetten.
Wat de leasers betreft: ik heb al meerdere keren gehoord dat de werkgever en/of leasemaatschappij dicteren welke kleuren wel en niet mogen. Een rode stationcar wordt blijkbaar niet representatief gevonden... en voor de restwaarde is het ook niet best.

Ik werk bij een groot autobedrijf en merk dat inruilers in een bijzondere kleur hier vaak lang blijven staan en uiteindelijk voor een lage prijs weg gaan. 'Bijzonder' betekent niet 'bijzonder lelijk', maar 'anders dan zilver/grijs/zwart'. Blijkbaar is de algemene opinie ook dat je niet mag opvallen, of vinden mensen die saaie brei ook écht mooi.

Dit was inderdaad de enige leuke kleur die leverbaar was. :)
Model is niet ieders favoriet maar hij bevalt uitstekend. Rijdt prima en is heerlijk ruim.

DSC00226.jpg

na het lezen van dit topic vind ik dat ook mijn auto hier niet mag ontbreken!

in deze tijd van het jaar zie je in de ochtend- en avondspits maar bar weinig klassiekers op de weg. jammer!
ik doorbreek in ieder geval de grijs-zwarte sleur, qua kleur, maar ook qua verschijning!
rij nu dagelijks 120 km.

1.jpg

Gilletti zei:
Dit was inderdaad de enige leuke kleur die leverbaar was. :)
Model is niet ieders favoriet maar hij bevalt uitstekend. Rijdt prima en is heerlijk ruim.

DSC00226.jpg

Ik zou bijna zeggen dat ik het een mooie auto vind! Maar ik vind dit model echt foeilelijk, maar de kleur staat 'm wel erg goed (y) Complimenten!

@kadaver.,
Persoonlijk vind ik niet echt dat 'ie de grijs-zwarte sleur erg doorbreekt qua kleur. Wel qua model! Geinig ding joh!

Klassiekerrijder zei:
Blijkbaar is de algemene opinie ook dat je niet mag opvallen, of vinden mensen die saaie brei ook écht mooi.

Dat laatste weiger ik te geloven. En verder heb ik dit topic opgestart om "de algemene opinie" te laten zien dat er wel degelijk mooie kleuren zijn en dat die veel mensen vrolijk stemmen.

Vergeet ook niet dat het kan komen doordat het meeste zwart-wit-grijs is wat hier rondrijdt. Daardoor wordt iets dat niet of minder gangbaar is automatisch interessanter, juist door het vreemde ervan. Als hier enkel vuurrode Audi's A3 (prachtig!) rondrijden, dan verlangen we juist misschien naar zilveren en zwarte exemplaren.

Daarnaast mag je in Nederland gewoon niet boven het maaiveld uitsteken. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg is het credo voor de meeste Nederlanders. Daarnaast wordt een auto gezien als noodzakelijke, economische investering en dan is de restwaarde (en dus kleur) erg belangrijk voor ze. En zolang we elkaar gaan aanpraten dat een rode auto minder waard is dan een zwarte, zal dit ook niet veranderen.

Heb ook even het topic gelezen en vind dat mijn blauwe bolide ook niet mag ontbreken:
306aw5xu6.jpg

Dit vind ik helemaal mooi aan deze lak:
kleur01.jpg

Kleur is lichtblauw in zonlicht en donker paars in schaduw.

Nog eentje van achteren:
gewassen03.jpg

Nog een bijdrage van mij uit, van een maandje terug:

390296_2276938089395_1427024571_31786332_1889236209_n.jpg

Erg mooi zo!

Ik zie soms een Polo in onderstaande kleur. Wat mij betreft een erg 'harde', goedkoop uitziende tint, maar het valt wel op;)

1259828_1.jpg

kadaver. zei:
na het lezen van dit topic vind ik dat ook mijn auto hier niet mag ontbreken!

in deze tijd van het jaar zie je in de ochtend- en avondspits maar bar weinig klassiekers op de weg. jammer!
ik doorbreek in ieder geval de grijs-zwarte sleur, qua kleur, maar ook qua verschijning!
rij nu dagelijks 120 km.

1.jpg

Die staat volgens mij vaak bij mij in de straat (Arnhem Presikhaaf) :D

Mijn voormalige Spider dan ook maar even posten, veel roder ga je het niet krijgen:

t_auto7_573.jpg

Helaas zo geëindigd:

01082009117.jpg

Ook in mijn hart destijds (en stiekem nog wel eens ;) )
Motor haalde nogal enthousiast in vanachter een rechtsafslaande auto (ging mijn straat in), dat had ik even niet zien aankomen...

Na het zien van deze gekleurde collectie, wordt het tijd dat mijn gele Opel Rekord E1 Car-A-Van uit 1978 ook weer eens in het zonne(bloem)tje wordt gezet:
Rekord-E%20Car-A-Van%201978_001.jpg

Hij staat nu helaas al een tijdje stil, doordat hij nogal wat schade heeft opgelopen toen een groepje jongens met een gestolen auto mijn geparkeerde auto ramden. Ik hoop in het voorjaar weer in deze stoere, maar verder zeer originele auto te kunnen rondrijden!

Ralph

Hmm, daar doe je niets aan nee. Maar was de Alfa echt zo onherstelbaar beschadigd?

Die Alfa was vanaf halverwege (onder de A-stijl) ong zo'n 20cm naar rechts 'geknakt'. Op de foto lijkt het wel mee te vallen maar er was maar weinig dat nog op de plaats stond. Motor reed flink te hard, heeft een schuiver gemaakt en is vol ter hoogte van het voorwiel naar binnen gekomen...

R-W zei:
Die Alfa was vanaf halverwege (onder de A-stijl) ong zo'n 20cm naar rechts 'geknakt'. Op de foto lijkt het wel mee te vallen maar er was maar weinig dat nog op de plaats stond. Motor reed flink te hard, heeft een schuiver gemaakt en is vol ter hoogte van het voorwiel naar binnen gekomen...
Hoe is het met de motorrijder afgelopen?

kadett-b20 zei:
Na het zien van deze gekleurde collectie, wordt het tijd dat mijn gele Opel Rekord E1 Car-A-Van uit 1978 ook weer eens in het zonne(bloem)tje wordt gezet:
Prachtige auto, geweldige kleur.(y) Koester hem!

Uiteindelijk gelukkig goed maar hij ging nog maar eens goed nadenken of motorrijden nog wel de bedoeling was... Was warm en haast en normaal gesproken altijd wel beschermende kleding aan enz. Flink wat schaafwonden en kapotte pezen als gevolg helaas.

R-W zei:
Uiteindelijk gelukkig goed maar hij ging nog maar eens goed nadenken of motorrijden nog wel de bedoeling was... Was warm en haast en normaal gesproken altijd wel beschermende kleding aan enz. Flink wat schaafwonden en kapotte pezen als gevolg helaas.
Bah. Een aanrijding met vervelende gevolgen voor jullie beiden, dus.:(

kadett-b20 zei:

Hij staat nu helaas al een tijdje stil, doordat hij nogal wat schade heeft opgelopen toen een groepje jongens met een gestolen auto mijn geparkeerde auto ramden. Ik hoop in het voorjaar weer in deze stoere, maar verder zeer originele auto te kunnen rondrijden!

Ralph

Wat een onwijs gave auto! (y)(y)(y) Heb je misschien meer foto's van je bolide? Poehee zeg, krijg het er gewoon warm van.

R-W zei:

Hmm, dan is het al snel klaar met een Alfa. De restwaarde is niet je-van-het bij zulke auto's, dus repareren is dan niet echt rendabel. Wel erg zonde natuurlijk!

Het was meer dat ik geen trek had in een gerepareerde schadeauto, volgens mij bestaat hij nog wel (voor onderdelen vermoedelijk). Gelukkig voor beiden geen echte blijvende schade en voor de Alfa een leuke vervanger gevonden in de vorm van een e36 325i cabrio (in het zwart ;) ).

R-W zei:
Het was meer dat ik geen trek had in een gerepareerde schadeauto, volgens mij bestaat hij nog wel (voor onderdelen vermoedelijk). Gelukkig voor beiden geen echte blijvende schade en voor de Alfa een leuke vervanger gevonden in de vorm van een e36 325i cabrio (in het zwart ;) ).
Die BWW vind ik persoonlijk stukken mooier dan je Alfa. Ik heb zelf overigens vorig jaar april eenzelfde situatie meegemaakt, toen mijn barchetta totall loss werd gereden door een 207. Zelfs de schade zag er vrijwel identiek uit. Ik heb als opvolger toen een Ro80 kunnen kopen.:)

Phoenixrood74 zei:
R-W zei:
Die BWW vind ik persoonlijk stukken mooier dan je Alfa. Ik heb zelf overigens vorig jaar april eenzelfde situatie meegemaakt, toen mijn barchetta totall loss werd gereden door een 207. Zelfs de schade zag er vrijwel identiek uit. Ik heb als opvolger toen een Ro80 kunnen kopen.:)

Die moest ik even googlen maar ook leuk, ook nogal een ommezwaai :D

@Rob, auto's zijn qua karakter niet te vergelijken. Welke leuker is hangt vooral van de omstandigheden af.

@kadaver: Wauw! Enorm gaaf omgebouwd. 'Zelfbouw' 2CV pick ups vind ik altijd al leuk, maar deze vind ik heel geslaagd, met die dichte achterspatborden. Ik zou er overigens niet in willen rijden, die verlaging lijkt me niet positief voor het comfort. Het overhellen en veren is juist wat rijden in een A-type zo leuk maakt wat mij betreft.

@Kadett-B20: Met het merk en/of model heb ik helemaal niks, maar in deze kleur en staat (binnenkort hopelijk weer zo mooi als op de foto) is het toch best wel een leuke. :)

Rob076 zei:
Wat een onwijs gave auto! (y)(y)(y) Heb je misschien meer foto's van je bolide? Poehee zeg, krijg het er gewoon warm van.

Jip ik heb nog wel meer:
Rekord-E%20Car-A-Van%201978_002.jpg

Rekord-E%20Car-A-Van%201978_003.jpg

En deze schade is door het groepje "joy-riders" gemaakt:
Rekord-E%20Car-A-Van%201978_004.jpg

Rekord-E%20Car-A-Van%201978_005.jpg

Hoewel ik graag de wagen weer op de weg wil hebben, zal ik toch minstens nog 5 weken moeten wachten eer ik weer kan gaan hobbyen: Ik zit nog minimaal 5 weken met mijn gebroken kuitbeen in het gips:cry:

Ralph

Echt zonde van de schade! Hebben die jongens een vergoeding gedaan of hoe is dit opgelost qua kosten? Die zullen nogal aan de hoge kant zijn lijkt me?

Just23 zei:
Echt zonde van de schade! Hebben die jongens een vergoeding gedaan of hoe is dit opgelost qua kosten? Die zullen nogal aan de hoge kant zijn lijkt me?

Het waren 3 jongens, maar deze zijn nooit opgepakt. Ze hadden een kleine auto gestolen, en zijn daarmee gaan rond rijden. Tijdens deze rit hebben ze mijn auto aan de zijkant geraakt, en zijn vervolgens lopend de wijk uit gegaan.

Vergoeding? nee dus. Deze auto was nog niet getaxeerd, en daarom alleen maar WA verzekerd.

Inmiddels heb ik wel vrijwel alle delen weer gevonden. Maar omdat de auto nu al een tijdje stil staat in mijn garage moet ik ook nog meer doen om hem weer op de weg te krijgen: Mijn rem rechts voor blijft "slepen", maar ook de remmen achter moeten worden vernieuwd. Inmiddels heb ik nog een (nieuwe!) trekhaak gevonden, en er al onder gebouwd. Ook de tank wordt vervangen, deze was niet helemaal vloeistof dicht. En verder zijn er nog wel meer kleinere dingen die ik nu ook meteen aanpak.

Zal nog wel een paar maanden duren eer hij weer op de weg staat!

Ralph

Jeetje, Ralph, wat een schitterende auto! Hij staat er echt prachtig bij. Ik houd zo enorm van dit soort auto's. Omdat het vroeger vooral een gebruiksauto was, zijn er nu nog nauwelijks exemplaren over. Laat staan van die mooie exemplaren als de jouwe. Ziet er ook niet uit alsof 'ie al bijna 34 jaar oud is. (y) (y) Jeetje, wat maak je me hier gelukkig mee :D

Misschien leuk om een Mijn Auto-topic aan te maken? Ik zou namelijk erg graag de ontwikkelingen van je bolide op de voet willen volgen.

Mijn dagelijkse auto, gekocht voor 100 euro en voornamelijk vanwege de mooie en zeldzame kleur. :p

Vanmorgen zag ik een Laguna Grandtour zoals ik hem ook wel zou willen. Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste kleuren voor de Laguna Grandtour, jammer dat ze zo zeldzaam zijn:

Foto-CAJJQBLM-D.jpg

Foto-W3KYKEW4-D.jpg

Renault15.17 zei:
Vanmorgen zag ik een Laguna Grandtour zoals ik hem ook wel zou willen. Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste kleuren voor de Laguna Grandtour, jammer dat ze zo zeldzaam zijn:

Foto-CAJJQBLM-D.jpg

Foto-W3KYKEW4-D.jpg

Die doorbreekt niet echt de sleur van donkere, saai-gekleurde auto's, is het wel?

Denk dat mijn gele Cuore en in mindere mate (afhankelijk van daglicht) mijn Gunmetal Blue Mazda3 er wel aan bijdragen.

Foto-CGOU7MZH.jpg

Foto-Q43MU7BR.jpg

Precies. Is dat ook niet een beetje het punt van dit topic? Dat mensen die nog enigszins 'rebels' willen zijn door niet voor zwart/grijs/zilver te kiezen, een kleur kiezen die daar maar heel weinig van verschilt. De kleur staat de 3 erg goed hoor, maar het straatbeeld fleurt het niet echt op moet ik zeggen.

Rob076 zei:
Precies. Is dat ook niet een beetje het punt van dit topic? Dat mensen die nog enigszins 'rebels' willen zijn door niet voor zwart/grijs/zilver te kiezen, een kleur kiezen die daar maar heel weinig van verschilt. De kleur staat de 3 erg goed hoor, maar het straatbeeld fleurt het niet echt op moet ik zeggen.

Heb je wel gelijk in. Nadeel van deze kleur is ook nog dat hij afhankelijk van het daglicht naar blauw of grijs gaat...

PascalD zei:
Rob076 zei:

Heb je wel gelijk in. Nadeel van deze kleur is ook nog dat hij afhankelijk van het daglicht naar blauw of grijs gaat...

Dat is dan wel weer handig als je verdacht wordt van een misdrijf. Agent: "Ja, er was een blauwe Mazda3 gespot op het PD!". Jouw advocaat: "Maar meneer de rechter, mijn client heeft een grijze Mazda3, dat was hij dus niet!" :D

Vandaag nog iets moois gezien overigens. Normaliter zie je de A3 SB in het donkerblauw of -groen, zwart of:

404298_2441869372574_1427024571_31859140_943137837_n.jpg

Een andere kleur maakt de auto gelijk enorm aantrekkelijker:

401446_2441870292597_1427024571_31859141_1538609619_n.jpg

Wil niet zeikerig doen, maar rood is nu ook niet echt de meest spannende kleur en behoord naar mijn mening in het rijtje zwart en zilver.

Hahahaha, het wordt steeds gekker. Je ziet relatief weinig rode auto's en rood valt zeker in het rijtje kleuren waarop meer wordt afgeschreven. Jouw mening komt me dan ook vrij bizar voor.
Voor donkerblauw en donkergroen kan ik het me voorstellen, maar dit is zeker in het echt geen onopvallende auto.

@Klassiekerrijder, doelde niet op de rood direct boven mij, maar het gewone brandweer rode, deze zie ik regelmatig rijden en is niet echt een kleur die heel vernieuwend te noemen is.

En het lijkt ineens een saaie ptt bestel auto. Dan heb ik toch liever die zilver kleurige. rood en geel vind ik alleen mooi op ferrari's en Lambo's.

Gullwing zei:

En het lijkt ineens een saaie ptt bestel auto. Dan heb ik toch liever die zilver kleurige. rood en geel vind ik alleen mooi op ferrari's en Lambo's.

Ja, dat is waar. Toen de PTT in 2002 stopte reden ze en masse in een knalrode A3 SB Bestel.....

Terug
Bovenaan