ketelapper - S4 cabriolet [B7, 06/2006] dakloze ringen voor zonnige dagen - uitgezwaaid 01-10-2022

@zomerwielen
De auto staat nu op winterbanden om de originele af fabriek velgen. Voor de zomer wil ik eigenlijk gewoon hetzelfde model :) Vind deze nog altijd erg mooi. Als ik ze kan vinden, dan in 19" (origineel winterwiel van A8 D3 heeft juiste J en ET), anders ook zomerset in identieke 18".

Dakloos zei:
Leuk! Ik had even mijn twijfels bij het lezen van 'zilver volleder' maar dat is dus gewoon autofoldertaal voor grijs. Ik kan me voorstellen dat je het hout nog vervangt maar verder een topbolide! (y)

Op de laatste foto's is te zien, dat dit even iets ander grijs is dan 'grijs'. En ik kan het weten. ;)

Gefeliciteerd ketelapper, weer een fraaie bijzondere auto, ook qua kleuren. Goede combinatie!
Daar zal je niet elke dag tegen aan lopen.

Dank Hansyii :) Vandaag op Autosalon Genève staan kwijlen bij S3 Cabriolet in Sepangblauw met zilvergrijs interieur... Dus anno 2014 dezelfde introductielooks als in 2005 voor S4 B7. Smoelde op de show ook erg lekker weer; gaf mij meteen weer instant happiness in aftellen tot de gele platen op mijn S4.

Morgenochtend RDW...

Die heb ik ook nog even zien staan inderdaad. Geweldige combi (y)

Aftellen! En dat kan lijkt me niet snel genoeg gaan, want deze week is het nog enigszins lekker weer ;)

ketelapper zei:
Dank Hansyii :) Vandaag op Autosalon Genève staan kwijlen bij S3 Cabriolet in Sepangblauw met zilvergrijs interieur... Dus anno 2014 dezelfde introductielooks als in 2005 voor S4 B7. Smoelde op de show ook erg lekker weer; gaf mij meteen weer instant happiness in aftellen tot de gele platen op mijn S4.

Morgenochtend RDW...

Toevallig, ik stond er gisteren ook :) Die S3 was wel een echte blikvanger, die stoelen :eek: echt prachtig .
Sepangblauw is niet de kleur van de S4 toch?

Mooie verschijning op een bekende oprit... :D Hoe gaat het ermee Sjoeritzzzz?

foto4_zps8292ea76.jpg

Denk dat Sjoeritzzz de levering bewust aan het vertragen is (mede gezien het mooie weer deze week) :)

Je hebt sprintblau (volgens mij iets lichter dan sepang), mauritiusblau (volgens mij iets donkerder dan sepang) en racing blue mica. Dat laatste ziet er op een plaatje redelijk identiek uit met sepang.

Hier een voorbeeld van een racing blue mica

604567_1_racingbluemica.jpg

He Ketel,

Onze Silver is weg maar Red is Back :D

Waar blijf dat monster van je...whatsap teaser is grappig maar nu the real thing !!!

Kenteken en tenaamstelling worden zaterdag 29 maart, want eerst vakantie! Check-up met APK afgesproken voor 1 april, Bearlock-inbouw 8 april en werkplaatstijd voor mods en remmelarij (voorremmen trillen) op 12 april. Bij Coen Donkers / Audiparts Veghel.

Dit weekend alvast twee dagen lekker aan ’t poetsen geweest. Auto stond er heel netjes bij, zeker voor bijna 8 jaar leeftijd (y)

Wat gedaan? Behalve tussendoor heel veel OH’en met aanloop van vrienden en buren…

Dag 1:
- gewassen
- gekleid
- paint cleaner
- wax
- dorpels, binnenkanten deuren en kofferklep schoongemaakt
- trimrestorer over alle rubbers etc.

Lak ziet er zo netjes uit, dat ik nog niet ben gaan polijsten. Op 6 april Audiforum poetsmeeting, dan gaan er wel wat experts met bouwlampen naar kijken en advies geven.

Dag 2:
- velgenwax
- bandenzwart
- uitlaten metalpolish
- ruiten van binnen en buiten
- voorruit en koplampen in clearvision
- interieur uitgestoft en gesopt
- kunstof delen van stoelen met wasbenzine alle vegen eraf gehaald
- leerreiniging colorlock

Mooi hoeveel verontreiniging er uit het leer verdwijnt. Ik heb voeding nog niet gedaan, omdat ik op poetsmeeting nog een keer de reiniging wil doen. Ik denk dat er nog wel meer vuil uit gaat komen. Maar nu is het al flink opgefleurd :)

Verder van hele mod-lijst al een en ander kunnen doen:
- folie van achterruiten getrokken
- houten lijsten deuren en dashboard vervangen door carbon
- pookknop hout vervangen door nieuwe lederen
- nummerbordhouders er af
- aluminium pedalen erin

Carbondelen middenconsole (rond pook en asbak) later deze week; heb ff hulp nodig want om asbak te wisselen moeten navigatie- en airco-units los.

Aluminium flippers en multiifunctie-stuurknopjes met alu rand zijn besteld.

Een serie crapberry plaatjes :rolleyes:

IMG-20140315-00125_zps2a0f99c5.jpg

IMG-20140315-00138_zps613520a3.jpg

IMG-20140315-00137_zpsad6a435d.jpg

IMG-20140315-00135_zps52a7c892.jpg

IMG-20140315-00139_zps41656544.jpg

IMG-20140315-00129_zps04bec710.jpg

IMG-20140315-00127_zpsb8c8d3f2.jpg

IMG-20140315-00130_zpsb360840f.jpg

IMG-20140315-00132_zps6150b335.jpg

IMG-20140315-00133_zps96980773.jpg

IMG-20140315-00134_zps5a813384.jpg

IMG-20140316-00146_zps1b096204.jpg

IMG-20140316-00150_zpsd683fb0a.jpg

IMG-20140316-00156_zpse2b73b91.jpg

IMG-20140316-00157_zps576de971.jpg

IMG-20140316-00158_zps6fad6884.jpg

IMG-20140316-00159_zps292e135b.jpg

IMG-20140316-00151_zps17ea8871.jpg

IMG-20140316-00160_zps0d5cea65.jpg

Een heerlijke kleuren combi, carbon inleg doet het interieur ook veel goeds(y)

Als je zo graag een matchende lak kleur en HD had willen hebben, was het goedkoper geweest een rode HD aan te schaffen ;)

Yeah, goed hoor! Die staat er zo inderdaad weer bij als een nieuwe. Ga je de kap tijdens de poetsmeeting ook nog onder handen nemen? Ik heb vandaag de mijne weer eens gedaan (ong. 2x per jaar helemaal, met een borsteltje) en daar kwam veel zwart water vanaf. Hij ziet er nu toch weer een stuk frisser uit, ook al is 'ie zwart.

ketelapper zei:
Een serie crapberry plaatjes :rolleyes:

Je hebt duidelijk een betere Crapberry dan ik.:)

De wagen staat er als nieuw bij. Vooral op de lak kon ik echt geen plekje ontdekken.
En dan dat geluid!! :eek:

Echt een prachtig mooie auto. En in de handen van Ketelapper wordt ie natuurlijk in no-time verder geperfectioneerd.
(y)

Oei oei ...... 8 april en werkplaatstijd voor mods en remmelarij (voorremmen trillen) als dat maar mee gaat vallen !

Is al direct onder handen genomen :)

Even 2 tips:
> Wees erg voorzichtig met de klep in de achterbak om de bagageruimte te vergroten. Gaat snel stuk (kabeltje binnenin schiet los) en is dan een dure reparatie.
> Bij de gasdrukveertjes in de achterbak wil het zwarte (bovenste) deel van de cilinder gaan oxideren. Dus misschien een preventieve behandeling met iets roestwerends?

Schitterend, ketelapper! (y) Wat een krachtige kleur. Mooie combinatie zo met het interieur.

Leuk dat er een DRL schakelaar op zit. Dat kende ik nog niet.

En toen was het zo ver... Op 19 maart is het kenteken afgegeven, precies toen ik voor 10 dagen naar Oostenrijk vertrok. Gepland om op terugweg, dus afgelopen zaterdag, via importvriend Sjoeritzz te gaan voor tenaamstelling en de nummerborden. Zo afgesproken, zo gedaan :)

En zondag, gisteren, was heerlijk (y) Heerlijk stuk gereden langs paar Audivrienden. Positieve reacties gekregen van hen. Ook op toestand van de lak van de poetscritici, dus op de poetsmeeting van Audiforum zondag as. weer tijd genoeg om met iedereen te OH'en.

Gas geven is best verslavend in deze auto. Leuk met invoegen. Frappant is wel dat het meeste genieten van het geluid is bij "murmelend" tussen 30km/u en 50km/u door een dorp rollen. Rustig grommen en pruttelen ;) Hoor je dan het beste; boven 100km/u verwaait natuurlijk veel geluid al in de wind. Maar paar keer van 80km/u naar '100+' in de Zeeburger- of A2/Utrechttunnels is ook best leuk :cool:

Bij dooraccelereren is het vooral de souplesse en kracht die mij doen grijnzen; geluid waait dan dus weg. Heel contrast met mijn 2.0-hulpmotortje in het dieselwerkpaard. En ondanks alle Spielerei verbruik van 1:10 gehaald. Niet dat het me veel boeit (anders had ik dit nooit moeten doen) maar valt me dus wel mee.

Vorige week woensdag moeten kiezen tussen piste of S4, was een no-brainer! Op naar de pistes! Maar thuiskomen is dit jaar ook erg leuk geweest.

piste2_zps6f7f8e85.jpg

OF

S4legaal_zps106daa15.jpg

Ik houd wel van én-én maar dan met 11 dagen geduld er tussen :p

Dat is wel heel letterlijk een gele plaat. :) Denk dat velen met mij juist benieuwd zijn naar het kenteken. Maar ik snap het ook als je het om privacy redenen doet. :D

Die Quattro GmbH houder is een beetje misplaatst. Een Audi S wordt nooit gemaakt bij Quattro GmbH, anders dan de Audi RS'en ;)

Erg gaaf, mooi blauw is altijd goed ;) Veel plezier ermee, je hebt een geweldig moment uitgekozen om de eerste km's op Nederlandse bodem te rijden!

@JoelD
Inderdaad KL in Zillertal. Zondag/maandag bijna meter verse sneew gehad.

@Phaeton
Op mijn kentekenbewijs staat "Merk: Quattro"... Was ik ook erg verbaasd over, maar blijkt echt officieel zo te zijn.

Het is en blijft toch echt een dikke bak hoor. Goed ook dat deze een kleur heeft. Dat geeft 'm wat extra's.

ketelapper zei:
@Phaeton
Op mijn kentekenbewijs staat "Merk: Quattro"... Was ik ook erg verbaasd over, maar blijkt echt officieel zo te zijn.

Dan hebben ze zich bij de RDW vergist. Of sjoeritzzz heeft wat geritseld :D Het chassisnummer van een echte Quattro begint met QUA, chassisnummers van Audi's beginnen met QAU. Als jouw chassisnummer begint met QUA, dan is het officieel en heb je een Quattro, en dan hebben ze zich in de fabriek vergist :)

Phaeton W12 zei:
ketelapper zei:
@Phaeton

Dan hebben ze zich bij de RDW vergist. Of sjoeritzzz heeft wat geritseld :D Het chassisnummer van een echte Quattro begint met QUA, chassisnummers van Audi's beginnen met QAU. Als jouw chassisnummer begint met QUA, dan is het officieel en heb je een Quattro, en dan hebben ze zich in de fabriek vergist :)

Ik denk dat je het mis hebt. 2 exemplaren op autoscout gecheckt. Beide van het merk Quattro

Phaeton W12 zei:

Er lijkt tussen 2006 en 2007 een omslagpunt te zijn. In 2006 begonnen de S4 cabrio chasissnummers met WUA en in 2007 wordt het WAU.

O ja, WAU. Apart, nooit eerder gehoord dat Audi-S modellen een Quattro chassisnummer hebben (behalve de S6 Plus). Ik lees op Wikipedia dat er in 2006 een S4 cabrio "25 Quattro" geproduceerd werd door Quattro GmbH, volgens Wikipedia een model voor de Amerikaanse markt. Intussen wel benieuwd of het chassisnummer van de ketelapper S4 begint met WUA.

quattro GmbH has historically only been able to produce one specific model at a time at its sole plant at Neckarsulm. Chronologically, the first quattro GmbH model produced was the Audi RS2 Avant, a joint venture between Porsche and quattro GmbH, from 1994-1996 (and actually built at Porsche's Zuffenhausen plant). After this initial joint venture, all subsequent cars were, and still are solely (with the exception of the Audi TT RS) produced at Neckarsulm by quattro GmbH. The second car was the C4 S6 Plus, produced from April 1996 to July 1997. Third was 2000-2001 B5 RS4 Avant quattro; the fourth was the 2003 C5 RS6 quattro; the fifth was the 2005 B7 A4 DTM Edition saloon. Sixth out of quattro GmbH was the 2006 B7 RS4 quattro, seventh out of quattro GmbH was the 2006 B7 S4 25Quattro and, as of 2009, the eigth and latest offering is the 2008 C6 RS6 5.0 TFSI quattro.

The Audi R8 is built in a new and totally separate quattro GmbH plant at Neckarsulm.

The latest Audi TT RS, and the Audi RS3 are both notable departures from this Neckarsulm-only production tradition. Whilst the TT RS and RS3 were wholly designed, developed and engineered at Neckarsulm by quattro GmbH, they are manufactured alongside their 'lesser' Audi siblings; with the TT RS being manufactured at Győr, Hungary, by AUDI AG subsidiary Audi Hungaria Motor Kft.

quattro GmbH-produced cars from Neckarsulm can be identified by their specific 2nd and 3rd digit of the World Manufacturer Identifier section of the vehicles' Vehicle Identification Number (VIN) - quattro GmbH manufactured cars begin with 'WUA....', whereas cars produced by AUDI AG in Germany begin with 'WAU....'

Yep, chassisnummer begint met WUA. Dat was weken geleden al één van mijn eerste vragen aan sjoeritzz... Ik kreeg chassisnummer via app van hem door en dacht dus aan typefout, omdat ik alleen maar WAU-nummers ken. Bleek toen dus echt wel WUA te zijn. Bij kentekenbewijs dacht ik dus ook aan fout van RDW :rolleyes:
En nu pas snap ik waarom; leer ik dat dit verwijst naar blijkbaar echt aparte productielocatie :) Nooit geweten, nooit verwacht.

ketelapper zei:
En nu pas snap ik waarom; leer ik dat dit verwijst naar blijkbaar echt aparte productielocatie :) Nooit geweten, nooit verwacht.

Ja, de auto's met WUA in het chassisnummer zijn op kenteken een QUATTRO en geen Audi. Normaal betreft dit alleen de Audi RS-uitvoeringen (en de R8), maar dus kennelijk ook de S4 bj. 2006 :D Wel leuk dat je quattro ook een echte Quattro is (y)

Bij kentekenbewijs dacht ik dus ook aan fout van RDW

Beter zo'n fout dan andersom. Er zijn de nodige (geïmporteerde) Quattro's in Nederland die bij Quattro GmbH gebouwd zijn, maar door toedoen van de RDW in Nederland worden geregistreerd als Audi :(

Terug
Bovenaan