ketelapper: jongensdroom is uitgekomen

Wat een ontzettende gave kleur, het twee kleurige interieur maakt het helemaal af....het is de kers op de taart.....of was het de slagroom?.....wat het ook is, hij is geweldig lekker!
Eindelijk iemand die voor iets aparts gaat en niet zo'n standaard kleur als zwart kiest, naar mijn mening toch wel één van de als niet de mooiste kleur voor deze auto.

Ben ik nou in verwarring? Heeft het Autoweek-forum een storing? Of bestond er daadwerkelijk nog geen topic van je geweldige Bentley? Blijft een héérlijke samenstelling en een geweldige auto. Fijn om die hele rits aan foto's (en nieuwe) weer eens langs te gaan.

Prachtig verhaal, fantastische keuze in kleuren van in- en exterieur.
Bijzonder leuk om dit te delen met ons.
Heel veel plezier gewenst met deze zeer unieke en fraaie Bentley.

Ontzettend fijn dat jij de overwegend grijze Europese wegen regelmatig opfleurt met dit bijzondere staaltje autotechniek. Ik kan me helemaal vinden in deze samenstelling en de achterliggende overwegingen, leuk om daarin meegenomen te worden!

Schitterende auto en het verhaal is ook om te smullen.
Ik wens je heel veel plezier met deze fantastische auto.

@adinsx
Er wordt hard gewerkt naar oplevering december a.s. Zelf nu druk bezig met allerlei regel- en beslispuntjes in de laatste fase. Vandaag toevallig met de man van garagedeur en houten gevelbekleding alles doorgesproken en hij heeft alles opgemeten. Levering en montage daarvan half november.

De stukadoor maakt al volop meters. Afgelopen week ook de garage al gedaan. Alleen nog wat lastig inrijden met het hoogteverschil van de grond die nog moet worden aangevuld en bestraat ;)
20250904-134314.jpg

Absoluut geen prots; het is de toon die de muziek maakt!

Heerlijk verhaal over een práchtig samengestelde auto en ik hoop dat je ook wat van je vervolgavonturen wilt delen: heerlijk om meegenomen worden in een droom.

@adinsx
Er wordt hard gewerkt naar oplevering december a.s. Zelf nu druk bezig met allerlei regel- en beslispuntjes in de laatste fase. Vandaag toevallig met de man van garagedeur en houten gevelbekleding alles doorgesproken en hij heeft alles opgemeten. Levering en montage daarvan half november.

De stukadoor maakt al volop meters. Afgelopen week ook de garage al gedaan. Alleen nog wat lastig inrijden met het hoogteverschil van de grond die nog moet worden aangevuld en bestraat ;)
Ahh heel tof. Maakt het feestje nog verder compleet.

Laten we het er op houden dat je verhaal even moest rijpen. En dat heeft die gedaan ;)
Ik heb hem al in het echt mogen aanschouwen maar mooi om alle overwegingen en overpeinzingen er naast te lezen. Het is dat het zo'n prachtig eindresultaat is geworden anders zou je bijna stellen dat het bezit het einde van het vermaak was geweest. Wat een ontzettend gave en zeer smaakvolle samengestelde Bentley is het geworden (y)

Dat wordt een passende slaapplek, zo te zien! Heb je toevallig een deur van Different Doors besteld?
Nee, maar wel precies zoiets.

Ik wil betere kwaliteit dan wat Different Doors levert. Ze maken prachtige dingen maar ook wel beetje cowboystijl met allerlei onderdelen van verschillende merken combineren en zelf knutselen. Heel knap, maar ik ben ouderwets meer van de proven technology en alles van één en zelfde makelij.
En opening over volle breedte met één deur, dus geen spijl in het midden. Dan kom je uit bij industriële Hörmann deur en Awood strips. Het resultaat moet wel worden zoals op foto's van DD. Je ziet straks niet dat er een garagedeur in de gevel zit.

Wat een gaaf verhaal zeg. Leuk om zo jouw ervaringen vanaf de zijlijn te kunnen volgen. Gefeliciteerd met de prachtige Bentley!

Wat een super gaaf en boeiend verhaal! Heel leuk om er nu dit topic er is van mee te genieten! Echt heel gaaf en top gedaan!

Zo, voor het eerst in jaren (en ik zie net dat ik hier al ongeveer net zo lang rondhang als jij o_O) kijk ik weer eens op het forum en hangt dit topic bovenaan. Het laatste wat ik me van je topics herinner was dat je die rode A6 Avant ging/had vervangen ;-)

Maar dan de "B", wat een geweldige uitvoering heb je ervan gemaakt zeg! Dat genieten lukt zo te zien wel, mooi dat je die reis zo deelt.

Ik herinnerde me nog vaag dat je zo'n topbolide had.
Hulde dat je thans me het hele verhaal naar buiten durft te komen en mogelijke afgunst trotseert

Ook hulde dat je - in tegenstelling tot de meesten - bij de ondertekening van de bestelbon uiteindelijk niet voor veilig zwart of grijs bent gegaan!

Er staat een exclusieve droomwagen; al kan ik me niet voorstellen dat jij als detailfreak helemaal tevreden bent met die opzichtige chroomstrip annex luchthapper op de flanken.

Hartstikke mooi dat je toch ook dit topic hebt aangemaakt en dit avontuur ook durft te delen. Ik vond het hartstikke leuk om te lezen welk proces je hebt doorlopen om tot deze configuratie te komen. Opvallend wel dat de locatie van de dealer zoveel verschil in de beleving kan maken. Dat zou je niet verwachten bij een dergelijk merk.

Het is je zeker gegund! Geniet van deze prachtige bolide!

Leuk om te lezen. Ik herinner me nog de eerste berichten over een Golf en later overstap naar een dikke A3 toen ik me moest "redden" met de meest simpele basismodellen in de leaseconfigurator. Dacht toen al: Goh, die man heeft het wel echt voor elkaar.

Mooi om te zien dat er nu echt een supercar staat :)
Geniet ervan!

Mooi dat het verhaal na een paar jaar dan toch online staat, zoals ook hier te zien is wordt het je gegund! Ik begrijp alle overwegingen. RS 5 Cabrio is mooi maar vergankelijk. Nieuwe R8, Ferrari en Lamborghini: even machtig als vluchtig. Als je jezelf een gloednieuwe, toekomstbestendige klassieker gunt voelt ook een 911 als een 'disposable'. Zo'n Bentley is, net als een smaakvol samengestelde Rolls, een van de weinige passende opties als het nieuw moet zijn. Want als ik het goed begrijp is dat het doel: een eenmalige, perfecte auto die nooit meer weggaat.

Als ik tussen de regels door lees betekent dat niet dat het de enige en laatste Bentley is. Maastricht lijkt goed bezig om een Bentayga in te masseren als opvolger van de A8 - en ik zou geen van de partijen ongelijk geven.

Mooi om te lezen! Bentley doet dat natuurlijk ontzettend slim en goed. Je koopt niet simpel een auto maar het draait helemaal om de beleving en de lifestyle die bij zo’n auto hoort. Je voelt je als klant speciaal en krijgt (terecht) het gevoel van exclusiviteit en dat je erbij hoort. Ervaringen die je nooit meer vergeet.

Auto is schitterend samengesteld overigens. Daarmee is het ook echt ‘jouw’ auto. Gaat vast niet (snel) meer weg.
Zelf haal ik naast het rijden veel lol uit het steeds iets mooier en beter maken van mijn auto. Detailen, sleutelen, modificaties uitvoeren. Iets wat je voorheen ook deed volgens mij, maar met de Bentley natuurlijk niet meer zo vanzelfsprekend is. Ik vraag me zelfs af of de gemiddelde Bentley eigenaar zelf op zaterdag met een blauw Stipt-emmertje sop aan de slag gaat op zijn oprijlaan en vervolgens de polijstmachine erover heen trekt om nog wat swirls te verwijderen. Of zelf met wat spateltjes het interieur uit elkaar trekt om nog wat mod’s te doen. Is dat niet iets wat je gaat missen?

Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen. Ik herinner me nog de eerste berichten over een Golf en later overstap naar een dikke A3 toen ik me moest "redden" met de meest simpele basismodellen in de leaseconfigurator. Dacht toen al: Goh, die man heeft het wel echt voor elkaar.

Mooi om te zien dat er nu echt een supercar staat :)
Geniet ervan!
Dank je. Leuk dat je zo lang in je herinneringen hebt staan. De eerste lease-Golf heb ik mogen bestellen in december 1998. ZB-LD-69... Sindsdien nog een Golf IV (1999), die Audi A3 (2001), Audi A4 (2003), VW Passat (2005), 6x Audi A6 (2006 / 2009 / 2010 / 2012 / 2015 / 2019) en nu als 'daily' de A8 (2024). Er zat een leuke vooruitgang in, zal ik maar zeggen :geek:

Want als ik het goed begrijp is dat het doel: een eenmalige, perfecte auto die nooit meer weggaat.Als ik tussen de regels door lees betekent dat niet dat het de enige en laatste Bentley is. Maastricht lijkt goed bezig om een Bentayga in te masseren als opvolger van de A8 - en ik zou geen van de partijen ongelijk geven.
Ik ben dit avontuur inderdaad echt ingegaan als 'once in a lifetime'. Daarom de ook de keuze voor de W12, bijvoorbeeld. Heel veel mensen vinden de V8 beter rijden, want lichter, feller, zuiniger. Maar voor die ene keer in mijn leven dat ik überhaupt over zoiets onvoorstelbaars mag nadenken, wilde ik de meest bijzondere techniek. Van uitstervende soort ook nog. Wens is echt dat ik nog enorm veel jaren van deze bolide mag genieten!

Ik verwacht ook niet direct dat er ooit nog een B naast zal komen voor mij. Zal voor heel groot deel ook liggen aan wat ik komende jaren qua werk zal mogen doen. De A8 als 'daily' is evenzogoed een ongekend genot. De huidige designrichting van Audi zou mij wel naar een ander merk kunnen duwen... plus de transitie naar BEV. Vooralsnog komt Porsche Macan dan bovenaan het lijstje. Maar wie weet wat de aankomende BEV-suv van Bentley op die Macan-basis zal gaan bieden?:unsure:
(of is dat niet officieel bekend en zou ik die informatie van B niet mogen schrijven hier?

Mooi om te lezen! Bentley doet dat natuurlijk ontzettend slim en goed. Je koopt niet simpel een auto maar het draait helemaal om de beleving en de lifestyle die bij zo’n auto hoort. Je voelt je als klant speciaal en krijgt (terecht) het gevoel van exclusiviteit en dat je erbij hoort. Ervaringen die je nooit meer vergeet.

Auto is schitterend samengesteld overigens. Daarmee is het ook echt ‘jouw’ auto. Gaat vast niet (snel) meer weg.
Zelf haal ik naast het rijden veel lol uit het steeds iets mooier en beter maken van mijn auto. Detailen, sleutelen, modificaties uitvoeren. Iets wat je voorheen ook deed volgens mij, maar met de Bentley natuurlijk niet meer zo vanzelfsprekend is. Ik vraag me zelfs af of de gemiddelde Bentley eigenaar zelf op zaterdag met een blauw Stipt-emmertje sop aan de slag gaat op zijn oprijlaan en vervolgens de polijstmachine erover heen trekt om nog wat swirls te verwijderen. Of zelf met wat spateltjes het interieur uit elkaar trekt om nog wat mod’s te doen. Is dat niet iets wat je gaat missen?
Zelfs bij de meest roestige Tacuma den lagen landen mag ik hopen van niet.

Haha :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Het tweaken heb ik zeker wél gedaan, tot grote verbijstering en - daarna - hilariteit bij B Maastricht. OBD-11 doet het ook gewoon op deze über-VW, is toch allemaal gewoon VAG. Meebranden van achterlichten bij dagrijverlichting en bevestigingspiepje van alarm zelfs exact zelfde coderingen als op de Audi.

Alleen het beter 'levellen' van de luchtvering heb ik in de werkplaats laten doen. Ik zag wel dat het helemaal dezelfde kanalen en stapjes waren als bij Audi, maar toch voelde het onrustig om op deze auto, op eerste dag na de aflevering, daar zelf aan te gaan klooien :oops: Monteur vond het prachtig toen ik dit allemaal vertelde.

Ook heeft het interieur al wel spateltjes gezien, bijvoorbeeld bij het plaatsen van dashcam (van FitcamX). En ik wil nog steeds de linkervoet-steun van zwart plastic vervangen door een aluminum versie, als die blijkt te bestaan. Maar verder is er weinig te modden, want alle wensen in interieur zijn af-fabriek al te vervullen en ook gekozen.

Sowieso stel ik me helemaal op als een soort Alice in Wonderland. Ik ben de B-wereld niet gewend, ik sta er helemaal als liefhebber in. Ik merk dat dat juist wordt gewaardeerd bij de dealer, en ook tijdens het fabrieksbezoek. Dat ik Mr. O'Driscoll herkende uit het Bentley The Book, scoorde een high score qua goodwill. Hij staat in dat boek met een 'familieportret' van drie generaties. Zijn vader werkte bij B, hij zelf en zijn zoon toen ook al.

Tijdens onze reizen in het sabbatical jaar heb ik wereldwijd B-dealers bezocht en her en der wat souvenirtjes mee gekregen van die lokale dealer. Eén van de monteurs in Maastricht verzamelt nummerbordhouders, dus die heb ik blij kunnen maken met houders van dealers in US, Nieuw-Zeeland, Canada. Plus een koffiemok van Bentley Melbourne, waar ik er spontaan twee van kreeg daar.

En zelf wassen, jazeker! Blijft toch hobby, ongeacht de waarde van het blik dat ik mooi mag laten blinken.
Maar wees gerust @Elco , niet met Stipt-spul.

En dat vraagt altijd om offers.Een heel simpel voorbeeld uit eigen ervaring: ik reis heel erg veel en probeer altijd wel een beetje tijd te hebben voor leuke dingen. Maar hoe "jetset" het er ook soms uit ziet om te vliegen, lounges op luchthavens, hotels, etc... Ik ben in dat vliegtuig, in de lounge en in dat hotel vrijwel constant aan het werk. En die trips moet ik ook gewoon zien terug te verdienen.
Dank voor de eer:giggle: Zien we elkaar bij KNAC najaarstoer? Ik ben er weer vrijwilliger.

Veel dingen van iemand werk naar andere toe, hebben 'schone schijn'. Reizen inderdaad heel erg, samen met congressen, recepties, diners, ... terwijl ik dat allemaal altijd als noodzakelijk kwaad zag dat heel veel tijd kost (die je niet bij je gezin kunt zijn), sociaal armoedig is (want in je eentje in hotels, of verplicht 'opzitten' bij de zakelijke verplichtingen) en mentaal enorm inspannend is (want continu hoogspanning, snel schakelen met veel contacten en meerwaarde uit de trip halen) en extra vermoeiend is (want het dagelijkse werk gaat gewoon door, dus doe je 's nachts je mails nog allemaal).

Extra bijzonder dat je ook nog een exemplaar hebt met een W12, inmiddels niet meer leverbaar geloof ik. Dus de timing was wat dat betreft perfect.

...de keuze tijdig te genieten lijkt mij een verstandige, dat kan en mag ook tussen het werken door. Ik geloof er zelf in dat niemand weet wanneer het voorbij is en het laatste hemd heeft geen zakken, dus nú moet het gebeuren, simpel!
Toen ik bestelde was al bekend dat de W12 eruit zou gaan. Is uiteindelijk tot begin 2023 bestelbaar geweest en inmiddels is productie gestopt. Laatste kans kunnen grijpen dus voor deze techniek.

Keuze om uit de 'rat race' van bedrijf te stappen is hele goede geweest. Kort na die keuze alweer meerdere keren te jong, te vroeg afscheid moeten nemen van geliefden om ons heen en dat was voor ons grote bevestiging van die keuze. Hard werken blijf ik doen uit plezier en omdat ik een hekel heb aan stilzitten, maar wel 'anders' dan hiervoor. Parallel kun je ook prima goed genieten.

Maar ik hoorde laatste wat een onderhoudsbeurt kost en daar kreeg ik toch een halve hartverzakking van, das meer dan ik uit geef aan een auto.
Maar nu je zo ongeveer het ultieme hebt op auto gebied, wat zou je hier na willen als er ooit een opvolger zou komen?
Bij de auto heb ik onderhoudspakket voor vijf jaar mee 'gekocht' (openhartig: 5k ex). Dan is wel echt alles inbegrepen,: auto neerzetten en later weer ophalen zonder enige rekening. Ook inclusief vervangend vervoer etc. etc.

Opvolger? Denk ik echt niet over, dit is nu mijn keuze voor het leven!

Geweldig verhaal om te lezen, dromen zijn er om waar te maken. Lekker van genieten, knaken op de bank zijn leuk, maar ook niet alles. Ik zou in jouw geval hetzelfde hebben gedaan... al zou ik een paarse kleurvariant hebben gekozen ;-) Denk aan Magenta of Tanzanite Purple

Ah, hier verraadt zich iemand die de B configurator ook wel eens heeft doorgespit ;) Magenta is héél heftig, met behoorlijk veel roze erin. Tanzanite is echt knallend paars, ook gewaagd. Meer subtiel en wel echt paars is Grey violet. Die kleur heb ik in het echt gezien en sprak mij enorm aan.

Veel dingen van iemand werk naar andere toe, hebben 'schone schijn'. Reizen inderdaad heel erg, samen met congressen, recepties, diners, ... terwijl ik dat allemaal altijd als noodzakelijk kwaad zag dat heel veel tijd kost (die je niet bij je gezin kunt zijn), sociaal armoedig is (want in je eentje in hotels, of verplicht 'opzitten' bij de zakelijke verplichtingen) en mentaal enorm inspannend is (want continu hoogspanning, snel schakelen met veel contacten en meerwaarde uit de trip halen) en extra vermoeiend is (want het dagelijkse werk gaat gewoon door, dus doe je 's nachts je mails nog allemaal).
Herkenbaar. Het lijkt romantisch, die 'uitjes' eromheen, maar is het meestal niet. Plus inderdaad dat dat meestal niet het enige is wat je moet doen dus de rest komt allemaal daarbovenop of in het weekend.

Zolang in de basis het werk leuk blijft ;) !

Bij de auto heb ik onderhoudspakket voor vijf jaar mee 'gekocht' (openhartig: 5k ex). Dan is wel echt alles inbegrepen,: auto neerzetten en later weer ophalen zonder enige rekening. Ook inclusief vervangend vervoer etc. etc.
Het is geld, laat dat voorop staan, maar ik vind dit oprecht best een goede prijs.

Idd, ik had het er ook mee op een zeker moment. Om goed te doen voorzien de mensen van de lokale plant uitjes, eens gaan eten met die, dan met die, ergens naar toe terwijl ik daar weinig zin in had na weereen lange dag en liever wat zou wandelen of zwemmen ipv 3h aan tafel met slechtEngels sprekende collega’s .
Enkel Frankrijk en het Westen van Duitsland vond ik nog fijn, kon ik tenminste met mijn eigen auto naartoe en had ik vervoer. In Portugal en bvb Griekenland was ik of aangewezen op meerijden met collega’s van daar of als ik geluk had eens een auto uit de pool kunnen gebruiken.

WAUW, wat een verhaal!! Kan ik alleen maar van dromen, maar niet minder mooi om te lezen!
Hopelijk blijf je mooie verhalen posten. Ik ben niet zo'n reageerder, maar nu moest het gewoon even!

Staat ie dit jaar weer op Mariënwaerdt? Ik heb m daar vorig jaar bekeken. Prachtige auto.
Nogal wat anders dan de grijze A4 die je had toen we elkaar voor het eerst spraken, op een meeting in Maarssen.

Nogal wat anders dan de grijze A4 die je had toen we elkaar voor het eerst spraken, op een meeting in Maarssen.
Ja, de Avuszilveren Audi A4 (B6) die ik reed van januari 2003 tot juli 2005. Dus die meeting is inmiddels meer dan 25 20 jaar geleden :oops:

@Rembrandt Barri bedoelt echt niet de Sprintblauwe S4 cabrio...

Laatst bewerkt:
Die meeting was nog voordat ik mijn rijbewijs had. Ik reed toen mee met RobGT in zijn AX GT, of met Meike in de CX van haar ouders.
2004 denk ik. Je hebt mooie stappen gemaakt sinds die tijd!

Prachtige Bentley in een erg mooie samenstelling! Leuk om mee te lezen hoe dat proces is verlopen. Als ik het me goed herinner (erg lang gelden toen ik net meelas op dit forum...) was het oog voor detail er al bij de samenstelling van een Passat met een Engels (mist)achterlicht, wat voor mij later de reden is geweest dat ik me bij mijn Z4 aan de ongelijke achterlichten ging storen en een Engels achterlicht heb besteld. Nu leer ik weer (als ik het goed begrijp) dat het mogelijk is een auto transparant te wrappen. Of ik ooit zo ver zou gaan weet ik niet, maar bovenop de auto die van zichzelf al prachtig is vooral ook mooi om over de liefhebberij eromheen mee te lezen. (y)

Terug
Bovenaan