Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 3.0 si Individual '08 - Project escalatie

Zo, weer even een update.

Vorige week verhuisd, zodat hij nu ook in Delft binnen kan staan:

yrVsaJLh.jpg

Ik heb met de verhuizing net iets te veel meegenomen, de schokdempers achter (de originele nog) blek nu toch wel op te zijn. Dus vanmiddag vervangen. Hele fijne update, achterkant is nu een stuk rustiger. Nu hij toch op de brug stond, kon ik mooi de onderkant bekijken. Geen gekke dingen gevonden, beetje oppervlakte roest op het subframe en balk onder de radiator. Die heb ik dus even ontroest en beschermd. Ook nog even een uitlaatklem vastgemaakt, hopelijk was dit ook de oorzaak van het gerammel wat ik hoorde.

Een nieuw setje schokbrekers kan echt veel verschil uit maken. Schokbrekers worden de loop van de tijd geleidelijk steeds zwakker, dit verschil merk je pas op als er weer een nieuw setje op zit.

Goed aan de gang met de 155. Blijft leuk. De voorschokdempers zijn een hoop werk maar zijn het ook wel waard. Wordt het echt stukken beter van.

file.php

Net de 75 uit de stalling gehaald. Hij startte meteen na 5 maanden stilstand. :thumb:

Net gewassen, morgen even wat foto's maken en dan een advertentie online gooien.

Voorlopig alleen de 155. Wellicht komt er voor de winter nog een auto die wat beter bestand is tegen slecht weer.

Jammer maar begrijpelijk dat de 75 het veld moet ruimen. Het is dat ik momenteel de ruimte niet heb want een Alfa erbij op termijn zie ik wel zitten!

Ga ik er hier ook niet doorkrijgen.

Argumenten van personen om mij heen:
1. Het is een oude auto
2. En ook nog een Italiaan/Alfa...

Jammer dat ik in de familie de enige liefhebber ben.

Ja, het is jammer. Maar hij had gewoon wat aandacht nodig en die kon ik hem niet geven.

Ik heb overigens al een auto op het oog, maar ik moet nog even wachten met kopen totdat de prijs iets gunstiger is. ;)

Jammer dat de 75 weg is maar soms is het beter voor beiden. Ik ben benieuwd wat je gaat kopen als de prijs gezakt is. ;)
Succes met afstuderen.

Jammer inderdaad dat de 75 weg is, al hoef je je met alleen die 155 ook bepaald niet te schamen! :D Die stond er in Zandvoort ook weer gelikt bij. De 155 vind ik stiekem zelfs wat leuker, de wat meer ondergewaardeerde Alfa die van fundamentalistische liefhebbers minder waardering krijgt.

Thanks. (y) Ik ben ook wel heel blij met de 155. Zit af en toe nog wel eens te kijken naar een iets 'dikkere' uitvoering (2.0 16v of V6), maar die zijn óf heel duur of te slecht. Voorlopig nog maar doorrijden met de 1.7 dus. ;)

Wel twee dingetjes gefixt afgelopen week. Bij een koude start rook ik benzine, dit bleek een slangetje te zijn waar het klemmetje los zat. Als je er in kneep spoot de benzine eruit. Oeps1.

Verder deed de kachel het al een tijdje alleen op stand '4'. Ik had al gezien dat de kabels van de kachelweerstand niet helemaal netjes meer waren, dus die heb ik van de winter opnieuw geïsoleerd. Blijkbaar niet voldoende, want nu bleek dat de stekker was gesmolten. Oeps2. Nu maar even goed gedaan door alles af te knippen en weer netjes te solderen. Hopelijk blijft hij het nu wel doen.

Joël D. zei:
Net even uitgezocht op RDW.
-Er staan nog 484 155's op NL kenteken
-Daarvan hebben er 157 een geldige APK per 1-3-2018
-Er zijn 3 witte 155's in NL met een geldige APK.
-Een andere 155 is een 1.7 met het kenteken HP-FR-27, deze zie ik nog wel eens rondrijden in Delft
-De andere is een V6 van de eerste eigenaar (!!!), kenteken JD-ZH-60. Mocht iemand hem zien rijden, dan hoor ik dat graag, zou graag eens contact met de eigenaar willen hebben.

HP-FR-27 blijkt in januari gesloopt te zijn. Dus nog 2 witte 155's over met een geldige APK.

Zonde Joel maar ja soms ontkom je er niet aan.
Hier ook nog wel eens met een schuin oog naar een Q gekeken. De 155 was toch echt mijn eerste echte mooie auto. De Polo was mijn eerste vervoersmiddel.:)

Joël D. zei:
-De andere is een V6 van de eerste eigenaar (!!!), kenteken JD-ZH-60. Mocht iemand hem zien rijden, dan hoor ik dat graag, zou graag eens contact met de eigenaar willen hebben.
Ik zie zojuist foto's van de JD-ZH-60 verschijnen op Flickr. Genomen door een forummer, wellicht weet hij meer.

michel1975 zei:
Zonde Joel maar ja soms ontkom je er niet aan.
Hier ook nog wel eens met een schuin oog naar een Q gekeken. De 155 was toch echt mijn eerste echte mooie auto. De Polo was mijn eerste vervoersmiddel.:)

Haha echt Italiaans "karakter" :)

Thanks. (y) Ben benieuwd of het lukt om contact te leggen met de eigenaar. Zou wel gaaf zijn, een witte basis 1.7 en een witte 2.5 V6 naast elkaar. De laatste witte 155's van Nederland.

Ik kende vroeger ook iemand met een witte 155. Foto is van 2001, de kans is denk ik zo'n 99% dat de auto niet meer onder ons is...

40992683080_0655c80e65_b.jpg

En in Tsjechie in 2014 een witte 2.5 TD (!) gezien. Gezien de staat is het twijfelachtig of deze ook nog bestaat...

41902945355_1c392f8c4c_b.jpg

Leuke foto's. (y) Op Flickr ben ik nog wel wat witte 155's tegengekomen. In het echt nog niet.

Vanmiddag heb ik eens tijd genomen om een nieuwe raammotor te monteren. Die stopte al een paar maanden ermee na 5 cm. Niet echt handig als je raam helemaal open moet om de slagboom te openen. Meteen de nieuwe motor maar gesmeerd en alles achter het deurpaneel een beetje netjes gemaakt. Het plastic folie en isolatiematerial had ik er de vorige keer niet echt netjes teruggezet omdat ik wist dat het nog een keer open moest. Helaas geen foto's gemaakt, geen zin om mijn nieuwe telefoon smerig te maken. ;)

Die auto die mij gisteren tegemoet kwam ging te snel.....het was een Alfa en hij was wit. :D Meer weet ik niet.

Maar ik was het niet? ;)

Roest gevonden. :eek:

Su8sRJrh.jpg

WsL574Eh.jpg

Valt mee. Achter de plastic plaat heb ik ongeveer 1 kg (droog!) zand weggehaald. Morgen maar even kaal maken en goed behandelen. Meteen even de voor en achterwielen omdraaien, zodat ik eens de huidige achterbanden op kan maken. Die worden wat ouder. En dan natuurlijk de anderen kant ook even bekijken.

:rolleyes: Was een tikkeltje uit de richting denk ik. Kenteken had wel een H.

Balen van de roest trouwens. :( Maar ja, houd je ook niet tegen helaas.

Mwha, ik vond het wel meevallen eigenlijk. Ik had al gezien dat er wat zat. Met een uurtje is dit weer netjes.

Oké, iets meer dan een uurtje. Geeft niet. Uiteindelijk nog wat meer (oppervlakkige) roest gevonden. Dus alles kaal gemaakt, ontvet, in de hammerite gezet en vervolgens getectyleerd. Zie je niets meer van. ;)

gNPSNqsh.jpg

EoWjGMzh.jpg

Volgende week de andere kant.

Meteen de voor- en achterwielen omgewisseld. De achterbanden waren een beetje oud. Ik zag geen droogtescheuren zitten. Ze liggen nu voor, dus slijten ze nu wel. Even kijken of ze niet al te hard zijn, anders meteen vervangen door een nieuw setje.

Nu ben ik ook wel benieuwd...

Een vriend van mij heeft ook jarenlang een witte 155 gehad. Een 1.8 8V. Als vrij jonge auto gekocht met volgens mij zwarte bumpers. Wel een licht interieur. Dat was de tuning tijd dus het is nogal eens verbouwd. Body kit erop en een die grote achterspoiler erop van de 156 challenge. Uiteindelijk weggedaan door de roest achter het achterspatbord (bij een 155 kan je die demonteren vrij makkelijk).

De vervanger was een blauwe V6 met zwart leer waar een Savali kofferklep op kwam (zo'n geintegreerde spoiler). Verder vrij standaard. In die V6 heb ik heel wat puzzelritten enzo gereden.

Nee, helaas. Niet gekocht. Stond niet te koop. ;)

Baur had hem gespot, en mij gevraagd of hij een briefje onder de ruitenwisser moest doen met mijn nummer erop, dat leek mij wel een goed idee. Helaas niets gehoord, tot afgelopen week toen ik ineens een belletje kreeg. Hij bleek te wonen in Rijswijk, dus dat was lekker dichtbij.

Gisteren dus even langs gereden met Micha. Heb wel gezegd dat mocht hij hem ooit willen/moeten verkopen (eigenaar is 80) dat ik dan zeker interesse heb.

Wat goed dat het gelukt is zeg! Ben benieuwd of je er over een paar jaar twee hebt. :)

Rijswijk: 3 plaatsen in NL die zo heten, in Brabant, Gelderland en de bekendste in Zuid-Holland.
Wel cool: als 80-jarige gewoon nog vrolijk rondrijden in de auto die je in 1994 nieuw hebt aangeschaft (Als ik op die leeftijd nog in goeie gezondheid kan & mag auto rijden: ik teken ervoor)

Rijswijk ZH is het. ;)

Hij verontschuldigde zich nog dat de auto smerig was. Hij was net terug uit Engeland. Hij had zijn nicht daar 3 weken geleden opgehaald en vervolgens vorige week weer teruggebracht. Mooi toch, als 80-jarige even twee keer op en neer naar Engeland rijden in twee weken tijd. (y)

Terug
Bovenaan