D-C zei:
Geeft zo'n cabriotop nog extra windgeruis?
Absoluut. Dit was ook het eerste wat me opviel tijdens de (snelweg)rit naar huis. De invloed ervan is overigens pas merkbaar vanaf 120 km/h en vanaf 140 wordt het echt een beetje vervelend, hoewel de auto zelf dan nog wel als een huis op de weg ligt en er geen trillinkje in het stuur te voelen is. Bij alle snelheden onder de 120 km/h, merk je er vrijwel niets van. Bovendien valt al het geluid in de grijze Colt meer op, aangezien hij (nog) geen radio heeft

.
Yellow Cab zei:
Werd de Lancer eigenlijk ook met dat glasdak geleverd?
Nee. Je kon zowel de Colt als de Lancer aankleden met een comfortpakket à 3200 gulden en dit was alleen mogelijk op de duurste 1.5 GLXi-uitvoeringen. Bij de Colt kreeg je voor dat geld:
- stuurbekrachtiging
- elektrische ramen
- super top
Vinkte je het bij de Lancer aan, dan kreeg je:
- stuurbekrachtiging
- elektrische ramen (voor en achter)
- centrale vergrendeling
- twee extra portiervakken in de voordeuren
Wel is de Lancer leverbaar geweest met een ''gewoon'' elektrisch schuifdak en de Colt niet. Dat mensen zo'n oude Mits helemaal niets vinden begrijp ik overigens heel goed. Mijn vrienden verklaren mij dan ook voor gek dat ik voor een Colt uit '88 hetzelfde bedrag neertel als voor een Opel Corsa uit '98.
Ik vind het nu eenmaal heerlijke auto's en mijn twee uitvoeringen rijden ook geweldig en komen dan ook in alle opzichten zeer goed mee met al het moderne spul. Mijn opa was trouwens helemaal verbaasd dat de grijze van 25 jaar oud bijna meer leuke snufjes had dan zijn nieuwe auto. Bovendien blijft het spul maar in 1x starten en vind ik het geweldig om in een auto te rijden die bijna niemand heeft en waarvan bijna niets te koop staat.
Het glazen dak is inderdaad ook de grootste attractie van de grijze Colt en zelfs al zou het lekken als een zeef (wat niet het geval is hoor) en zou hij dicht moeten worden gekit, blijft het geweldig om zo'n bak licht boven je te hebben. Met zonnebril rijden in de grijze Colt is trouwens niet heel prettig, want het glas is rondom brons getint. Het glas van mijn zonnebril is ook enigszins bruin, dus ik vond het met die combinatie wel heel erg donker worden.
Ik was in eerste instantie bang dat de grijze toch mijn favoriet zou worden en iedereen zegt ook tegen me dat ik die witte weg moet doen omdat de grijze een mooiere uitvoering is en veel minder heeft gereden, maar dat zal niet gebeuren. Die witte is ook een geweldige auto die fantastisch rijdt op zijn manier (ze rijden allebei heel anders) en toen ik die auto na een week startte, draaide de boel al voor ik met mijn ogen kon knipperen. Toegegeven, hij heeft driemaal zo veel gereden als de grijze, is een mindere uitvoering en de kleurencombinatie vind ik nog steeds helemaal niets, maar hij ziet er momenteel van buiten beter uit dan de grijze, is van binnen ook nieuw en daarvan weet ik zeker dat hij technisch 110% is en nog jaren mee kan (volgens garage).
Dinsdag krijgt de grijze overigens een nieuwe distributieset, beurtje en wordt hij even helemaal nagekeken om woensdag gelijk door te kunnen naar het schadebedrijf waar de meeste deuken zullen worden verwijderd. Ik vermoed dus dat ik over een kleine week een grijze Colt heb die er van buiten weer een stuk strakker uitziet en waarmee ik met een nog veiliger gevoel de weg op ga.