Opties genoeg in mn wensenlijst

.
Wat nog wel een belangrijk verschil is om te noemen tussen klassiek en modern, is de vaste lasten. Wegenbelastingen en Verzekeringen zijn signifcant hoger voor moderne autos (zeker met een V8) tov klassieke autos.
Voor de Corvette had ik een Casco verzekering voor 400 CHF (+/- hetzelfde in euries) per jaar. Mijn Tesla, is bijvoorbeeld 2.000 per jaar. Parkeerschade, verlichting (matrix-led), velgen etc. is incl. omdat het hele dure zaken zijn om te vervangen.
Mocht je een Bimmer 850i kopen, of een Aston Martin V8 Vantage, wil je die alleen Casco verzekeren? Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Wegenbelasting, is motorinhoud en gewicht afhankelijk. Een klassieker, met klassieke status heeft geen wegenbelasting, of ca. 10% tarief.
Een moderne auto met V8, laten we uitgaan van de Bmw 850i, zal iets van CHF 1,500 per jaar zijn.
Dan heb je het dus over een paar duizend euro verschil per jaar, nog voordat je de auto start. Dat kan allemaal hoor, maar wel iets om rekening mee te houden voor een auto die je relatief heel erg weinig gebruikt.
Ik sluit niks uit overigens hoor, maar ik neem dat wel mee in mijn overweging. Dus ik denk dat het geen Maser of AM wordt

. Ondanks dat ik waarschijnlijk de gaafste autos uit de lijst vind, ben ik nog niet klaar voor die garage bezoekjes

.