Jeff's Tesla MY LR '22 en Thunderbird '57

Nou even een minder populaire vraag, waarom zie ik nergens in de advertentie staan dat het heel lastig is om hem op een Zwitsers kenteken te krijgen?
Dat hoeft toch niet? Is een internationale site, iedereen kan deze auto kopen. Net opgeschreven, uiterlijke staat moet de auto doen verkopen, iedere enthousiasteling weet dat er onderhoud nodig is. Dat de auto in Zwitserland staat is mooi centraal in Europa:)

Dat hoeft toch niet? Is een internationale site, iedereen kan deze auto kopen. Net opgeschreven, uiterlijke staat moet de auto doen verkopen, iedere enthousiasteling weet dat er onderhoud nodig is. Dat de auto in Zwitserland staat is mooi centraal in Europa:)
Ik vind dit soort dingen wel eerlijk als je het vermeld waarom je hem al zo snel weer weg doet.

Dat de Zwitserze mevrouw Maxima: Hij is een beetje dom geweest.

Hij kan ook gewoon zeggen gekocht als handelsobject. Dit is heel iets anders dan een verborgen gebrek.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Vanaf morgen opent zich de veiling op Catawiki.

Ik vind alleen wel dat ze de waardeschatting wat laag zetten, maar goed nu wel met reserve.

Succes!

• Leuk
Waarderingen: JL86
De veiling loopt nog een week, het hoogste bod staat momenteel op €8.000,- met meerdere biedingen tot nu toe, dus wel meer tractie dan op het andere platform. Ook zie ik dat steeds meer mensen de auto in hun favorieten zetten tov het vorige platform.

Ook Tunedimports uit NL verkoopt hier regelmatig Corvettes met momenteel eentje te koop en recent eentje voor 16.5k verkocht te hebben.

Durf ik te dromen? Mijn reserve staat op 14k, wat meer zou natuurlijk leuk zijn!
IMG-0031.png

IMG-0030.png

M.b.t. de Tesla geen nieuws, die rijdt nog steeds zonder problemen, iets meer dan 30k op de teller gezet zonder problemen en zonder extra kosten. Zo’n 500-600 Euro per jaar aan stroom, that’s it!

Over 1.5 week gaan de zomer sloffen met 20 inch velgen er weer op. Hij staat nog op de winter sloffen met 19 inch.

Hij is wel echt ontzettend smerig, ik heb hem echt al 3 maanden niet meer gewassen!

Gemiddelde verbruik staat op iets meer dan 17 kWh/100 km, best wel netjes aangezien ik echt wel doorrijdt. Stevig optrekken en gewoon 135 km/u waar 120 toegestaan is.

Ik moet wel steeds meer gaan opletten dat ik geen boetes ga krijgen, wellicht eens wat gas terug nemen!

Vooralsnog geen graffiti op de auto gekregen en geen baksteen door de ruit, auto brandt ook nog niet!… ;)

Thuis laden is wel echt een uitkomst, wij kunnen met 11 kW thuis laden dus dat gaat nog vrij snel, ik heb de kabel aan het laadstation hangen, dus kwestie van inpluggen (10 sec werk?) en de laadsessie met m’n badge aan m’n sleutel bos of via de app starten. Meestal doe ik dit bij 40-50% SoC t/m 80%. De ene week wat vaker dan de andere, maar sinds ik thuis laad, ben ik helemaal niet meer met het verbruik bezig valt mij op.

450-500km op een volle accu is realistisch afhankelijk van m’n rechtervoet, maar bij dat soort afstanden merk ik dat ik vaker de trein pak.

Bijv. Zürich - Genève zo’n 300 km, 3 uur zonder file, maar je hebt altijd file. Of 2:50uur met de trein. Ik heb een eerste klas abo van m’n werk, dus kan heerlijk werken en een kop koffie drinken in de trein.

Eind mei naar Italië, Marina di Venezia, zo’n 630km afhankelijk van de route, dus met 1 keer laden te doen, maar we stoppen meestal 2 keer vanwege m’n zoontje.

Voor ons de ideale uitkomst als daily. Ik zit al wel stiekem om mij heen te kijken, maar het kost gewoon teveel geld om nu van EV te wisselen en het levert dan te weinig op.

Bijv. Zürich - Genève zo’n 300 km, 3 uur zonder file, maar je hebt altijd file. Of 2:50uur met de trein. Ik heb een eerste klas abo van m’n werk, dus kan heerlijk werken en een kop koffie drinken in de trein.
Dat is een bijna koninklijke manier van reizen. Ik heb de treindiensten in Zwitserland altijd als erg prettig ervaren. Als je dan ook nog kunt werken dan is het ideaal natuurlijk.

En mooi dat er meer interesse lijkt te zijn nu. Hopelijk kom je ruim boven je reserve uit dit keer.

@PauseBreak ja klopt het OV in Zwitserland is heel erg goed en bij veel bedrijven krijg je een jaar abo op het OV. Met mijn baan ben ik wekelijks onderweg en ik wissel dit af ofwel met de auto ofwel met de trein. Afhankelijk van de locatie waar ik naar toe moet.

Het hoogste bod staat inmiddels op €10.000,- met 171 mensen die de auto in hun favorieten hebben staan, tov de vorige veiling (66), is er in ieder geval meer beweging rondom mijn advertentie.

De blauwe Corvette is afgelopen zondag voor €16.033,- verkocht als referentie.

Kijk, dat gaat de positieve kant op, laten we hopen dat de zon wat gaat schijnen, dan denken we allemaal wat meer aan een opendak, en niet de kachel aan.

• Leuk
De laatste 24 uur van de veiling zijn zojuist ingegaan!

Het huidige hoogste bod bedraagt €12.000,- en komt uit Slovenië (denk ik, vlaggen van Slowakije en Slovenië lijken veel op elkaar).

Al veel biedingen vanuit verschillende landen:
Spanje, Roemenië, Italië, Frankrijk, Noorwegen, Griekenland en Slovenië.

Zo’n 266 mensen hebben hem in hun favorieten staan dus hopelijk loopt het morgen voor het einde nog wat verder op.

Catawiki

Misschien dezelfde kerel die op de andere veiling het winnende bod had.
Als hij graag z’n geld uit geeft aan commissies betalen van veilingsplatformen dan moet hij dat vooral zelf weten. Lijkt mij zelf geen hele fijne business case haha ;)

Voorzichtig aan gefeliciteerd dan. Hoe lang heeft de koper nu de tijd?
Dank je! Eerlijk gezegd geen idee, de koper moet nu naar Catawiki het geld overmaken. Ik neem aan dat er nu contact komt. Even wachten!

Ik hoop ook dat je het straks achter je kan laten.
Ja ik ook, maar ben pas blij als hij weg is en het geld op de rekening staat. Dan kan ik het hoofdstuk afsluiten en verder gaan kijken!

Dit topic even gemist, maar wat een verhaal joh! Jammer dat het zo is gelopen, hopelijk gaat hij nu wel weg zonder gezeik en kan je door naar het volgende hoofdstuk!

• Leuk
Dat maakt mij op zich niet zoveel uit, wat alleen raar is bij Catawiki dat ik de koper niet kan benaderen. Ik zit momenteel dus in de wachtkamer…

GTST is er niks bij… maar goed, laten we goede hoop houden en hopen dat de koper de komende paar dagen wat knaken gaat over maken!

En ik mijn vriendin vandaag becommentariëren dat ze op een lijn stond... op een vrijwel lege parkeerplaats! Kon het niet laten, maar iedereen kan vast bedenken welk gezicht ik kreeg...
Dit is wel echt next level slecht parkeren... overigens heb ik een collega die haar auto ook zo parkeert... en dat vrijwel altijd!

Ja oud vrouwtje, haar man is slecht ter been dus ik wil er geen groot probleem van maken. Maar ik spreek haar de volgende keer er wel op aan. Ze mag van mij prima op de lijn staan, daar is genoeg ruimte voor, maar dit is wel te ver. Anders mag ze straks ook 1/3 van de huur gaan betalen :p

Catawiki heeft zojuist een herinnering aan de koper gestuurd voor de betaling, want die is nog niet binnen! Ik voel de bui al hangen…
Stel... de hoogste bieder komt niet over de brug. Wat zijn dan de vervolgstappen? De beste persoon moet nog steeds een zekere commissie betalen aan Catawiki, maar heb jij dan nog kosten (gehad)?

Als de hoogste bieder niet over de brug komt, kun je daar weinig tegen doen. Ik heb zelf geen kosten gehad tot nu toe aan beide veilingen maar verlies wel veel tijd zo. Het vertrouwen in deze platformen is dan langzaam ook wel weg…

Als dit niks wordt kan je altijd nog consignatieverkoop overwegen toch? Misschien dan wel in Nederland i.v.m. makkelijker op kenteken te zetten.

Als de hoogste bieder niet over de brug komt, kun je daar weinig tegen doen. Ik heb zelf geen kosten gehad tot nu toe aan beide veilingen maar verlies wel veel tijd zo. Het vertrouwen in deze platformen is dan langzaam ook wel weg…
Is zo'n bod niet bindend dan?

Terug
Bovenaan