Jeff's Tesla MY LR '22 en Thunderbird '57

Die ken ik, alleen in Zwitserland verkopen is heel lastig omdat je hem hier niet op kenteken krijgt, dus dat is voor dat soort jongens ook niet interessant. Hij moet dus eigenlijk naar het buitenland. NL is dan denk ik de makkelijkste optie, tenzij ik hem “as-is” bijv via Catawiki of Collectingcars verkocht kan krijgen.

Tjonge wat zuur. En wat een dilemma nu. Vooral jammer omdat zo'n auto je plezier moet geven in plaats van slapeloze nachten.

Ik heb geen verstand van importeren, exporteren en al de regels eromheen. Ik sta al verbaasd dat er per land een groot verschil is.

Veel succes met wat je besluit ook wordt.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Die rode is wel een mooie, 1976 is volgens mij ook een modeljaar wissel, 76.2 meen ik.

Nu eerst even week end, en van de Tesla genieten. Ik heb je een bericht gestuurd via de zakelijke weg:)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Jeetje! Wat balen zeg. Hopelijk vind je een oplossing in de breedste zin van het woord.

• Leuk
Dank je! Komt wel goed allemaal, maar het is gewoon heel jammer dat dit allemaal niet gaat lukken. Uiteindelijk duur leer geld, maar als je die niet betaald dan weet je het ook nooit.

Het hele importeren etc. ansich was al leuk en spannend!

Net terug van de garage, slecht nieuws... deze gaat niet door de keuring komen in Zwitserland. De emissie waarde waaraan hij moet voldoen een ppm waarde van 400 ligt momenteel in de buurt van 6.000. De monteur gaf aan dat het er naar uit ziet dat de cilinders etc. ook allemaal vervangen zijn. Dat kan kloppen want het is een "rebuild" motor.
Zo dat is flink balen man…!

Ik zou ook zoals hier al gezegd eens met André Boer bellen, die kan hier met al zijn kennis en ervaring sowieso wat zinnigs over zeggen.

Wat ik mij wel afvraag over die ppm waarde van 6.000, zou hij daarmee in NL wel door de RDW keuring komen?

• Leuk
Als ik het goed begrijp testen ze in Nederland niet specifiek daarop bij de RDW, je moet wel de documentatie daarvoor aanleveren maar ze doen er niks mee. Bij de APK zelf ook niet dacht ik?

Uiteindelijk duur leer geld, maar als je die niet betaald dan weet je het ook nooit.

Mijn motto is altijd: spijt doe ik niet aan. En áls ik spijt heb van iets wat ik heb gedaan, heb ik dat altijd liever dan iets niet doen en mij dan continu blijven afvragen ‘of ik het niet had moeten doen’

Goed spijt hebben mag af en toe wel, zo heb ik nog wat goudstaven van een Nigeriaanse prins te goed… dat is een projectje waar ik spijt van heb ;)

Maar in dit geval heb ik wel een leuke en leerzame tijd gehad en mijn Corvette verhaal is bij lange nog niet klaar. Dus komt allemaal wel goed ;)

Misschien wil die Nigeriaanse prins de Corvette wel kopen.

Nee maar wat een zure wending zeg, heel erg jammer zeg! Ik zou inderdaad ook de Catwiki (of vergelijkebaar iets) weg bewandelen.

Ik denk wel dat we over een tijdje lezen over een toffe auto naast de Tesla! :) Succes!

• Leuk
Ik heb nog even teruggekeken naar de specificaties van de auto:
  • Mike Mancini-built 5.7-liter V8
  • HEI distributor
  • Moroso engine oil cap
  • Bright valve covers
  • Aftermarket air filter housing
  • Edelbrock Performer intake manifold
  • Long-tube exhaust headers
  • Flowmaster mufflers
Als ik het dus goed begrijp is dat het probleem? Niet origineel en geen papieren om het een en ander te ondersteunen. Jammer, maar het blijft een mooie auto, dus dat komt wel goed.

• Leuk
Jammer om te horen dat de Corvette niet door de keuring komt. Catawiki kan best een handige site zijn als je besluit de auto te verkopen, voordeel is dat mensen uit meerdere landen mee kunnen bieden.

Is die emissietest trouwens alleen nodig bij import of moet je na het importeren de auto ook nog periodiek laten keuren? Als zo'n test vaker moet zou het zo goed als onmogelijk worden om een opgevoerde auto te bezitten.

• Leuk
@Twix dat klopt, plus performance headers. Potente motor dat merk je ook, dik geluid ook, alleen vinden de Zwitsers dat niet leuk :(.

@944 Catawiki staat op m’n lijstje, al eens eerder wat verkocht daar, betaal je wel 12% fee. Ik wil ook Collectingcars proberen.

De homologatie testen zijn eenmalig, de emissietest (zoals afgelopen week), is periodiek.

Ik “probeer” als mijn agenda het toelaat en tevens het weer, donderdag een eendagskenteken te halen, naar een mooiere locatie te rijden om vervolgens een fotoshoot te doen.

• Leuk
Waarderingen: 944
Het lijkt erom te gaan dat je zowel op papier kloppend moet zijn (modificaties maken de oorspronkelijke USA typegoedkeuring ongeldig) als in werkelijkheid tijdens een emissietest (volgens de EU norm uit die tijd) moet voldoen.

Dat gaat je hooguit lukken als de modificaties "California-compliant" zijn uitgevoerd; want dan krijg je van de tuner of de onderdeel-leverancier een certificaat. Dat je zo een hoge HC uitstoot hebt zegt me dat 1) de afstelling echt niet lekker zit, maar ook 2) dat er qua onderdelen voornamelijk niet "California" onderdelen gebruikt zijn.

Een heel hoge HC uitstoot geeft ook vaak redelijk wat CO uitstoot maar voor Nederland zou deze auto nog wel als oldtimer ingevoerd kunnen worden en met wat stevig afstelwerk en hier en daar wat onderdelen vervangen krijg je die wel aan de CO norm. Groot voordeel van de NL test voor zo'n oldtimer is dat het met warme motor is; terwijl de emissietest met "koude" motor wordt uitgevoerd. Mijn C4 Corvette (California spec) is nagenoeg origineel maar mist de 2 koud-start katalysatoren (de "hoofd"katalysator is er wel) en met warme motor heeft deze dus heel erg lage uitlaatgas waarden maar met koud start komt er best veel HC en CO uit - maar dat voldoet voor APK en oldtimer import.

Als ik jou was zou ik gaan kijken (bv bij Andre Boer - die heeft een hele serie aan Zwitserse klanten waarvoor hij auto's uit EU en USA heeft geregeld, op kenteken gezet in Zwitserland en het onderhoud voor verzorgt. Er staat daar eigenlijk altijd wel minimaal 1 Corvette in de werkplaats op Zwitsers kenteken) naar een C3 die je wel op kenteken gaat krijgen en dan die van jou inruilen.

• Leuk
Ik heb inmiddels contact gehad met Collectingcars en we gaan hem op een no reserve veiling zetten. Dat is de makkelijkste oplossing op dit moment.

Erg jammer dat je hem niet op kenteken krijgt, ik vond het hele aankooptraject leuk om te volgen en had nog vele verhalen willen lezen over de avonturen die je er mee beleeft had.

• Leuk
Ik will deze week nog wel voor je naar André Boer gaan, was vandaag in Epe, en morgen in Deventer, dan is Wezep op weg naar huis. Zal eind van de week ook nog in Apeldoorn zijn.

• Leuk
@A3 White dat waardeer ik, als jouw agenda het uiteraard toelaat. Ik ben zelf vrij druk en probeer het e.e.a. tussendoor te doen maar ik ben gebaat bij een snelle en makkelijke oplossing.

Nee dat is ook zo, maar als ik er nog een half jaar mee zit dan heb ik daar ook niks aan.

Onder aan de streep kost tijd ook geld, maar ik wil hem natuurlijk niet voor een bodemprijs kwijt.

Echter rijdt ik liever langs de Amalfi kust met een andere Corvette in de zomer ;).

Ik had eigenlijk al wat uitgestippeld met m’n pa omdat we op vakantiehuizen jacht gaan…

Kan natuurlijk ook met de Tesla, maar zeg nu eerlijk met een Corvette is dat natuurlijk wel wat leuker!

Dat doe ik ook, ben wat om mij heen aan het informeren en het zal zeker nog een aantal weken duren voordat “een” veiling van start gaat. Als ik tussentijds een betere deal kan doen dan sta ik daar uiteraard open voor.

Ik zou bijna zeggen, ruilen voor mijn Subaru?

Maar die heeft ook tuning en de katalysator ligt in de schuur...:unsure:

haha! Ik wil in eerste instantie gewoon een Corvette terug kopen. Op mijn lijstje staan ook al lang andere type autos maar voor mijn gevoel is mijn Corvette verhaal hier nog niet klaar.

Dat zou kapitaalvernietiging zijn, een auto uit de USA importeren en een paar maand later weer exporteren naar de USA :D

Net de Vette even naar buiten gereden, ik dacht het zonnetje schijnt, tijd voor wat foto’s!

Vandaag een advertentie online zetten en dan kijken of er vraag naar is. 23 maart start de veiling op Collectingcars, daar zal hij dan ook aan mee doen. In de tussentijd doe ik nog een fotoshoot met een fotograaf, want mooie foto’s verkopen beter natuurlijk.

IMG-6781.jpg

IMG-6776.jpg

IMG-6769.jpg

IMG-6784.jpg

IMG-6787.jpg

IMG-6796.jpg

IMG-6792.jpg

Wellicht als ik hem zo niet verkocht krijg, eerst zo eens proberen en via de veiling komt de koper hem met transport voor de deur ophalen. Makkelijker wordt het niet.

Ik vind de foto's best mooi. En ja, zo'n auto daar zal alleen een liefhebber op aanslaan en dan vooral eentje die de aanpassingen leuk vindt. Maar ja 1 liefhebber met gevulde portemonnee is genoeg.

Het is vooral jammer dat we net weer in een verhuizing zitten. Voorlopig krijg ik mijn vrouw niet zo gek om een extra auto aan te schaffen. Dus succes met de verkoop!

• Leuk
Krijg tevens net dit binnen als text bericht:

Bjr

j'ai vu votre annonce et je suis très intéressé par l'achat de la voiture.

envoyez moi svp le prix final et des photos à :
matheussenlouis1@gmail.com

Merci
————
Hij is echt heel erg geïnteresseerd en of ik foto’s kan sturen en mijn beste prijs… geen andere vragen en geen eerder contact.

Koekoek! Trappen mensen hier echt in?

Het is wachten op de eerste vraag op het forum van iemand die een Corvette wil kopen en er één gevonden heeft in Zwitserland voor een hele scherpe prijs.

De verkoper wilt er snel vanaf omdat hij de auto in Amerika heeft gekocht maar hem niet op kenteken kan krijgen.

Dat gelooft toch niemand?

@A3 White ik heb net even met Boehi gesproken, maar die bevestigde eigenlijk alleen al wat ik wist. Zelf heeft hij geen interesse.

Ik heb net een Duitse collega 10% finders fee aangeboden, hij gaat bij een paar bekende in Duitsland even navragen.

Vandaag de Corvette van binnen en buiten gewassen.

Voor het interieur heb ik een Meguiar all purpose spray, werkt goed. Voor het exterieur een Gyeon Car Shampoo Q2M Bathe met Muc-Off wash mitt plus nog een paar microfiber doekjes. Mooi glimmend resultaat!

Morgen heb ik een date met een fotograaf, hij gaat de auto fotograferen voor de veiling.

In principe einde middag afgesproken, zodat de zon goed staat (als ie doorbreekt), we rijden dan naar een locatie hier in de buurt.

Voor de veiling heb ik zo’n 150-200 foto’s nodig, dus zal wel even duren.

Wellicht trek ik m’n Reno 911 outfit uit de kast, voor het geval ik nog zelf ff over de motorkap moet ;)

IMG-6937.jpg
IMG-6930.jpg
IMG-6936.jpg

De Tesla is nog ontzettend smerig, die krijgt echter geen speciale behandeling, die schuif ik binnenkort wel weer door een wasstraat!

Terug
Bovenaan