Jeff's Tesla MY LR '22 en op zoek naar iets nieuws!

met dit weer ga ik niet op zomerbanden rijden (Michelin Pilot Sport).
Volgens mij zijn dit de "Winterse Omstandigheden" waarbij je zelfs een boete kunt krijgen als je met zomerbanden rijdt...
Althans in Duitsland.
In Zwitserland zijn ze vreemd genoeg iets schappelijker zolang je geen hinder/verkeersproblemen/ongevallen veroorzaakt...

• Leuk
Waarderingen: JL86
Vandaag weer even met de Corvette bezig geweest. Accu eruit gehaald want die was toch leeg, wilde ook even weten wat voor een type accu het is. Staat geen merk op, maar in ieder geval wel het Ampere: 690 A. Ook zitten de aansluitpunten aan de zijkant en niet de bovenkant. Dus nu kwestie van een nieuwe bestellen.

Ik ben weer even verder gegaan met de midden console, wat een gedoe, best lastig om het er goed af te krijgen, m’n vingers opengehaald, maar tja bloed zweet en tranen hè! Die eerste twee kan ik al afstrepen :rolleyes: .

IMG-5648.jpg

Alleen het klepje van de asbak blijkt nog lastig, daar ga ik morgen even mee verder. Komt met name omdat ie constant beweegt dus dan is het gewoon lastig “wiggen”.

IMG-5649.jpg

Voor het tweede gedeelte de radio eruit, dat ging vrij makkelijk, een aftermarket radio die er zo uitschuift. Ik heb ook nog een afstandsbediening gevonden in de auto, die zal wel van de radio zijn.

IMG-5650.jpg

Uiteindelijk aardig gelukt allemaal. Kwestie van wat lijmresten verwijderen en goed poetsen.

Next step, snelheidsmeter, daarvoor moet ik wat schroeven los draaien en het plastic bescherm kapje verwijderen. Ik heb al gezien dat een schroef precies boven het stuur zit en er dus heel weinig plaats is. Even uitvogelen hoe ik dat ga doen.

Accu vervangen omdat ie leeg is, maar is ie ook stuk dan?
Dat fineer wel lastig als het niet je smaak is.

@Carkiller ik weet niet of de accu nog goed is of niet. Ik heb helaas geen oplader om het te testen. Kan dus A eerst een oplader kopen of B meteen een nieuwe accu of C beide… ik zie alleen wel dat die ca. 690 amp batterijen die in deze auto passen lekker duur zijn :(

@Carkiller ik weet niet of de accu nog goed is of niet. Ik heb helaas geen oplader om het te testen. Kan dus A eerst een oplader kopen of B meteen een nieuwe accu of C beide… ik zie alleen wel dat die ca. 690 amp batterijen die in deze auto passen lekker duur zijn :(
Ik zou die accu bewaren. Met beter weer terug in de Corvette, starten met startkabels en eens een flink stuk gaan rijden. Is ie dan weer vol en blijft hij het doen, dan heb je een reserve.

• Leuk
@Pietzoveel die heeft te weinig CCA, is nodig om zo’n V8 goed te kunnen starten, ben wat onderzoek aan het doen. M’n huidige heeft 690, dus wil iets vergelijkbaars.

Laadt die oude accu eerst eens op aan een druppellader. 2,5 maanden op zee en hoe lang stond ie daarvoor al stil? Als er maar een beetje lekstroom is (van de radio bijvoorbeeld) is zo'n accu zo leeg, maar niet direct kapot.

Ik heb toch alvast een nieuwe accu besteld, want ik heb momenteel ook geen druppel. Ik bewaar de huidige accu en kan hem altijd later nog even testen, maar omdat ik nu geen stroom heb kan ik ook niks nalopen of testen. De elektrische deurvergrendeling doet het dus bijv. ook niet. Dus ik wil gewoon zo snel mogelijk stroom hebben, dan kan ik namelijk een lijstje maken van wat wel en wat niet functioneert.

Tevens wil ik ook asap de auto goed wassen en onder een beschermhoes zetten.

Je hebt geen multimeter?
Kan je ook een accu mee opladen.

Aanvulling, wat kan hoeft niet veilig te zijn dus beter geen risico.,,

Nee heb ik ook niet. Wel een stekker voor m’n Tesla, zal ik daar wat koperdraadjes in steken ;).

De sneeuw die er nu ligt verdwijnt als het goed is de komende dagen en dan blijft het de komende week droog. Dat biedt mij de kans om naar buiten te gaan met de auto, wat daarna wellicht lang niet mogelijk is. Vandaar dat ik snel die keuze heb gemaakt!

aHR0cHM6Ly93d3cueXVhc2EuY28udWsvbWVkaWEvY2F0YWxvZy9wcm9kdWN0L3kvYi95YngzNzgwX3l1YXNhX3dlYi5qcGc=

Mooi, de Corvette is thuis!! Lekker al aan de slag gegaan, voor het parkeren, als het je eigen plek is even een tennis of golfbal aan een touwtje hangen, als de voorruit de bal raakt stoppen met rijden, doen wij als een jaar of 8…..nooit schade gehad. En zeker vooruit parkeren, anderen kunnen de voorkant ook niet echt zien.

Ik zou een kill-switch op de accu plaatsen, als de auto 2-3 maanden stilstaat dan is dit wel handig, doen wij altijd, ook wegens lekstroom (heb nog geen idee waar, en dat is al 8 jaar zo:)). Als wij ergens parkeren dan laten we de dakjes eraf en deuren niet op slot, maar wel de accu even los.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
In een multimeter zit ook een batterijtje, die stroom kun je naar de auto accu sturen en dan... nee ik vat hem ook niet.

Ik vind een Corvette een hele mooie auto om naar te kijken. Maar hij hoeft voor mij niet te rijden, ik vind zo'n V8 echt nks. Waarschijnlijk ben ik daarmee de enige op het forum.

Vandaag ronde 2 Jeff vs. Laminaat:

Eerst de plastic bescherming eraf gehaald voor het klokkenhuis. Dit ging vrij makkelijk op 1 schroef na, ik had geen korte schroevendraaier dus heb een bitje van m’n boormachine gebruikt en al mijn innerekracht via mijn duim en wijsvinger eruit laten komen, nog gelukt ook nog… eerst met een knijptang op het bitje maar dat lukte niet!

IMG-5660.jpg

Beetje friemelen allemaal achter het stuur, maar uiteindelijk alles eraf gekregen.

IMG-5662.jpg

Het laminaat op de asbak bleek mijn grootste vijand, hand weer opengehaald, maar uiteindelijk gelukt. Ik denk dat ik zeker 40-45 min alleen met dat asbakje bezig ben geweest, man man man!

Alles even met een doek en warm water “gepoetst”, en ziet er een stuk beter uit zo:

IMG-5669.jpg

IMG-5670.jpg

IMG-5671.jpg

Bitjes hebben vaak een engelse maat van de steel... ik gebruik regelmatig het 1/4"rateltje met een passend 1/4 "inch dopje waar de bit inn past. Met je duim kan je eea aandrukken in de kruiskop en met je hand om de ratel kan je makkelijk los en vast draaien.

• Leuk
@Barri ik ben aan het rondkijken, ofwel grijs ofwel zwart. Origineel was het grijs volgens mij. Stuurtjes zijn echter wel snel 300 euro plus verzendkosten. Het geld stroomt er uit zo, zonder dat de auto nog maar een kilometer gereden heeft :rolleyes: . Dus wellicht wacht ik nog even met het stuur, denk er nog even over na!

Je vraagt je echt af… waarom… heb je er ooit laminaat tegenaan geplakt. Het is zoveel mooier zo.

• Leuk
Het laminaat was wel erg bling-bling inderdaad. Maar het valt me op dat je nu alle schroefjes van de metertjes in de middenconsole ziet zitten. Hoort dat zo, of hoort er eigenlijk iets anders overheen?

• Leuk
Alle meters met schroefjes horen zo, dit is volledig origineel op de radio na.

Ja ik snap ook niet waarom iemand voor dat laminaat kiest, maar ik kon daar bij de koop gelukkig wel doorheen kijken. Een easy fix zonder extra kosten. Liever dat dan dat er een gat in de stoel ofd zit.

Ik stapte daarna weer ff in m’n Tesla, wilde die ook ff van binnen schoonmaken. Dat is wel het uiterste van 2 werelden m.b.t. het interieur :ROFLMAO:

Zo, dat is echt wel een goede beslissing om dat laminaat eraf te halen. Ziet er veel beter uit nu! (y)

• Leuk
Die schroefjes die je ziet zitten zijn allemaal nep, om dit console er uit te halen kan een grote klus zijn als alles nog origineel in elkaar zit. Zit normaal gesproken ook vast aan het platte seel.

Ook de enkele DIN radio opening is achteraf er in “gezaagd” dat was een vrij normale aanpassing toen der tijd.

Wij rijden al 8 jaar met een opening in het dit console voor het plaatsen van een radio.

Heb je geen föhn gebruikt om het spul eraf te krijgen?
Nee helaas geen stroom aansluiting in de garage. Ik heb een set plastic wiggen, daar gaat het ook prima mee en kreeg het lijm residue er ook aardig van af.

Die schroefjes die je ziet zitten zijn allemaal nep, om dit console er uit te halen kan een grote klus zijn als alles nog origineel in elkaar zit. Zit normaal gesproken ook vast aan het platte seel.

Ook de enkele DIN radio opening is achteraf er in “gezaagd” dat was een vrij normale aanpassing toen der tijd.

Wij rijden al 8 jaar met een opening in het dit console voor het plaatsen van een radio.
Niet eens opgevallen dat ze nep zijn! De opening zie je idd goed dat het achteraf gezaagd is, ik verwacht overigens ook niet dat ik de radio veel zal gebruiken.

ik verwacht overigens ook niet dat ik de radio veel zal gebruiken.
Bij mij zit er een Corvette radio in die eruit ziet als een oude radio maar is wel digitaal. Ik heb hem nooit aan, de speakers zijn ook niet geweldig. Meestal rij ik zonder muziek (er gaat niks boven de brullende V8), en wil ik wel muziek dan leg ik de JBL speaker achter de voorstoelen, dat klinkt super.

Daar is de Corvette dan eindelijk! Mooi hoor. En als ik het zo lees, heb je de komende maanden nog wat voorpret alvorens je kan rijden.

Is het niet de moeite waard om ergens een garagebox(met stroomaansluitingen) te huren? Al weet ik niet hoe het aanbod hiervan is in Zwitserland.

• Leuk
@Blox dan moet ik daar echt naar op zoek, terwijl hij nu in onze afgesloten parkeergarage staat en ik alleen naar beneden hoef te lopen. Als het droog weer is (ook in de winter) kan ik dan makkelijker ff een rondje rijden dan dat ik eerst nog naar een andere locatie moet. Ik kan er eventueel nog over nadenken om een stroompunt te laten aanleggen, moet opzich geen probleem zijn omdat wij ook laders voor EVs hebben.

• Leuk
Waarderingen: Blox
Toch maar besloten om een ander stuur te kopen, via eBay. Het gaat om een herproductie stuur, dat met het interieur matched. Smoke Grey leather met Satin finished spokes. Wel prijzig met verzendkosten ($357), maar ik weet nu al dat ik mij aan dat houten stuur ga ergeren.

Plus dan heb ik het interieur weer zo goed als terug naar het origineel.

IMG-5680.jpg

Zo komt het er dan uit te zien:

IMG-5677.jpg

Weer een mooie update, heb je rekening gehouden met de import kosten? Wij hebben eerder dit jaar ook een nieuw stuur er in gezet, niet moeilijk, maar let op afstelling, je kan het stuur verstellen, en deze verstelmogelijkheid zit in combinatie de moer die het stuur op zijn plek houd. Als dit niet lekker zit dan geef je straks gas en komt het stuur naar je toe, ook leuk, maar je schrikt wel even.

• Leuk
@A3 White yes, wij moeten hier in principe alles importeren. ca. 4% importeerbelasting en 8,1% BTW, dus valt mee. Met betrekking tot de verstelmogelijkheid is dat wel zeker een goede tip en zal er rekening mee houden! Want dat lijkt mij inderdaad wel schrikken als je gas geeft en je stuur "los" komt.

Ja, kijk ook goed naar de claxon ring, die zit daar ook, en ook eea aan veertjes, die willen nog wel eens stuk gaan........ik heb nog wel iets liggen volgens mij. Ik heb extra besteld toen wij het stuur vervingen. Er kan ook iets meer ruimte tussen claxon en stuur zitten, heeft te maken met de schuinte van drie spaken in het stuur.

• Leuk
en deze verstelmogelijkheid zit in combinatie de moer die het stuur op zijn plek houd. Als dit niet lekker zit dan geef je straks gas en komt het stuur naar je toe, ook leuk, maar je schrikt wel even.
Vergeet die moer niet aan te draaien haha ! Uit ervaring kan ik vertellen dat je het zo vergeet , vol enthousiasme stuur plaatst plus (evt) airbag en dan denkt hé… ik heb een hele grote bout over :ROFLMAO:

Stuur zet je al vast met 3 boutjes, houden de claxon ring ook op zijn plek. Die middelste bout is overigens een aardige kruiskop:)

Het houten stuur kan je nog wel verkopen, is zeker een koper voor te vinden.

Een paar dagen geleden de nieuwe batterij ontvangen, net even aangesloten. Nu heb ik in ieder geval stroom, maar niet voldoende :(. Hij slaat wel over, maar hij slaat niet aan. Het lampje van de batterij brandt ook, dus nu moet ik opzoek naar een oplossing om hem op te laden... Ik heb een stop contact gevonden in de parkeergarage, maar heb een behoorlijke verlengkabel nodig. Dus ik ga dat eens proberen.

batterij.jpg

Ik ben het e.e.a. ff aan het uitzoeken op het wereldwijde web, Volt meter is in principe goed.

Even voltage meten op de polen, kan zijn dat de accu inderdaad niet voldoende kracht heeft. Maar, in de huiskamer opladen en dan mee naar beneden nemen? Een bevriende buur met startkabels?

Mooi dat alles goed onder het laminaat vandaan is gekomen.

Heb je wel benzine? Dan bedoel ik niet in de tank, maar in de leiding bij de motor?

Terug
Bovenaan