Jeep Renegade PHEV: laadt niet op

Goede middag
Is er iemand die jeep renegade rijd en mij kan vertellen waarom mijn auto niet op wil laden r branden twee rode lampjes naast de stekker
Gr Elly

Hier ook laadperikelen, je moet in ieder geval het portier dichthouden anders stopt het laden! Heb je verschillende laadpalen uitgeprobeerd?

Hier ook laadperikelen, je moet in ieder geval het portier dichthouden anders stopt het laden! Heb je verschillende laadpalen uitgeprobeerd?

Ja weet ook niet of ik het goed doe heb de auto net dus dacht stekker erin en laden maar Nasr de stekker beginnen de lampjes groen en blauw en dan darn twee rode

"Verder heb ik een periode gehad dat de auto niet meer wilde opladen. Dit was met een software update verholpen. Kort samengevat heb ik prima gereden met deze leuke auto!"

Andere mogelijke oorzaken van rode lampjes, probleem met de "power supply", de stekker of de auto zelf.

Laatst bewerkt:
Zelf rijd ik voor mijn werk in een Toyota pro ace Electric.
Hierin is de onboard charger vervangen omdat de oude kapot was en de bus niet deed opladen.

Ja weet ook niet of ik het goed doe heb de auto net dus dacht stekker erin en laden maar Nasr de stekker beginnen de lampjes groen en blauw en dan darn twee rode

Heb je een instructieboekje bij de auto?
Misschien staat er daar enige betekenis (hopelijk meer dan: zoek de dealer op).

Voor acute storing moet een dealer toch tijd vrij maken, lijkt mij.

Hoeveel procent batterijvulling heb je nog?

Heb je een instructieboekje bij de auto?
Misschien staat er daar enige betekenis (hopelijk meer dan: zoek de dealer op).

Voor acute storing moet een dealer toch tijd vrij maken, lijkt mij.

Hoeveel procent batterijvulling heb je nog?
Heeft net onderweg opgelden tot 14 procent maar met de paal doet hij het niet
Kan ik wel iedere stekker gebruiken of moet die van de jeep zijn pfff

Vreemd verhaal, beginnend met het feit dat een Renegade EV niet bestaat… Lijkt me dus om de PHEV te gaan.
Daarnaast lijkt het er vooral op dat je iets verkeerd in het laadproces. Heb je uitleg van de verkoper gehad, of al gewoon het instructieboekje gelezen?

Kan ik wel iedere stekker gebruiken of moet die van de jeep zijn pfff

Volgens mij kan dat wel, zolang de stekker het laadprotocol volgt en de stekkeraansluiting hetzelfde is.
Waarschijnlijk heb je een CCS aansluiting, dus dan moet een CCS stekker werken. Je zou inderdaad wellicht met een andere CCS stekker kunnen proberen te laden, wellicht zit het probleem in de stekker/laadkabel die nu bij de auto zit?

Terug
Bovenaan