Lancia Lover
Wegverkenner
LM. zei:Zoveel merken doen dat. Peugeot en Renault in Frankrijk, Fiat in NL.
Heb je hier toevallig ook cijfers van? Vind het wel interessant namelijk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
LM. zei:Zoveel merken doen dat. Peugeot en Renault in Frankrijk, Fiat in NL.
Lancia Lover zei:LM. zei:Zoveel merken doen dat. Peugeot en Renault in Frankrijk, Fiat in NL.
LM. zei:Lancia Lover zei:LM. zei:Zoveel merken doen dat. Peugeot en Renault in Frankrijk, Fiat in NL.
Het is geen geheim dat Fiat nauwelijks auto's verkoopt aan de consument hier in NL en des te meer aan verhuurbedrijven. Dat zal in het thuisland ongetwijfeld ook zo zijn. Die cijfers zullen wel ergens te vinden zijn.
Je doet net alsof het iets verkeerds is wanneer het jou uitkomt.
der Magistrat zei:Allemachtig, zo wat me direct opvalt:
- Geely schiet als een kanon naar boven en dat terwijl het al zeer hoog staat.
- PSA wat zijn jullie daar toch aan het doen?
- Hieraan gelieerd: Jeep is zeer snel na de herintroductie al bijna net zo groot als Peugeot
RobEU zei:der Magistrat zei:Allemachtig, zo wat me direct opvalt:
- Geely schiet als een kanon naar boven en dat terwijl het al zeer hoog staat.
- PSA wat zijn jullie daar toch aan het doen?
- Hieraan gelieerd: Jeep is zeer snel na de herintroductie al bijna net zo groot als Peugeot
Renault lijkt het anders ook niet slecht te doen.![]()
Jamiro zei:Zeer interessante informatie. Toch apart dat een merk zoals Changan meer dan 340 duizend auto's afzet en we er hier eigenlijk niks van horen. Heeft iemand wellicht tips voor interessante artikelen over de Chinese automarkt?
D-C zei:Er staan nog 340 duizend topics met het autonieuws van Shanghai op het forum waar nog niet op gereageerd is![]()
D-C zei:Nee, carnewschina.com is een fijne website als je op een laagdrempelige manier het Chinese autonieuws wilt volgen en kent eigenlijk geen (Engelstalige) gelijken. De verkoopcijfers kun je vinden op carsalesbase.com of bestsellingcarsblog.com en ik zal een dezer weken nog een stukje op het forum zetten met een inventarisatie van de plannen van Chinese autobouwers op de Europese markt.
Lancia Lover zei:Verder is China de zoveelste markt waar Fiat compleet faalt. Toch knap.
.Jamiro zei:Lancia Lover zei:Verder is China de zoveelste markt waar Fiat compleet faalt. Toch knap.
Het aanbod van Fiat is dan ook niet om naar huis te schrijven, een kijkje op de - wat verouderde - site leert mij dat ze alleen de Ottimo/Viaggio en de pre-facelift 500 leveren. Ik vraag me af of ze nog wel hun best doen voor deze markt. Waarom melken ze bijvoorbeeld de 500 niet uit? En de nieuwe Tipo etc.
EDIT:
Ottimo/Viaggio is uit productie las ik elders op het forum, FIAT zal de markt dus hoogstwaarschijnlijk met stille trom verlaten..
Lancia Lover zei:.Jamiro zei:Lancia Lover zei:Verder is China de zoveelste markt waar Fiat compleet faalt. Toch knap.
Het aanbod van Fiat is dan ook niet om naar huis te schrijven, een kijkje op de - wat verouderde - site leert mij dat ze alleen de Ottimo/Viaggio en de pre-facelift 500 leveren. Ik vraag me af of ze nog wel hun best doen voor deze markt. Waarom melken ze bijvoorbeeld de 500 niet uit? En de nieuwe Tipo etc.
EDIT:
Ottimo/Viaggio is uit productie las ik elders op het forum, FIAT zal de markt dus hoogstwaarschijnlijk met stille trom verlaten..
Nee, Fiat gooit nogal vaak de handdoek in de ring als iets niet meteen lukt. In China lijken ze dat ook zo te doen...
cirKel zei:Fiat heeft het inmiddels 3-4 keer geprobeerd in China. Op een gegeven moment is het toch wel duidelijk dat je gewoon moet stoppen, lijkt me.
LM. zei:cirKel zei:Fiat heeft het inmiddels 3-4 keer geprobeerd in China. Op een gegeven moment is het toch wel duidelijk dat je gewoon moet stoppen, lijkt me.
Ze hebben best kans van slagen, mits ze een goed modellengamma hebben. Maar dat hebben ze zelfs in Europa niet dus dan kun je het vergeten.
LM. zei:Sterke maand in Italie? Kan me niks anders bedenken namelijk.
Lancia Lover zei:Dat denk ik ook. In maart werden de voorraden opgeschoond, waardoor het model zelfs de nr. 1 van Europa werd. Nu moeten de dealers voorzien worden van de nieuwe generatie.
der Magistrat zei:Lancia Lover zei:Dat denk ik ook. In maart werden de voorraden opgeschoond, waardoor het model zelfs de nr. 1 van Europa werd. Nu moeten de dealers voorzien worden van de nieuwe generatie.
Ik heb zelfs vernomen dat, tot verbazing van Ford zelf, de vorige Fiesta uitverkocht is geraakt. Dit overigens in tegenstelling tot de XC60, die ik nog steeds geregeld op de parkeerplaats van Volvo Gent bijgeplaatst zie (of inmiddels zag?) worden.
Verder wel interessant om te zien dat Peugeot/Citroën in Italië significant groeit, maar in het VK juist (opnieuw) vrij hard daalt. Hoewel het om een beperkte steekproef gaat, lijkt het me dus moeilijk te zeggen dat het aan de modellen ligt. Echter komt het geregeld voor dat de RHD-versies later verschijnen, dus ik houd nog maar even een slag om de arm. Gunstig voor PSA is het evenwel niet.
Bron: Automotive News Europe[size=large]Opel defends inclusion of employee leases in sales data[/size]
FRANKFURT -- Opel defended the inclusion in its sales data of cars pre-registered by the company and leased by company workers, retirees and their families.
Opel only reached a German market share of 7.1 percent in a survey of first-half sales because it included pre-registrations and heavy discounts, reported Automobilwoche, a sister publication of Automotive News Europe.
If these so-called push-channels were not included, Opel would only have a market share of 4.5 percent and would be overtaken by Skoda, Volkswagen Group's Czech unit, Automobilwoche said.
An Opel spokesman said there was nothing wrong with the count and because Opel was a German company, the number of such sales was necessarily higher than for importers of foreign cars.
"In pre-registrations, Opel includes cars that employees and former employees (a total of 60,000 entitled people) may lease for themselves or their family members," he said.
"We are glad that our staff stand behind Opel and that the number of our cars used privately by employees and their families is constantly on the increase," the spokesman said.
Automobilwoche said that the market shares of other companies such as BMW, Mercedes and VW reflected push-channels to a far lesser extent.
General Motors is selling its money-losing Opel and Vauxhall division to PSA Group in a deal valuing the business at 2.2 billion euros ($2.3 billion).
LM. zei:Dat is toch een zelfde soort constructie die VW in Frankrijk hanteerde en Fiat en Nissan, en volgens mij bijna elk merk in Duitsland.
Bovendien is er weinig mis met de auto's die Opel tegenwoordig maakt. Vergelijkbare Skoda's zijn vaak zelfs duurder dan Opels, en niet iedereen houdt van oersaaie modellen van Skoda.
Lancia Lover zei:(...)De Britten zitten blijkbaar niet te wachten op de Giulia, en Fiat blijft het zeer slecht doen.
der Magistrat zei:Lancia Lover zei:(...)De Britten zitten blijkbaar niet te wachten op de Giulia, en Fiat blijft het zeer slecht doen.
Hold your horses, de levering van de RHD-Giulia is pas begin dit jaar op gang gekomen. Daarbij is er in het VK enkel de mogelijkheid om een automaat te nemen, wat de vergelijking enigszins bemoeilijkt. Anderzijds, de krimp van 25% is wel tamelijk fors...
Vauxhall schijnt zeer afhankelijk te zijn van fleetsales, en daar schijnt Vauxhall nu keihard te dalen. Las onlangs dat Peugeot zich in het VK meer concentreert op de lucratieve particuliere markt en zich minder focust op fleetsales. Misschien dat Vauxhall nu hetzelfde gaat doen.LM. zei:Als de Britten Vauxhall niet meer willen steunen dan zou ik als PSA snel het merk opdoeken en m'n heil ergens anders zoeken.
Britten nemen graag Fransen in de zeik, maar dat ze hun producten zouden 'boycotten' geloof ik niet. De Fransen zijn altijd zeer succesvol geweest in Groot-Brittannië. Tot tien jaar geleden volgden na Ford/Vauxhall de Franse Drie.Pauli zei:En ik heb ergens gelezen dat de Engelsen een hekel aan Fransen hebben,
zou het daarmee te maken hebben?
LM. zei:Vanwaar de fixatie voor de Astra? Laten we eens even kijken naar de Focus, 308 en vooral de Megane. Nu al een flop te noemen die laatste?