Impressie topic

Volgens Theophilus Chin krijgt de Mazda MX-5 voor sommige markten een Abarth-badge mee:

15709343167_1b4fc1bed7_b.jpg

In 2018 verschijnt de DS 8, een concurrent voor de Audi A6, BMW 5 en Mercedes E.

01-DS-8-copie-750x410.jpg

02-DS-8-750x410.jpg

https://www.auto-moto.com/nouveautes/scoop/scoop-ds-8-royale-deesse-29540.html#item=2

2018?
Anno 2015 al verouderd.

Zelfs als deze auto voor China bestemd zou zijn blijven die de premium Koreanen, Japanners en Germanen trouw.

Bennie G. aan PSA:

"Kijk nog ff goed naar de 5 serie. De Genesis. Vraag anders Laurens van de Acker of hij als uitzendkracht even de DS limo wil schetsen"

Inderdaad Opel Omega/Senator. DS lijkt ook qua ontwerpkwaliteiten losgerukt te zijn van Citroën.

kZag 'm niet in de lijst staan... en zag dit appetijtelijke plaatje. Of de nieuwe A6 wordt iets als dit... of Audi moet als de bliksem deze artiest inhuren...

Audi%2BA6%2BRedesign%2B2016.png

De reden waarom hij niet in de lijst staat is omdat dit in het impressietopic hoort:rolleyes:

Slotje dan maar...

SEAT Electric Mini-SUV

seat-mini-electric-suv.jpg

https://insideevs.com/news/498246/seat-mini-suv-electric-rendered-side-view/

Seat komt in 2025 met compacte elektrische auto

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/seat-komt-in-2025-met-compacte-elektrische-auto/

scree175.jpg

Volgens diverse Franse fora lanceert Citroén op 29 juni een nieuwe uitvoering van de C4 L of C4 X (die laatste naam zou wel erg onlogisch zijn). Alleszins het zorgt een 4-deurs uitvoering ( volgens AW waarschijnlijk eerder een cross over tussen een 4-deurs coupé en een SUV:T ).
Waarschijnlijk ook niet voor Europa bedoeld maar in meerdere landen scoor je beter met zo’n wagen dan met een hatchback/liftback:

Tijd om eens wat info te bundelen over de nieuwe Giulia EV die in 2026 het levenslicht zal zien.

Quote: "What we designed is a bomb; we couldn't close the style of this car without being absolutely in love with it. And now we are!" In plain Alfa Romeo fashion, we expect the next-gen Giulia to be one of the sexiest vehicles in the segment, thus raising the bar for other premium compact sports sedans. (Imparato)

italian-muscle-car-next-gen-alfa-romeo-giulia-will-be-a-re-bodied-2025-dodge-charger_1.jpg

Specs:
- Platform STLA Large (oa gebruikt door de Dodge Charger en een evolutie van het Giorgio platform)
- Zowel ICE als EV
- 118kw batterij (ouch?)
- Hatchback/station wagon frame
- Extra aandacht voor gewichtsbesparing
- Updated suspension and chassis tuning
- Basisversie 350pk, Veloce 800pk, Quadrifoglio 1000pk
- 800V architecture
- 700 to 800 km wltp
- STLA Brain / STLA smartcockpit

Laatst bewerkt:
Helaas vind ik de huidige persoonlijk niet de mooiste Alfa, dus hoop dat de volgende toch iets meer richting het design van Maserati gaat. Dat vind ik nog echt Italiaans en stijlvol. Oké, een Alfa is geen Maserati maar jullie snappen hopelijk wat ik bedoel. :p

Voor toekomstige auto's is er het Scoops gedeelte, voor als er spyshots zijn. Die zijn er niet, dus dit kan in het impressietopic of gewoon gesloten worden @moderatoren :)

Ik weet dat ik hier nieuw ben, maar ik zie onder de scoops header volgende tekst staan:

Scoops​

Spionagefoto’s, impressies, computerbewerkingen en ‘first sightings’ van toekomstige auto’s.

Volgende week een nieuwe RAM, waarschijnlijk de Ram RHO (die de TRX moet vervangen).
Omdat nog niet duidelijk is of dit klopt, dit onder dit topic geplaatst.

In 2027 zou er mogelijk een nieuwe Giulietta verschijnen, een auto die veel gemeen zal hebben met de Lancia Delta.

Zo zou hij er kunnen uitzien (render door Salvatore Lepore)

Nuova-Alfa-Romeo-Giulietta-1122x536.jpg

Fiat Multipla

Nuova-Fiat-Multipla-1.jpg

De nieuwe Fiat Multipla streeft ernaar een alternatief te zijn voor de Dacia Duster en wordt zelfs goedkoper dan de Roemeen. De stijl zal vergelijkbaar zijn met die van de nieuwe Fiat Panda, die op 11 juli debuteert. Met een lengte van ongeveer 4,4 meter lang zal deze nauw verwant zijn met de recente Citroen C3 Aircross.

Fiat Multipla

Nuova-Fiat-Multipla-1.jpg

De nieuwe Fiat Multipla streeft ernaar een alternatief te zijn voor de Dacia Duster en wordt zelfs goedkoper dan de Roemeen. De stijl zal vergelijkbaar zijn met die van de nieuwe Fiat Panda, die op 11 juli debuteert. Met een lengte van ongeveer 4,4 meter lang zal deze nauw verwant zijn met de recente Citroen C3 Aircross.
Verrassend dat de naam Multipla dan weer in the picture komt. Eerder MPV, dan SUV-achtig qua geschiedenis/achtergrond. Van mij zou de naam Giardiniera wel van een laagje stof bevrijd mogen worden.

Ik vraag me ook af of Fiat er goed aan doet om die naam weer te hergebruiken. Maar ja, als Opel de naam Frontera kiest terwijl het geen grote SUV is… :unsure:

Blijft lastig, een nieuwe naam verzinnen...

Lijkt wel alsof Fiat, Opel én Citroën de budgetkant op worden geduwd. Fiat is natuurlijk altijd sterk geweest in de kleine klasse, Opel middelmoot en Citroën heeft een geschiedenis waar je u tegen zegt.

Fiat en Citroën zeker. Dat was al wel een tijdje duidelijk. De C4 bijvoorbeeld wordt als c-segment auto gepositioneerd maar staat op een goedkoper B-segment platform. De C3 is de volgende stap.

Opel niet per se, heeft een volwaardig elektrisch aanbod en staat altijd met Peugeot vooraan bij nieuwe lanceringen, zoals 308-Astra en 3008-Grandland. Er is ruimte voor een budget-Frontera bij Opel omdat ze al een duurder alternatief hebben in de vorm van de Mokka in hetzelfde segment.

De naam Opel staat natuurlijk vooral voor goedkoop vervoer, ook in Dld duidelijk onder VW bijvoorbeeld. Stellantis’ aanpak om het als Dacia concurrent in te zetten is dan natuurlijk helemaal niet zo gek.

Daarvoor zet Stellantis Fiat en Citroën in. Opel is een zakelijker en nuchtere alternatief voor het luxere Peugeot. Overduidelijk niet het budget alternatief.

De eerste Ferrari EV zou schuilgaan onder deze Maserati cover.
Verschijnt eind volgend jaar en zou zo'n 500.000 EUR kosten

Ferrari-elettrica-2-1122x631.jpg

In een filmpje over de Ferrari EV fabriek is volgens silhouette te zien:

ferrari-bev-1122x561.jpg

De hele YouTube clip van die fabriek is hier te zien:

Nu ook bevestigd: er komt nog een model boven de Alfa Romeo Giulia te staan. Het betreft een E-segmenter die luistert naar de (project)naam E-jet.

Alfa-Romeo-E-Jet-1122x621.jpg

Volgens Jean Philippe Learned, CEO van Alfa Romeo zal de stijl van dit voertuig verrassen. Het wordt geen SUV of sedan, maar "iets dat nog nooit eerder is gezien".

Het zal uiteraard een model zijn dat gewijd is aan prestaties, rijplezier en sportiviteit. Er zal een zekere aandacht zijn voor luxe en technologie, aangezien dit Alfa Romeo's toekomstige topmodel is. Het zal net als de Giulia en Stelvio gebruik maken van het STLA large platform en gebouwd worden in Cassino, Italië.

Met dit model hoopt Alfa door te kunnen breken op de Amerikaanse en Aziatische markt.

Alfa-Romeo-E-Jet-1-1122x629.jpg

De impressies zijn van Foggia Salvatore Lepore.

Dat zijn wel de meest slechte photoshops die er over te vinden zijn... Verder moet ik het allemaal nog maar zien met Alfa Romeo.
Ik heb er wel vertrouwen in. Voor het eerst sinds lang wordt er volop in het merk geïnvesteerd. Elk jaar een nieuw model tot en met 2028... Dat wordt een uitgebreid gamma.

Elk jaar een nieuw model, dat roepen ze al jaren. Ik denk echt dat Stellantis binnenkort fors het aantal merken gaat schonen.

Dat silhouette van die Ferrari EV vind ik wel leuk. Iets hoger en met heel laag geplaatste koplampen.

Render-Alfa-Romeo-Stelvio-2025-1.jpg

Tijdens een interview onlangs nav de opening van een global hub voor bedrijfsvoertuigen in Mirafiori Turijn sprak Alfa Romeo CEO Imparato over de nieuwe Stelvio die er volgend jaar zit aan te komen.
Veel fans hadden nav de vertraagde EV markt gehoopt op een ICE V6 versie, maar die hoop blijkt ijdel te zijn. Reden hiervoor: de nieuwe EU CO2 regels in 2025.

Wel komt er naast een zuivere EV met een range van 700km een versie met een range extender (EREV). Die zou een bereik van 1000km mogelijk moeten maken.
De Stelvio zal gebouwd worden op het STLA large platform dat we kennen van de Dodge Charger Daytona en EV motoren hebben van 250 tot 1000pk. Volledig opladen zou 18 minuten in beslag nemen (???).

Bron: clubalfa.it

Is jouw wereld echt alleen beperkt tot Stellantis, of lijkt dat alleen zo hier op het forum?

Los daarvan: wat een vreselijk ontwerp. Laten we hopen dat die nooit komt. Ik ben sowieso benieuwd hoe lang men het merk Alfa nog in de lucht houdt naast al die andere merken. De tijden van de 156 zijn helaas voorbij :(

Terug
Bovenaan