Kage
Net ingestapt
Hallo,
Mijn Nederlands is erg slecht, maar ik zal het proberen
Momenteel heb ik een aantal opties voor een private lease auto. Ze zijn allemaal gebruikt, maar met een relatief lage kilometerstand. Dit zijn de opties:
Wat ik zoek is een auto die soepel, comfortabel, stil en leuk is om te rijden. We maken één keer per jaar lange reizen (3k tot 5k km) - maar normaal gebruik is naar office rijden en weekendritten met het gezin (en de hond).
Alle drie zijn 2023 modellen en alle drie zijn behoorlijk compleet uitgerust en beschikken over alle opties die je van de topversie mag verwachten. Een groot deel van het verkeer vindt plaats op de highway, maar dit is ook Nederland, dus de straten in de stad kunnen behoorlijk smal zijn. Is er iemand die ervaring heeft met het besturen van een van deze auto's en die zijn mening kan geven? Of is er misschien een auto waar ik nog niet aan heb gedacht? Mijn leasebudget bedraagt 830€.
Mijn Nederlands is erg slecht, maar ik zal het proberen
Momenteel heb ik een aantal opties voor een private lease auto. Ze zijn allemaal gebruikt, maar met een relatief lage kilometerstand. Dit zijn de opties:
- Mazda CX 60 Takumi (830/maand) met 11k km. Dit is de PHEV-versie. Ik heb een proefrit gemaakt met de CX60 en hij was geweldig qua interieurkwaliteit en opties, maar de rijkwaliteit was een 6,5/10. Maar het is zo'n leuke plek om te zijn en ik vind het er best leuk uitzien, vooral in Soul Red Crystal. Het interieur is prachtig, hoewel het stuur soms soms irritant is bij gebruik van Android Auto (ik zou veel liever aanraken).
- Volvo V90 Ultimate (830/maand) met 25k km. Dit is de T6 PHEV. Ik heb pas een paar jaar geleden met de S90 gereden en weet nog dat ik hem leuk vond, maar de plaatselijke Volvo-dealer heeft geen T6 V90 om te proefrijden. Ik vind het er leuk uitzien (hoewel het een saaie zwarte kleur is). Mijn zorg bij deze auto is hoe lang hij is: hij is 20 cm langer dan de CX60, dus ik maak me een beetje zorgen over parkeren. Hoewel ik over het algemeen niet van volledige touchscreen-interfaces houd, valt die van Volvo mee.
- Hyundai Tucson Premium Sky (766/maand) met 21.000 km. Dit is de 1.6 PHEV-versie. Ik heb ermee gereden als huurwagen en het ging behoorlijk soepel. Ik ben niet de grootste fan van het touchscreen-interieur, maar het is qua formaat veel beter beheersbaar vergeleken met de andere twee. Ik weet echter dat de volgende (over een paar maanden verkrijgbaar) een vernieuwd interieur zal hebben dat meer lijkt op dat van de nieuwe Sportage.
Wat ik zoek is een auto die soepel, comfortabel, stil en leuk is om te rijden. We maken één keer per jaar lange reizen (3k tot 5k km) - maar normaal gebruik is naar office rijden en weekendritten met het gezin (en de hond).
Alle drie zijn 2023 modellen en alle drie zijn behoorlijk compleet uitgerust en beschikken over alle opties die je van de topversie mag verwachten. Een groot deel van het verkeer vindt plaats op de highway, maar dit is ook Nederland, dus de straten in de stad kunnen behoorlijk smal zijn. Is er iemand die ervaring heeft met het besturen van een van deze auto's en die zijn mening kan geven? Of is er misschien een auto waar ik nog niet aan heb gedacht? Mijn leasebudget bedraagt 830€.
Laatst bewerkt: