Raoul 8777817
Net ingestapt
Goedemiddag,
Eind 2018 heb ik een Volkswagen Golf 7 1.2 TSI (van december 2012) gekocht in Duitsland en geïmporteerd naar Nederland.
Op het moment dat ik de auto kocht had deze een redelijk hoog olieverbruik, ongeveer 1 liter per 1000 km, maar dit scheen 'normaal' te zijn voor dit model, zoals ook veel over op internet te vinden is. Nu is echter de laatste maanden het olieverbruik enorm gestegen, waar ik nu tussen de laatste 2 tankbeurten in (800 km) 1.8 liter olie heb moeten bijvullen.
Ik kan nu dus niet eens meer een tank leeg rijden voordat ik de olie moet bijvullen. Ik heb begrepen dat dit probleem met het hoge olieverbuik bij de Golf 7 motoren wordt veroorzaakt door de schraapveren (zoals ook te lezen op bijvoorbeeld: https://www.multimerk.nl/problemen-volkswagen-skoda-en-seat-bij-de-1-4-tsi-motor#hoog-olieverbruik). Ik heb begrepen dat de enige manier om dit probleem op te lossen, het reviseren van de motor is.
Als ik Volkswagen bel is het enige wat ik te horen krijg dat ik een afspraak bij de dealer kan inplannen om het te laten onderzoeken. Dit vooronderzoek kost al een kleine €200, nog voordat er ook maar iets verholpen is. Ik heb er daarom ook geen vertrouwen in dat de dealer tegen een enigzins acceptabele prijs de motor zou kunnen reviseren.
Van een Volkswagen van nog geen 8 jaar oud met 150.000 km op de teller zou ik niet verwachten dat ik tegen dit soort grote problemen zou aanlopen.
Mijn vraag is daarom ook of Volkswagen in enige zin verplichtingen naar mij heeft om dit probleem op te lossen, cq mij tegemoet te komen hierin?
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen hierin? Ik heb geen idee wat ik met dit probleem aan moet. Het lijkt het me in ieder geval niet waard er €6000 tegenaan te gooien bij een auto die misschien nog €7000-€8000 waard is.
Eind 2018 heb ik een Volkswagen Golf 7 1.2 TSI (van december 2012) gekocht in Duitsland en geïmporteerd naar Nederland.
Op het moment dat ik de auto kocht had deze een redelijk hoog olieverbruik, ongeveer 1 liter per 1000 km, maar dit scheen 'normaal' te zijn voor dit model, zoals ook veel over op internet te vinden is. Nu is echter de laatste maanden het olieverbruik enorm gestegen, waar ik nu tussen de laatste 2 tankbeurten in (800 km) 1.8 liter olie heb moeten bijvullen.
Ik kan nu dus niet eens meer een tank leeg rijden voordat ik de olie moet bijvullen. Ik heb begrepen dat dit probleem met het hoge olieverbuik bij de Golf 7 motoren wordt veroorzaakt door de schraapveren (zoals ook te lezen op bijvoorbeeld: https://www.multimerk.nl/problemen-volkswagen-skoda-en-seat-bij-de-1-4-tsi-motor#hoog-olieverbruik). Ik heb begrepen dat de enige manier om dit probleem op te lossen, het reviseren van de motor is.
Als ik Volkswagen bel is het enige wat ik te horen krijg dat ik een afspraak bij de dealer kan inplannen om het te laten onderzoeken. Dit vooronderzoek kost al een kleine €200, nog voordat er ook maar iets verholpen is. Ik heb er daarom ook geen vertrouwen in dat de dealer tegen een enigzins acceptabele prijs de motor zou kunnen reviseren.
Van een Volkswagen van nog geen 8 jaar oud met 150.000 km op de teller zou ik niet verwachten dat ik tegen dit soort grote problemen zou aanlopen.
Mijn vraag is daarom ook of Volkswagen in enige zin verplichtingen naar mij heeft om dit probleem op te lossen, cq mij tegemoet te komen hierin?
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen hierin? Ik heb geen idee wat ik met dit probleem aan moet. Het lijkt het me in ieder geval niet waard er €6000 tegenaan te gooien bij een auto die misschien nog €7000-€8000 waard is.