Honda Civic

Jazzik zei:
Klieder, compenseren gaat 't best met een [size=large]DIKKE[/size] Duitser...
a068.gif

Ah, je voelt je persoonlijk aangedaan! Schattig. Ook je andere reacties. Snoezig. Maar dat is m'n oma ook. Die rijdt..........een Jazz. Leuk hè! :D:D

De sedan komt ook naar Nederland en staat zelfs op de Nederlandse website genoemd... Dat die misschien een paar maanden later op de markt komt is een ander verhaal.

Mijn eerste gedachte bij het zien van de prijzen was: veel te duur, zo gaat het nooit wat worden. Maar als ik eens kijk naar de prijzen van de concurrenten kijk, moet ik dat weer enigszins nuanceren, die zijn mede door de rijklaarkosten ook weer wat in prijs gestegen. De auto is echter nog steeds aan de prijzige kant. Voor het geld van een Honda Civic heb je ook een Volvo V40 2.0 T2 (122 pk) met navigatiesysteem. Een Skoda Octavia 1.0 TSI 115 pk Greentech Style Business met navigatie kost rijklaar € 26.225, dus zo'n 3.000 euro minder dan de Skoda. Voorlopig zullen dus waarschijnlijk niet veel mensen de Honda-rijder volgen. Jammer, want de Jazz, Civic, HR-V en CR-V zijn stuk voor stuk auto's met potentieel.

P. Klieder zei:
Jazzik zei:
Klieder, compenseren gaat 't best met een [size=large]DIKKE[/size] Duitser...
a068.gif

Ah, je voelt je persoonlijk aangedaan! Schattig. Ook je andere reacties. Snoezig. Maar dat is m'n oma ook. Die rijdt..........een Jazz. Leuk hè! :D:D

De wink smiley
a068.gif
was je dus ontgaan...

PS Nu we weten waar je oma in rijdt kun je misschien ook eens onthullen waar je zelf in rijdt. Bijvoorbeeld door je profiel eens in te vullen.
a048.gif

Sedan is erg mooi maar de Civic is gewoon veel te duur. En of de prijs dan gerechtvaardigd is is eigenlijk niet zo belangrijk. De gemiddelde leaserijder krijg je toch niet naar de Honda showroom en voor een particulier is dit gewoon niet meer te betalen. Die shoppen een segment lager of kopen voor hetzelfde geld een (koreaanse) SUV.
Kan de Civic nog zo'n geweldige auto zijn. Dat is de veel goedkopere Mazda 3 ook en die wordt ook nauwelijks verkocht.

Honda's zijn op historische basis altijd aan de bovenkant geprijsd geweest. Niet dat dat tot veel succes, in aantallen, heeft geleid.. de laatste 20 jaar.. helaas.

en toch.. juist nu de zakelijke rijder weer serieus wat knaken moet gaan betalen voor privé gebruik.. zou het ook zomaar kunnen zijn dat om die reden de zakelijke auto niet meer privé ingezet wordt. Daar zijn veel alternatieven voor, o.a. private lease van een uk en/of de vakantieauto.

Dan is de fiscale grondslag minder van belang en is zo'n Civic sedan wellicht een mooi alternatief voor een 3 cilinder BMW?

In een vergelijkende test verloor de nieuwe Civic afgelopen zomer van de reeds 4 jaar op de markt zijnde Golf VII ... test Civic vs Golf

En dan is een instap Golf in Nederland dik 4K goedkoper (mét radio...) en sowieso meer standaard uitrusting. Die Civic gaan we in ons land amper zien.
Onbegrijpelijk prijsbeleid van Honda voor ons land trouwens. De BPM is lager dan op de vorige Civic, maar de auto alsnog 3000 euro duurder terwijl ie in veel andere landen wel concurrerend geprijsd is. Dan roepen Hondafans vaak zoiets als 'Nederland is niet belangrijk voor Honda' maar dan vraag ik me af waarom ze de auto hier uberhaupt op de markt brengen.

Echt een mooie kloeke wagen, behoorlijk prijzig maar je hebt dan ook wel echt wat op de stoep staan, en vlgs de eerste reviews een uitstekende wagen om te rijden en heel mooi gemaakt en afgewerkt.

Bimmert zei:
In een vergelijkende test verloor de nieuwe Civic afgelopen zomer van de reeds 4 jaar op de markt zijnde Golf VII ... test Civic vs Golf

Nou, niet qua looks wat mij betreft. Maarja, kenmerkend voor de tijdgeest is dat het onderdeel infotainment zo ongeveer als eerste aan bod komt. Dat moet gewoon goed zijn tegenwoordig, dat is niet meer een 'nice to have'. En laat Honda nou iets geklust hebben zonder fysieke knoppen... (n) Ik vind de Civic sedan (niet de hatch!) prachtig, ook het interieur spreekt me zeer aan. Maar als het infotainment niet lekker werkt (ik hoop voorlopig nog dat je het vanaf het stuur goed kunt bedienen) is de kans groot dat ik 'm laat staan. En alleen al op basis van de foto's weet ik al dat ik 100 keer liever het systeem in de Golf voor me heb. Al stapt VW binnenkort ook over systemen zonder knoppen...

Als Honda ooit nog voet aan de grond wil krijgen zal het roer flink om moeten.
Te beginnen met de vormgeving en vervolgens de prijsstelling.
Jarenlang komt er alleen maar Amerikaans/Aziatische vormgeving van die tekentafels.
Ik heb zelf ooit Honda (Accord) gereden, maar nu is er geen enkele haar op mijn hoofd die me aan de aanschaf van een Honda doet denken.

Iemand enig idee wanneer ie eigenlijk te bestellen gaat zijn in Nederland? Ben vooral nog benieuwd naar leaseprijzen, maar dat gaat niet gebeuren voor ze hem in een systeem kunnen invoeren volgens mij.

nuova-honda-civic-type-r-2017-bf3170462e53a154397bbb5352fd2bc5.jpg

nuova-honda-civic-type-r-2017-4f262fb1754421d78dc239200e03e970.jpg

nuova-honda-civic-type-r-2017-a5361b88ad5c4ee54d00af5b87e81237.jpg

Bron: https://www.omniauto.it/magazine/44545/nuova-honda-civic-type-r-2017

[size=medium]Productieklaar: Honda Civic Type R[/size]
320 pk en 400 Nm voor Japanse straatracer

[size=x-small]Lars Krijgsman | 7 maart 2017 07:48[/size]

In Genève heeft Honda zojuist de hagelnieuwe Civic Type R op het podium getild. De Japanse hothatch mobiliseert 320 pk en 400 Nm.

Waar de uitgaande Type R pas relatief laat in de levenscyclus van de vorige generatie Civic werd gepresenteerd, is Honda er deze keer stukken eerder bij. De nieuwe Civic is pas net op de markt gebracht of de overtreffende trap van het model rolt vol zelfvertrouwen al zijn spierballen.

Dat zelfvertrouwen is uiteraard ergens op gebaseerd. Waar zijn voorganger 310 pk en 400 Nm sterk is, is de nieuwe Civic Type R goed voor 320 pk en 400 Nm. Het vermogen is afkomstig uit een aangepaste versie van de 2,0-liter grote V-TEC viercilinder turbomotor die ook in de vorige Type R lag. Schakelen gaat opnieuw middels een handgeschakelde zesbak.

Het feit dat de 2.0 in een compleet nieuwe auto hangt, heeft zo zijn voordelen. Honda zegt dat de stijfheid van de auto met 38 procent is verbeterd. De hot-hatch laat zich in diverse rijmodi instellen: Comfort, Sport en +R. Die laatste stand is ontwikkeld met het circuit in gedachten. Meer specificaties volgen spoedig.

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/productieklaar-honda-civic-type-r/

Civic Type R live @ Autosalon van Genève:

honda-al-salone-di-ginevra-2017-aa471c771614fb3b280a0446b38eb4a9.jpg

honda-al-salone-di-ginevra-2017-bde3553aab828051aef654386ae43409.jpg

honda-al-salone-di-ginevra-2017-1ccc8f04cff95fa7b534cf5830b9e2ac.jpg

honda-al-salone-di-ginevra-2017-80b18534b045241461a00979fae743fa.jpg

honda-al-salone-di-ginevra-2017-83d6964fc9ca392b6152c2e8bb932928.jpg

honda-al-salone-di-ginevra-2017-3eff48c4c45d0c2dbb4403c6be5af9ba.jpg

honda-al-salone-di-ginevra-2017-4538498740d9b0909ccaca79fb43f22c.jpg

honda-al-salone-di-ginevra-2017-50f56c7c2481273cee3fd445814240aa.jpg

Honda stand: https://www.omniauto.it/salone/ginevra2017/stand/1597/honda

Wat een lelijke bullebak, in ieder geval die achterkant...

De droom voor velen weer. (y)

Waarom heeft Honda eigenlijk besloten om de Type R op de hatchback weer te laten rusten en niet/ook op de Civic coupé?

Vandaag tijdens het onderhoud van de Tourer de nieuwe Civic uitgebreid bekeken.
Stond in de showroom o.a. een glanzend zwarty exemplaar met zwarte velgen.
Wauw, die was schitterend (y)

17425089_10211128357912177_7700169164605681720_n.jpg

En anders dan de Sport en S had die niet de extravagante dubbele uitlaatpijpen in het midden.

Honda heeft in New York de nieuwe Civic Si voorgesteld, een tussenmodel voor wie de Type R te duur of extreem is en het topmodel voor de sedan en Coupe. De nieuwe generatie Civic Si beschikt over de 1.5 Turbo benzinemotor met 204 pk. De coupé is niet leverbaar op de Europese markt en het lijkt onwaarschijnlijk dat we in Europa de sedan of een hatchback als Si krijgen.

Honda-Civic_Si_Sedan-2017-800-02.jpg

Honda-Civic_Si_Coupe-2017-800-01.jpg

Meer foto's:
https://www.netcarshow.com/honda/2017-civic_si_sedan/
https://www.netcarshow.com/honda/2017-civic_si_coupe/

Onlangs toevallig ook de commercial voor de Civic op TV gezien? Helemaal aan het eind wordt vermeld 'Nu ook als 4-deurs sedan leverbaar'... :LOL:

Zie hier en hier de bewijslast.

Ik vind het zeer positief!

Met daardoor een vanafprijs gelijk aan de Volvo S60 1.5T 122 pk Polar die vast ook behoorlijk in de spullen zit. Of een Mazda6 2.0 145 pk met het tweede uitrustingsniveau. Honda is knettergek, ik voorzie bepaald geen tsunami aan deze Honda's of civilisatie van Nederland.

D-C zei:
Met daardoor een vanafprijs gelijk aan de Volvo S60 1.5T 122 pk Polar die vast ook behoorlijk in de spullen zit. Of een Mazda6 2.0 145 pk met het tweede uitrustingsniveau. Honda is knettergek, ik voorzie bepaald geen tsunami aan deze Honda's of civilisatie van Nederland.

Het is geen goedkope auto, het is een Honda. Die echter wel qua maatvoering en binnenruimte op niveau van het D-segment zit, danwel zeer dicht daar tegenaan. Die Volvo is een leuke auto, maar veel krapper en heeft een driecilinder (EDIT: Autoweek carbase zegt viercilinder?) met veel minder vermogen. De Mazda is beter vergelijkbaar, maar ook langzamer.

Ben wel benieuwd wanneer de dieseluitvoeringen van de Civic leverbaar worden in Nederland.

In februari maakte Honda bekend dat het de Civic Diesel op termijn ook met een automaat zou uitrusten. AutoWeek weet als eerste wat de vijfdeurs Civic met zelfontbrander én automaat moet opbrengen.

Het is voor het eerst dat de Honda Civic leverbaar is met de combinatie dieselmotor en automatische transmissie. In dit geval wordt de 120 pk en 300 Nm sterke 1.6 i-DTEC gekoppeld aan een negentrapsautomaat. Het gemiddeld verbruik moet op 4,1l/100 km liggen, de smaak met handbak verbruikt 3,5 l/100 km. Zowel de vier- als vijfdeurs Civic zijn in deze combinatie leverbaar, al plakt Honda vooralsnog alleen een prijskaartje op de vijfdeursversie.

Honda vraagt voor de Civic 1.6 i-DTEC als Elegance minimaal € 36.890. Voor de Executive moet je € 39.300 neertellen, terwijl de Premium een prijskaartje heeft van € 40.330. De goedkopere S- en Comfort-uitvoeringen zijn dus niet beschikbaar voor de dieselversie met automaat, wel voor de handgeschakelde versies.

https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-breidt-prijslijst-civic-uit/

Wat een geld.

Carfanatic zei:
Honda vraagt voor de Civic 1.6 i-DTEC als Elegance minimaal € 36.890. Voor de Executive moet je € 39.300 neertellen, terwijl de Premium een prijskaartje heeft van € 40.330. De goedkopere S- en Comfort-uitvoeringen zijn dus niet beschikbaar voor de dieselversie met automaat, wel voor de handgeschakelde versies.

https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-breidt-prijslijst-civic-uit/

Wat een geld.
Zesduizend euro duurder dan de versie met handbak, dat lijkt me weer duidelijk een gevalletje "verneukt door het WLTP/BPM kartel". Verbaast me echter wel dat Honda NL deze versie al prijst, terwijl de vierdeurs met diesel en handbak nog steeds in geen velden of wegen (letterlijk en figuurlijk) te bekennen is.

Update voor de Civic Coupe en sedan in Noord-Amerika: iets anders bumper, grille, koplampen, achterlampen e.d. Nieuw is de Sport, een model met wat zwarte accenten zoals op de foto's te zien is en met chromen uitlaatsierstuk ala sportief Si model

410325ce-2019-honda-civic-sedan-coupe-1.jpg

b1ab95a0-2019-honda-civic-sedan-coupe-2.jpg

d8ecc58c-2019-honda-civic-sedan-coupe-3.jpg

Lko2cLO.jpg

lkt6F59.jpg

Qef20lx.jpg

RE13Al1.jpg

"Exterior styling refinements to the 2020 Honda Civic Hatchback lineup include revised styling of the lower bumper fog light housings, which now feature a body-color crossbar. The Honda-signature "wing" grille crossbar is also updated, and the headlights now feature a sporty blackout treatment. In the rear, the lower bumper openings receive similar changes to the front, with a new body-color crossbar. All trims feature new wheel designs, in either dark gray or black. Sport Touring trims also benefit from improved LED headlights with wider and longer light beams."

Alle info en foto's: https://www.netcarshow.com/honda/2020-civic_hatchback/

Ja joh, maak hem nog drukker o_O Sorry maar ik vind dit echt de lelijkste hatchback in het C-segment. Ik heb nog liever een Golf. De Civic an sich verkoopt overigens zeer verdienstelijk, vooral in Noord-Amerika

Curlew zei:
Sorry maar ik vind dit echt de lelijkste hatchback in het C-segment.

Je vergeet de BMW 1 serie. Volgens mij is het aantal keer dat ik deze Civic heb zien rijden op de vingers van een houthakkershand te tellen. In de basis is het geen verkeerd model en met andere gladde bumpers zonder die grote zwarte gaten en zonder die lelijke zwarte frutsel in de C-stijl zou het best iets fraais kunnen worden. Wat meer in de stijl van de Insight:

2019-Honda-Insight-exterior-front-fascia-and-passenger-side-on-parking-lot-mountain-background_o.jpg

Interieur ziet er best fraai uit overigens met een mooi geintergreerd beeldscherm ipv zo'n tablet los op het dash.

De gewone huidige US Sedan versie als Touring ziet er zeer beschaafd uit. Ook onze sedan is keurig. De Hatchback is het leijke zusje met die enorme gaten in de bumpers

De huidige 2019 US Touring Sedan:
2019-honda-civic-touring-sedan-4.jpg

Ik vind het nog steeds erg jammer dat de sedan nooit als diesel beschikbaar is gekomen op de Nederlandse markt, de kans dat dat nu mijn auto was geworden was aanzienlijk. Sowieso kwam de hatchback, geheel tegen mijn verwachting in, zeer gunstig uit de leasecalculator (in de meest luxueuze uitvoering bovendien), dus de kosten waren hoogstwaarschijnlijk geen bezwaar geweest. Maarja, de hatch is het toch net niet helemaal (in elk geval niet als ik 'm met de sedan vergelijk). Alhoewel, een collega rijdt een knalrode in een sportieve uitvoering en dan is het toch best een lekkere auto... Fraai interieur ook, qua functionaliteit en ergonomie doen de meeste Europese merken het echter beter in mijn beleving.

Eeuwig zonde dat zo'n goed product zo slecht verpakt wordt. Aan de prijzen lijkt het dus ook niet te liggen. De sedan doet alles wat de hatchback (designtechnisch) fout doet wel goed of in ieder geval beter.

Ik zal wel de enige zijn hier die hem wel zou willen hebben. Echt mooi is ie niet, maar wel lekker anders. Ik hou er wel van en het is natuurlijk een Honda.
Met die fijne 1.5 met 182pk rijdt het vast fantastisch ook. Het is jammer dat mijn vrouw het een verschrikkelijk ding vind want anders was ik zeker eens gaan rijden. Zijn voor scherpe prijzen te koop jong gebruikt.

honda-civic-1-5-turbo-sport-plus-aut-actie-nu-euro-35900-schuifdak-camera-keyless-entry.jpg

SVF zei:
In de basis is het geen verkeerd model en met andere gladde bumpers zonder die grote zwarte gaten en zonder die lelijke zwarte frutsel in de C-stijl zou het best iets fraais kunnen worden.

Zo iets dus:

5d56d690ea72a-b6c9a20e7ab24bcf29ac050e378228c6.gif

Het is zoals altijd knap geshopt maar ik zou daar ook niet enthousiast van kunnen worden. Vooral als hatchback lijkt de huidige Civic het werk van een Subaru-ontwerper op een slechte dag. De coupé vind ik een stuk aardiger, jammer (maar rekening houdend met het te verwachten prijsverschil met de VS ook wel begrijpelijk) dat we die hier niet hebben.

929V6 zei:
Het is zoals altijd knap geshopt maar ik zou daar ook niet enthousiast van kunnen worden. Vooral als hatchback lijkt de huidige Civic het werk van een Subaru-ontwerper op een slechte dag. De coupé vind ik een stuk aardiger, jammer (maar rekening houdend met het te verwachten prijsverschil met de VS ook wel begrijpelijk) dat we die hier niet hebben.

Het is inderdaad nog steeds geen schoonheid maar ik wil laten zien dat een paar relatief kleine wijzigingen misschien het verschil kan maken van lelijk naar aanvaardbaar, van "niet in gezien willen worden" naar "het overwegen waard"

Inderdaad geen verbetering na de aanpassingen.

Twee generaties zag de Civic er Europees en futuristisch uit. Nu is het weer Japanse overdaad. nee bedankt.

Nog niet zo lang geleden las ik (volgens mij op de AW site) dat in 2020 een opvolger van de huidige Civic gepresenteerd wordt.
Ik hoop dat de eerder deze week op beeld verschenen Acura TypeS een voorbode is van het design van de komende Civic.

Veel vragen om de coupé. Vreemd, want niemand wil nog coupés. Zelfs geen driedeurs. In dat licht is het dus geheel marktconform en logisch dat ze alleen de vijfdeurs voeren, zoals nagenoeg alle concurrenten natuurlijk ook doen.

Terug
Bovenaan