Jazzik zei:Klieder, compenseren gaat 't best met een [size=large]DIKKE[/size] Duitser...![]()
Ah, je voelt je persoonlijk aangedaan! Schattig. Ook je andere reacties. Snoezig. Maar dat is m'n oma ook. Die rijdt..........een Jazz. Leuk hè!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jazzik zei:Klieder, compenseren gaat 't best met een [size=large]DIKKE[/size] Duitser...![]()
P. Klieder zei:Jazzik zei:Klieder, compenseren gaat 't best met een [size=large]DIKKE[/size] Duitser...![]()
Ah, je voelt je persoonlijk aangedaan! Schattig. Ook je andere reacties. Snoezig. Maar dat is m'n oma ook. Die rijdt..........een Jazz. Leuk hè!![]()
British Racing Green zei:Die sedan is echt lekker
![]()
(..)
Arno S zei:Als ik geen smaak had zou ik ook 20 jaar in een Twingo rijden.
Roder zei:Mooi alternatief? Volgens mij is dit ding alles behalve mooi te noemen...
Bimmert zei:In een vergelijkende test verloor de nieuwe Civic afgelopen zomer van de reeds 4 jaar op de markt zijnde Golf VII ... test Civic vs Golf
[size=medium]Productieklaar: Honda Civic Type R[/size]
320 pk en 400 Nm voor Japanse straatracer
[size=x-small]Lars Krijgsman | 7 maart 2017 07:48[/size]
In Genève heeft Honda zojuist de hagelnieuwe Civic Type R op het podium getild. De Japanse hothatch mobiliseert 320 pk en 400 Nm.
Waar de uitgaande Type R pas relatief laat in de levenscyclus van de vorige generatie Civic werd gepresenteerd, is Honda er deze keer stukken eerder bij. De nieuwe Civic is pas net op de markt gebracht of de overtreffende trap van het model rolt vol zelfvertrouwen al zijn spierballen.
Dat zelfvertrouwen is uiteraard ergens op gebaseerd. Waar zijn voorganger 310 pk en 400 Nm sterk is, is de nieuwe Civic Type R goed voor 320 pk en 400 Nm. Het vermogen is afkomstig uit een aangepaste versie van de 2,0-liter grote V-TEC viercilinder turbomotor die ook in de vorige Type R lag. Schakelen gaat opnieuw middels een handgeschakelde zesbak.
Het feit dat de 2.0 in een compleet nieuwe auto hangt, heeft zo zijn voordelen. Honda zegt dat de stijfheid van de auto met 38 procent is verbeterd. De hot-hatch laat zich in diverse rijmodi instellen: Comfort, Sport en +R. Die laatste stand is ontwikkeld met het circuit in gedachten. Meer specificaties volgen spoedig.
[D2] zei:Ik vind het zeer positief!
D-C zei:Met daardoor een vanafprijs gelijk aan de Volvo S60 1.5T 122 pk Polar die vast ook behoorlijk in de spullen zit. Of een Mazda6 2.0 145 pk met het tweede uitrustingsniveau. Honda is knettergek, ik voorzie bepaald geen tsunami aan deze Honda's of civilisatie van Nederland.
In februari maakte Honda bekend dat het de Civic Diesel op termijn ook met een automaat zou uitrusten. AutoWeek weet als eerste wat de vijfdeurs Civic met zelfontbrander én automaat moet opbrengen.
Het is voor het eerst dat de Honda Civic leverbaar is met de combinatie dieselmotor en automatische transmissie. In dit geval wordt de 120 pk en 300 Nm sterke 1.6 i-DTEC gekoppeld aan een negentrapsautomaat. Het gemiddeld verbruik moet op 4,1l/100 km liggen, de smaak met handbak verbruikt 3,5 l/100 km. Zowel de vier- als vijfdeurs Civic zijn in deze combinatie leverbaar, al plakt Honda vooralsnog alleen een prijskaartje op de vijfdeursversie.
Honda vraagt voor de Civic 1.6 i-DTEC als Elegance minimaal € 36.890. Voor de Executive moet je € 39.300 neertellen, terwijl de Premium een prijskaartje heeft van € 40.330. De goedkopere S- en Comfort-uitvoeringen zijn dus niet beschikbaar voor de dieselversie met automaat, wel voor de handgeschakelde versies.
https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-breidt-prijslijst-civic-uit/
Zesduizend euro duurder dan de versie met handbak, dat lijkt me weer duidelijk een gevalletje "verneukt door het WLTP/BPM kartel". Verbaast me echter wel dat Honda NL deze versie al prijst, terwijl de vierdeurs met diesel en handbak nog steeds in geen velden of wegen (letterlijk en figuurlijk) te bekennen is.Carfanatic zei:Honda vraagt voor de Civic 1.6 i-DTEC als Elegance minimaal € 36.890. Voor de Executive moet je € 39.300 neertellen, terwijl de Premium een prijskaartje heeft van € 40.330. De goedkopere S- en Comfort-uitvoeringen zijn dus niet beschikbaar voor de dieselversie met automaat, wel voor de handgeschakelde versies.
https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-breidt-prijslijst-civic-uit/
Wat een geld.
Curlew zei:Sorry maar ik vind dit echt de lelijkste hatchback in het C-segment.
SVF zei:In de basis is het geen verkeerd model en met andere gladde bumpers zonder die grote zwarte gaten en zonder die lelijke zwarte frutsel in de C-stijl zou het best iets fraais kunnen worden.
929V6 zei:Het is zoals altijd knap geshopt maar ik zou daar ook niet enthousiast van kunnen worden. Vooral als hatchback lijkt de huidige Civic het werk van een Subaru-ontwerper op een slechte dag. De coupé vind ik een stuk aardiger, jammer (maar rekening houdend met het te verwachten prijsverschil met de VS ook wel begrijpelijk) dat we die hier niet hebben.