Honda Civic

Die raamlijn, wat verschrikkelijk zeg! Sowieso weer een typisch Japanse auto. Weinig samenhang in het design, en 'less is more' kent blijkbaar nog steeds geen Japanse vertaling.

Ik vind het wel een tof ontwerp (y). De vorige Civic borduurde m.i. te veel voort op die daarvoor (die ik ook tof vind). Wel lijkt deze auto me voor een C-segmenthatchback me nogal lang, maar dat kan ook door de lijnen rond de kofferbak/achterruit komen.
Ik vind overigens juist dat het Japanse autodesign wat aan het verbeteren is, zie o.a. Lexus, Toyota en Infiniti. Stuk voor stuk sprekende, moderne ontwerpen. Duitsland lijkt op dat vlak wel in slaap gevallen.

Mooi design, lekker apart. Eindelijk eens wat verfrissend tov die saaie Golf/Astra's/Peugeot etc. Al een groot succesnummer in andere continenten. Nu nog de conservatieve gemiddelde vag/psa-europeaan over de streep zien te trekken. Vraag me af of dat gaat lukken. Geeft niet, rij ik binnenkort weer in een exclusieve auto rond.

Ik hoop stiekem dat de sedan weer naar Europa komt; wat een verademing.
De hatch lijkt niet meteen my cup of tea.

British Racing Green zei:
Ik hoop stiekem dat de sedan weer naar Europa komt; wat een verademing.
De hatch lijkt niet meteen my cup of tea.

Hier sluit ik mij 100% bij aan! De sedan is echt een fraaie verschijning. Ik hoop van harte dat die hier ook geleverd gaat worden. Dan kunnen ze er waarschijnlijk wel eentje aan mij kwijt! :)

Auto55.be zei:
Dit is het achterlicht van de nieuwe Honda Civic

134565-honda-civic-my2017-eu-1.jpg

Op het Autosalon van Parijs debuteert de Europese versie van de nieuwe Civic. Generatie 10 is dat al. Daarvan is dit een eerste teaser, die de staartlichten onthuld. Maar maak je niet teveel illusies. Het model zal als twee druppels water lijken op de Amerikaanse versie (zie fotospecial).

10e generatie Honda Civic

Extra details wil Honda niet kwijt, maar we weten al dat hij met een driecilinder in de catalogus zal verschijnen. Zo’n 1-liter met turbo duikt bij almaar meer fabrikanten op. Er komt ook een 1.5, eveneens op benzine. En natuurlijk zal het Japanse merk ook een diesel aanbieden. Dat is zo goed als zeker de bekende 1.6 i-DTEC, al zou die meteen wat aangepast kunnen worden.

AW zei:
Zowel de Sedan als de Hatchback zullen in Europese trim op de beursvloer van Parijs te zien zijn. Begin 2017 kunnen we het nieuwe tweetal in de showrooms van Honda vinden. De Hatchback wordt in het Britse Swindon voor alle afzetmarkten gebouwd, De Sedan zal in het Turkse Gebze van de band lopen. In ons deel van de wereld verschijnt de Civic met een 1,0-liter driecilinder op de markt. Een 1.5 komt ook naar Nederland, een blok dat in de Verenigde Staten met 174 pk en met 180 pk te krijgen is.

Zou de sedan dan toch in de showroom komen? :confused:

British Racing Green zei:
AW zei:
Zowel de Sedan als de Hatchback zullen in Europese trim op de beursvloer van Parijs te zien zijn. Begin 2017 kunnen we het nieuwe tweetal in de showrooms van Honda vinden. De Hatchback wordt in het Britse Swindon voor alle afzetmarkten gebouwd, De Sedan zal in het Turkse Gebze van de band lopen. In ons deel van de wereld verschijnt de Civic met een 1,0-liter driecilinder op de markt. Een 1.5 komt ook naar Nederland, een blok dat in de Verenigde Staten met 174 pk en met 180 pk te krijgen is.

Zou de sedan dan toch in de showroom komen? :confused:

denk alleen in oost-europese landen.

Die Civic sedan zou natuurlijk de leegte in het gamma kunnen opvullen dat de niet-vervanging van de Accord nagelaten heeft...

AutoWeek

Na maanden wachten kunnen we in Parijs eindelijk van dichtbij snuffelen aan de nieuwe Honda Civic Hatchback. Vandaag hebben we alle beelden al te pakken!

De onthulling van deze compleet nieuwe Civic Hatchback kende een lange aanloop. Aanvankelijk werd eerst de Amerikaanse Sedan en Coupé gepresenteerd, modellen die weer vooraf werden gegaan door concept-cars. Eerder kregen we deze nieuwe hatchback al in Amerikaanse trim te zien. Nu is ook de Europese variant uit de doeken gedaan.

Over het uiterlijk van de nieuwe Civic is al veel gezegd. Opnieuw draagt de koets van de Japanner een opvallend ontwerp. Aan de achterzijde springen de centraal geplaatste uitlaatpijpen op. Deze zijn voorbehouden aan de Sport-versie. De Civic is 3 centimeter breder, 1,3 centimeter langer en 2 centimeter lager dan de huidige generatie die hij vervangt. De wielbasis nam met drie centimeter toe. De bagageruimte meet 478 liter.

In het interieur nemen we een dashboard waar dat niet meer uit 'meerdere lagen' bestaat. De reguliere handrem is vervangen door een elektrisch exemplaar. Een digitaal scherm lijkt de plek van het analoge instrumentarium te hebben ingenomen. Het infotainmentsysteem weet om te gaan met Android Auto en Apple CarPlay.

De Hatchback wordt in het Britse Swindon voor alle afzetmarkten gebouwd, De Sedan zal in het Turkse Gebze van de band lopen. In ons deel van de wereld verschijnt de Civic met een zo'n 130 pk sterke 1,0-liter driecilinder op de markt. Een 1.5 komt ook naar Nederland, een blok dat met 174 pk en met 180 pk te krijgen is. Op termijn verschijnt ook een nieuwe variant van de 1.6 iDTEC dieselmotor.

Uiteraard kunnen we ook een nieuwe Type-R verwachten. Liefhebbers van de huidige, overigens zeer ruime, Civic Tourer Estate, moeten nog even geduld hebben. Een nieuwe station zit in het vat, al verschijnt die niet voor eind 2017 op de markt.

Het model is geslaagd, maar die bumpers zijn afzichtelijk. Setje normale bumpers erop en hij is prima. Hoe vreemd moet een type R en dan niet uitzien zeg?

Ze kunnen naar mijn mening de mooie Civic van twee generaties terug beter opnieuw in productie brengen. Met wat nieuwe lichttechniek en een nieuw interieur ziet die er nog moderner uit dan dit exemplaar. En dat komt vooral door de bumpers, het plastic op de C-stijl en een wat 'doorgezakt' effect. De ruime kofferbak is dan wel weer een pluspunt. Jammer dat het design van de meeste Honda's wel erg vreemde vormen aanneemt.

Ik ben het met @DS345 eens. De Civic van 2 generaties terug vind ik veruit de mooiste Civic en doet qua uiterlijk veel moderner aan dan deze nieuwe variant. Ook de vorige versie vind ik mooier dan deze nieuwe.
Ik ben wel heel erg benieuwd of de nieuwe 1.0 3 cilinder met 130 pk ook de atmosferische 1.5 in de HRV gaat vervangen. Deze nieuwe motor zou de HRV meteen een stuk aantrekkelijker maken.

Ik ben een bezitter van een Civic 2 generaties terug (mk8). Had echt gehoopt dat deze nieuwe generatie een waardige opvolger van de mk8 zou kunnen worden, nee dus. De vorige generatie was ook een teleurstelling. Echt zonde dit Honda :cry::cry::cry:

Zo zie je maar weer, smaken verschillen want ik vind deze Civic zeer geslaagd, prachtige wagen. Gedurfd ontwerp maar dat mag best in ieder geval zal de wagen, zoals elke Honda, geweldig rijden, een aanwinst wat mij betreft in het C-segment.

Mij viel juist de 'jaren 80' ruitenwisserarm achterop op.... ziet er armoedig uit, zo open en bloot. (n). Dat kan heden ten dage toch beter.. of laat hem desnoods dan maar weg..

Qua design.. ik weet het nog niet. Mk8 heb ik juist nooit echt mooi kunnen vinden.. wél beter in verhouding én apart.
Mk9 vind ik ook niet verkeerd, vooral de Tourer is apart maar wel lekker naar mijn smaak..

Denk dat deze Civic een auto is die je in het echt moet zien en beoordelen.. foto's doen hem /haar niet goed, vind ik.

Sedan Euro-spec

e7lyk7kb70by.jpg

rakyzbvbxk60.jpg

e7vyf1ubu3zd.jpg

rl6ynfvbq92p.jpg

[size=x-large]HONDA CIVIC SEDAN IN EUROPESE TRIM[/size]

VIERDEURS LAAT RUIGE LOOKS LIGGEN. De heftige Type-R is niet het enige Civic-nieuws dat Honda op de beursvloer van Parijs parkeert. Ook de Europese versie van de sedan maakt er z’n debuut. Het nieuws zit hem hier echt in dat 'Europese', want in onder meer de Verenigde Staten is deze Civic al een tijdje onderdeel van het straatbeeld. De optische verschillen tussen de sedan en de hatchback zijn vrij beperkt. Beide auto's hebben een behoorlijk plat liggende achterrruit, wat in combinatie met de korte sedanklep van de vierdeurs zorgt voor twee liftback-achtige koetsen. Toch is de overhang van de nieuweling aanzienlijk groter dan bij z'n hatchback-broer. Wat ook opvalt, is dat hij een deel van het heftige spoilerwerk van z'n broertje mist. De voorbumper is aanzienlijk minder agressief gelijnd en de 'gaten' in de achterbumper zijn niet half zo groot als de exemplaren op de eerder gepresenteerde 'Sport'-hatchback. De verwachting is dat ook de vijfdeurs Civic in standaard-trim deze bumpers krijgt, al hebben we die auto nog niet voorbij zien komen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-civic-sedan-in-europese-trim/

Civic, Civic Type R en Civic sedan live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283830-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283817-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283826-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283825-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283831-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283832-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283814-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283815-800.jpg

autosalon-parijs-2016-honda-civic-283822-800.jpg

Meer foto's en informatie: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2016/september/41613-honda-civic-laat-zich-van-alle-kanten-zien-in-parijs

Mooi dat de sedan ook naar Nederland komt, die oogt mijns inziens namelijk stukken evenwichtiger - ik vind het zelfs een gaaf ding.

Ik vind de sedan erg mooi door de gestrekte lijnvoering van opzij bezien, gewoon een mooie wagen, maar behoorlijk lang lijkt mij. Ook de hatchback vind ik geslaagd, erg Japans qua vormgeving maar dat vind ik juist een sterk punt, ook veel evenwichtiger qua ontwerp dan de huidige (eigenlijk 'vorige') generatie Civics. Van alle Honda's vind ik deze nieuwe serie Civics het meest geslaagd, ook het interieur ziet er goed uit en lijkt uit mooie materialen gemaakt. In ieder geval zal de Honda wel heerlijk rijden want toch wel een beetje de Japanse BMW.

Aangezien ik nog geen Honda Civic sedan gehad heb, wil ik er één kopen.

Mijn eerste was een drie deurs hatchback.
Mijn tweede was een twee deurs coupé.
Nu heb ik een vijf deurs hatchback.

Na een sedan kan het niet anders en blijft de touring (station wagon) over.

Helaas kan ik ook niets moois aan deze nieuwe Civic ontdekken, hij ziet er zo 'krom en gesmolten' uit... Dit gaat geen succes worden in Europa.

Smaken verschillen want ik vind het met afstand de leukste Civic sinds jaren.

Ik ben er in ieder geval ook erg over te spreken, erg verfrissend ontwerp. Nu de 2017 Subaru Impreza niet op de markt hier komt is dit een mooie pleister op de wond.

Het voorgaande exemplaar is inderdaad niet de Civic in zijn mooiste daglicht, al is 'ie nog steeds goed te pruimen.

Even compenseren dan maar?

70462e3fe07c43139cb96cf69cb924b1.jpg

8f5e7c7c78914a4ba693874e1f976fff.jpg

ed620e78a7484c28ad33107cbda12cba.jpg

4ce49bd113054bc7aee92562aae9da36.jpg

Honda Civic EX Hatchback, https://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?zip=39530&endYear=2017&modelCode1=CIVIC&showcaseOwnerId=0&makeCode1=HONDA&startYear=2017&firstRecord=0&searchRadius=0&showcaseListingId=0&mmt=%5BHONDA%5BCIVIC%5B%5D%5D%5B%5D%5D&listingId=440003947&Log=0

Misschien dat iemand een shop kan maken met een chromen omlijsting rondom de zwarte bumper-inzetstukken. Dat breekt het geheel, ten goede, wellicht.

Dit wordt wereldwijd geheid een succes!!!
a040.gif

In Nederland mogelijk niet. Daar moet je geen millimeter boven het maaiveld uitsteken! Want dan:
a154.gif

@Robespierre
Dat is ook niet helemaal waar, want bijv. de C4 Cactus is hier best aardig verkocht.

De zilvergrijze sedan op de foto's hierboven is echt een plaatje, prachtige wagen.

D-C zei:
Ik kwam deze foto's op Flickr tegen. Dat ziet er toch ronduit verschrikkelijk uit :( Aan de achterkant hoort de kentekenplaat dus niet op de bumper thuis, die zit normaliter op de achterklep.

Geef mij maar die E39 die er naast staat. (y)

Jazzik zei:
a040.gif

In Nederland mogelijk niet. Daar moet je geen millimeter boven het maaiveld uitsteken! Want dan:
a154.gif

De vraag is dan hier wel wat het maaiveld is, gezien de enorme aantallen die Honda van dit model wereldwijd verkoopt.

Ik vind deze auto op zijn zachtst gezegd niet zo mooi.

Hoewel de auto als zodanig er wel op vooruit is gegaan, vind ik de voor- en achterkant best 'grof' getekend. Bij de zilvergrijze sedan is de achterkant wat harmonieuzer.

Bimmert zei:
Jazzik zei:
a040.gif

a154.gif

De vraag is dan hier wel wat het maaiveld is, gezien de enorme aantallen die Honda van dit model wereldwijd verkoopt.

Ik vind deze auto op zijn zachtst gezegd niet zo mooi.

Je weet niet wat het (Nederlandse) maaiveld is (en hoe laag dat ligt)?

De gemiddelde personenauto is plusminus 1.45 m. á 1.50 m. hoog. Nemen we als het Nederlandse maaiveld het welbekende Normaal Amsterdams Peil (NAP) en pakken we deze NAP-kaart er even bij:

kaart.gif

Dan kunnen we concluderen dat bijna overal in Nederland vrijwel iedere personenauto boven het maaiveld uitsteekt...
a055.gif

Zo, we nemen er nog eentje!
e030.gif

Vaak wordt er over een FIAT 500 gesproken als een typisch vrouwenautootje. Deze Honda Civic vind ik qua belijning echter een echte auto voor mannen. Dat groffe, zoals ook @speedtouch al uit, heeft 'ie over zich. Een design waar niet mee te sollen valt.

@Jazzik

+1 ;)

Wat aan de drukke kant qua lijnvoering. Maar wel een auto die je er zo uit pikt in het hedendaagse straatbeeld. Ben benieuwd naar de 1,0 Turbo en 1,5 Turbo motoren waar Honda zich voor het eerst voor de benzine drinkers aan waagt. Honda kennende moet dat wel goed komen.

Vooralsnog heeft deze Civic het voorkeur van de twijfel.

De eerste reviews van automedia zijn al binnen (Autozeitung) en die zijn zeer positief, met name de rijeigenschappen, comfort en afwerking schijnen top te zijn. Persoonlijk vind ik het ontwerp van deze nieuwe Civic zeer fraai en ik hoop dan ook dat deze wagen een groot succes wordt voor Honda.

ab123cd zei:
De eerste reviews van automedia zijn al binnen (Autozeitung) en die zijn zeer positief, met name de rijeigenschappen, comfort en afwerking schijnen top te zijn. Persoonlijk vind ik het ontwerp van deze nieuwe Civic zeer fraai en ik hoop dan ook dat deze wagen een groot succes wordt voor Honda.

Ah goede berichten. Ik ben nieuwsgierig hoe de vormgeving "live" overkomt. Nu kan deze mij (nog) niet overtuigen. Weet iemand wanneer de nieuwe Civic bij Honda-dealers staat?

Ik vind hem geweldig, jammer van de magic seats en kleinere kofferruimte maar dit heeft ook voor zoveel sales gezorgd bij de vorige modellen. De Europese markt is niet de moeite waard voor een eigen model.

Ben heel benieuwd naar de nieuwe Civic. Maar, zeker als ik naar de laatst geposte foto kijk, de sedan ziet er veel evenwichter uit als de hatchback. Die lijkt niet helemaal in balans met dat afgezaagde kontje. Qua design vind ik de ontwerpen van Mazda wel een stukje eleganter tegenwoordig.

Tering, wat een buitenissig apparaat. Alsof je wat moet compenseren. :eek::cry:

[size=x-large]Honda geeft nieuwe Civic prijskaartje[/size]

UPDATE: Instappen vanaf € 24.700. Honda heeft de prijzen van de nieuwe Civic bekendgemaakt. Update: Eerder vermelde prijzen waren nog exclusief btw en rijklaarmaakkosten, zo meldt de importeur ons. Voorlopig gaat het alleen nog om de nieuwe Civic Hatchback. De Sedan hebben we al wel gezien, maar gaat (voorlopig) aan onze neuzen voorbij. De onthulling van de Tourer laat nog even op zich wachten. De prijzen van de Civic beginnen bij net iets boven de € 24.000. De instapversie, met de 129 pk sterke 1,0-liter driecilinder, moet als handgeschakelde S-uitvoering € 24.700 opbrengen. Met CVT-automaat stap je in voor € 25.500. Ga je liever voor de sterkere 1.5 met 182 pk, dan moet je minimaal € 34.140 bij Honda achterlaten. Daarvoor krijg je de handgeschakelde Sport. Met CVT kost-ie € 36.310. De Civic met de 1.6 iDTEC-dieselmotor volgt in een later stadium. Hieronder nog alle prijzen (inclusief btw en rijklaarmaakkosten) op rij:
1.0 S handgeschakeld €24.700 Geen audio
1.0 Comfort handgeschakeld €26.200 CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.0 Elegance handgeschakeld €29.220 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.0 Executive handgeschakeld €32.220 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.0 Executive Premium handgeschakeld €33.220 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, lederen bekleding, verwarmde voor- en achterstoelen
1.0 S CVT €25.500 Geen audio
1.0 Comfort CVT €27.000 CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.0 Elegance CVT €30.020 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.0 Executive CVT €33.020 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.0 Executive Premium CVT €34.020 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, lederen bekleding, verwarmde voor- en achterstoelen
1.5 Sport handgeschakeld €34.140 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.5 Sport Plus handgeschakeld €36.140 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.5 Prestige handgeschakeld €37.140 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.5 Sport CVT €36.310 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.5 Sport Plus CVT €38.310 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
1.5 Prestige CVT €39.310 Honda Connect multimedia en navi, CD-speler, verwarmde voorstoelen
https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-geeft-nieuwe-civic-prijskaartje/

Terug
Bovenaan