Honda Civic

Guest
16-Civic-7.jpg

16-Civic-1.jpg

16-Civic-2.jpg

16-Civic-8.jpg

16-Civic-4.jpg

16-Civic-3.jpg

16-Civic-6.jpg

16-Civic-5.jpg

Meer info en wat matige foto's van de onthulling: https://www.carscoops.com/2015/09/2016-honda-civic-is-truly-all-new-and.html

[size=x-large]First Look: 2016 Honda Civic revealed[/size]

Honda showed the all-new 2016 Civic today -- the 10th generation of the car that is integral to the Japanese automaker's DNA.

It is the first new take on the car since the 2012 model that was criticized for lacking the sizzle the car has built its reputation on. The 2016 model was engineered to reignite owners' enthusiasm. It abandons the cab forward design for a car and is lower with a longer hood and sportier look, as well as new engines and transmissions to provide more horsepower while retaining its fuel efficiency.

It is a ground-up redesign and the most ambitious remake of Civic to date, said Executive Vice President John Mendel at an event in Detroit Wednesday to show the production version of the sedan that will go on sale this fall. Pricing has not been announced but Mendel said it will be competitive.

The sedan will be followed by the coupe this winter, a 5-door hatchback imported from Europe next year and the performance Civic Type-R likely in 2017. There will also be a performance Si trim level. Mendel did not say if a hybrid is in the works.

This is the first time since the Civic became a global vehicle that versions for all parts of the world are derived from a single global platform -- engineered in Ohio. In the past, the Civic sold in Europe, for example, had a different look and underpinnings than the one sold in the U.S.. A single global car provides substantial savings, Mendel said, declining to be more specific.

The production model is two inches wider and almost an inch longer than the outgoing model. The wheelbase is also longer, giving it the most interior space in the compact car segment, Mendel said.

It has two all-new 4-cylinder engines. There is a 2-liter base engine and a turbocharged 1.5-liter. Both are direct-injected. There is a 6-speed manual as well as a continuously variable transmission. Mendel said the car will get more than 40 m.p.g. in highway driving.

A concept of the new Civic in coupe form was unveiled at the New York auto show in April.

Honda has sold more than 40 million Civics globally and it is built in nine plants around the world, including facilities in Ohio, Indiana and Ontario..

The ninth generation of the Civic was introduced as a 2012 model but when critics panned it, Honda did an update for 2013 and made powertrain changes for 2014.

Compact cars like the Civic and Focus are under threat from a growing army of crossovers, said Dave Sullivan, analyst with AutoPacific.

"Milquetoast cars in this segment won't cut it anymore," Sullivan said. "The Civic is an impressive vehicle and seems to check all the boxes when it comes to materials, styling, technology and safety. Eventually the Civic lineup will balloon with more body styles but the 2016 Civic appears to be a huge departure in direct compared to the current model, and that is a good thing."

Mendel said he expects the car to continue to generate about 800,000 sales annually, even with the popularity of crossovers. He said 46% of the U.S. market is still sedans -- if you count crossovers as trucks.

https://www.freep.com/story/money/cars/2015/09/16/2016-honda-civic-revealed-first-look/72334102/

Nette auto! Zeker in vergelijk met vorige sedans. Oogt veel groter en luxer. Mooi en strak. Gaaf dashboard ook.

Dit is de US-versie, verschilt die met de EU-versie? Ben wel benieuwd naar de hatchback.. Het huidige model vind ik echt niet mooi. In mijn ogen een mislukte evolutie van "het eerste ruimteschip" model.

Even de achterruit aan de kofferklep vastschroeven en je hebt een soort A5. Dan verkoopt ie ineens wél in Europa!
Ben ook wel benieuwd naar de hatch, maar daar moeten we nog een jaartje op wachten.

honda-civic-sedan-2016-bh-08_1035.jpg

honda-civic-sedan-2016-bh-02_1035.jpg

honda-civic-sedan-2016-bh-01_1035.jpg

honda-civic-sedan-2016-bh-04_1035.jpg

honda-civic-sedan-2016-bh-05_1035.jpg

honda-civic-sedan-2016-bh-06_1035.jpg

honda-civic-sedan-2016-bh-09_1035.jpg

Stuk beter dan voorheen, ook interieur ziet er keurig uit. Maar vind het toch wat te grof getekend allemaal. En kunnen fabrikanten aub ophouden met die zwarte 'gaten' in de achterbumper? Echt geen gezicht. Maakt het ook nog eens te druk

Mooie wagen,
alleen,
die sedan komt niet naar hier :(
Eens nieuwsgierig hoe ze de hatch gaan uitwerken.
Zoals reeds geschreven: dit model met een achterruit die mee naar boven gaat, ware ideaal.
Maar wellicht zal hij gewoon in realiteit ergens op het einde afgekapt worden.

Even de achterruit aan de kofferklep vastschroeven en je hebt een soort A5. Dan verkoopt ie ineens wél in Europa!

Daar zou ik niet teveel op rekenen....
Althans, niet in Nederland. Veel Nederlanders houden niet van die exterieur-uitspattingen. Begrijpelijk. En ook dít ziet er (weer) niet uit.

Eindelijk een Honda die er niet verschrikkelijk uitziet, na die lelijke Jazz, huidige Civic en CR-V. De vorige Civic was prachtig, daarna is het merk snel afgegleden. Hopen dat deze de weg naar boven weer inzet!(y)

British Racing Green zei:
Mooie wagen,
alleen,
die sedan komt niet naar hier :(

Echt niet!!? :cry: Hoe weet je dat zo zeker?

Eens nieuwsgierig hoe ze de hatch gaan uitwerken.
Zoals reeds geschreven: dit model met een achterruit die mee naar boven gaat, ware ideaal.
Maar wellicht zal hij gewoon in realiteit ergens op het einde afgekapt worden.

Ik vind het juist leuk, een sedan. Sedans in het D-, laat staan het C-segment zijn wat mij betreft ondervertegenwoordigd (op de Nederlandse markt). In het D-segment zijn ze wel vrij ruim leverbaar, maar kiest de NL consument en masse voor de koektrommelversie (tenzij het 'premium' mag wezen). In het C-segment hebben we de fraaie A3 limo en de Mazda 3 sedan, een wat minder fraaie focus sedan en astra sedan, maar verder...?

Ik vind het juist leuk, een sedan. Sedans in het D-, laat staan het C-segment zijn wat mij betreft ondervertegenwoordigd (op de Nederlandse markt). In het D-segment zijn ze wel vrij ruim leverbaar, maar kiest de NL consument en masse voor de koektrommelversie (tenzij het 'premium' mag wezen). In het C-segment hebben we de fraaie A3 limo en de Mazda 3 sedan, een wat minder fraaie focus sedan en astra sedan, maar verder...?
Na een vakantie in het Caribisch gebied is mijn aandacht iets meer op sedans gevestigd. Daar zie je zeer veel Hyundai's Accent, Kia's Rio en Toyota's Yaris sedan. Volgens Carbase is de goedkoopste sedan in NL de Focus sedan, nét tegen de 20k aan.
Wel jammer, want zo'n sedan is wel mooi. Maar er is gewoon geen markt voor in NL.

2016-Honda-Civic-Reveal-08.jpg

2016-Honda-Civic-Reveal-05.jpg

2016-Honda-Civic-Reveal-15.jpg

2016-Honda-Civic-Reveal-09.jpg

Meer foto's en een eerste indruk: https://www.carscoops.com/2015/09/we-get-our-hands-on-2016-honda-civic.html

Gaaf hoor, dat minimalistische dashboard. Jammer van de touch screen edoch, maar dat is nu eenmaal de standaard tegenwoordig.

Wat is daar in godsnaam jammer aan? Veruit de handigste interieur-innovatie van de afgelopen tijd. Geen gepiep met klikken op joysticks, maar gewoon duidelijk aantikken wat je wilt...

Roder zei:
Wat is daar in godsnaam jammer aan? Veruit de handigste interieur-innovatie van de afgelopen tijd. Geen gepiep met klikken op joysticks, maar gewoon duidelijk aantikken wat je wilt...

zo'n joystck kun je nog blind bedienen, een touchscreen vaak niet.

Bij een touchscreen weet je na 1x uitproberen prima waar je het scherm moet raken. Voor joystick bediening moet je toch echt zien waar de 'cursor' zich bevindt, nee dus.

Roder zei:

Afgelopen tijd? In m'n X type uit 2005 zit al een touchscreen voor de navigatie, muziek, telefoon etc. En het werkt naar mijn mening onhandiger omdat je je hand/ arm op moet tillen. Dat kost meer concentratie dan wanneer je die hand op een drukknop/ draaiknop (zoals I drive) of joystick kunt laten rusten.

Roder zei:

Ik vind het rete-onhandig en zelfs gevaarlijk omdat het in het gros van de auto's onmogelijk is het touchscreen te bedienen en tegelijkertijd je arm en pols stabiel te kunnen houden. Het is foutgevoelig en het leidt teveel af. In de 2012 mondeo die ik momenteel rij laat ik mijn hand met een paar vingers leunen op een miniem randje onder het scherm, dat gaat iets beter, maar het is verre van ideaal. Wat ik in de auto graag veelvuldig doe is scrollen door de 110 gb aan mapjes met mp3's, en dat is via touch screen gewoon niet te doen. Iets anders wat ik belangrijk vind is snel kunnen zoomen op de navigatiekaart, dat moet met een draaiknop kunnen. Teksten invoeren is eigenlijk via elke interface, anders dan je stem, onhandig. Maar die batterij kleine prutsknopjes op het scherm in de mondeo spant wel de kroon.

Hoe het dan wel moet? Fysieke knoppen met shortcuts naar de hoofdfuncties, plus volledige bediening vanaf het stuur, plus mogelijkheid tot voice control, plus fysieke knoppen met lettertjes, ergo de V40. Of een losse afstandbediening zoals ik bij de touch screen in mijn civic hybrid had, dat werkte ook prettig. Maar dan scheelt het natuurlijk wel dat die auto een automaat had.

De joystick in de Mazda 3 beviel me ook aardig goed. Wat ik nog wel zou willen uitproberen is een groot touchscreen (8" ) en wat lager in het dashboard geplaatst, zoals de Octavia en Golf hebben.

Vast geen toeval dat de nieuwe Hyundai Elantra nèt een weekje eerder werd getoond. Beide concurrenten kiezen duidelijk voor een andere strategie: behoudend (Hyundai) of juist weer drukker (Honda). Ik vind ze allebei wel gaaf. In N-Amerika gaan ze alletwee ongetwijfeld weer als de spreekwoordelijke warme broodjes, hier zal 't wel weer tegenvallen (de paar duizend overgebleven Accord-kopers in heel Europa zullen wellicht geinteresseerd zijn). Jammer.

Wat probeer je hier nou mee te bereiken?

Dat moet je dan maar eens vragen aan ALLE forummers op AW.nl.
Vele duizenden reacties te vinden waar men niets mee wil bereiken...
Toch ?!?!

Maar misschien moet jij maar eens vertellen wat je wilde bereiken met je naamsverandering van Fukuppy naar [D2].
Zou kunnen dat je eerdere naam een 'beetje apart' was...? Je had 'm beter kunnen veranderen in 'kwal'.

Er bestaat voor jou maar echt een modus op dit forum hè? Met gestrekt been erin, of niks. Zal wel iets met afreageren te maken hebben. Spijtig voor je. Maar je nick is wel uitstekend gekozen inderdaad. Al was 'Tokkie10' wat eerlijker geweest.

Maar goed, dit heeft niks met mijn vraag te maken. Dat je de auto niet mooi vindt, mij best. Maar waarom anderen belachelijk proberen te maken, als ze niet dezelfde mening hebben als jij? Wat schiet je daar nou mee op?

Ach, je kunt ook jezelf belachelijk maken met een nickname als FU(C)KUPPY.
Kennelijk heeft je moeder je verteld dat je beter een andere naam kon kiezen, want fu(c)kuppy was wat teveel van Tokkie-niveau...

En nu - in tegenstelling tot 'vroeger' - het heilige boontje lopen uithangen onder je nieuwe naam [D2], met je stichtelijke 'boter-op-je-hoofd-zinnetjes'... Bah.

2016-Honda-Civic-8.jpg

2016-Honda-Civic-13.jpg

2016-Honda-Civic-12.jpg

2016-Honda-Civic-10.jpg

Meer pics: https://www.carscoops.com/2015/10/new-2016-honda-civic-shows-its-colors.html

Hummm is te pruimen, maar krijg er niet het wow-gevoel van Civic 2006-2012 van.

Joop053 zei:

Dat van die pruim kan ik ontkennen noch bevestigen.
Maar het Civic design is volkomen onsamenhangend.

VoorWaarts zei:
Joop053 zei:

Dat van die pruim kan ik ontkennen noch bevestigen.
Maar het Civic design is volkomen onsamenhangend.
Leg uit wat je hiermee bedoelt en waarom het zo 'onsamenhangend' is?

Aaah, mooi topic! De aankomende nieuwe Honda Civic generation X.

Ik zal als Honda liefhebber mijn bijdrage leveren dit topic een trending topic wending te geven.
Honda verdiend het want oh wat een mooi automerk.

( ps, ik ben een fanboy)

Stop eens met onnodig spammen, el idtec...

Ontopic: wanneer mogen we de EU 5-deurs verwachten?

honda-civic-coupe-ahead-la-show-6.jpg

honda-civic-coupe-ahead-la-show-9.jpg

honda-civic-coupe-ahead-la-show-10.jpg

honda-civic-coupe-ahead-la-show-7.jpg

honda-civic-coupe-ahead-la-show-8.jpg

honda-civic-coupe-ahead-la-show-5.jpg

honda-civic-coupe-ahead-la-show-3.jpg

honda-civic-coupe-ahead-la-show-1.jpg

Ze hebben duidelijk meer hun best gedaan maar ik krijg een beetje koppijn van die kont, zo druk!

Ze hebben duidelijk meer hun best gedaan maar ik krijg een beetje koppijn van die kont, zo druk!

Smaken verschillen, ik vind die kont veruit het mooiste stuk van de coupé.
Maar helaas alweer niet voor Europa bestemd :(

Zou er in Europa echt geen markt meer zijn voor een betaalbare coupé? Ik vind het op een paar details (buitenspiegels!) na best een leuk ding.

Leuke frisse karren zo op eerste gezicht. Weer eens wat anders dan...va..ggg... ach vullen jullie het zelf maar in. Wat wil je nog meer, Honda betrouwbaarheid met in de toekomst krachtige turbomotoren? Dat spul loopt wel door hoor, daar zorgen die Jappen designers wel voor.

De nieuwe Civic is inmiddels ook gelanceerd in Thailand. Vanuit de Thaise fabriek wordt de auto uitgeleverd naar onder meer de rest van Zuidoost-Azië en Australië/Nieuw-Zeeland.

honda-civic-2016-09.jpg

honda-civic-2016-07.jpg

honda-civic-2016-30.jpg

honda-civic-2016-08.jpg

honda-civic-2016-10.jpg

honda-civic-2016-02.jpg

honda-civic-2016-04.jpg

Meer foto's: https://motortrivia.com/2016/grand-opening-02/221-honda-civic-2016.html

Eerste officiële foto van de nieuwe Civic hatchback, hier in Amerikaanse uitvoering (die dus ook in Swindon, UK van de band rolt):

2017-Honda-Civic-Hatchback-Debut-Photo-2.jpg

Bron: https://www.caradvice.com.au/470313/honda-civic-hatch-officially-revealed-confirmed-for-australia-in-early-2017/

zkjymhub5gqi.jpg

0nvyhnlbbc5j.jpg

[size=x-large]HONDA CIVIC HATCHBACK NU IN PRODUCTIEVORM...[/size]

...MAAR NOG ALTIJD NIET DE EUROPESE VERSIE. Honda lijkt de langst mogelijke weg te bewandelen voor de onthulling van de Europese versie van de Europese Civic. Vandaag krijgen we de splinternieuwe hatchback te zien, maar dan wel in Amerikaanse trim. De tiende generatie van de Honda Civic hebben we inmiddels al in diverse vormen gezien. De sedan en coupé zijn inmiddels geëvolueerd van concept-car tot productieversie voor de Amerikaanse markt en de hatchback kenden we al als studiemodel. Die laatste zal in Swindon gebouwd worden en zal ook Amerikaanse bodem onder zijn wielen krijgen. Om dat te benadrukken, heeft Honda de productieversie van de Civic Hatchback in Amerikaanse trim gelanceerd.

Deze herfst moet de Civic Hatchback op de Amerikaanse markt verschijnen. Honda bevestigt dat volgend jaar ook de Type-R van de nieuwe generatie zijn productiebenen moet strekken. In de Verenigde Staten krijgt de Civic een nieuwe 1,5-liter viercilinder turbomotor onder de kap, een blok dat 174 pk levert in de basisversies. De Sport-uitvoeringen zijn 180 pk sterk en beschikken over een ander uitlaatsysteem waarvan de eindstukken in het midden onder de achterbumper zijn geplaatst (op de foto's te zien). Schakelen zal middels een CVT of een handgeschakelde zesbak gaan. Honda gaat uit van een gemiddeld verbruik van 6,9 l/100 km. Daarbij meldt Honda dat de Civic hatchback de grootste bagageruimte in zijn klasse heeft en dat er achterin liefst 91,4 centimeter beenruimte is.

De onthulling van de Europese versie verwachten we spoedig. Ook zal dan het interieur worden vrijgegeven.
https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-civic-hatchback-nu-in-productievorm/

Vooralsnog ook niet mijn kopje sake.
Ben wel benieuwd hoe die in het echt overkomt, maar dat heb ik nogal vaak de laatste tijd.

De Schaduw zei:
Vooralsnog ook niet mijn kopje sake.
Ben wel benieuwd hoe die in het echt overkomt, maar dat heb ik nogal vaak de laatste tijd.

My words.

Kijk, alles went.
Maar dan nog, 3/4 van achter = Design Junk.
Doet stil verlangen naar de eenvoud van Golf IV & VII en 308 HB

Terug
Bovenaan