Guest








Meer info en wat matige foto's van de onthulling: https://www.carscoops.com/2015/09/2016-honda-civic-is-truly-all-new-and.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
[size=x-large]First Look: 2016 Honda Civic revealed[/size]
Honda showed the all-new 2016 Civic today -- the 10th generation of the car that is integral to the Japanese automaker's DNA.
It is the first new take on the car since the 2012 model that was criticized for lacking the sizzle the car has built its reputation on. The 2016 model was engineered to reignite owners' enthusiasm. It abandons the cab forward design for a car and is lower with a longer hood and sportier look, as well as new engines and transmissions to provide more horsepower while retaining its fuel efficiency.
It is a ground-up redesign and the most ambitious remake of Civic to date, said Executive Vice President John Mendel at an event in Detroit Wednesday to show the production version of the sedan that will go on sale this fall. Pricing has not been announced but Mendel said it will be competitive.
The sedan will be followed by the coupe this winter, a 5-door hatchback imported from Europe next year and the performance Civic Type-R likely in 2017. There will also be a performance Si trim level. Mendel did not say if a hybrid is in the works.
This is the first time since the Civic became a global vehicle that versions for all parts of the world are derived from a single global platform -- engineered in Ohio. In the past, the Civic sold in Europe, for example, had a different look and underpinnings than the one sold in the U.S.. A single global car provides substantial savings, Mendel said, declining to be more specific.
The production model is two inches wider and almost an inch longer than the outgoing model. The wheelbase is also longer, giving it the most interior space in the compact car segment, Mendel said.
It has two all-new 4-cylinder engines. There is a 2-liter base engine and a turbocharged 1.5-liter. Both are direct-injected. There is a 6-speed manual as well as a continuously variable transmission. Mendel said the car will get more than 40 m.p.g. in highway driving.
A concept of the new Civic in coupe form was unveiled at the New York auto show in April.
Honda has sold more than 40 million Civics globally and it is built in nine plants around the world, including facilities in Ohio, Indiana and Ontario..
The ninth generation of the Civic was introduced as a 2012 model but when critics panned it, Honda did an update for 2013 and made powertrain changes for 2014.
Compact cars like the Civic and Focus are under threat from a growing army of crossovers, said Dave Sullivan, analyst with AutoPacific.
"Milquetoast cars in this segment won't cut it anymore," Sullivan said. "The Civic is an impressive vehicle and seems to check all the boxes when it comes to materials, styling, technology and safety. Eventually the Civic lineup will balloon with more body styles but the 2016 Civic appears to be a huge departure in direct compared to the current model, and that is a good thing."
Mendel said he expects the car to continue to generate about 800,000 sales annually, even with the popularity of crossovers. He said 46% of the U.S. market is still sedans -- if you count crossovers as trucks.
Even de achterruit aan de kofferklep vastschroeven en je hebt een soort A5. Dan verkoopt ie ineens wél in Europa!
British Racing Green zei:Mooie wagen,
alleen,
die sedan komt niet naar hier![]()
Eens nieuwsgierig hoe ze de hatch gaan uitwerken.
Zoals reeds geschreven: dit model met een achterruit die mee naar boven gaat, ware ideaal.
Maar wellicht zal hij gewoon in realiteit ergens op het einde afgekapt worden.
Moderator
Na een vakantie in het Caribisch gebied is mijn aandacht iets meer op sedans gevestigd. Daar zie je zeer veel Hyundai's Accent, Kia's Rio en Toyota's Yaris sedan. Volgens Carbase is de goedkoopste sedan in NL de Focus sedan, nét tegen de 20k aan.Ik vind het juist leuk, een sedan. Sedans in het D-, laat staan het C-segment zijn wat mij betreft ondervertegenwoordigd (op de Nederlandse markt). In het D-segment zijn ze wel vrij ruim leverbaar, maar kiest de NL consument en masse voor de koektrommelversie (tenzij het 'premium' mag wezen). In het C-segment hebben we de fraaie A3 limo en de Mazda 3 sedan, een wat minder fraaie focus sedan en astra sedan, maar verder...?
Roder zei:Wat is daar in godsnaam jammer aan? Veruit de handigste interieur-innovatie van de afgelopen tijd. Geen gepiep met klikken op joysticks, maar gewoon duidelijk aantikken wat je wilt...
Roder zei:Wat is daar in godsnaam jammer aan? Veruit de handigste interieur-innovatie van de afgelopen tijd. Geen gepiep met klikken op joysticks, maar gewoon duidelijk aantikken wat je wilt...
Roder zei:Wat is daar in godsnaam jammer aan? Veruit de handigste interieur-innovatie van de afgelopen tijd. Geen gepiep met klikken op joysticks, maar gewoon duidelijk aantikken wat je wilt...
Eindelijk een Honda die er niet verschrikkelijk uitziet
Terminator10 zei:Eindelijk een Honda die er niet verschrikkelijk uitziet
Stront in je ogen of teveel gezopen...? Of beide.
Wat probeer je hier nou mee te bereiken?
Joop053 zei:Hummm is te pruimen, maar krijg er niet het wow-gevoel van Civic 2006-2012 van.
Leg uit wat je hiermee bedoelt en waarom het zo 'onsamenhangend' is?VoorWaarts zei:Joop053 zei:Hummm is te pruimen, maar krijg er niet het wow-gevoel van Civic 2006-2012 van.
Dat van die pruim kan ik ontkennen noch bevestigen.
Maar het Civic design is volkomen onsamenhangend.
Joop053 zei:Hummm is te pruimen, maar krijg er niet het wow-gevoel van Civic 2006-2012 van.
Roder zei:Ontopic: wanneer mogen we de EU 5-deurs verwachten?
We weten nu dat het huidige model in 2017 een opvolger vindt in een compleet nieuwe hatchback.
https://www.autoweek.nl/nieuws/34391/nieuwe-honda-civic-komt-begin-2017
Ze hebben duidelijk meer hun best gedaan maar ik krijg een beetje koppijn van die kont, zo druk!
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/honda-civic-hatchback-nu-in-productievorm/[size=x-large]HONDA CIVIC HATCHBACK NU IN PRODUCTIEVORM...[/size]
...MAAR NOG ALTIJD NIET DE EUROPESE VERSIE. Honda lijkt de langst mogelijke weg te bewandelen voor de onthulling van de Europese versie van de Europese Civic. Vandaag krijgen we de splinternieuwe hatchback te zien, maar dan wel in Amerikaanse trim. De tiende generatie van de Honda Civic hebben we inmiddels al in diverse vormen gezien. De sedan en coupé zijn inmiddels geëvolueerd van concept-car tot productieversie voor de Amerikaanse markt en de hatchback kenden we al als studiemodel. Die laatste zal in Swindon gebouwd worden en zal ook Amerikaanse bodem onder zijn wielen krijgen. Om dat te benadrukken, heeft Honda de productieversie van de Civic Hatchback in Amerikaanse trim gelanceerd.
Deze herfst moet de Civic Hatchback op de Amerikaanse markt verschijnen. Honda bevestigt dat volgend jaar ook de Type-R van de nieuwe generatie zijn productiebenen moet strekken. In de Verenigde Staten krijgt de Civic een nieuwe 1,5-liter viercilinder turbomotor onder de kap, een blok dat 174 pk levert in de basisversies. De Sport-uitvoeringen zijn 180 pk sterk en beschikken over een ander uitlaatsysteem waarvan de eindstukken in het midden onder de achterbumper zijn geplaatst (op de foto's te zien). Schakelen zal middels een CVT of een handgeschakelde zesbak gaan. Honda gaat uit van een gemiddeld verbruik van 6,9 l/100 km. Daarbij meldt Honda dat de Civic hatchback de grootste bagageruimte in zijn klasse heeft en dat er achterin liefst 91,4 centimeter beenruimte is.
De onthulling van de Europese versie verwachten we spoedig. Ook zal dan het interieur worden vrijgegeven.
De Schaduw zei:Vooralsnog ook niet mijn kopje sake.
Ben wel benieuwd hoe die in het echt overkomt, maar dat heb ik nogal vaak de laatste tijd.