Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Herr Dr. von Zen zei:VORQ zei:Gewoon voor beter salaris eens op 20km max of leuke woonomgeving zoeken bij niet detachering.
Dat is niet zomaar gewoon gevonden, zeker niet voor 40-plussers als rke en ikzelf.
Je zal dan wat meer moeten accepteren, zoals files of emigreren (en ook daar files hebben).
Jouw advies is wat dat betreft iets te makkelijk...
Wat afstanden betreft, daar doen Nederlanders wel heel erg krampachtig over. Zeker in vergelijking met grote landen.
In Duitsland en Frankrijk is woon-werk verkeer van 1,5 uur per rit heel normaal.
In het interim wereldje is het extreem wat dat betreft. Waar je (tzoals ini mijn geval in Duitsland) ook woont, de projecten kunnen zich overal bevinden.
Ik woon zo ter hoogte van Stuttgart, projecten heb ik door heel Duitsland. Die kunnen 2 maanden duren, maar ook een jaar.
Duitsers lossen dat heel simpel op. Op de website https://www.monteurzimmer.de zoek je een onderkomen voor door de week en in het weekend ga je naar huis.
Dat is hier een mega-business, iets waar men je in Nederland sprakeloos over aanstaart als je dit vertelt. Dat "weekend-pendelen" gebeurt over grote afstanden trouwens per vliegtuig. Bijna iedere grote stad heeft wel een vliegveld.
Haa, toch moest ik dit bij mijn laatste project wel per auto doen, omdat er tussen Stuttgart en Nürnberg geen directe vlucht is...
Een grappig bijverschijnsel zag ik gisterenavond in een programma op RTL Z. Dat programma bekeek in Engeland welke huizen je kon kopen voor een miljoentje of meer.
Het verschil was schrijnend. In hartje Londen koop je een afgetrapt kippenhok voor dat miljoen, 'in the country' koop je voor hetzelfde bedrag werkelijk een landhuis.
Dan hoef je niet eens zo ver weg. Gouda bijvoorbeeld is al een stuk goedkoper en dan zit je een kilometer of 20 van Den Haag.Anderson zei:Precies. In Den Haag (toch niet de meest dure "grote stad" in Nederland) koop je voor een modaal salaris een krap mud bakstenen, in "de provincie" (denk aan noord-oost Nederland) kun je een vrijstaand huis kopen (dat ook niet eens een opknap object hoeft te zijn).
Ik zit op die wip. Een aantal dingen houdt me nog in de stad, maar eigenlijk is de mentale switch al gemaakt.
Herr Dr. von Zen zei:Idefiqs, dank! Besef dat wanneer je moet, je het ook echt doet. Kwestie van overlevingsdrang.![]()
Hanging on in quiet desperation (Pink Floyd) is niet mijn methode.
rke zei:Pink Floyd
Als je hiervan houdt is dit misschien ook wel een aanrader:
Pink Floyd cover band
Ze spelen voornamelijk het later werk van Pink Floyd, ongeveer na dark side of the moon.
https://youtu.be/TBmKzncs1FE
Als je asylum vervangt door universe zit er zeker een kern van waarheid in. Het is toch van den zotte dat de platte ruzie van een tweetal kijvende betweters heel de wereld bezig houdt...Herr Dr. von Zen zei:Leuk!
Wat de US betreft wordt misschien een liedje van de Fun Boy Three actueel, als die Trump wint:
The lunatics have taken over the asylum...![]()