Hoe kom ik van mijn online autoweek account af?

Simpel een berichtje naar de mods dat je je account wil verwijderen en dan is het zo gepiept.

Niet. Is van Talpa, dus je zit toch al in een web.

https://www.trouw.nl/cultuur/-talpa-werkt-op-gespannen-voet-met-de-privacywet-~a4541baf/

Toch wel bizar dat je bij 'Account' niet gewoon je profiel kunt verwijderen

s velthuis zei:

https://www.trouw.nl/cultuur/-talpa-werkt-op-gespannen-voet-met-de-privacywet-~a4541baf/

Da's toch echt hun probleem in het geval van iets willen opheffen.

R W xxx zei:
s velthuis zei:

Da's toch echt hun probleem in het geval van iets willen opheffen.

Mwoah, het filmen van sportvelden lijkt ze qua de privacy wetgeving ook niet echt te deren. Talpa heeft er in elk geval geen belang bij om accounts op te heffen en dat lijken ze dan ook niet heel makkelijk te maken.

MR PMG zei:
Simpel een berichtje naar de mods dat je je account wil verwijderen en dan is het zo gepiept.

Eh... nee. Een mailtje naar autoweek@autoweek.nl met de melding dat je jouw account wilt laten verwijderen, met uiteraard de vermelding welk account het is, werkt wel.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Ik heb mijn account opgeheven toen ik nog geregistreerd stond als V8 boven alles.
Dat heeft enige tijd geduurt, toen ik vond dat ik misschien een overhaaste beslissing had genomen heb ik Jan Renting nog gemaild of het nog teruggedraaid kon worden, volgens hem had ik de verwijderingsprocedure niet afgemaakt en zou mijn account gewoon blijven staan.
Tot mijn verbazing is alles toch verwijderd waarna ik er tot mijn nog grotere verbazing achterkwam dat ik weer kan reageren, onder J3578273, dit echter onder voorwaarden.
Iedere keer als ik iets post krijg ik een blauw tekst veldje met de mededeling dat mijn commentaar eerst de goedkeuring van de redactie moet krijgen voordat het gepost wordt.
Even de proef op de som genomen, een commentaar geplaatst bij het ID.3 topic, waarschijnlijk iets te kritisch, niet geplaatst.
Bij Ferrari en Porsche een paar nietszeggende frutsels, wel geplaatst.
Uiteraard wens ik mij niet monddood te laten verklaren, dit flut account kan echt weg, als ik mij niet meer kan uiten zoals ik wil zonder persoonlijk of beledigend te worden heeft dit voor mij geen zin.
Weg met dit account of mij gewoon dezelfde voorwaarden als iedereen toekennen, een andere weg is er voor mij niet.
Met vriendelijke groet, Jan

Muslecar zei:
Ik heb mijn account opgeheven toen ik nog geregistreerd stond als V8 boven alles.
Dat heeft enige tijd geduurt, toen ik vond dat ik misschien een overhaaste beslissing had genomen heb ik Jan Renting nog gemaild of het nog teruggedraaid kon worden, volgens hem had ik de verwijderingsprocedure niet afgemaakt en zou mijn account gewoon blijven staan.
Tot mijn verbazing is alles toch verwijderd waarna ik er tot mijn nog grotere verbazing achterkwam dat ik weer kan reageren, onder J3578273, dit echter onder voorwaarden.
Iedere keer als ik iets post krijg ik een blauw tekst veldje met de mededeling dat mijn commentaar eerst de goedkeuring van de redactie moet krijgen voordat het gepost wordt.
Even de proef op de som genomen, een commentaar geplaatst bij het ID.3 topic, waarschijnlijk iets te kritisch, niet geplaatst.
Bij Ferrari en Porsche een paar nietszeggende frutsels, wel geplaatst.
Uiteraard wens ik mij niet monddood te laten verklaren, dit flut account kan echt weg, als ik mij niet meer kan uiten zoals ik wil zonder persoonlijk of beledigend te worden heeft dit voor mij geen zin.
Weg met dit account of mij gewoon dezelfde voorwaarden als iedereen toekennen, een andere weg is er voor mij niet.
Met vriendelijke groet, Jan

Weet niet 100% zeker maar volgens mij heeft die "status" die jouw account heeft te maken met het feit dat je een nieuw account hebt, dan moeten alle posts eerst goedgekeurd worden voor het eventueel geplaatst wordt, dit om misbruik door trollen en spam te voorkomen. Meen dat dit systeem er kwam nadat het vorige tijdelijke systeem ( voor iedere post een code overtypen ) verdween. Vervelend als je net een account hebt maar stukken fijner voor mensen die al langer een account hebben.

Geachte AW medewerkers.
Al bijna twee weken probeer ik mijn account op te heffen.
Het enige wat ik zie, is de opmerking “ Je verzoek om je account te verwijderen is in behandeling.”
Via mail heb ik uitgelegd waarom ik mijn account wil opzeggen.
Daarop komt geen reactie.
Prima.
Maar er is toch geen reden, om mijn verzoek het account op te heffen, niet te honoreren?
Zie met interesse uw medewerking tegemoet.

Je zou natuurlijk de boel kunnen laten escaleren door te melden op de hoofdpagina dat elk VAG-product een onbetrouwbaar waardeloos hok is waar de brandstapel nog te goed voor is (NIET MIJN MENING, red.). Denk dat je, gezien het verwijt dat Autoweek soms VAG-minded kan zijn, dan redelijk snel van je account af bent. o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O o_O

Degene bij Autoweek die hiervoor verantwoordelijk is, is totaal incapabel is mij gebleken. Reageert namelijk nergens op en als je boe roept is ie compleet van slag.

Onder “mijn account “, tabblad “mijn gegevens” staat de optie “account opheffen”.

Gelet het aantal posts van zgn. anonieme bezoekers werkt dit blijkbaar.

BRG zei:
Onder “mijn account “, tabblad “mijn gegevens” staat de optie “account opheffen”.

Gelet het aantal posts van zgn. anonieme bezoekers werkt dit blijkbaar.

Dit is exact de route die ik heb gevolgd.
Maar dan komt dus de opmerking in het scherm: “je verzoek om het account te verwijderen is in behandeling”
Twee weken mee bezig, steeds hetzelfde resultaat.
Ergo: AW wil mijn account niet verwijderen.....

Waarom zou je je account persé willen verwijderen? Bevat toch geen prive informatie? Als je aw zat bent kom je er gewoon niet meer, zal jouw een worst zijn dat het account nog bestaat of niet. Anders de tip van Olds opvolgen, dan krijg je in elk geval een ban maar volgens mij wordt dan niet meteen je account verwijderd...

Heb je toestemming nodig om je eigen account te wissen dan? If so, bijzondere privacy policy dan :T

Ik zie het nut niet zo eerlijk gezegd. Al je account is verwijderd blijven je berichten (met al dan niet privé gevoelige infromatie) gewoon staan. Die kun je zonder account dan ook niet meer zelf bewerken of wissen! Enig verschil is dat in veel oude topics er "anonieme bezoeker" staat bij wie het account is verwijderd en je dus niet de hele geschiedenis van die persoon op het forum kunt inzien. Soms is nog wel duidelijk te herleiden om welke persoon het gaat wbt schrijfstijl, voorkeuren, obsessies, manier van dicussieren etc...:)

Dat zei je in je vorige bericht ook al, punt is dat als ts dat wel wil, AW daar gehoor aan moet geven.

Gokje: Massie is klaar met ruziemaken met hanssolo en zn veertig juichaapjes, maar is er ook een beetje verslaafd aan en wil op deze manier afkicken.

Deetwee, je zit dicht in de buurt😉
Maar ik ben er wel echt klaar mee.
En als ik ergens klaar mee ben, wil ik de stekker er uit.
Definitief.
Kon best lachen om de dagelijks spam van Hansolo en zijn batterijvriendjes.
Maar voor een echte petrolhead, is AW inmiddels een woestijn.
En vooral een platform voor milieuactivisten.
Jammer, maar helaas.
Back on topic: wie van AW helpt mij verder met het verwijderen van mijn account?!

Ik kan me wel vinden in de redenering van massie. Je merkt gewoon dat de frontpage overgenomen is door EV trollen die niks met auto's hebben en de sfeer verzieken. Persoonlijk vind ik het normaalgesproken wel leuk om een artikel te lezen en op zoek te gaan naar aanvullende informatie in de reacties. Echter, tegenwoordig is het enkel milieupropaganda zonder enige interesse in de automobiel van het artikel. Soms weersta ik de verleiding niet om de discussie aan te gaan, maar het is zinloos. Je kunt beter een andere website als default hebben. Ik overweeg ook om mijn account te deleten en dan enkel te lezen of eventueel een andere site te gaan volgen. Op zich jammer vanwege de kennis die bij de bezoekers zit, maar ik verdoe mijn tijd teveel met die discussies die geen enkel resultaat hebben.

Er is toch geen verplichting om na het lezen van een artikel op de frontpage ook nog de geplaatste reacties te gaan lezen en er op te reageren?
Het is al vele jaren bekend dat het daar een grote trekpleister is voor trollen en kleuters die tegen elkaar aan mekkeren en/of gal moeten spuien, de schaarse serieuze reacties moet je daar al met een vergrootglas gaan zoeken en de rest van de reacties varieert qua niveau ergens tussen meelijwekkend en dieptriest.... het zegt over het algemeen al meer over de reageerders als over het artikel.

Ik begrijp ook niet dat Autoweek die mogelijkheid om te reageren op een artikel nog steeds aanhoudt, want in mijn ogen doet het alleen maar afbreuk aan de artikelen en voegt niets toe.... maar misschien levert dat ook wel een aandachttrekker c.q. doelgroep op voor Autoweek?

Muddy Bandit zei:
Ik begrijp ook niet dat Autoweek die mogelijkheid om te reageren op een artikel nog steeds aanhoudt, want in mijn ogen doet het alleen maar afbreuk aan de artikelen en voegt niets toe.... maar misschien levert dat ook wel een aandachttrekker c.q. doelgroep op voor Autoweek?

Laat ze het maar lekker openhouden, zonder reactiemogelijkheid op de frontpage komen ze misschien hier naartoe.:eek:

D Elzinga zei:
Muddy Bandit zei:

Laat ze het maar lekker openhouden, zonder reactiemogelijkheid op de frontpage komen ze misschien hier naartoe.:eek:

Inderdaad.... aan dat risico had ik eventjes niet gedacht.;)

Muddy Bandit zei:
Er is toch geen verplichting om na het lezen van een artikel op de frontpage ook nog de geplaatste reacties te gaan lezen en er op te reageren?
Oh, had jij die clausule niet in je reageerderscontract zitten?

Je hebt natuurlijk gelijk maar daar komt de derde wet van newton in het verhaal vrees ik. In discussies willen mensen nu eenmaal gelijk krijgen, dat is de aard van het beestje. Het besef dat ze dat nooit gáán krijgen (behalve voor zichzelf wellicht) treedt dat altijd wat naar de achtergrond. Ben er zelf ook niet ongevoelig voor, maar eerlijk gezegd de meeste mensen met een mening niet.

Muddy Bandit zei:
Volgens mij genereert het page views als een bezetene, en ik hoewel ik niet precies weet op welke manier dat inkomsten genereert voor Autoweek, vermoed ik dat het niet ongustig is.

massie zei:
Klopt. Het was bijna zo dat ik een hekel begon te krijgen aan elektrische auto's toen ik realiseerde dat ik eigenlijk gewoon een hekel heb aan al zelfbevlekkende eikels als solo met z'n linkdumps en oneliners (gast lijkt sowieso altijd twitter met autoweek te verwarren). Hij zal best wel eens dingen zeggen die terecht zijn, maar als je een eerlijk beeld wilt krijgen van EV's moet je in elk geval niet bij hem en z'n discipelen zijn. Negeren is het devies. Al resulteert dat vrij snel in wegblijven van de front page.

Inderdaad DeeTwee.
Als je Solo vervolgens een schertsfiguur noemt, grijpt AW in.
Dat kwam gelegen, want ik was al begonnen die front page te mijden.
Laatste zetje.
Nu alleen dat account nog opheffen.
Zal ze wel bellen moeten, want mijn status blijft zoals die is.

Die linkdumper heeft ook hier ergens een topic lopen toch? Of is het besmettelijk en zijn er vergelijkbare gevallen?

R W xxx zei:
Die linkdumper heeft ook hier ergens een topic lopen toch? Of is het besmettelijk en zijn er vergelijkbare gevallen?
Je hebt diverse varianten. Allemaal ongeveer even irritant. Ze weten allemaal precies hoe de wereld in elkaar zit en elektrisch rijden lost alles op, van vastzittende hoest tot ruzie met je schoonouders en naar het schijnt zelfs zure regen.

Ah, oke. Op zich best jammer; ik vind het concept hybride en ev best interessant maar heb een bloedhekel aan dat soort fanatieke 1issue jezussen.

R W xxx zei:
Ah, oke. Op zich best jammer; ik vind het concept hybride en ev best interessant maar heb een bloedhekel aan dat soort fanatieke 1issue jezussen.
Dat. Plus dat ik graag een eigen beeld vorm van de hele problematiek, en dat een kritische vraag of opmerking door dat soort volk nogal snel beantwoord wordt met hysterische opmerkingen als "wil je wel dat er iets verandert!!?!één!?", of "zullen we dan maar terug naar paard en wagen!?!", of natuurlijk het hele arsenaal aan anekdotische kretologie over hoe het kodak en nokia is vergaan, die ook weigerden mee te innoveren. Je moet weten dat de gemiddelde elektrojuichaap sowieso bij diverse directies van bedrijven en ministerraden over de hele wereld aan tafel zit en constateert hoe het daar allemaal misgaat.

massie zei:
Inderdaad DeeTwee.
Als je Solo vervolgens een schertsfiguur noemt, grijpt AW in.
Dat kwam gelegen, want ik was al begonnen die front page te mijden.
Laatste zetje.
Nu alleen dat account nog opheffen.
Zal ze wel bellen moeten, want mijn status blijft zoals die is.

Goed voorbeeld doet goed volgen. Ik heb zojuist na 17 jaar ook een verzoek tot opheffing van mijn account ingediend. Alle topics over mijn auto's waren toch al weg en misschien blijf ik wel de site bezoeken. Maar als ik geen account meer heb dan verspil ik in ieder geval niet meer zoveel tijd aan zinloze discussies. Voelt goed :LOL:

DeeTwee zei:
R W xxx zei:
Dat. Plus dat ik graag een eigen beeld vorm van de hele problematiek, en dat een kritische vraag of opmerking door dat soort volk nogal snel beantwoord wordt met hysterische opmerkingen als "wil je wel dat er iets verandert!!?!één!?", of "zullen we dan maar terug naar paard en wagen!?!", of natuurlijk het hele arsenaal aan anekdotische kretologie over hoe het kodak en nokia is vergaan, die ook weigerden mee te innoveren. Je moet weten dat de gemiddelde elektrojuichaap sowieso bij diverse directies van bedrijven en ministerraden over de hele wereld aan tafel zit en constateert hoe het daar allemaal misgaat.

Als de bijtelling voor de elektrische auto hetzelfde als voor de verbranding modellen zou je maar een fractie van die dingen zien. Er zijn maar heel weinig mensen die elektrisch rijden voor het milieu.

haarr zei:
DeeTwee zei:
R W xxx zei:

Als de bijtelling voor de elektrische auto hetzelfde als voor de verbranding modellen zou je maar een fractie van die dingen zien. Er zijn maar heel weinig mensen die elektrisch rijden voor het milieu.

CO2? Elektrisch rijden kost net zo veel energie als ICE. 90% van de energie wordt met verbranding opgewekt. Centrales hebben een iets hoger rendement dan een verbrandingsmotor maar een accu heeft geen rendement van 100%. Anders dan TNO met haar verwaarlozing van 90% van de energie beweert, durf ik te beweren dat EV een vergelijkbare hoeveelheid CO2 oplevert als ICE.

Recyclebaar? Een accu bestaat uit recyclebare stoffen, een auto is van staal, een motorblok is van aluminium. Behalve dat al deze stoffen prima recyclebaar zijn, is het verstandig ook eens na te denken hoeveel vervuiling en CO2 dit recyclen oplevert. Wie wel eens ijzer gesmolten heeft (1538 graden) heeft een vermoeden hoe onvoorstelbaar veel energie het kost om 1000 kg ijzer te smelten.

Waar stinkt het? Ja, de EV stinkt een aantal kilometer verderop, de ICE stinkt een paar meter achter de bestuurder. Puntje voor EV.

Bruikbaarheid? Een ICE is vooral bruikbaar als je een flink stuk moet rijden, een EV is desnoods bruikbaar om naar de brievenbus te rijden. Dit kan ook een puntje zijn.

Infrastructuur? Een ICE is afhankelijk van het gehele olie-circuit wat al jaren goed functioneert. EV is afhankelijk van indfrastructuur die pas sinds kort in hoog tempo gebouwd wordt.

Verkeersproblematiek? Een EV heeft parkeervoordeel wat door de overheid afgedwongen wordt en EV stinkt niet in de file. Buiten dat is er nauwelijks verschil in EV en ICE.

Onderhoud? ICE kent een zeer uitgebreid netwerk van vakmensen, EV is kort geleden begonnen met dit netwerk.

Veiligheid? Botstechnisch zit een EV vergelijkbaar in elkaar als een ICE. Als je kijkt naar brandveiligheid is er weinig verschil; een benzine- of LPG brand wil je niet blussen, brand door kortsluiting in een EV is ook een nachtmerrie voor de brandweer.

Buiten de subsidies en kortingen en het feit dat benzine steeds lastiger wordt om te maken, heeft EV nauwelijks voordelen boven ICE. De bruikbaarheid op loopafstanden kan je zelfs als nadeel zien, een mens is heel erg gebaat bij beweging en met een EV is deze beweging niet nodig. Ik vergeet hierbij bewust de inzetbaarheid als luxe rolstoel of scootmobiel, dat zijn specifieke toepassingen met een ander doel.

Het grappige van dit topic is dat we nooit zullen weten wanneer het is gelukt: dan kan de TS dat niet meer posten. Misschien kan een van de moderators dat dan even aangeven?

Deetwee, je zit dicht in de buurt😉
Maar ik ben er wel echt klaar mee.
En als ik ergens klaar mee ben, wil ik de stekker er uit.
Definitief.
Jammer, maar helaas.
Back on topic: wie van AW helpt mij verder met het verwijderen van mijn account?!

Gaat het om die H Solo die feitelijke info deelt (25000x, idd obsessief) en daarvoor soms een plusje krijgt?
AUTO Week alleen voor petrolheads? Petrol als de hydrocarbon + additieven die ziekmakend is?
Idd beter als jij je vertier elders zoekt.

Zo door de reacties scrollend heeft menigeen een zwaar leven. Mijn medeleven.

Je kan op sites en bij dit autoblaadje op berichten reageren.
Je kan het ook niet doen, tenzij je dwangmatig bent.
'Probleem' opgelost

@Daniel: Als je er zo in staat: Wat dacht je ervan om je dan zelf gewoon niet in dit topic te mengen? Of heb je soms ook een beetje dwangmatige neigingen? Of werkt dat "je kan het ook niet doen" slechts één kant op?

Ach, iemand die beweert dat hanssolo "slechts feitelijke info deelt" ziet het wellicht allemaal niet zo scherp...

Inloggen
Rechtsbovenin 'account'
Bovenaan 'mijn gegevens'
Onderaan: account opheffen.

Ik sluit dit topic.

Terence
Autoweek moderator

Terug
Bovenaan