Het Renault Topic

paulvanrooij schreef:

@renault_wasser: is dat die avantime die bij VKV gorinchem binnen stond? (boven) te koop? En vandeweek stond er verkocht op toen ik er was

@Renault-power: foto's van je GTT?

In deze staat heb ik hem 2 jaar geleden gekocht:
normal_07.jpg

Zo stond de GT er een paar maanden geleden bij:
normal_Afb067.jpg

Nu is hij bijna klaar om naar de spuiter te gaan.

Als hij terug komt van de spuiter plaats ik wel nieuwe foto's... :p

(y)ziet er goed uit!

Hopelijk is deze maand nog de Alpine van mn vader klaar...
Als het zover is laat ik het jullie wel weten;)

Ik kom hier trouwens veel te weinig.

Ow ja, nog een vraagje aan de Scénic rijders hier (of ouders;P)

onze Scénic heeft een beetje last van een handrem die "blijft hangen" wat bedoel ik.

Laast stonden we (bij regenachtig weer) geparkeerd, en we konden gas geven wat we wouden maar hij ging niet "omlaag". Pas bij stevig doortrappen ging hij eindelijk. maar het leek wel als of hij tijdens het los komen ergens onder vandaan knalde:rolleyes:

zijn er meer met mensen met deze ervaring???

onze Scénic heeft een beetje last van een handrem die "blijft hangen" wat bedoel ik.

Laast stonden we (bij regenachtig weer) geparkeerd, en we konden gas geven wat we wouden maar hij ging niet "omlaag". Pas bij stevig doortrappen ging hij eindelijk. maar het leek wel als of hij tijdens het los komen ergens onder vandaan knalde

zijn er meer met mensen met deze ervaring???

Hoi

Ik heb een renault alpine a610. Dit lijkt me een typisch geval van toepasbaar op iedere auto.
De handrem hevel blijft gewoon op je achterschijf hangen.
Ik heb het recentelijk ook gehad.
Linker achterwiel blokkeert na afhalen handrem.
Achterwiel eraf halen en de boel weer gangbaar maken en schoonmaken.

Renault-fan/Renault-freak schreef:

Alleen het verschil is dat onze handrem elektrisch is. En zit volgens mij op beide achterwielen.

probeer de handrem eens een aantal keren zich niet automatisch te laten ontgrendelen bij vertrek,
maar druk je rem in en ontgrendel 'm manueel, kijk eens wat er dan gebeurt.;)

wij hebben ook een scenic dynamique luxe met autmatische handrem en in de winter heeft ie
een beetje dezelfde symptomen, niet dat het knalt of zo maar een lichte weerstand is er wel.

eens achteruit rijden met de handrem nog op verminderde het fenomeen ook bij ons, niks forceren natuurlijk.;)

Bij onze Laguna wilde de handrem ook erg moeilijk lossen. Werd in de garage een paar keer naar 'gekeken', maar het bleef slecht werken. Uiteindelijk hebben ze de sensoren vervangen en nu is het helemaal opgelost.

Nice die turbo2! kan het zijn dat die op de franse autodag in Oss afgelopen zomer bij onze stand stond (achteraf, want hij mocht het terrein niet op :confused: )

paulvanrooij schreef:

Nice die turbo2! kan het zijn dat die op de franse autodag in Oss afgelopen zomer bij onze stand stond (achteraf, want hij mocht het terrein niet op )

géén idee, zal het vragen.

Hmm, wat mij verbaasd is dat in de 6 pagina's die er tot nu toe zijn over dit fantastische merk, de site https://www.renaultforum.nl nog nergens genoemd wordt. Dat is toch dé plek voor de Renault-liefhebber.

Trouwens, wat zijn dat supergave foto's van die dealers op pagina 3(y)

dan ben ik toch blij dat wij de Dacia hebben:p

Niet schadelijk voor het imago van Renault, en bovendien vind ik deze Renault Logan niet heel erg mooi ( terwijl ik de dacia wel mooi vind. misschien wordt de Renault MCV wel beter...:p)

Mijn oma heeft haar hele leven Citroen gereden, tot jaren 70, kocht ze een Renault Fuego met kuipstoelen. Heeft ze niet meer, maar zal eens een oud foto'tje zoeken....

gister leuk speelgoed:

p1010176tt7.jpg

nieuwe kleur en velgen voor de espace:

p1010177fc9.jpg

de nieuwe 2liter clio
p1010178zl1.jpg

prachtige avantime:
p1010179ll1.jpg

en zelf mogen rijden in de Sl55:D:T(y):cool:
p1010191wt4.jpg

whahaha, hoort die laatste foto niet in het pats topic?

Greetzzz Renate, die alweer lollig probeerd te zijn.

oow jah, dat register, was ik gister op m'n werk ook al naar aan het kijken:
Ik heb gegevens voor je:
De: 56-LZ-SL was een demo van ons: privilege, olympie velgen, complete respray ondergaan in januarie 2006 (weet ik niet zeker), hij had iets van 56000km toen op de teller staan.
2 kleurig leer: (grijs-zwart),automaat.
gebruik deze pic maar als snelkoppeling (dit is ook DE auto):
avantimefranshi1.jpg

van de 41-jb-jr weet ik niet veel.
Wat ik wel weet is dat het een ex demo van ons is geweest, dat het een privilege is.
handbak, kilometerstand weet ik ook niet.
interieur pic:

p1010181lh3.jpg

dan hebben we nog deze: een 3.0 V6 privilege die ik in het wild ben tegengekomen:
hpim0855te0.jpg

en nog één, een 3.0 V6 handbak, privelege, 109000km, meer weet ik niet.
p1010049ma7.jpg

vreemd geval, stond inenen bij ons op de parkeerplaats, heb géén idee om wat voor type of motor het gaat:

p1010191tq4.jpg

ASTU;)

blijft natuurlijk super zo'n Avantime!

Wat vinden jullie btw van de nieuwe kleuren van de RenaultF1? (R27)
Ik vind t wel vet geworden!:D

B. RS schreef:

blijft natuurlijk super zo'n Avantime!

Wat vinden jullie btw van de nieuwe kleuren van de RenaultF1? (R27)
Ik vind t wel vet geworden!

ingwe7.jpg

persoonlijk vind ik het géén gezicht, het lijkt net of er 2 helften aan elkaar zijn geplakt(n)
ik moet er denk ik nog aan wennen.

Die F1 kleuren zijn idd niet erg geslaagd. :cry:

@Renault_wasser: Thankx! Super! (y) Die ga ik in de loop van de week allemaal aanvullen / toevoegen. Mooi hè, die Olympie velgen! Waarom is die destijds overgespoten? Schade? Die onderste is zo te zien ook een Privilège, maar ja die kan ik niet opnemen in het register met dat kenteken.

De baas heeft een stuk of 6 kinderren, met driewielers,skelters,my first boormachine..enz... daarom is die overgespoten.

Leuke sites, maar hoeveel van dit type rijden er nog in ons land?

Nee hoor, is echt een Privilege.
Dynamique heeft 16" Cythère velgen, dit zijn de 17" Rhodes. En een Dynamique heeft half leer en hier kun je zien dat het geheel met leer bekleedde stoelen zijn.

onder het klassiekers gespot/te koop topic kwam deze r14 naar voren,
alleen was ik net te laat en was de advertentie weg :( weet iemand van wie deze is en zoja, hoe ik de eigenaar bereiken kan? Ding is nog niet verkocht namelijk en ik heb interesse :cool:

afbeelding0021vy3.jpg

Door ginkelvanmichiel (IP bekend)

onder het klassiekers gespot/te koop topic kwam deze r14 naar voren,
alleen was ik net te laat en was de advertentie weg weet iemand van wie deze is en zoja, hoe ik de eigenaar bereiken kan? Ding is nog niet verkocht namelijk en ik heb interesse

Leg per e-mail contact met de RDW en vraag of zij de eigenaar van de GT-06-ZL willen vragen zijn persoonsgegevens aan jou bekend te maken! Als ik me niet vergis, moet je hiervoor wel enkele eurootjes betalen. Kijk anders zelf effe op de site van de RDW!

Hopelijk zien jullie dit niet als spam, maar even wat posten over de openingsmeeting van de club waar ik lid van ben.. Laat je niet misleiden door het woordje 'tuning'.. erg gezellige meeting met meer dan 200 renaults zeker.. Van 5GTT tot clioRS tot megane tot apartere renaults, veel aanwezig en iedereen is welkom!

openingsmeetRTC.jpg

meer info te vinden op: https://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=23750

Kom allemaal langs zou ik zeggen!

Renault15.17 schreef:

Nee hoor, is echt een Privilege.
Dynamique heeft 16" Cythère velgen, dit zijn de 17" Rhodes. En een Dynamique heeft half leer en hier kun je zien dat het geheel met leer bekleedde stoelen zijn.

verdraaid nog an toe, verkeerd gekekeno_O

Inmiddels heb ik meer dan 100 Avantime's gevonden :cool: (229 origineel door Renault NL geimporteerd). Helaas hebben zich nog weinig eigenaren gemeld.:(

Bij ons thuis hebben we nog een witte renault 9.
Is ook al bijna een klassieker aan het worden, is uit 86 geloof ik. ;)

Ik heb er paar weken terug nog een electronische ontsteking van een 340 op gemaakt, zijn we ook eens van die contactpunten af.
De reden dat we hem nog steeds hebben is omdat hij nog steeds niet roest, motortje zit inmiddels over de 210000 heen...

Zal wel een fototje zoeken binnenkort.

Renault15.17 schreef:

Inmiddels heb ik meer dan 100 Avantime's gevonden (229 origineel door Renault NL geimporteerd). Helaas hebben zich nog weinig eigenaren gemeld.

`k weet er nog wel 1 te staan (incl. eigenaar) in mijn woonplaats;)

Bij deze, het is de beste foto die ik kon vinden. Maak er nog wel een keer eentje van dichtbij als daar vraag naar is.
whitesilence1vd1.jpg

Renault-fan/Renault-freak schreef:

QuoteRenault15.17 schreef:

Inmiddels heb ik meer dan 100 Avantime's gevonden (229 origineel door Renault NL geimporteerd). Helaas hebben zich nog weinig eigenaren gemeld.

`k weet er nog wel 1 te staan (incl. eigenaar) in mijn woonplaats

Vraag hem aub eens of hij in het register wil / Doe een briefje in de bus / onder zijn ruitewisser.
Hij staat er toch niet al in hè? https://home.planet.nl/~vrija001/Avantime_register.htm

Terug
Bovenaan